КОЗ з декількома незалежними запитаннями. Тема "Плоди". НУШ біологія 7 клас.

Про матеріал
Компетентнісно орієнтовані завдання з біології як засіб реалізації сучасної моделі освіти. Розробка завдань до уроку біології у 7 класі НУШ на тему "Плоди".
Перегляд файлу

Розробник: 

Задорожний Юрій Всеволодович, 

вчитель біології  Красногірської філії Голованівського ліцею

імені Т. Г. Шевченка

 

                 КОЗ з декількома незалежними запитаннями

Тема уроку. Плоди.

Предметні компетентності: уміння аналізувати текст, що містить протиріччя, неоднозначні ідеї або зайву інформацію; розуміння взаємозв’язку між людиною і природою; усвідомлення важливості збереження природи та раціонального використання ресурсів.

Ключова компетентність: математична компетентність і вміння вчитися впродовж життя.

Стимул: 

Всі люблять ласувати черешнями, малиною, кавунами, помідорами, бананами та іншими плодами. Звідки беруться плоди? Чому плоди такі різноманітні? Навіщо рослині плоди, що так смакують тваринам і людині?

                                                         1                                                                                     

           

                Ягода здатна покрити 5% добової потреби у вуглеводах і харчових волокнах. Частка інших елементів в покритті добової потреби в поживних речовинах незначна. Слід зазначити, що в ній присутні Омега-3 і Омега-6 жирні кислоти, хоча і в невеликій кількості. Поїдаючи 100 г ягід, можна забезпечити до 17% добової потреби організму у вітаміні С. Завдяки йому нормально засвоюється залізо і зміцнюються кровоносні судини. Черешня є безперечним лідером по нектаропродуктивності  для бджіл: з 1 га посаджених дерев бджолярі можуть зібрати до 35 кг меду.

                                                           2

Насіння соняшника багате лінолевою кислотою.  Тіло використовує її для утворення гормоноподібної сполуки, яка розслаблює судини, сприяючи зниженню артеріального тиску. Ця жирна кислота також допомагає знизити рівень холестерину.

                                                       3

 

Валовий збір пшениці озимої і ярої в Україні 2023 році  склав 22,41 млн тонн при урожайності 4,76 т/га. Цьогорічний урожай перевищив минулорічний на 1 679 тис. тонн. До слова, за минулорічним показником виробництва пшениці Україна посіла дев'яте місце серед світових виробників.

 

                                                   4                                      

Експерти наголошують, що з 1 га ріпаку можна отримати більше 1 т біодизеля.

 

 

 

                                       

 

                                                                           

 

                                                                         5  

В складі капусти виявлена ​​«чарівна» тартронова кислота і метіонін – або вітамін U. Тартронова кислота здатна зупиняти перетворення вуглеводів в жири. Вітамін U загоює ерозії, рани і виразки на слизових оболонках.

 

   

 

                                                   6

У помідорах  є ор­ганічна речовина тирамін, яка в організмі перетворюється в серотонін. Завдяки цьо­му вони піднімають настрій і допомагають боротися зі стресовими станами.

Задачне формулювання А:

Проаналізуйте твердження щодо зображених об’єктів і виберіть правильні:

І – це типи плодів; ІІ – плоди позначені цифрами 1, 2, 3 – однонасінні;

ІІІ – усі зображені плоди соковиті; ІV – плід, позначений цифрою 4, називається «біб».

А - тільки І;

Б - тільки ІІ;

В - І і ІІ;

Г – І, ІІ, ІІІ;

Д – І, ІІ, ІV.

Інструмент перевірки (ключ): Б.

Задачне формулювання Б:

Чому тварини і люди полюбляють вживати в їжу плоди? Яка користь від цього для рослин?

Інструмент перевірки (модельна відповідь):

1. Плоди рослин багаті на білки, жири, вуглеводи, вітаміни і мікроелементи які необхідні для живлення тварин і людини.

2. Приваблення тварин смачними, досить часто, яскраво забарвленими плодами сприяє поширенню рослин на нові території. Наприклад: шпаки поширюють кістянки черешні, вивірки  – жолуді, горіхи.

Задачне формулювання В:

Який валовий збір пшениці озимої і ярої  був одержаний в Україні в 2022 році?

Інструмент перевірки (модельна відповідь):

В 2022 році валовий збір пшениці озимої і ярої склав 20,731млн тонн.

Задачне формулювання Г:

1.  Скільки меду можуть зібрати бджолярі з 2,86 га черешневого саду?

2.  Скільки потрібно з’їсти ягід черешні щоб забезпечити організм добовою потребою у вітаміні С?

Інструмент перевірки (модельна відповідь):

1. Бджолярі можуть зібрати близько 100 кг меду.

2. Потрібно з’їсти близько 588 г ягід черешні.

Методична порада: 

Якщо завдання містить декілька незалежних запитань, можна організувати роботу учнів у прах (малих групах). Кожен з учнів працює над одним із запитань. Потім вони разом обговорюють результати своєї роботи, доповнюють один одного, працюють над помилками. Розробка містить значний потенціал щодо створення  на її базі нового КОЗ з формуванням в учнів кращого розуміння взаємозв’язку між людиною і природою; усвідомлення важливості збереження природи та раціонального використання ресурсів; самостійного отримання та переробки інформації про біологічні явища; розуміння базових понять в області здоров’я.

Використані джерела:

1. Біологія: підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів./

І. Ю. Костіков та ін. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2014.

2. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з біології./

О. В. Костильов, О. А. Андерсон. Київ. : Центр навчально-методичної літератури, 2014.

 

 

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку