11 клас. Контрольна робота №1з теми «Адаптації»
Варіант 1
Виберіть одну правильну відповідь. Кожна правильна відповідь 0,5 б.
1.Спільне добування їжі зграєю вовкі в є прикладом адаптацій:
А. Клітинних
Б. Організмових
В. Популяційних
Г. Видових
2.Адаптації ,що формуються в процесі еволюції:
А. Філогенетичні
Б. Онтогенетичні
В. Преадаптивні
Г. Постадаптивні
3. Видозміни поведінкових реакцій організму у відповідь на зміни в навколишньому середовищі:
А. Структурні адаптації
Б. Фізіологічні адаптації
В. Етологічні адаптації
Г. Філогенетична адаптації
4.Особливості процесів життєдіяльності за конкретних умов існування:
А. Структурні адаптації
Б. Фізіологічні адаптації
В. Етологічні адаптації
Г. Філогенетична адаптації
5. Адаптації,що виникають упродовж індивідуального розвитку :
А. Філогенетичні
Б. Онтогенетичні
В. Преадаптивні
Г. Постадаптивні
6.Ознаки будови й форми тіла оргнанізму,що допомагають йому виживати у природних умовах:
А. Структурні адаптації
Б. Фізіологічні адаптації
В. Етологічні адаптації
Г. Філогенетична адаптації
7. Дайте визначення термінам(1б):
Адаптаціогенез_---
Коеволюція ---
8. . Встановіть відповідність між формами симбіозу та їх прикладами(2б):
А.Мутуалізм |
1. Джгутикові в кишечнику термітів |
Б.Паразатизм |
2. Орхідеї на гілках дерев |
В.Коменсалізм (квартиранство) |
3. Акули і риби-лоцмани |
Г.Коменсалізм (нахлібництво) |
4. Лисиця і миші |
|
5.Сажкові гриби на кукурудзі
|
9. Встановіть відповідність між термінами , їх визначенням та прикладами(3б):
А.Нейстон |
1.Сукупність організмів,які живуть на межі водного та повітряного середовищ |
І. Дрібні ракоподбні |
Б.Планктон |
2.Сукупність організмів,які дрейфують у товщі води та не можуть активно протистояти течіям |
ІІ.Корали,актинії |
В.Нектон |
3.Сукупність активно плаваючих організмів,які мешкають у водній товщі,можуть активно протидіяти течії та переміщуватисьна значні відстані |
ІІІ.Черепахи, китоподібні |
Г.Бентос |
4.Це рослинні й тваринні організми,що живуть на грунті та в грунті морських і прісних водойм |
ІV.Клопи-водомірки |
|
5.Організми,які населяють наземно-повітряне середовище
|
V.Хламідомонада снігова |
10. Дайте відповідь на запитання(3б):
Оцініть позитивне та негативне значення паразитизму в природі й для людини.
11 клас. Контрольна робота №1з теми «Адаптації»
Варіант 2
Виберіть одну правильну відповідь. Кожна правильна відповідь 0,5 б.
1.Шлюбні танці журавлів є прикладом адаптацій:
А. Клітинних
Б. Організмових
В. Популяційних
Г. Видових
2.Адаптації ,що виникають упродовж індивідуального розвитку:
А. Філогенетичні
Б. Онтогенетичні
В. Преадаптивні
Г. Постадаптивні
3. .Ознаки будови й форми тіла оргнанізму,що допомагають йому виживати у природних умовах:
А. Структурні адаптації
Б. Фізіологічні адаптації
В. Етологічні адаптації
Г. Філогенетичні адаптації
4. .Адаптації ,що формуються в процесі еволюції:
А. Філогенетичні
Б. Онтогенетичні
В. Преадаптивні
Г. Постадаптивні
5. Спільне добування їжі зграєю вовкі в є прикладом адаптацій:
А. Клітинних
Б. Організмових
В. Популяційних
Г. Видових
6. Особливості процесів життєдіяльності за конкретних умов існування:
А. Структурні адаптації
Б. Фізіологічні адаптації
В. Етологічні адаптації
Г. Філогенетична адаптації
7. Дайте визначення термінам(1б):
Фотоперіодизм_---
Коадаптація ---
8. . Встановіть відповідність між формами симбіозу та їх прикладами(2б):
А.Мутуалізм |
1. Фітофтора на картоплі |
Б.Паразатизм |
2. Інфузорії у шлунку жуйних тварин |
В.Коменсалізм (квартиранство) |
3. Вовк і лисиця |
Г.Коменсалізм (нахлібництво) |
4. Риби-клоуни і актинії |
|
5.Акули і риби-лоцмани
|
9. . Встановіть відповідність між термінами , їх визначенням та прикладами(3б):
А.Анаероби |
1. Організми,які пристосовані до місцеіснування зі зниженою вологістю |
І. Внутрішні паразити |
Б.Аероби |
2. Організми,здатні існувати лише в кисневмісному середовищі |
ІІ. Кіт лісовий |
В.Термофіли |
3. Організми,які спеціалізовані до життя в холодних умовах |
ІІІ.Тварини пустель |
Г.Кріофіли |
4. Організми,які пристосовані до життя в умовах постійно високих температур |
ІV.Білий ведмідь |
|
5.Організми,які здатні жити й розвиватися в безкисневому середовище
|
V.Дощовий черв’як |
10. Дайте відповідь на запитання(3б):
Яке значення різних форм симбіозу організму людини зі своїми організмами-співмешканцями для підвищення адаптивного потенціалу?