КПР з теми « Історичне минуле України», « Ми –українці» (За модельною програмою Т.Яценко, В.Пахаренко, О.Слижук…) у 7 класі НУШ за групами результатів : 1.УВ ( усно взаємодіє);

Про матеріал
КПР з теми « Історичне минуле України», « Ми –українці» (За модельною програмою Т.Яценко, В.Пахаренко, О.Слижук…) у 7 класі НУШ за групами результатів : 1.УВ ( усно взаємодіє); 2. ПТ( працює з текстом)
Перегляд файлу

КПР з теми « Історичне минуле України», « Ми –українці»

 (За модельною програмою  Т.Яценко, В.Пахаренко, О.Слижук…)

у 7 класі НУШ

за групами результатів :

1.УВ ( усно взаємодіє);

  2. ПТ( працює з текстом)

ГР 1. (усно взаємодіє)

Прослухайте уривок повісті І.Франка «Захар Беркут», дайте відповіді на запитання.

( За 6 правильних  відповідей – 12 балів).

Мов стародавній дуб-велетень стояв Захар Беркут серед молодого покоління і міг тепер бачити плоди своєї довголітньої діяльності. І, певно, не без радості міг він глядіти на них. Мов одна душа, стояла тухольська громада дружно в праці, в радощах і в горю. Громада була для себе і суддею, і впорядчиком у всьому. Громадське поле, громадські ліси не потребували сторожа — громада сама берегла своє добро. Бідних не було в громаді. Раз у рік з'їздив у Тухольщину князівський збірщик податків, і громада старалась якнайборше позбутися немилого урядового гостя: через день або два він виїздив, обвантажений усяким добром — бо податки в великій мірі платили тухольці натурою.

Захара Беркута знали  не лиш як чудовного лікаря, але й не менше як чудовного бесідника та порадника, котрий "як заговорить, то немов бог тобі в серце вступає", а як порадить чи то одному чоловікові, чи й цілій громаді, то хоч цілий майдан старців набери, то й ті вкупі, певно, ліпшої ради не придумають. Віддавна Захар Беркут прийшов був до того твердого переконання, що як чоловік сам один серед громади слабий і безрадний, так і одна громада слаба, і що тільки спільне порозуміння і спільне ділання многих сусідніх громад може надати їм силу і може в кождій громаді поокремо зміцнити свобідні порядки громадські.

  1. З чим  порівнюється Захар Беркут ? А) дубом Б) ясенем В) кременем.
  2. Що громадське не потребувало сторожа? А) поле і стави Б) поле, ліси В) поле, ліси, ріки.
  3. Кого якнайшвидше старалась позбутися громада? А) князя тухольського Б) збірщика податків князівського В) князівського платника податків.
  4. Знали Захара Беркута як …( продовжіть) А) чудового лікаря і знахаря Б) чудового бесідника, лікаря, знахаря В) чудового лікаря, бесідника, порадника .
  5. До якого переконання прийшов Захар Беркут? А) чоловік один серед громади слабий і безпорадний Б) чоловік без громади бідний і слабий. В) чоловік один серед громади слабкий і соромливий.
  6. Сформулюйте самостійно одним реченням, до якого іще переконання прийшов Захар Беркут? (…одна громада слаба, і що тільки спільне порозуміння і спільне ділання многих сусідніх громад може надати їм силу і може в кождій громаді поокремо зміцнити свобідні порядки громадські).

 

ГР 2. ПТ( працює з текстом).

I.Прочитайте уривок з повісті А. Чайковського « За сестрою», дайте відповіді на запитання після тексту. ( Завдання на 5 балів).

Спершу він дуже радів, що викрутився від строгої кари, і тепер почувався зовсім безпечний. Цю щасливу нагоду хотів він використати на те, щоб відшукати й освободити сестру. Він уложив собі цілий план. Знав добре, що Мустафа-ага певно живий у полковника і що його знайдуть, як лиш покаже їм дорогу. За це відкриття може надіятися великої нагороди, а навіть свободи, а тоді вернеться разом із сестрою в Україну. Він і не думав про те, щоб без сестри вертатися додому  й вірив, що йому Бог поможе сестру відшукати.

1.Які відчуття були у Павлуся, коли він викрутився від строгої кари?

2. Що знав хлопчина ? Про це йдеться в уривку.

3.На що сподівався Павлусь, коли  покаже дорогу до полковника?

4. Складіть запитання до другого речення.

5. Яким реченням з уривка можна пояснити назву твору « За сестрою»? Речення запишіть.

II. Відновіть послідовність подій уривка (за підручником О.Авраменка)  повісті І.Франка « Захар Беркут».( Завдання на 3 бали. Кожна відповідь-0,5 б.)

А.Приїзд Мирослави до тухольської громади.

Б.Порада Максима впустити  монголів у кітловину.

В.Пропозиція Тугар Вовка Максимові: вихід монголів з долини( пастки) в обмін на волю.

Г. Звістка про те, що син Захара Беркута ,Максим, у монгольській неволі.

Д.Дивний сон Захара Беркута.

Е.Вихід тухольців із села.

III.Розподіліть образи, персонажів за творами: І.Франка « Захар Беркут», А.Чайковського « За сестрою», В.Симоненка «Лебеді материнства», Т.Шевченка

« Розрита Могила».( Завдання на 4 бали).

Богдан Хмельницький, Остап Тріска, Максим, москаль, верби і тополі, Семен Непорадний, Петро Судак, Бурунда-бегадир, тухольці, Ганна Судаківна, рожеві лебеді, Тугар Вовк, казка з сивими очима.

 

 

docx
Додав(-ла)
Корженко Ірина
Додано
10 грудня
Переглядів
170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку