КПР з теми « Історичне минуле України», « Ми –українці»
(За модельною програмою Т.Яценко, В.Пахаренко, О.Слижук…)
у 7 класі НУШ
за групами результатів :
1.УВ ( усно взаємодіє);
2. ПТ( працює з текстом)
ГР 1. (усно взаємодіє)
Прослухайте уривок повісті І.Франка «Захар Беркут», дайте відповіді на запитання.
( За 6 правильних відповідей – 12 балів).
Мов стародавній дуб-велетень стояв Захар Беркут серед молодого покоління і міг тепер бачити плоди своєї довголітньої діяльності. І, певно, не без радості міг він глядіти на них. Мов одна душа, стояла тухольська громада дружно в праці, в радощах і в горю. Громада була для себе і суддею, і впорядчиком у всьому. Громадське поле, громадські ліси не потребували сторожа — громада сама берегла своє добро. Бідних не було в громаді. Раз у рік з'їздив у Тухольщину князівський збірщик податків, і громада старалась якнайборше позбутися немилого урядового гостя: через день або два він виїздив, обвантажений усяким добром — бо податки в великій мірі платили тухольці натурою.
Захара Беркута знали не лиш як чудовного лікаря, але й не менше як чудовного бесідника та порадника, котрий "як заговорить, то немов бог тобі в серце вступає", а як порадить чи то одному чоловікові, чи й цілій громаді, то хоч цілий майдан старців набери, то й ті вкупі, певно, ліпшої ради не придумають. Віддавна Захар Беркут прийшов був до того твердого переконання, що як чоловік сам один серед громади слабий і безрадний, так і одна громада слаба, і що тільки спільне порозуміння і спільне ділання многих сусідніх громад може надати їм силу і може в кождій громаді поокремо зміцнити свобідні порядки громадські.
ГР 2. ПТ( працює з текстом).
I.Прочитайте уривок з повісті А. Чайковського « За сестрою», дайте відповіді на запитання після тексту. ( Завдання на 5 балів).
Спершу він дуже радів, що викрутився від строгої кари, і тепер почувався зовсім безпечний. Цю щасливу нагоду хотів він використати на те, щоб відшукати й освободити сестру. Він уложив собі цілий план. Знав добре, що Мустафа-ага певно живий у полковника і що його знайдуть, як лиш покаже їм дорогу. За це відкриття може надіятися великої нагороди, а навіть свободи, а тоді вернеться разом із сестрою в Україну. Він і не думав про те, щоб без сестри вертатися додому й вірив, що йому Бог поможе сестру відшукати.
1.Які відчуття були у Павлуся, коли він викрутився від строгої кари?
2. Що знав хлопчина ? Про це йдеться в уривку.
3.На що сподівався Павлусь, коли покаже дорогу до полковника?
4. Складіть запитання до другого речення.
5. Яким реченням з уривка можна пояснити назву твору « За сестрою»? Речення запишіть.
II. Відновіть послідовність подій уривка (за підручником О.Авраменка) повісті І.Франка « Захар Беркут».( Завдання на 3 бали. Кожна відповідь-0,5 б.)
А.Приїзд Мирослави до тухольської громади.
Б.Порада Максима впустити монголів у кітловину.
В.Пропозиція Тугар Вовка Максимові: вихід монголів з долини( пастки) в обмін на волю.
Г. Звістка про те, що син Захара Беркута ,Максим, у монгольській неволі.
Д.Дивний сон Захара Беркута.
Е.Вихід тухольців із села.
III.Розподіліть образи, персонажів за творами: І.Франка « Захар Беркут», А.Чайковського « За сестрою», В.Симоненка «Лебеді материнства», Т.Шевченка
« Розрита Могила».( Завдання на 4 бали).
Богдан Хмельницький, Остап Тріска, Максим, москаль, верби і тополі, Семен Непорадний, Петро Судак, Бурунда-бегадир, тухольці, Ганна Судаківна, рожеві лебеді, Тугар Вовк, казка з сивими очима.