Круглий стіл "Я крокую до майстерності" (для вчителів, що мають стаж 1-3 роки)

Про матеріал
Мета: сформувати у молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії; вчити діяти та спілкуватися; стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень; активізувати творчий потенціал кожного молодого спеціаліста.
Перегляд файлу

Круглий стіл

для вчителів, що мають стаж роботи 1-3 роки

«Я крокую до майстерності»

 

Мета: сформувати у молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії; вчити діяти та спілкуватися; стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень; активізувати творчий потенціал кожного молодого спеціаліста.

 

План проведення:

 

  1. Знайомство.
  2. Через бар’єр труднощів (виступ учасника круглого столу …).
  3. Перші кроки до майстерності. Які вони? (виступ учасника круглого столу …)
  4. Самопрезентація: «Я учитель НУШ» (виступ учасників круглого столу …).
  5. Комунікативна хвиля: Вправа «Дуже добре» (консультант ЦПРПП Омельченко А. М.)

 

Знайомство.

Вправа «Моя буква».

Мета: розтопити «лід», краще пізнати учасників.

Консультант. Кожен з вас обирає будь-яку букву алфавіту. Протягом двох хвилин вам потрібно підібрати якомога більше прикметників, які асоціюються з вами на цю букву. Ділитесь своїми словами з усіма за моїм прикладом: «Я Антоніна. Моя буква «П». Я практична, привітна, пунктуальна, прямолінійна».

Консультант. А тепер переходимо до розгляду питань, які ми запланували.

Діємо за принципом: «Нехай ті, хто знають, розкажуть тим, хто не знає». До речі, це дуже дієвий принцип і ви, будь ласка, не нехтуйте ним на своїх уроках.

Консультант. Мистецтвом учити на уроці потрібно оволодіти учителю з перших кроків викладацької діяльності. Здавалось би, що тут нового? Насправді – все. Ви, як молодий учитель НУШ, повинні з перших кроків орієнтуватись на творче ставлення до навчального процесу, думати самому і змушувати мислити учня. Ролі контролера та інформатора відійшли в минуле. Коуч, ментор, фасилітатор прийшли на заміну. І тут виникають труднощі, бо як би добре не готував ВУЗ, вирішальне становлення вас як справжнього учителя відбувається лише в освітньому закладі в живій роботі з дітьми, на практиці.

 2. А ось які труднощі виникли в практичній діяльності вчителя …, ми зараз дізнаємося.

Консультант. Зараз ви отримаєте листок з переліком труднощів, які зустрічаються в роботі вчителя НУШ. Вам потрібно закреслити ті фрази, які особисто для вас не є проблемними. Залиште ті, які є труднощами. Прошу віднестись відповідально, адже наслідки виконаного допоможуть мені організувати консультування, провести командну роботу, тобто допомогти вам.

3. Консультант. Складових педагогічної майстерності безліч. Так, можна все робити правильно. Так, можна забавляти учнів. Так, можна їм багато чого прощати, але майстром так і не стати, бо тільки шляхом самоосвіти і творчих пошуків кожен з нас, вчителів, може прийти до своєї майстерності. То якими ж є перші кроки до майстерності у практичній діяльності вчителя фізкультури … ми зараз і почуємо.

 

Консультант. Досягти педагогічної майстерності, як бачимо, не просто. Ми маємо проводити інвентаризацію своїх думок і тому варто періодично ставити собі такі запитання:

     що впливає на мою викладацьку діяльність?

     які  цінності керують мною під час викладання навчального предмету?

     які мої уявлення про ідеального вчителя визначають мою практичну діяльність?

Саморефлексія – це важлива частина для того, щоб стати Майстром своєї справи.

 

4. Консультант.

 Педагогічна майстерність. У чому вона полягає? Можливо, в найпростішому – бути гарною, доброю людиною? І все? Ні, треба бути ще людиною цікавою, з емоціями і настроєм, такою, як учасники нашого круглого столу в своїх самопрезентаціях. А зараз надаю слово вчителю фізкультури  … .

А тепер з задоволенням послухаємо вчителя математики … .

 

Молодці! Своїми самопрезентаціями ви додали собі авторитету, справили позитивне враження, зацікавили колег, запам’яталися всім. Практикуйте таке зі своїми учнями.  

 

Комунікативна хвиля: Вправа «Дуже добре»

Консультант.

Потрапив на очі аркуш , на якому весело красувалося: 70 способів сказати «Дуже добре!». «Цікаво, - подумала я – а що вийде в мене?». Взяла ручку, аркуш паперу і стала писати, що асоціювалось у мене з фразою «дуже добре». На цифрі 19 я замислилась. Прочитавши все написане, я подумала: «Як гарно, коли вчитель може вільно і відверто виразити свої почуття учневі, адже доброзичлива оцінка педагога завжди народжує в маленькому серці бажання бути кращим, бути самим собою». Тому і вам я зараз пропоную на комунікативній хвилі записати якомога більше фраз , що асоціюються з фразою «дуже добре». Переможець отримає приз. 

 Консультант. 

Ось і підійшла до кінця наша сьогоднішня зустріч. До порядку денного я включила питання про труднощі не даремно, адже вчитель НУШ повинен обов’язково повинен знати свої сильні та слабкі сторони. І надіюсь, що від сьогодні ви чітко усвідомили, що вам вдається добре, а над чим ще потрібно попрацювати.

Поговорили ми і про перші кроки до педмайстерності. І це потрібно, адже кожен з вас, прийшовши в школу, поставив собі за мету стати Майстром своєї справи і наш круглий стіл підтвердив, що ви на вірному шляху і крокуєте впевнено.

Щодо самопрезентацій. Ви бачили все самі, тож навчіть самопрезентуватись і своїх вихованців.

Здається, все. Та ні. В мене є для вас маленький сюрпризик, хочу подарувати на згадку невеликі записники тим, хто поділився своїм сокровенним – досвідом. Перший запис я уже в них зробила, а далі справа за вами … .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Труднощі учителя НУШ:

 

     у володінні методикою соціально-емоційного навчання;

     у вмінні розвивати м’які навички;

     у формуванні наскрізних умінь учнів;

     у здійсненні діяльнісного підходу під час навчання;

     у запровадженні інтерактивного навчання;

     у використанні візуальних методів для залучення учнів;

     у використанні методів активного слухання на уроці;

     в оволодінні  інструментами сучасного педагога для створення якісної взаємодії між учителем і учнем;

     в оволодінні інструментами цікавого дистанційного уроку;

     у застосуванні новітніх технологій для стимулювання активності та самостійності учнів;

     у відсутності практичного досвіду з ефективної комунікації «учитель-учень»;

     у оволодінні методами відокремлення та запам’ятовування важливої інформації на уроках;

     у оволодінні найкращими педагогічними практиками на допомогу сучасному вчителеві;

     у оволодінні методиками та прийомами формування мотивації та власного професійного зростання;

     у оволодінні технологією перевернутого навчання;

     у формуванні позитивного іміджу педагога в вимірі професійного стандарту;

     в оволодінні риторикою надихаючого педагога (наукою красномовства);

     в побудові індивідуальної траєкторії професійного розвитку;

     в реалізації педагогіки партнерства;

     в мотивації учнів до зростання та в створенні умов співпраці;

     в розвитку ключових компетентностей, необхідних для успішної самореалізації.

 

 

 

docx
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку