Урок біології в 7 класі на тему "Різноманітність плазунів"

Про матеріал

Конспект уроку в 7 класі на тему "Різноманітність плазунів". Урок містить інноваційні методи і прийоми.

Перегляд файлу

Урок біології у 8 класі

Тема: Різноманітність плазунів. Сезонні явища в житті плазунів. Значення плазунів в природі і житті людини.

Мета:

         вивчити різноманіття плазунів, з'ясувати їх роль у природі та житті людини;

         розвивати в учнів навички пошукової діяльності та узагальнення і систематизації матеріалу;

         виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

 

Очікувані результати.

Після цього уроку учні зможуть:

-        на прикладі конкретних видів назвати риси відмінності і схожості у будові різних рядів плазунів;

-         дати характеристику сезонним явищам Плазунів;

-         усвідомити значення плазунів у природі та житті людини.

Обладнання: таблиця «Тип Хордові. Клас Плазуни», комп'ютер, мультимедійна дошка, підручник « Біологія » 8кл., робочий зошит.

Основні терміни: плазуни; ряди плазунів: Дзьобоголові, Лускаті, Черепахи,  Крокодили; автотомія; регенерація.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: КВК, елементи шоу.

                                                               Хід уроку.

І. Організація класу.

C:\Users\User\Desktop\17.jpg

 

C:\Users\User\Desktop\зображення_viber_2019-08-26_13-51-32.jpg

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

На минулому уроці ми з вами вивчили зовнішню і внутрішню будову плазунів, процеси їх життєдіяльності та поширення плазунів. Пропоную перевірити ваші знання.

Вправа « Так чи Ні».

Знаком + чи – поставити правильні чи неправильні твердження:

  1. Плазуни живуть лише на суходолі.
  2. В плазунів 2 кола кровообігу.
  3. Шкіра в плазунів суха. Вкрита зроговілими щитками.
  4. Розмноження в плазунів пов’язане з водою.
  5. Плазуни мають дві пари кінцівок
  6. В плазунів відсутня грудна клітка.
  7. У плазунів з’явилася  кора великих півкуль. Добре розвинутий мозочок.
  8. Дихають плазуни легенями.
  9. Плазуни холоднокровні тварини.
  10.         Розвиток у плазунів прямий.
  11.         Плазуни відкладають яйця.
  12.         У плазунів відсутня печінка.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Хто є Хто»?

Завдання:

І команда – виписує лише ознаки земноводних.

ІІ команда – виписує ознаки плазунів.

ІV. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

V. Вивчення нового матеріалу.

Мозковий штурм .

Як ви гадаєте, щоб було якби ці тварини не вимерли?

Записування схеми:

Маска 1.

Живу на суходолі, в морях і прісних водоймах. Зубів не маю, а їх функцію виконують рогові чохли щелеп. Маю панцир в який ховаюся. Росту протягом усього життя. Їм рослинну їжу , а також медузи, рибу, земноводних. Я добре бачу, але погано чую. Зараз мене часто розводять і тримають вдома в тераріумах.

Маска 2.

Я веду напівводний спосіб життя. Маю плавальні перетинки між пальцями задніх ніг, довгий хвіст. Маю виступаючі над поверхнею голови очі та ніздрі, клапани в ніздрях та слухових отворах. Маю чотирикамерне серце, зуби з коренями. Є хижаком, можу нападати на великих тварин і навіть людей. Мешкаю в тропічних і субтропічних районах.

Маска 4.

Маю коротку шию, пальці у вигляді клешень та чіпкий хвіст. В мене довгий язик, який далеко висовується для захоплення їжі. Швидко міняю забарвлення тіла, залежно від місця знаходження. Живу в Африці, Мадагаскарі на деревах. Можу бути 70 см. в довжину.

Маска 5.

Маю добре розвинені п’ятипалі кінцівки і рухомі повіки. Живу скрізь. В разі небезпеки відламую хвіст, а потім його знов відновлюю. В мене є родичі які взагалі не мають ніг. Веду денний спосіб життя. Можу бути різних розмірів : від велетенських до дрібних.

Маска 6.

Маю видовжене тіло, але не маю ніг. Заковтую здобич повністю. Маю родичів , що мають довжину тіла 11 м. Мої укуси можуть бути отруйними. Населяємо практично всю земну кулю: від Південної Америки і до лісів Південно-східної Азії. Проживаємо і в Україні.

Вчитель. Багато плазунів занесено в Червону Книгу України. Вони потребують охорони і захисту.

Робота із сенсорними телефонами. Переглянути презентацію і виписати ті плазуни, які занесені до Червоної книги України.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Тераріум». Робота в групах із ілюстраціями.

І група – розмістити в тераріум лише ящірок.

ІІ група – черепах.

ІІІ група – крокодилів.

ІV група – змій.

Складання пам’ятки «Якщо вкусила змія».

Переглядають відео і складають пам’ятку, як надати першу допомогу при укусі змії.

Гра «Підніми фішку відповідного кольору».

Червоний колір – змії

Синій – крокодили

Жовтий – черепахи

Зелений – ящірки

Вчитель зачитує ознаки , учні піднімають відповідну фішку.

  1. Мають великі зуби і є небезпечними хижаками.
  2. Мають панцир в який ховають своє тіло.
  3. Представники не мають ніг.
  4. Представники можуть відкидати хвіст при небезпеці.
  5. Представники можуть бути отруйними.
  6. Може міняти забарвлення тіла залежно від середовища проживання.
  7. Довжина тіла може бути до 11 метрів.
  8. Має довгий язик , який використовується для захоплення їжі.

 

VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення про плазуна, який зацікавив найбільше.

docx
Додано
20 березня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку