Викладач __Денькович Н. А.
Навчальна дисципліна:_Історія флористики.
Вид заняття: комбіноване семінарське заняття
Тривалість заняття: 80 хв.
Навчальна мета: навчити студентів виявляти рівень засвоєння знань з тем курсу «Історія флористики», уміння характеризувати особливості та відмінності різних флористичних стилів, аналізувати різні флористичні форми і тлумачити поняття і терміни.
Розвиваюча мета:_ розвивати вміння в студентів орієнтуватися у різних флористичних стилях; сприяти закріпленню знань та умінь, набутих учнями на уроках історії флористики за допомогою інтерактивних методів; розвивати логічне мислення;
Виховна мета:_ виховувати уміння в студентів працювати в команді, доброзичливість та тактовність, виховувати в учнів інтерес до вивчення історії флористики, сприяти їхньому естетичному вихованню;
Міжпредметні зв’язки:
Забезпечуючі дисципліни: геометрія, історія, історія мистецтв
Забезпечувані дисципліни: фітодизайн, флористика
Наочність: презентація із запитаннями, відео, роз даткові картки з ілюстраціями об’єктів
Обладнання: презентації та роздатковий матеріал для вправ «Відгадай країну» та «Знайти пазли», матеріал для вправи «Анаграми», наочність для вправи «Знавець ліній»; дипломи, кольорові сигнальні картки з назвами країн, білі аркуші, маркери, назви станцій, вислови видатних людей, девіз, назва гри, команд.
Технічні засоби навчання: комп’ютер, проектор
Рекомендована література
1. Дячук П.В. Флористика. Навчальний посібник для педагогічних університетів. — Умань: ПП Жовтий, 2013. — 182 с.
2. Іванченко Г.П. Основи флористичного дизайну. Конспект лекцій. — Луцьк : ПТУ, Луцького НТУ, 2011. — 46 с.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Добрий день. Для початку перевіримо наявність студентів. Давайте перевіримо чи всі підготувались до заняття і чи повторили матеріал з курсу. Отже розпочнемо нашу гру. Пропоную девізом нашого брейн –рингу взяти слова «Ми боремось, стараємось і всього добиваємось».
Основні методи та прийоми: контрольно-перевірочна бесіда, практичні роботи різного змісту: «Відгадай країну», «Анаграма», «Знавець ліній», «Естет», робота з презентаційним матеріалом, командна робота
Назва брейн-рингу: «Знавці історії флористики»
Назви команд на власний вибір. Отже капітани вибрали «Троянда» та «Конвалія»
Час проведення гри: 50 хвилин
ХІД УРОКУ
Запрошуємо команди за робоче місце:
Команда «Троянда» |
Команда «Конвалія» |
Капітан - Маудза Сніжана |
Капітан - Діжак Марія |
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ВИКЛАДАЧ: Сьогодні у нас з вами незвичайний урок,бо він проходить у формі змагання. На даному уроці ми маємо підвести підсумки вивченого нами матеріалу за темами курсу: «Історія флористики».
Протягом уроку ви зможете показати присутнім, що ви вмієте, що ви знаєте. Отже, наша гра буде складатися з декількох станцій, які команди повинні пройти та на яких кожен учасник зможе показати рівень своїх знань, умінь та навичок.
Бажаю усім присутнім отримати задоволення від сьогоднішнього уроку, а учасникам гри - високих результатів за підсумковий урок!
Досягти гарних результатів під час гри можна лише за умови, якщо всі учасники добре знають правила й дотримуються їх.
• Протягом уроку учні будуть в складі команд змагатися один з одним.
• Командам пропонуються завдання, різні за складністю;
• урок проводиться за участі ведучого ( учитель ), який визначає правильність відповідей;
• капітани команд можуть виставити за роботу на уроці оцінки членам своїх команд, які потім узгодять з вчителем;
• перемагає та команда, яка отримає найбільшу кількість балів.
• граємо дружно й активно.
• відповідає будь-який учасник команди.
• відповідь чітка, конкретна, лаконічна.
• за кожну правильну відповідь — певна сума балів. • наша гра — це наш шанс.
ІІІ. ГРА «Брейн ринг»
Викладач: Ну от, завзяті гравці, розпочинаєму гру. Отже, переходимо до станцій.
Станція І «Відгадай країну».
Кожна правильна відповідь дає 1бал команді. Відповідає кожна команда, піднімаючи картку-сигнал з назвою країни, які є на кожному ігровому столі. Команда, яка першою підняла сигнальну картку і правильно відповіла, отримує додатково 1 бал за швидкість.
1.Священна квітка цієї країни – лотос. (Єгипет)
2.Країна, де були Сади Семіраміди. (Шумер)
3.Ця країна винайшла ікебану. (Китай)
4. Країна, де проходить фестиваль тюльпанів. ( Нідерланди )
5. Країна де вперше була видана книга з флористики. (Італія, Рим)
6. Країна, де вперше було виготовлено «ріг достатку» з квіті та овочів. (Греція)
7.Країна, де виконували квіткові композиції у вигляді конуса. (Візантія)
8.Країна, в якій дуже часто використовували вінки, як атрибут переможців (Римська імперія)
9. Країна, де винайшли лінію «Хогарта» (Англія)
10. Країна, де характерним різдвяним атрибутом є «павук» (Україна)
11. Країна, в якій винайшли портбукетницю (Франція)
12.Країна, в якій виготовляли коміри з квітів (Єгипет)
13.Країна, в якій виник «маккартівський» букет (Австрія)
14.В якій країні з’явився термін «бутоньєрка» (Франція)
15.Країна, де в натюрмортах поєднували букети з квітів, фруктів, комах та предметів домашнього побуту (Голандія)
16. Країна, в якій вперше почали використовувати букети туссі-муссі (Англія)
17.Країна, у якій виготовляють дідух (Україна)
18.Країна, в якій вперше масово почали виготовляти штучні квіти (Англія)
19.Країна в якій з’явився букет «бідермеєр» (Австрія)
20.В цій країні розвинулось мистецтво бонсай. (Японія).
Станція ІІ «Анаграма»
Правила: Максимальна кількість балів – 2 бали. Команда, яка відгадує першою зашифрований флористичний термін чи стиль - отримує 1 бал і дає його визначення – ще +1 бал. Якщо команда не дає відповідь, то право відповідати передається іншій команді
ІНРМАОАБ - Морібана
ДОАУМПРП- Помпадур
РБНЬУТОКАЄ - Бутоньєрка
ІРАГЕНЕ- Нагеіре
ХДУХДІ- Дідух
ЄБІЕРМЕРД- Бідермеєр
ЦГСОУЕ- Согецу
КІНОВ – Вінок
Станція ІІІ «Знавець ліній»
Правила: викладач показує зображення на екрані. Командам треба визначити лінійний стиль, в якому виконана композиція
Максимальна оцінка – 1 бал.
Станція ІV «Естет»
Правила: станція складається з двох етапів. В одному з них на екрані показано зображення, на якому є різні квіти, а паралельно назви квітів. Потрібно з’єднати назву квітки з зображенням. У другому етапі є зображення букетів у різних стилях, а паралельно до них у таблиці назви цих стилів. які мають відношення до теми сьогоднішньої гри. Потрібно з’єднати назву стилю з зображенням. Кожна команда повинна дати якнайбільше правильних відповідей.
Правильний пазл приносить команді – 1 бал
Станція V. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ та виставлення оцінок
Викладач: Отож, на сьогоднішньому уроці ми з вами узагальнили вивчений нами матеріал на попередніх уроках.
А тепер настав час оцінювання, перевіримо з вами хто набрав найбільшу кількість заохочувальних балів.
Готуємось БРЕЙН-РИНГУ назвати результати!
Підсумки: 1 команда набрала _____ балів, 2 - _______балів.
Команда (називають переможця конкурсу) стала переможцем у нас. І ця грамота призначена для вас!
Тому що здобули перемогу — Змагань наших мету.
А 2 команда отримує подяку за участь, адже ви достойно пройшли гру.