Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету

Про матеріал
Мета: • навчальна: навчити критично оцінювати інформацію, отриману з Інтернету; • розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Урок 11

Тема: Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету

Мета:

  • навчальна: навчити критично оцінювати інформацію, отриману з Інтернету;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Google Chrome

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Доброго дня, діти.

  • Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми навчимось критично оцінювати інформацію, отриману з Інтернету.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

В мережі дуже і дуже багато інформації, і кожного дня вона збільшується. В міру неможливості контролювати наплив інформації багато є неякісної та не перевіреної. Тому на сьогоднішньому уроці ми маємо навчитись  критично оцінювати інформацію, отриману з Інтернету.

Не забувайте про правила поведінки на уроці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Повторення раніше вивченого матеріалу
  1.                   Що таке авторське право?
  2.                   Чи правильне твердження, що інформація в мережі вся корисна?
  3.                   Які небезпеки можуть очікувати нас в мережі?

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Безпечне користування Інтернетом.

Пропоную Вам ознайомитись з коміксом у групах та зробити висновки про небезпеки, які зустрів хлопець в Інтернеті. У Вас є 3 хвилини.

  • «Ви виграли мільйон!» «Заробити купу грошей легко!» - Якщо щось здається дуже неймовірним – це обман!
  • «Ігнорувати попередження антивірусних програм! Відключити антивірусну програму» - Ніколи не ігнорувати та не вимикати антивірусне ПЗ
  • «Особиста інформація для незнайомих – Яка? ПІБ, адреса, реквізити карток, фото, місце, де було зроблено фото» -  Не надавати свою особисту інформацію незнайомим.
  • «Негайно приїжджай!» - Ні в якому разі не зустрічатись з незнайомими!

Молодці! Усі ми змалечку навчаємося правил безпечної поведінки вдома, у навчальному закладі, на вулиці. Ми знаємо, як важливо бути пильними та стежити за своїми речами. Ті самі принципи діють і в мережі, але замість особистих речей ми повинні пильнувати нашу особисту інформацію та доступ до своїх облікових записів у мережі.

Речі, цінні для нас, можуть зацікавити і зловмисників, тому треба захищати їх. Пропоную переглянути відео. Будьте уважні, те, що ви побачите та почуєте допоможе Вам виконати наступне завдання.

Відео «Захист особистих даних. Створення надійного пароля»

А тепер потрібно виконати завдання під назвою «Пароль за 120 секунд». У конвертах Ви знайдете 15 різноманітних символів, з яких Вам потрібно скласти надійний пароль. Ви обираєте потрібний символ та наклеюєте його на чистий аркуш паперу. Час пішов!

 Давайте розташуємо Ваші паролі на цій шкалі. Зелений колір – надійний пароль, жовтий – середня надійність, червоний – ненадійний пароль.

 У відео Ви почули пропозицію, користуватись фразами-паролями. Поміркуйте вдома, яку фразу Ви могли б використати та який пароль створити.

 Давайте тепер переглянемо відео «Як розпізнати справжній сайт чи шахрайський? Правдиве повідомлення чи ні?»

Отримавши певне повідомлення чи відкривши сайт, завжди перевіряйте, чи вони справжні.

Зокрема, завжди ставте собі наведені запитання:

Чи відповідає URL-адреса сайту його назві та заголовку?

Чи починається URL-адреса сторінки з префікса https://, перед яким відображається значок зеленого замка? (Це вказує, що з’єднання безпечне та зашифроване).

• Чи пропонується в листі щось безкоштовне? Безкоштовний сир буває лише в мишоловці.

• Чи просять вас указати особисту інформацію?

  1. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету

Оскільки всі мають можливість розміщувати в мережі будь-які свої повідомлення і коментарі, слід навчитися критично оцінювати відомості, їх правильність та актуальність.

Відкривши веб-сторінку, бажано оцінити її за основними ознаками, щоб упевнитися в надійності поданих матеріалів.

Послухайте історію: Бабуся побачила рекламу чаю, який лікує серце. Онука вирішила це перевірити та перейшла до офіційного сайту виробника, на якому було написано, що чай дійсно лікує. Але перевіривши інформацію на інших ресурсах, виявила, що це – обман. Яким чином онука перевірила достовірність інформації?

Правило трійки!!! Перевір хоча б у трьох різних джерелах!

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Повторення правил роботи за комп’ютером  Гра «так» «ні». Пропоную відповідати англійською.

  1. Безпечна відстань від очей до екрана монітора – 50 см. (Так - True)
  2. Можна торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блока чи монітора? (Ні - False).
  3. Робоче місце має бути чистим. (Так - True).
  4. Руки повинні бути чистими і сухими? (Так - True).
  5. На робоче місце можна приносити їжу та напої? (Ні - False).
  6. Час безперервної роботи за комп’ютером має перевищувати 15 хв? (Ні - False).
  7. При виникненні незвичайної ситуації з комп’ютером негайно повідом учителя (Так - True).
  8. Можна вмикати та вимикати комп’ютери без дозволу вчителя. (Ні - False).

Пам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

Практична робота

За кожним комп'ютером є завдання – це питання, на які потрібно знайти відповідь та записати у аркуші. Перевірити інформацію, використовуючи правило трійки!

Практична робота

Завдання

Виконання завдання

1

Назвіть місто, в якому знаходиться найдовша центральна вулиця Європи?

Відповідь:

Назва сайту: 

1.

2.

3.

2

Назвіть найбільше озеро України.

Відповідь:

Назва сайту: 

1.

2.

3.

  • Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Уявна картина

Вправа для поліпшення «акомодації» - здатності чітко бачити предмети, що знаходяться на різній відстані від ока.

Ця вправа рекомендована для дітей шкільного віку, а також для дорослих. Вона не тільки покращує зір, тренує всі м'язи ока, а й сприяє розвитку фантазії та уяви, що особливо актуально, коли мова йде про учнів початкової школи.

Разом з дитиною на аркуші ватману намалюйте картину: піщаний берег, море, вдалині видніються скелі, на хвилях погойдується кораблик. Приділіть увагу і дрібним деталям: птахи в небі, камінчики на березі, баранці хвиль.

Коли заготовка буде готова, прикріпіть її на стіну і запропонуйте дитині вдивлятися в намальовану картину, роздивлятися промальовані дрібниці, а також додумувати щось своє. Пізніше, коли дитина навчиться уявляти морський берег без допоміжних матеріалів, картину можна прибрати.
Час виконання вправи не має перевищувати п'яти-семи хвилин. Якщо дитина занудьгує раніше, заняття слід припинити.

VI. Підведення підсумків уроку

  • Бесіда за питаннями
  1.                   Чому в мережі дуже багато неякісної та не перевіреної інформації?
  2.                   Що таке критичне оцінювання?
  3.                   На які питання потрібно відповісти при аналізі змісту сайту?

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати вивчений матеріал. Дослідити питання заселення Марсу найближчим часом.

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
1403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку