Підготувала: соціальний педагог Попик Ольга
Мета: розвиток слухової уваги; розвивати уважність і спостережливість.
Обладнання: уривки із казок, червоні семафорики, бланк з літерами.
Учні: 1-2 класу.
Вправа «Подаруй іншому ніжність і ласку» .
Мета: розвивати увагу та повагу у спілкуванні.
Інструкція. Учасники по черзі, торкаючись до рук один одного, називають їхні імена і промовляють ласкаві слова.
Вправа «Хто у класі найуважніший»
Мета: сприяти розвитку уважності.
Інструкція. Психолог читає уривок казки, але з помилками, називаючи не ті слова. Учні чують неправильне слово – підносять червоні семафорики. Психолог зупиняється. Учні виправляють помилку, психолог продовжує читати.
Йшов дід густим літом (лісом) і загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка), побачила рукавичку та й каже: «Тут буду шити (жити)!». Коли це шапка (жабка) плигає й питає: «А хто тут живе?». –Миска (мишка). А ти хто ? - Шапка (жабка). Пусти й мене шити (жити). – Іди.
Було в одного царя три тини (сини). Два розумні, а третій – дурень. Ось прийшли вони до батька твого (свого) та й просять, щоб він відпустив їх їздити по цвіту (світу), подивитися на інші барства (царства). Батько вислухав їх і каже: «Витирайте (вибирайте) собі коней з сабунів (табунів) яких завгодно і їдьте, куди хочете».
Вправа «Стихії»
Мета: стимулювати увагу.
Інструкція. Учні стоять у колі і рухаються довільно . Коли психолог промовляє слово «земля», всі опускають руки вниз; слово «вода» - витягають руки вперед; слово «повітря» - підносять руки догори; слово «вогонь» - плещуть у долоні.
Той хто помиляється, вибуває з гри.
Вправа «Раз-плескання,два-плескання!»
Мета: активізація уваги.
Інструкція. Учні ходять по колу. Коли психолог плесне в долоні один раз, вони повинні зупинитися і стати в позу «лелеки» (стояти на одній нозі, руки - в сторони). Якщо психолог плесне двічі, учні повинні стати в позу «жабки» (присісти, ноги разом, носки й коліна в сторони, руки між ногами на підлозі). На три плески учні продовжують ходити.
Вправа «Роззяви»
Мета: розвивати активну увагу.
Інструкція. Учні йдуть по колу, тримаючись за руки, за сигналом психолога зупиняються, роблять чотири сплески, повертаються кругом і продовжують рух. Напрямок змінюється після кожного сигналу. Той, хто неправильно виконав завдання, вибуває з гри.
Вправа «Хто найшвидше?»
Мета: виробити навички уваги.
Інструкція. Учням пропонується якнайшвидше і точніше викреслити в одній з колонок бланка букву «к». Успішність виконання завдання оцінюється за часом виконання і кількістю допущених помилок – пропущених букв. Чим менше пропусків, тим більша успішність. При цьому потрібно заохочувати і стимулювати інтерес.
Бланк з літерами
Н К Л І С Н Л С А К Е К Х Е В С К Х Д Р К М Б Е Г К З Р У Ц В Х Е І С Т Л В К Ш Ю Ю Г К П У В Г Л Д Т С Я К Ш В О Л Я Б Ж С Н А У Х С Р К Л М В З Г Л П О А О Ф О Х Ь М В К Л Н М Ч К Л Р Т К С В Х Е О В Л К Т Ч К Л Х Д Б В Н К А С В И З Д Г К В Л Т К В Т Е С Н А І С Е К Н У Х Н А С Н И В П Е І Т Х Д Б Ю Ж Ь Л Щ Г О Ш Л О Г Р И Н П М А Е К С В Ц Ф П К М І Н О Р Т Л З Ю Х Т К К Н М У Н Г Ш З Д Л Х О Б Р М П С К В Ф А У М С Н К Т К Л Д З Х Б Т К В У З Н А Л І Д І М Р А Н К В Д Ш Б Т С В Ф Х Б К І Л А К С Ш О В Х К О Л Б А Н О В С П Л О Й Ш Р А Л К О С Т Д І Б К П С В Б Г Л К Р П К І К О В Л Т М Н У Д Х Б С Р Л Г Д К У Ф С Т М Н Л Н О Л К В С Х Е М В А Ї М С К А Л Д Г Т Е В Д Е Х Д Б І Т Х Г К У К Л М Н К Е Л К С Н Л С А К Е К Х Е В С К Х Д Р К М Б К Г К З Р У Ц В Х Е І С Т Л В К Л Щ Ю Г К П У В Г Л Д Т С Я К Ш В И Л Я Б П О Р Н К А М Д Є Д Ш К Р О Т В У
Вправа «Дихай красиво»
Мета: знижувати рівень емоційного напруження.
Інструкція. Заплющіть очі, глибоко вдихніть. Подумки говоріть:
• «Я –лев» - видихни, вдихни;
• «Я - птах» - видихни, вдихни;
• «Я - камінь» - видихни, вдихни;
• «Я – квітка» - видихни, вдихни;
• «Я спокійний» - видихни.
Коли дуже хвилюєтеся, спробуйте красиво і спокійно дихати.
Вправа «Оціни свою уважність»
Мета: сприяти розвитку уважності.
Інструкція. Психолог читає оповідання перший раз і пропускає речення, потім читає цілий текст, щоб учні могли виявити пропущене речення.
Оповідання «Мураха та голубка»
Мурашці захотілося пити, і вона спустилася вниз до струмка. Але її накрила хвиля, і вона почала тонути.
Голубка, яка в той час пролітала повз струмок, помітила це і кинула Мурашці гілочку. Мурашка вилізла на гілочку і таким чином врятувалася.
Наступного дня Мураха побачила, що мисливець хоче піймати Голубку в сітку. Вона підлізла до нього і вкусила мисливця за ногу. Мисливець скрикнув від болю і випустив сітку. Голубка пурхнула і полетіла.
Запитання:
1. Чому Мураха спустилася до струмка?
2. Як її врятувала Голубка?
3. Хто хотів піймати Голубку?
4. Що для цього хотів використати мисливець?
5. Куди вкусила Мураха мисливця?
6. Чи піймав мисливець Голубку?
Озвучити, записати речення, яке психолог пропустив під час першого читання.
Вправа «Релаксація «Сон на березі моря»
Мета: скинути втому шляхом релаксації.
Інструкція. Діти слухають шум моря (аудіозапис). Психолог каже, що їм усім сниться один сон. Ви знаходитеся на березі моря. Діти мають побачити уві сні те, що вони робили на заняття. Психолог повідомляє, за яким сигналом діти прокинуться. Пауза. Лунає сигнал. Діти спокійно «прокидаються» та по черзі розповідають, що вони бачили уві сні.
Обговорення:
- Що найбільше запам’яталося із сьогоднішнього заняття?
- Який був у вас настрій?