Контрольна робота за творчістю М.Стельмаха, Гр. Тютюнника

Про матеріал
Контрольна робота за творчістю Михайла Стельмаха та Григора Тютюнника. Контрольна робота подана за рівнями. Початковий та середній рівні - 24 питання із трьома варіантами відповідей, одна з яких правильна. Достатній рівень - питання з теорії літератури за вивченими творами . Високий рівень - підібрати до фразеологізмів лексичне значення, написати розгорнуту відповідь за поданим початком.
Перегляд файлу

К О Н Т Р О Л Ь Н А    Р О Б О Т А.

М. СТЕЛЬМАХ «Гуси - лебеді  летять»,  ГР.ТЮТЮННИК «Климко».                        

                                Початковий і середній рівні 

1. Михайло Стельмах народився в сім'ї:   а)хлібороба; б) інженера; в) архітектора.

 

2.Творчим наставником М. Стельмаха був: а) П.Тичина; б) О.Гончар; в)М. Рильський.

 

3.  Повість М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...» є:

а) історичною;                 б) автобюграфічною;           в) соціально-побутовою.

 

4. Від імені кого ведеться розповідь у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...»?  а) автора;                      б)Михайлика;                   в)діда Дем'яна.                

 

5.  Хто з героїв повісті  розповідає Михайликові про сонячні  ключі?

а) батько;                        б) дядько  Себастіян;           в) дід  Дем'ян.

 

6.  Чим найбільше любив займатися Михайлик?

а) випасати коней;  б) саджати разом  із  матір'ю городину;                     в) читати книжки.

 

7.  Як мати поставилась до прояву милосердя з боку Михайлика до  бідної  жінки:

 а) одобрила вчинок сина;  б) почала кричати на хлопця; в) розгнівалась, що він віддав насіння.

 

8.  Під впливом чого формувалася душа малого Михайлика?

а)розповідей однолітків; б)поведінки дорослих; в)краси природи та прочитаних книжок.                                                                                     

 

9.  Кому з героев повісті належать слова:  «От і принесли нам лебеді на крилах життя:    а) Батьку Панасу;          б)діду Дем'яну;                 в) матері Ганні.                     

 

10.  Які основні  риси  характеру  притаманні  Михайликові?

а) допитливість, милосердя, працелюбність;б) наполегливість, жадібність, почуття гумору;                                                   

в) кмітливіслъ, ледачкуватість, злопам'ятність.                                                   

 

11.  Повість «Гуси-лебеді летять» має присвяту:

а) «Моїм батькам - Ганні Іванівні й Панасу Дем'яновичу з любов'ю і зажурою»; б) «Дідові Дем'яну, який відкрив для мене дивовижний світ  природи»; в)  «Моїм односельчанам»;

 

12.  За словами діда Дем'яна, лебеді принесли:      а) весну й життя;            б) радість та оновлення;          в) звістку про початок польових  робіт;

 

13.  Де 1931 року народився письменник Григір Тютюнник? а)У селі Шилівці  на Полтавщині;             

б)у селі  Нагуєвичі  на Львівщині.                              в) у селі Дяківці на Вінниччині.

 

14. Коли вщбуваються події, змальовані  Г. Тютюнником у повісті «Климко»?

а) до початку Великої Вітчизняної війни;  б) у роки Великої Вітчизняної  війни;  в) у голодні післявоєнні   роки.

 

15.  На кого мріяв вивчити Климка дядько Кирило?   а) на помічника машиніста;                         б) на   тракториста.           в) на  лікаря;

 

16.  Чому Климко й Зульфат запросили до себе жити свою вчительку?    а) вони захотіли  показати себе перед учителькою з найкращого боку;   б) їм стало жаль вчительку з маленькою дитинкою на руках;        в) їм підказав дідусь Зульфата.


17.  За що «можна було виміняти всякого добра: мисочку чи й дві кукурудзи, відерце картоплі  чи й хліба  справжнього»?                                                                           -.

а) за склянку солі;        б) за склянку цукру;         в) за брусок мила.                 



18.  Що було найбільшою радістю  Климковою?          а)отримати   від  дядька Кирила гостинець;           б) подати йому власноруч зварену вечерю;                                                        в) покласти перед дядьком чепурно списані зошити.                                           

 

19.Де знайшов собі  притулок Климко після того, як згоріла його станція?

а) у  скирті соломи;            б)у добрих людей-біженців;                                                                                в) у невеличкій кімнатці  на шахтній  сортувальні.                                               

 

20.  Чим годувала Наталя Миколаївна свою новонароджену донечку?                    

а)  молоком;                   б) чаєм;                               в) водою.                                

 

21.  3 чого Климко зробив  собі  взуття?  а) вирізав з шини устілки й прив'язав їх до ніг;

б) знайшов старий валянок, розрізав його навпіл і  зробив чуні;

в) одірвав від плащ-палатки два клапті, зробив з соломи устішлки й прив'язав  до ніг.

 

22.  Скльки зайвих кілометрів пройшов Климко в пошуках солі?   а)15;    б)25;  в) 50.                           

 

23. Чому Климкові  не вдалося доїхати поїздом до своєї станції?

а) його знайшли німці й висадили з вагона;            б) поїзд  потрапив під  німецьке бомбардування;                           в)  виявилося, що поїзд поїхав у протилежний бік.                                              

 

24.  Якою є розв'язка твору?

а) Климко, прийшовши додому, не застав живими Наталю Миколаївну з немовлям;

б)  дібравшись до свого виесілка, Климко загинув від фашистської кулі;                 

в) його радо зустрли и Наталія  Миколаївна й Зульфат.

 ______________________   6 балів _________________________    

                       Достатній рівень.

1. Дайте  визначення  (наведіть  приклади) .

Символ  -  це___________________________________________________________________

2. Художня  деталь - це____________________________________________________

 

3. Випишіть із уривку повісті «Гуси-лебеді летять...» М. Стельмаха  художні засоби.

Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. Вони летять нижче  розпатланих, обвислих хмар  і струшують  на землю  бентежні  звуки  далеких   дзвонів.  Дід говорить,  що  так співають  лебедині  крила. Я придивляюсь  до їхнього  маяння, прислухаюсь  до їхнього співу,  і мені  теж  хочеться  полетіти  за  лебедями, тому  й шднімаю  руки,  наче  крила.   I радість, і смуток, і срібний передзввін огортають та й огортають мене своїм снуванням.

Епітети: … .                Метафори: … .      Порівняння: …    .

________________________      3 бали    ____________________                    

Високий рівень 

1.  Підберіть до  фразеологізмів  лексичне  значення , запишіть парами (за  повістю М. Стельмаха  «Гуси-лебеді  летять...»).

Кум королю                                           Дуже бідний

Не варить баняк                                     Напружено думати

Ятрити душу                                          Бути у виграшному становищі

Як мак начетверо                                   Не розбиратися в чомусь

Ламати собі голову                                Дотепно й влучно говорити

Перець на язиці                                      Посилювати переживания.

2. Напишіть розгорнуту відповідь  на питання за поданим початком :
     Повість  Григора Тютюнника   «Климко»   вчить нас бути…

_________________________  3 бали ________________________

 

                        Р А З О М :  12  Б А Л І В.

 

docx
Додав(-ла)
Щербак Ольга
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
4299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку