Урок 11
Тема: Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Google Chrome
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, діти.
Сьогодні на уроці ми навчимось критично оцінювати інформацію, отриману з Інтернету.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
В мережі дуже і дуже багато інформації, і кожного дня вона збільшується. В міру неможливості контролювати наплив інформації багато є неякісної та не перевіреної. Тому на сьогоднішньому уроці ми маємо навчитись критично оцінювати інформацію, отриману з Інтернету.
Не забувайте про правила поведінки на уроці.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Вивчення нового матеріалу
Пропоную Вам ознайомитись з коміксом у групах та зробити висновки про небезпеки, які зустрів хлопець в Інтернеті. У Вас є 3 хвилини.
Молодці! Усі ми змалечку навчаємося правил безпечної поведінки вдома, у навчальному закладі, на вулиці. Ми знаємо, як важливо бути пильними та стежити за своїми речами. Ті самі принципи діють і в мережі, але замість особистих речей ми повинні пильнувати нашу особисту інформацію та доступ до своїх облікових записів у мережі.
Речі, цінні для нас, можуть зацікавити і зловмисників, тому треба захищати їх. Пропоную переглянути відео. Будьте уважні, те, що ви побачите та почуєте допоможе Вам виконати наступне завдання.
Відео «Захист особистих даних. Створення надійного пароля»
А тепер потрібно виконати завдання під назвою «Пароль за 120 секунд». У конвертах Ви знайдете 15 різноманітних символів, з яких Вам потрібно скласти надійний пароль. Ви обираєте потрібний символ та наклеюєте його на чистий аркуш паперу. Час пішов!
Давайте розташуємо Ваші паролі на цій шкалі. Зелений колір – надійний пароль, жовтий – середня надійність, червоний – ненадійний пароль.
У відео Ви почули пропозицію, користуватись фразами-паролями. Поміркуйте вдома, яку фразу Ви могли б використати та який пароль створити.
Давайте тепер переглянемо відео «Як розпізнати справжній сайт чи шахрайський? Правдиве повідомлення чи ні?»
Отримавши певне повідомлення чи відкривши сайт, завжди перевіряйте, чи вони справжні.
Зокрема, завжди ставте собі наведені запитання:
• Чи відповідає URL-адреса сайту його назві та заголовку?
• Чи починається URL-адреса сторінки з префікса https://, перед яким відображається значок зеленого замка? (Це вказує, що з’єднання безпечне та зашифроване).
• Чи пропонується в листі щось безкоштовне? Безкоштовний сир буває лише в мишоловці.
• Чи просять вас указати особисту інформацію?
Оскільки всі мають можливість розміщувати в мережі будь-які свої повідомлення і коментарі, слід навчитися критично оцінювати відомості, їх правильність та актуальність.
Відкривши веб-сторінку, бажано оцінити її за основними ознаками, щоб упевнитися в надійності поданих матеріалів.
Послухайте історію: Бабуся побачила рекламу чаю, який лікує серце. Онука вирішила це перевірити та перейшла до офіційного сайту виробника, на якому було написано, що чай дійсно лікує. Але перевіривши інформацію на інших ресурсах, виявила, що це – обман. Яким чином онука перевірила достовірність інформації?
Правило трійки!!! Перевір хоча б у трьох різних джерелах!
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Повторення правил роботи за комп’ютером Гра «так» «ні». Пропоную відповідати англійською.
Пам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.
Практична робота
За кожним комп'ютером є завдання – це питання, на які потрібно знайти відповідь та записати у аркуші. Перевірити інформацію, використовуючи правило трійки!
Практична робота
№ |
Завдання |
Виконання завдання |
1 |
Назвіть місто, в якому знаходиться найдовша центральна вулиця Європи? |
Відповідь: |
Назва сайту: 1. 2. 3. |
||
2 |
Назвіть найбільше озеро України. |
Відповідь: |
Назва сайту: 1. 2. 3. |
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Уявна картина
Вправа для поліпшення «акомодації» - здатності чітко бачити предмети, що знаходяться на різній відстані від ока.
Ця вправа рекомендована для дітей шкільного віку, а також для дорослих. Вона не тільки покращує зір, тренує всі м'язи ока, а й сприяє розвитку фантазії та уяви, що особливо актуально, коли мова йде про учнів початкової школи.
Разом з дитиною на аркуші ватману намалюйте картину: піщаний берег, море, вдалині видніються скелі, на хвилях погойдується кораблик. Приділіть увагу і дрібним деталям: птахи в небі, камінчики на березі, баранці хвиль.
Коли заготовка буде готова, прикріпіть її на стіну і запропонуйте дитині вдивлятися в намальовану картину, роздивлятися промальовані дрібниці, а також додумувати щось своє. Пізніше, коли дитина навчиться уявляти морський берег без допоміжних матеріалів, картину можна прибрати.
Час виконання вправи не має перевищувати п'яти-семи хвилин. Якщо дитина занудьгує раніше, заняття слід припинити.
VI. Підведення підсумків уроку
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати вивчений матеріал. Дослідити питання заселення Марсу найближчим часом.