Щоб здоров’я мати, про здоров’я треба дбати.
Заняття з валеології для дітей старшого дошкільного віку за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
Програмовий зміст: Розвивати пам'ять, мислення, увагу, мовлення дітей. Виховувати бажання бути здоровим і радіти здоров’ю.
Формувати дбайливе ставлення до власного здоров'я, та здоров'я інших людей. Виробити у дітей мотивацію здорового способу. Збагачувати валеологічний світогляд дошкільників.
Матеріал: відео лист, коробка з підказками, картина із зображенням продуктів харчування, продуктів багатих на вітаміни «А» та «В», загадки, картинки із зображенням продуктів багатих на вітаміни до дидактичної гри «Знайди продукт, де багато вітамінів», слайди із зображенням продуктів харчування та різних страв до дидактичної гри «Тук так це не так», предмети особистої гігієни до дидактичної гри «Що для чого?» (зубна щітка, паста, гребінець, мило, серветки, носова хустинка і т.д.)
Хід заняття.
Вірш-привітання.
Доброго ранку, доброго дня,
Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,
Працюють голівки і сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня, бажаєте ви,
Бажаю вам я.
- Діти на нашу електронну адресу прийшов відео лист із Простоквашино від кота Матроскіна і Шаріка. Пропоную його переглянути.
Лист: «Здрастуйте, дорогі хлоп'ята і дівчата. Вирішили звернутися до вас з проханням. Можливо ви нам зможете допомогти. Наш дядько Федір почав погано їсти, не хоче пити молока і соку. Він став не активним, не грається, не бігає, ніщо його не радує, часто хворіє. Не знаємо, чим йому допомогти. А ви всі такі красиві, здоровенькі і щічки у вас рожевенькі. Напевно, секрет якийсь знаєте. Дайте будь ласка поради Дядькові Федору, що потрібно робити, щоб бути здоровим і активним».
Вихователь. Так, сумна історія. Дітки, як ви вважаєте, чи зможемо ми допомогти Дядькові Федору і підібрати йому корисні поради? (Відповіді дітей)
- Нам всім потрібно дуже постаратися, щоб допомогти Дядькові Федору.
- Дітки, в мене є чарівна коробка-підказка, яка допоможе нам підібрати корисні поради.
1. Вихователь дістає з коробки яблуко.
Вихователь.-Що це може означати? (Потрібно їсти свіжі овочі та фрукти) –А чим вони корисні?Що таке вітаміни? (Відповіді дітей) -Добре, дітки, мені цінна ваша думка. Послухайте ще інформацію про вітаміни.
Вітаміни - це такі речовини, які допомагають дітям рости міцними і здоровими. Людина має отримувати вітаміни з їжею. Дуже багато вітамінів міститься у фруктах і овочах, а так само в інших продуктах харчування, якими харчуються люди. І якщо дитина отримує цих вітамінів мало, то вона починає часто хворіти, втрачає апетит і погано росте.
- Де живуть вітаміни? (У продуктах харчування.)
Прикріпити до дошки картинку з продуктами
- Щоб бути здоровим, розумним, сильним, людина має отримувати вітаміни з їжею.
-А як ви думаєте, в який час року ми отримуємо вітамінів найбільше? (влітку та восени). Чому? (Бо влітку і восени ростуть ягоди, фрукти, овочі).
- А в інший час року, щоб люди не відчували нестачі у вітамінах, вітаміни - таблетки продаються в аптеках. (Показати).
- Особливо багаті вітамінами овочі і фрукти.
Прикріпити картинку з овочами та фруктами на дошці.
- Назвіть овочі і фрукти, які ви знаєте і любите.(Діти перераховують).
- У кожного вітаміну є своє ім'я. Хочете познайомитися з ними? (Так)
- Це вітамін «А». Вітамін росту і зору. Я вам загадаю загадку. А ви її відгадаєте і назвете овоч, в якому дуже багато вітаміну «А».
Зростає краса - зелена коса,
В землі вся руда сидить,
Коли жуєш її, хрумтить. (Морква).
- А тепер подивіться і скажіть, де ще знаходиться вітамін « А».
(помідор, вишня, яблуко, обліпиха, морква, персик, абрикос, гарбуз).
- Сьогодні я хотіла б вас познайомити ще з однією групою вітамінів - це вітаміни групи «В». Вони дуже важливі для роботи головного мозку і всього організму. Зараз я загадаю вам загадку, а ви відгадайте, в якому овочі міститься цей вітамін.
У коричневому жупані,
У землі сиджу, зростаю,
Хто лопатою копне -
Мене знайде. (Картопля)
- Молодці, правильно. У картоплі міститься багато вітаміну «В», а ще цей вітамін є в різних крупах. Подивіться і скажіть, де міститься вітамін «В».
(Горох, гречка, вівсянка, сир, картопля, риба. чорний хліб і волоських горіхах ).
Дидактична гра «Знайди продукт, де багато вітамінів»
Діти серед картинок обирають знайомий продукт і називають, який вітамін в ньому міститься і, яку користь для організму людини приносить.
2.Вихователь дістає з коробки чіпси і апельсин.
- Діти, що це може означати? (Відповіді дітей). А це означає, що для того , щоб бути здоровим потрібно їсти корисну їжу.
Дидактична гра «Тік так це не так»
Вихователь показує слайд, каже твердження, у разі стверджувальної відповіді діти кажуть «Тік так це так», заперечної «Тік так це не так» і кажуть правильну відповідь.
*Суп-це корисна їжа? (Тік так це так»
*Картопля фрі –корисна? (Тік так це не так, вона шкідлива)
*Салат – корисний? (Відповіді дітей)
* Піца - шкідлива?
*Фрукти – шкідливі?
*Сік-корисний? і т.д.
3. Вихователь дістає пляшечку питної води.
Вихователь. – Що це може означати? (Відповіді дітей)
Для того, щоб мати міцне здоров’я і бути бадьорими потрібно пити багато чистої води. Запам’ятайте будь ласка і передайте це Дядькові Федору.
4. Вихователь дістає годинник.
Вихователь – А що годинник може означати?(Відповіді дітей)
Мені цінна ваша думка. Діти, годинник означає, що потрібно дотримуватись режиму дня і достатньо відпочивати і спати, щоб наш організм встигав відновлюватись і набиратись сили для активного життя.
Рухлива гра «Годинник і стрілка»
Лічилкою обирають дитину, яка буде «стрілкою», вона стає в центр кола. Діти ідуть по колу і промовляють слова : «Тік-так, тік-так наш годинник йде ось так, а ти стрілка не біжи час який нам покажи». Зупиняються. Дитина –«стрілка» виставляє руки разом перед собою і відраховує потрібну кількість годин, яку кажуть діти з кола. На кого вкаже – той «стрілка»
5. Вихователь дістає з коробки пластмасову гантелю.
Вихователь. Діти, що це значить? (Відповіді дітей)
-Так ви правильно сказали, що для здоров’я потрібне заняття спортом. Спорт- це велика, потужна сила, яка дарує здоров'я людині. Люди, які займаються спортом менше хворіють і більше років живуть. Відгадайте загадки і пригадайте, які види спорту вам відомі.
Бокс, хокей, бобслей, футбол,
Сноуборд і волейбол…
Стадіон, басейни, корт -
Об’єднало слово…( спорт).
***
Ногами м'яч б'ють , штовхають,
Як цвях у ворота забивають,
Кричать від радості: «Гол!».
Гру з м'ячем звуть ...(футбол)
***
У цьому спорті гравці всі спритні і високі.
Люблять у м'яч вони всі грати і в кільце його кидати. (баскетбол)
***
Ця спортивна боротьба -
Рух на лижах і стрільба…
Гонка-справжній марафон!
Цей вид спорту… (біатлон).
***
Дві команди, як в футболі,
Та на крижаному полі,
І дорослих, і дітей
Позбирав на лід…( хокей).
Вихователь. - Дітки, давайте трішки відпочинемо і виконаємо фізкультхвилинку і уявимо себе відомими українськими спортсменами.
Наші діти дружно встали,
Фізхвилинку розпочали.
Руки гарно розім’яли,
Як Клички побоксували,
Як Шевченко у футболі
Забиваємо ми голи.
Всі, як Бубка ,пострибали
І за столи посідали.
Діти імітують рухи спортсменів.
6. Вихователь дістає з коробки смайлик.
Вихователь. – А цей смайлик, що означає? (Гарний настрій).
Правильно дітки, адже веселий, бадьорий настрій-це запорука гарного самопочуття і здоров’я.
-Давайте поділимось своїм гарним настроєм і посміхнемось один до одного.
7. Вихователь дістає з коробки зубну щітку і мило.
- Що це означає? (Потрібно дотримуватись правил особистої гігієни).
Дидактична гра «Що для чого?»
Діти обирають предмети гігієни і називають для чого вони потрібні.
Вихователь. – Ми назвали найважливіші правила зміцнення здоров’я. Давайте запишемо для Дядька Федора відео лист і відправимо на його електронну адресу. Діти разом повторюють.
Для того, щоб бути здоровим потрібно:
1.Їсти продукти багаті на вітаміни.
2.Вживати корисну їжу.
3.Пити багато води.
4.Дотримуватись режиму дня.
5.Займатися спортом.
6.Бути в гарному настрої.
7.Дотримуватись правил особистої гігієни.
«Дядьку Федоре пам’ятай : «Щоб здоров’я мати, про здоров’я треба дбати»
Вихователь. Дітки, наші поради допоможуть Дядькові Федору бути здоровим і активним.