Космічна подорож
Конспект інтегрованого заняття (дитина в природному довкіллі + дитина в соціумі + дитина в сенсорно пізнавальному просторі) для дітей старшого дошкільного віку за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
Програмовий зміст: Розвивати спостережливість, палять, мислення, кругозір. Виховувати бажання пізнавати нове.
Дитина в природному довкіллі: Формувати у дітей поняття про Всесвіт як сукупність зірок, планет, комет, метеоритів тощо. Ознайомити дітей із Сонячною системою як частиною Всесвіту: в центрі її знаходиться Сонце, яке є джерелом світла й тепла; навколо Сонця обертаються планети, серед яких і наша планета – Земля.
Дитина в соціумі: Продовжувати знайомити дітей з особливостями професії космонавта. Дати знання про першого у світі космонавта Юрія Гагаріна.
Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі: Закріпити назви геометричних фігур (ромб, п’ятикутник, квадрат, трикутник, прямокутник, круг).
Матеріал: глобус, дрібні металеві предмети, магніт на ниточці, картина «Сонячна система», портрет Юрія Гагаріна, аудіо запис космічної музики, геометричні фігури для гри «Склади ракету», слайди із зображенням планет, телевізор, магнітофон.
Хід заняття.
Вихователь. Діти давайте привітаємось віршиком.
Добрий день сонце золоте,
Добрий день небо голубе,
Добрий день моїй землі,
Добрий день тобі і мені.
-Сьогодні ми вирушимо цікаву космічну подорож. А на чому ми можемо полетіти у Космос? (На ракеті)
Ця швидка нова ракета,
Для польотів на планети.
Ми у космос вирушаєм,
Що у нім , всього не знаєм.
Ми місця скоріш займаймо,
Пуск!І швидше відлітаймо!
Діти сідають на стільчики поставлені по два один за одним. Закривають очі. Звучить тиха, спокійна «космічна» музика. Вихователь виставляє глобус.
Вихователь. Діти, відкривайте очі. Що ви побачили в ілюмінатор нашої казкової ракети? (Глобус)
Глобус-це зменшена копія нашої планети. Такою її бачать космонавти з космосу.
- Як називається наша планета? (Земля)
- А ті хто на ній проживають? (Земляни)
- Яку форму має Земля?(Кулі)
- Які кольори є на глобусі? (коричневий,жовтий, блакитний,зелений)
- Що вони означають? (блакитний - вода,коричневий, жовтий, зелений - суша)
- Чого більше:води чи суші?
Діти розглядають глобус, називають знайомі океани, річки, озера, материки).
Вихователь. Діти, а ви пам’ятаєте космонавта, який перший полетів у космос?
Вихователь виставляє фотографію Юрія Гагаріна.
-Юрій Гагарін став першою людиною, яка побувала у космосі. Він облетів Землю на космічному кораблі «Восток». Це було у минулому столітті. Згодом космос відвідали американські астронавти , вони висадились на Місяць. Професія космонавта важка і відповідальна, потрібно мати міцне здоров’я і сильну волю, бути безстрашним перед безкраїм Всесвітом.
Вчені перш ніж наважитись полетіти у космос, провели експеримент і відправили у космос собаку, яку звали Лайка. Космічні станції, космічні телескопи стають нашими помічниками. Люди працюють на космічних станціях. Польоти в космос вже не рідкість. І ми все більше дізнаємося про Всесвіт.
Вихователь. А зараз давайте відгадувати загадки про те, що ми можемо ще побачити в ілюмінатор нашої ракети.
Воду в ріках зігріває,
Матір-Землю зігріває.
Нам всміхається в віконце
Чарівне, гаряче…..(сонце)
***
Нічного неба оберіг,
І схожий бік його на ріг.
Козак моторний, класний,
хто ж цей красень ясний? (місяць)
***
Має величезний зріст,
Має голову і хвіст,
Це не тигр і не ракета,
Натякну вам по секрету (комета)
***
Він здалеку прилітає,
Оболонку чорну має,
То його надійний щит,
Звуть його? (метеорит)
***
В синім небі світлячки,
Не дістатися до них,
А найбільший світлячок
Зігнувся як черв’ячок.(зорі і місяць)
Вихователь. А ще ми можемо побачити планети.
Вихователь виставляє картину із зображенням Сонячної системи.
Ми живемо на планеті Земля, вона ніби наш будинок у Всесвіті. А знаходиться він у місті - галактиці Чумацький Шлях. Наш будинок Земля разом із сусідами обертаються навколо Сонця. Всі разом вони називаються Сонячною системою і розміщені у чіткому порядку, як будинки в районі міста. У нашому космічному районі 8 будинків, тобто 8 планет, кожна має своє ім’я: Меркурій (1), Венера(2), Земля (3), Марс (4), Юпітер (5), Сатурн (6), Уран (7), Нептун (8). Планети знаходяться від Сонця на різній відстані. На тих, які ближче – дуже спекотно, а на віддалених – вічний холод. Лише на планеті Земля є всі необхідні умови для життя, на інших планетах життя не існує.
Фізкультхвилинка «Сонце і планети»
Звучить спокійна музика.
Вихователь – сонце, діти - планети рухаються навколо сонця. Кожна дитина називає себе, яка саме вона планета.
Вихователь. Дуже давно не існувало ні Землі, ні інших планет. У космосі вирувала темна хмара розпеченого газу та пилу. З часом хмара охолола, а газ та пил почали притягуватись один до одного. Так і утворилась Земля.
Пропоную переконатися у цьому на досліді.
Дослід «Як виникла Земля?»
На столі лежать дрібні металеві предмети. Вихователь бебе магніт і водить ним по столу.
-Що сталося з предметами? (Вони прилипли до магніту)
Вихователь. Так поступово Земля стала великою кулею, яка обертається навколо Сонця. Пройшло багато часу, і на поверхні Землі утворилася тверда кора, а навколо планети атмосфера, тобто повітря.
Вихователь. А ще в Космосі літає багато космічного сміття. Це уламки метеоритів, ракет, космічних станцій тощо. У нас на планеті Земля люди навчились переробляти сміття. Отож, давайте зберемо космічне сміття і на Землі на щось його переробимо.
Діти під музику збирають на килимку геометричні фігури.
Вихователь. Ви зібрали геометричні фігури, назвіть їх. (Діти по черзі називають).А тепер нам час вже повертатись на Землю, займайте свої місця в ракеті.
Діти сідають на стільчики, закривають очі,звучить «космічна» музика.
Вихователь. Ось ми і повернулися на Землю. А космічне сміття, яке ви зібрали в Космосі пропоную переробити на нову ракету.
Дидактична гра «Склади ракету»
Діти із геометричних фігур викладають ракету.
- Де ми з вами побували?
- Що побачили?
- Чи подобається вам наша планета? Чим?
- Чи могли б ви серед інших планет впізнати нашу? (Перегляд слайдів)