Критерії оцінювання інтегрованого курсу "Здоров'я, безпека та добробут" НУШ 5 клас

Про матеріал
Критерії оцінювання інтегрованого курсу "Здоров'я, безпека та добробут" НУШ 5 клас.
Перегляд файлу

Орієнтовні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5 класу з курсу «Здоров’я, безпека, добробут» 

Учитель / учителька може вносити зміни і доповнення до конкретних характеристик навчальних досягнень учня / учениці у лівих стовпцях таблиць

 «Модуль 1. Добробут»

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 5 класу  з курсу «Здоров’я, безпека, добробут»

(за модельною програмою Шиян О. І., Волощенко О. В., Гриньова М. В., Дяків В. Г., Козак О. П., та ін.)

Додаток 2

до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних

досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до

нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового  

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень

учня / учениці

Рівні

результатів навчання

Бал

Загальна характеристика

− Пояснює поняття «добробут»

− Розповідає, як розуміє поняття здоров’я

− Розрізняє особистий і суспільний добробут

 − Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком

І.  

Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

− Знає, що здоров’я та безпека – найвищі соціальні цінності.

− Наводить приклади добробуту

− Виокремлює основне і другорядне в тексті

− Визнає відповідальність за свою поведінку, якщо знає, що вона  призводить до порушення добробуту інших людей

ІІ. Середній

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком

 

− Добирає приклади, які розкривають поняття / терміни, які використовуються в межах теми

− Використовує пошукові системи для отримання інформації  −

− Послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням  структури

− Називає складники особистого добробуту

-Турбується  про фізичне, психічне та соціальне здоров’я

 

ІІІ.  

Достатній

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

− Висловлює аргументовану думку / власне судження (усно або  письмово) щодо необхідності піклування про власне здоров’я та добробут, необхідність  дотримуватися всі правил щодо здорового способу життя

 - Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує  його текст під час читання, формулює запитання до нього,  узагальнює інформацію

− Створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс,  книжечка, стіннівка, колаж, відеоповідомлення тощо)

-Приймає  стійкий спосіб життя

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Високий

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми

 

 

 

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення

 

Модуль 2. Добробут і вміння вчитися

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 5 класу  з курсу «Здоров’я, безпека, добробут»

(за модельною програмою Шиян О. І., Волощенко О. В., Гриньова М. В., Дяків В. Г., Козак О. П.,

Овчарук О. В., Седоченко А. Б., Сорока І. З., Страшко С. В..)

 

Додаток 2

до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового  

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень

учня / учениці

Рівні

результатів навчання

Бал

Загальна характеристика

− Описує почуття, емоції та потреби, що мають інші люди 

− Переказує зміст прочитаного

розуміє, що означає «уміння вчитися»

− Розповідає про унікальність і неповторність кожної людини

− Поводиться з повагою до гідності інших осіб

-розрізняє втому і відпочинок 

 − Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком

− зважає на емоції та почуття інших осіб у своїй поведінці

І.  

Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

2

Учень/учениця відтворює незначну частину  навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про  об'єкт вивчення

3

Учень/учениця відтворює частину навчального  матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні  завдання

− розповідає про інтереси та захоплення

− Розрізняє джерела інформації за видами

− визначає свої сильні та слабкі сторони

-активно слухає і читає з розумінням

ІІ. Середній

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює  основний навчальний матеріал, повторює за зразком  певну операцію, дію

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний  матеріал, з помилками й неточностями дає  визначення понять, формулює правило

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних  положень навчального матеріалу; відповідає  правильно, але недостатньо осмислено; застосовує  знання при виконанні завдань за зразком

 

 

 

-Створює власний освітній простір

-Раціонально  розподіляє  час

 − Самостійно або під опосередкованим керівництвом учителя використовує  пошукові системи для пошуку необхідної інформації

− Послідовно викладає інформацію, створює самостійне письмове  повідомлення

− Пояснює, якими хоче бачити свій клас або школу в майбутньому;

− формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел

ІІІ.  

Достатній

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний  матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить  окремі власні приклади на підтвердження певних  думок, частково контролює власні навчальні дії

 

 

 

 

 

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях,  намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші  зв'язки і залежність між явищами,

фактами, робити висновки, загалом контролює власну  діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом,  застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й  систематизує інформацію, використовує  

загальновідомі докази із самостійною

і правильною аргументацією

− Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під  час читання, формулює запитання різного типу до нього, узагальнює  інформацію

− Створює прості візуальні медіапродукти

− Створює чек-лист кроків становлення успішної особистості учня

− Аналізує і зважає у власній поведінці на інтереси класної та інших спільнот, до  яких належить 

− планує і організовує своє навчання

  • визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу
  • визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу
  • Використовує  цифрові пристрої у навчанні.

 

ІV. Високий

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання,  

використовує їх у практичній діяльності, робить  висновки, узагальнення

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог  навчальних програм, аргументовано використовує їх у  різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її,  ставить і розв'язує проблеми

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та  в межах вимог навчальних програм, усвідомлено  використовує їх у стандартних та нестандартних  ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює  опанований матеріал, самостійно

користується джерелами інформації, приймає  обґрунтовані рішення

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 5  класу 

з курсу «Здоров’я, безпека, добробут»

(за модельною програмою Шиян О. І., Волощенко О. В., Гриньова М. В., Дяків В. Г., Козак О. П.,

Овчарук О. В., Седоченко А. Б., Сорока І. З., Страшко С. В..)

 

Модуль 3. Добробут і особиста безпека

 

Додаток 2

до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних

досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до

нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового  

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень

учня / учениці

Рівні

результатів навчання

Бал

Загальна характеристика

− знає що таке  безпека і небезпека

− Переказує зміст прочитаного

-Розпізнає прояви справедливості, чесності, відповідальності, проте відчуває труднощі з описом такої поведінки, з наведенням прикладів

-Розпізнає ознаки безпечної та небезпечної ситуації. Розуміє, що кожне рішення має наслідки.

 − Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком

І.  

Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання

− виокремлює основне і другорядне в тексті

− формулює запитання до тексту (за зразком, за ключовими  словами)

-Описує (за зразком), як діяти в повсякденних ситуаціях з користю для здоров’я, безпеки та добробуту;

пояснює, від чого залежить безпека вдома, у школі, громадських місцях;

  • разом з учителем моделює різні проблемні ситуації та шляхи їх вирішення.

ІІ. Середній

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком

− Використовує пошук інформації в інтернеті за запропонованими  параметрами

−  Заповнює таблицю / схему за допомогою учителя −

− Послідовно викладає інформацію

−  Пояснює та зіставляє ознаки безпечної та небезпечної ситуації

Розв’язує проблемну ситуацію з користю для здоров’я, безпеки та добробуту; дотримується правил безпечної поведінки у школі, вдома, громадських місцях.

 

ІІІ.  

Достатній

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну  діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

− Висловлює аргументовану думку/власне судження (усно або  письмово) щодо  безпека життєдіяльності

− Самостійно використовує підручник як джерело знань,  коментує його текст під час читання, формулює запитання  різного типу до нього, узагальнює інформацію

− Пояснює  ризики побутового травмування

- Моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях

Знає алгоритми дій у небезпечних ситуаціях різного походження. Може допомогти в разі небезпеки

 

ІV. Високий

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує  проблеми

 

 

 

 

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 5 класу  з курсу «Здоров’я, безпека, добробут»

(за модельною програмою Шиян О. І., Волощенко О. В., Гриньова М. В., Дяків В. Г., Козак О. П.,

Овчарук О. В., Седоченко А. Б., Сорока І. З., Страшко С. В..)

 

Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я

Додаток 2

до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних

досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового  

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень

учня / учениці

Рівні

результатів

навчання

Бал

Загальна характеристика

-розпізнає з деяким утрудненням ситуації, які несуть ризик для життя та здоров’я;

-зом із дорослим описує поведінку, яка запобігає ризикам для життя та здоров’я або зменшує їх.

-з допомогою дорослого визначає чинники негативного впливу на здоровий та безпечний спосіб життя.

− Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком

І. Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу;  з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

  • Відтворює модель поведінки, яка запобігає ризикам для життя та здоров’я або зменшує їх
  • За алгоритмом пояснює чинники негативного та позитивного впливу на здоровий та безпечний спосіб життя.
  • Формулює запитання до тексту (за зразком, за ключовими словами)
  • Бере участь в інтерактивних та ігрових вправах

 

ІІ. Середній

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну  операцію, дію

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал,  з помилками й неточностями дає визначення понять,  формулює правило

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних  положень навчального матеріалу; відповідає правильно,  але недостатньо осмислено; застосовує знання при  виконанні завдань за зразком

 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 5 класу  з курсу «Здоров’я, безпека, добробут»

(за модельною програмою Шиян О. І., Волощенко О. В., Гриньова М. В., Дяків В. Г., Козак О. П.,

Овчарук О. В., Седоченко А. Б., Сорока І. З., Страшко С. В..)

 

МОДУЛЬ 5. ДОБРОБУТ І ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ

Додаток 2

до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних

досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового  

Державного стандарту базової середньої освіти

Конкретна характеристика навчальних досягнень

учня / учениці

Рівні

результатів

навчання

Бал

Загальна характеристика

  • Розуміє вплив природних та матеріальних ресурсів на життя людини
  • З допомогою вчителя пояснює що таке підприємливість, мотивація, стиль життя, творчість

- Розуміє хто такі підприємці

− Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком

І. Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу;  з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

  • Розуміє необхідність ощадного ставлення та потребу повторного використання ресурсів для здоров’я, безпеки і добробуту
  • усвідомлює наслідки впливу індивідуальної поведінки щодо ощадливого ставлення до використання ресурсів
  • Формулює запитання до тексту (за зразком, за ключовими словами) − Бере участь в інтерактивних та ігрових вправах

 

ІІ. Середній

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну  операцію, дію

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал,  з помилками й неточностями дає визначення понять,  формулює правило

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних  положень навчального матеріалу; відповідає правильно,  але недостатньо осмислено; застосовує знання при  виконанні завдань за зразком

 

  • усвідомлює наслідки впливу індивідуальної поведінки щодо ощадливого ставлення до використання ресурсів
  • розуміє, що майбутнє людини залежить від неї самої
  • наводить приклади власного досягнення успіху
  • пояснює що таке винахідливість, повторне використання

− Використовує пошук інформації в інтернеті за запропонованими  параметрами

ІІІ. Достатній

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний  матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить  окремі власні приклади на підтвердження певних думок,  частково контролює власні навчальні дії

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між  явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює  власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом,  застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й  систематизує інформацію, використовує загальновідомі  докази із самостійною і правильною аргументацією

  • пояснює що таке фінансові ресурси, потреби і бажання, доходи, витрати, прибуток, бюджет, заощадження
  • пояснює потенціал фінансових ресурсів
  • моделює своє майбутнє і умови досягнення успіху та добробуту
  • складає мапу думок щодо ресурсів людини
  • аналізує таблицю щодо ресурсів людини; аналізує і визначає різні аспекти способу життя щодо ощадливого використання ресурсів
  • робить самоаналіз щодо власних рис підприємливої людини та прояву цих рис

ІV. Високий

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх  у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог  навчальних програм, аргументовано використовує їх у  різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її,  ставить і розв'язує проблеми

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в  межах вимог навчальних програм, усвідомлено  використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях;  самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований  матеріал, самостійно користується джерелами інформації,  приймає обґрунтовані рішення

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Переверзева Інна Євгенівна
    Велика Вам подяка за допомогу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трофімова Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Авдєєва Людмила Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2023
Переглядів
14797
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку