Конспект уроку в 7 класі на тему "Різноманітність плазунів". Урок містить інноваційні методи і прийоми.
Урок біології у 8 класі
Тема: Різноманітність плазунів. Сезонні явища в житті плазунів. Значення плазунів в природі і житті людини.
Мета:
• вивчити різноманіття плазунів, з'ясувати їх роль у природі та житті людини;
• розвивати в учнів навички пошукової діяльності та узагальнення і систематизації матеріалу;
• виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Очікувані результати.
Після цього уроку учні зможуть:
- на прикладі конкретних видів назвати риси відмінності і схожості у будові різних рядів плазунів;
- дати характеристику сезонним явищам Плазунів;
- усвідомити значення плазунів у природі та житті людини.
Обладнання: таблиця «Тип Хордові. Клас Плазуни», комп'ютер, мультимедійна дошка, підручник « Біологія » 8кл., робочий зошит.
Основні терміни: плазуни; ряди плазунів: Дзьобоголові, Лускаті, Черепахи, Крокодили; автотомія; регенерація.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: КВК, елементи шоу.
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
На минулому уроці ми з вами вивчили зовнішню і внутрішню будову плазунів, процеси їх життєдіяльності та поширення плазунів. Пропоную перевірити ваші знання.
Вправа « Так чи Ні».
Знаком + чи – поставити правильні чи неправильні твердження:
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Хто є Хто»?
Завдання:
І команда – виписує лише ознаки земноводних.
ІІ команда – виписує ознаки плазунів.
ІV. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
V. Вивчення нового матеріалу.
Мозковий штурм .
Як ви гадаєте, щоб було якби ці тварини не вимерли?
Записування схеми:
Маска 1.
Живу на суходолі, в морях і прісних водоймах. Зубів не маю, а їх функцію виконують рогові чохли щелеп. Маю панцир в який ховаюся. Росту протягом усього життя. Їм рослинну їжу , а також медузи, рибу, земноводних. Я добре бачу, але погано чую. Зараз мене часто розводять і тримають вдома в тераріумах.
Маска 2.
Я веду напівводний спосіб життя. Маю плавальні перетинки між пальцями задніх ніг, довгий хвіст. Маю виступаючі над поверхнею голови очі та ніздрі, клапани в ніздрях та слухових отворах. Маю чотирикамерне серце, зуби з коренями. Є хижаком, можу нападати на великих тварин і навіть людей. Мешкаю в тропічних і субтропічних районах.
Маска 4.
Маю коротку шию, пальці у вигляді клешень та чіпкий хвіст. В мене довгий язик, який далеко висовується для захоплення їжі. Швидко міняю забарвлення тіла, залежно від місця знаходження. Живу в Африці, Мадагаскарі на деревах. Можу бути 70 см. в довжину.
Маска 5.
Маю добре розвинені п’ятипалі кінцівки і рухомі повіки. Живу скрізь. В разі небезпеки відламую хвіст, а потім його знов відновлюю. В мене є родичі які взагалі не мають ніг. Веду денний спосіб життя. Можу бути різних розмірів : від велетенських до дрібних.
Маска 6.
Маю видовжене тіло, але не маю ніг. Заковтую здобич повністю. Маю родичів , що мають довжину тіла 11 м. Мої укуси можуть бути отруйними. Населяємо практично всю земну кулю: від Південної Америки і до лісів Південно-східної Азії. Проживаємо і в Україні.
Вчитель. Багато плазунів занесено в Червону Книгу України. Вони потребують охорони і захисту.
Робота із сенсорними телефонами. Переглянути презентацію і виписати ті плазуни, які занесені до Червоної книги України.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа «Тераріум». Робота в групах із ілюстраціями.
І група – розмістити в тераріум лише ящірок.
ІІ група – черепах.
ІІІ група – крокодилів.
ІV група – змій.
Складання пам’ятки «Якщо вкусила змія».
Переглядають відео і складають пам’ятку, як надати першу допомогу при укусі змії.
Гра «Підніми фішку відповідного кольору».
Червоний колір – змії
Синій – крокодили
Жовтий – черепахи
Зелений – ящірки
Вчитель зачитує ознаки , учні піднімають відповідну фішку.
VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Підготувати повідомлення про плазуна, який зацікавив найбільше.