Заняття 1
Тема: Я і мої друзі
Мета: розвиток навичок використання позитивних емоцій під час спілкування та вміння бачити позитивні риси характеру людей, вміння домовлятися.
Обладнання: аркуші паперу, олівці, дзеркало, мотузка, бланк з формулою любові.
Хід заняття:
1. Вправа «Вітання» (5 хв.)
Діти стають у коло. Кладуть руки один одному на плечі. Привітно дивляться один на одного і вітаються.
- Який у вас настрій? Якщо гарний підніміть вгору руки, якщо не дуже – одну руку, якщо поганий – руки опущені.
2. Дискусія на тему: «Кого можна назвати другом?» ( 15 хв.)
Мета: розуміння поняття справжньої дружби.
Учасникам пропонується взяти участь у обговоренні питань:
3. Вправа «Скажи мені, хто твій друг» (15 хв.)
Мета: формувати позитивний емоційний стан, вчити бачити в інших позитивні сторони.
Учасники подумки змальовують «психологічний» портрет когось із членів групи. У портреті має бути не менше 8 – 10 рис, не можна вказувати на зовнішні ознаки. Кожен по черзі називає риси характеру учасника групи, а інші відгадують, чий це портрет. Автор портрета не повинен коментувати, надаючи кожному можливість висловитися. Після того, як група відгадала задуману людину, учасники аналізують, які названі риси точніше характеризували «невідомого», чи були вказані негативні риси.
Обговорення:
4. Вправа «Лист другові» (15 хв.)
Мета: розвивати навички аналізувати вчинки, формувати позитивне ставлення до інших.
Учасникам пропонується написати листа своєму другу, хорошому знайомому чи одногрупнику з приводу його гарного чи не дуже гарного вчинку. Якщо вказувати на поганий вчинок, потрібно дати йому оцінку і навести шляхи виправлення ситуації.
За бажанням листи учасників зачитують і колективно обговорюють.
5. Вправа «Місток» (10 хв.)
Мета: розвивати комунікативні навички, способи взаємодії у колективі.
На підлозі із мотузки викладена лінія, пропонується уявити, що це вузенький місток над прірвою. Учасники, які об’єдналися у пари, рухаються на зустріч один одному уявним «містком», не виходячи за лінію. Необхідно розминутися і пройти свій шлях до кінця, не зачепивши партнера і не «впавши» у прірву. Можливі різні варіанти вирішення проблеми.
Рефлексія:
6. Вправа «Я люблю тебе» (10 хв.)
Мета: розвивати толерантне ставлення до інших і самого себе, тренування навичок взаємодії в групі, активізація позитивного сприйняття життя.
- Толерантність до інших можлива тільки в разі толерантного ставлення до самого себе.
Учасникам пропонується зізнатися в кохані самому собі.
- Це нелегке завдання. Але вам допоможе дзеркало. Дивлячись на своє відображення в дзеркалі, ви повинні сказати: «Я кохаю тебе ….» - назвати своє ім’я й пояснити, чому ви себе любите. Ці слова треба вимовити так, щоб вашому признанню в любові до себе самого повірили всі присутні.
7. Вправа «Формула любові» (10 хв.)
Мета: формування толерантного ставлення до себе, прийняття себе.
- Не забувайте щодня підходити до дзеркала, дивитися собі в очі, усміхатися і говорити: «Я люблю тебе… і приймаю тебе таким, яким ти є, з усіма чеснотами і вадами. Я не буду боротися з тобою, і мені зовсім не треба перемагати тебе. Але моя любов дасть мені розвиватися, вдосконалюватися, самому радіти життю і приносити радість у життя інших»
Учасники повторюють формулу.
- Тож робіть правильний вибір, цінуйте життя. І завжди пам’ятайте заповідь: «Гляди, не забудь: людиною будь!»
8. Завершення заняття. Вправа «Рукостискання» (5 хв.)
Мета: психологічна підтримка учасників заняття.
Учасники стають у коло і беруться за руки, подумки бажають один одному всього доброго та потискають руки.