К О Н Т Р О Л Ь Н А Р О Б О Т А.
М. СТЕЛЬМАХ «Гуси - лебеді летять», ГР.ТЮТЮННИК «Климко».
Початковий і середній рівні
1. Михайло Стельмах народився в сім'ї: а)хлібороба; б) інженера; в) архітектора.
2.Творчим наставником М. Стельмаха був: а) П.Тичина; б) О.Гончар; в)М. Рильський.
3. Повість М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...» є:
а) історичною; б) автобюграфічною; в) соціально-побутовою.
4. Від імені кого ведеться розповідь у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...»? а) автора; б)Михайлика; в)діда Дем'яна.
5. Хто з героїв повісті розповідає Михайликові про сонячні ключі?
а) батько; б) дядько Себастіян; в) дід Дем'ян.
6. Чим найбільше любив займатися Михайлик?
а) випасати коней; б) саджати разом із матір'ю городину; в) читати книжки.
7. Як мати поставилась до прояву милосердя з боку Михайлика до бідної жінки:
а) одобрила вчинок сина; б) почала кричати на хлопця; в) розгнівалась, що він віддав насіння.
8. Під впливом чого формувалася душа малого Михайлика?
а)розповідей однолітків; б)поведінки дорослих; в)краси природи та прочитаних книжок.
9. Кому з героев повісті належать слова: «От і принесли нам лебеді на крилах життя: а) Батьку Панасу; б)діду Дем'яну; в) матері Ганні.
10. Які основні риси характеру притаманні Михайликові?
а) допитливість, милосердя, працелюбність;б) наполегливість, жадібність, почуття гумору;
в) кмітливіслъ, ледачкуватість, злопам'ятність.
11. Повість «Гуси-лебеді летять» має присвяту:
а) «Моїм батькам - Ганні Іванівні й Панасу Дем'яновичу з любов'ю і зажурою»; б) «Дідові Дем'яну, який відкрив для мене дивовижний світ природи»; в) «Моїм односельчанам»;
12. За словами діда Дем'яна, лебеді принесли: а) весну й життя; б) радість та оновлення; в) звістку про початок польових робіт;
13. Де 1931 року народився письменник Григір Тютюнник? а)У селі Шилівці на Полтавщині;
б)у селі Нагуєвичі на Львівщині. в) у селі Дяківці на Вінниччині.
14. Коли вщбуваються події, змальовані Г. Тютюнником у повісті «Климко»?
а) до початку Великої Вітчизняної війни; б) у роки Великої Вітчизняної війни; в) у голодні післявоєнні роки.
15. На кого мріяв вивчити Климка дядько Кирило? а) на помічника машиніста; б) на тракториста. в) на лікаря;
16. Чому Климко й Зульфат запросили до себе жити свою вчительку? а) вони захотіли показати себе перед учителькою з найкращого боку; б) їм стало жаль вчительку з маленькою дитинкою на руках; в) їм підказав дідусь Зульфата.
17. За що «можна було виміняти всякого добра: мисочку чи й дві кукурудзи, відерце картоплі чи й хліба справжнього»? -.
а) за склянку солі; б) за склянку цукру; в) за брусок мила.
18. Що було найбільшою радістю Климковою? а)отримати від дядька Кирила гостинець; б) подати йому власноруч зварену вечерю; в) покласти перед дядьком чепурно списані зошити.
19.Де знайшов собі притулок Климко після того, як згоріла його станція?
а) у скирті соломи; б)у добрих людей-біженців; в) у невеличкій кімнатці на шахтній сортувальні.
20. Чим годувала Наталя Миколаївна свою новонароджену донечку?
а) молоком; б) чаєм; в) водою.
21. 3 чого Климко зробив собі взуття? а) вирізав з шини устілки й прив'язав їх до ніг;
б) знайшов старий валянок, розрізав його навпіл і зробив чуні;
в) одірвав від плащ-палатки два клапті, зробив з соломи устішлки й прив'язав до ніг.
22. Скльки зайвих кілометрів пройшов Климко в пошуках солі? а)15; б)25; в) 50.
23. Чому Климкові не вдалося доїхати поїздом до своєї станції?
а) його знайшли німці й висадили з вагона; б) поїзд потрапив під німецьке бомбардування; в) виявилося, що поїзд поїхав у протилежний бік.
24. Якою є розв'язка твору?
а) Климко, прийшовши додому, не застав живими Наталю Миколаївну з немовлям;
б) дібравшись до свого виесілка, Климко загинув від фашистської кулі;
в) його радо зустрли и Наталія Миколаївна й Зульфат.
______________________ 6 балів _________________________
Достатній рівень.
1. Дайте визначення (наведіть приклади) .
Символ - це___________________________________________________________________
2. Художня деталь - це____________________________________________________
3. Випишіть із уривку повісті «Гуси-лебеді летять...» М. Стельмаха художні засоби.
Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. Вони летять нижче розпатланих, обвислих хмар і струшують на землю бентежні звуки далеких дзвонів. Дід говорить, що так співають лебедині крила. Я придивляюсь до їхнього маяння, прислухаюсь до їхнього співу, і мені теж хочеться полетіти за лебедями, тому й шднімаю руки, наче крила. I радість, і смуток, і срібний передзввін огортають та й огортають мене своїм снуванням.
Епітети: … . Метафори: … . Порівняння: … .
________________________ 3 бали ____________________
Високий рівень
1. Підберіть до фразеологізмів лексичне значення , запишіть парами (за повістю М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...»).
Кум королю Дуже бідний
Не варить баняк Напружено думати
Ятрити душу Бути у виграшному становищі
Як мак начетверо Не розбиратися в чомусь
Ламати собі голову Дотепно й влучно говорити
Перець на язиці Посилювати переживания.
2. Напишіть розгорнуту відповідь на питання за поданим початком :
Повість Григора Тютюнника «Климко» вчить нас бути…
_________________________ 3 бали ________________________
Р А З О М : 12 Б А Л І В.