КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
курсу «Історія України»
7 клас
(52 години)
Програма: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
Навчально-методичні комплекси: Підручник: Гісем О. В. Історія України : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020. — 144 с., іл.
Структура курсу:
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ
Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст.
Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст.
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Предметні компетентності |
Наскрізні змістовні лінії |
Примітка |
|||||
|
|
|||||||||
|
|
|
Повторення. |
|
|
|
||||
|
|
|
Вступ: історія України в Середні віки (IX—XV ст.). |
|
|
|
||||
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
|
|||||||||
|
|
|
Розселення слов’янських племен на території України у V–VII ст. |
Хронологічна компетентність Учень/учениця Знає: – час утворення Русі-України, дати перших русько-візантійських договорів, повстання древлян проти князя Ігоря; Уміє: – розмістити в хронологічній послідовності відомості про утворення Русі-України, правління князів Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава, їхні походи/реформи; Просторова компетентність Учень/учениця Знає: – території розселення слов’янських племен на теренах України, напрямки походів перших руських князів. Логічна компетентність Учень/учениця Розуміє: – основні версії походження назви «Русь» («Русь-Україна»); – передумови утворення держави у слов’ян, які жили на теренах України; – роль міста Києва в утворенні Русі-України; – поняття «Русь» («Русь-Україна»), «князь», «дружина», «полюддя», «данина», «печеніги», «язичництво»; – історичний портрет особистості як опис, що включає перелік ключових рис зовнішності й характеру, особисту оцінку вдачі особи та думку про неї сучасників, характеристику публічної (політичної, наукової, громадської та ін.) діяльності особи, ставлення сучасників і власне ставлення до цієї діяльності та її результатів. – охарактеризувати спосіб життя (господарство, побут, організацію суспільства і влади, світосприйняття) слов’ян, які жили на теренах України; – визначити напрямки внутрішньої й зовнішньої політики перших руських князів; – визначити внесок у розбудову Русі-України її правителів Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги і Святослава; – укласти історичний портрет руського князя |
|
Кросворд «Велике розселення слов’ян» https://cutt.ly/WtmUX0G Вправа «Слов’янські племінні союзи» https://cutt.ly/9tmUCgF Довідка «Системи землеробства на Русі» https://cutt.ly/VyXSiy0 Д.з. § 2, п.1-3. |
||||
|
|
|
Східні слов’яни у VI—IX ст. |
|
Довідка «Сусіди слов’ян» https://cutt.ly/syXSeHh Тренувальні онлайн-вправи: «Передумови утворення східнослов’янської держави» https://cutt.ly/utmUCIK «Східні слов’яни у V – першій половині ІХ ст.» https://cutt.ly/AtmUC3B Д.з. § 2, п.4-5. |
|||||
|
|
|
Русь-Україна за перших князів. |
Підприємливість та фінансова грамотність Роль податків у фінансовій системі країни |
Легенда про смерть Олега https://cutt.ly/vtmR0xr Онлайн-вправа «Правління князя Олега» https://cutt.ly/utmUBsn Д.з. § 3., завд.7, с.17. |
|||||
|
|
|
Русь-Україна за Ольги та Святослава (середина — друга половина х ст.) |
Громадянська відповідальність Розуміє сутність і наслідки внутрішньої й зовнішньої політики представників влади |
Відео «Таємна історія княгині Ольги» (тривалість 04 хв 44 с) Складіть онлайн-пазл: Русь-Україна за Ольги та Святослава (середина — друга половина Х ст.) https://cutt.ly/RtmUNTs Д.з. § 4. Опишіть від імені князя Святослава Ігорьовича один із його походів - напишіть есе обсягом до 10 речень. АБО. Напишіть сенкани «Олег Віщий», «Ігор Старий», «Ольга Мудра», «Святослав Завойовник» (скористайтеся пам’яткою «Як скласти сенкан». |
|||||
|
|
|
Суспільно-політичний устрій та господарське життя Русі України в IX—X ст. |
Громадянська відповідальність Розуміє сутність і наслідки внутрішньої й зовнішньої політики представників влади |
Д.з. §5,завд. 2-4. |
|||||
|
|
|
Практичне заняття №1. Укласти історичний портрет (на вибір) княгині Ольги, князя Святослава, Ігоря, Аскольда. |
Громадянська відповідальність Розуміє сутність і наслідки внутрішньої й зовнішньої політики представників влади |
|
|||||
|
|
|
Узагальнення за розділом 1 |
|
Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/0tmUN0d
|
|||||
|
|
|
Тематичний контроль. |
|
|
|
||||
|
Розділ 2. РУСЬ-УКРАЇНА наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|||||||||
|
|
|
Русь-Україна за Володимира Святославича (Великого, 980–1015 рр.) |
Хронологічна компетентність Учень/учениця Знає: – роки правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, дати впровадження християнства як державної релігії, розгрому печенігів під Києвом, час зведення Софійського собору, укладення «Руської правди»; Уміє: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі-України та розбудову Київської митрополії, боротьбу русичів з печенігами, кодифікацію руського звичаєвого права; Просторова компетентність: Учень/учениця Знає: – територію Русі-України за часів правління Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Уміє: показати на карті територію Русі-України за правління Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;
Логічна к компетентність: Учень/учениця Розуміє: – суспільну роль різних верств населення Русі-України; – Русь-Україну часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого як середньовічну централізовану монархію – імперію; – історичне значення впровадження християнства як державної релігії Русі-України, кодифікації звичаєвого права (укладення «Руської правди»); – місце Русі-України серед європейських держав після прийняття християнства; – поняття «вотчина», «бояри», «шлюбна дипломатія», «собор», «ікона», «графіті», «мозаїка», «фреска», «митрополія», «книжкові мініатюри». Уміє: охарактеризувати господарське та суспільне життя населення Русі-України в Х – ХІ ст., правове становище різних верств, внутрішню та зовнішню політику Володимира Великого та Ярослава Мудрого, порівняти її (за напрямами) з політикою перших руських князів; – визначити передумови та причини впровадження християнства як державної релігії Русі-України; – зіставити політичний устрій і соціальний розвиток руського та західноєвропейських суспільств в ХІ ст.; розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Русі-України. |
|
Вправа «Внутрішня політика Володимира Святославича» https://cutt.ly/PtmUMjJ
Вправа «Причини і наслідки хрещення Русі-України» https://cutt.ly/NtmU09G
Д.з. § 6, завд.7, на с.17, скласти табл.. |
||||
|
|
|
Русь-Україна за Ярослава Володимировича (Мудрого, 1019–1054 рр.). |
|
Громадянська відповідальність Повагу до закону, свідоме ставлення до обов’язків і відповідальність за власні вчинки і поведінку |
Д.з. § 7,завершіть складання таблиці на с.17. Дайте визначення терміна «шлюбна дипломатія». Виконайте тренувальні онлайн-вправи: «Зовнішня політика Ярослава Володимировича» https://cutt.ly/otmU94b «Правління князя Ярослава Мудрого» https://cutt.ly/VtmU9Jx
|
||||
|
|
|
Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі-України. |
Громадянська відповідальність Шанування національної історії, культури; усвідомлення факторів, що визначають важливість законів. Здоров’я і безпека Чинники, що впливають на раціональний вибір споживача. Відмінності у споживанні людей із різним доходом. |
Довідка «Соціальна структура давньоруського суспільства» https://cutt.ly/IyXA9L0 Д.з §8, пункти 1-2. |
|||||
|
|
|
Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі-України. |
|
1. Як облаштовували житло в Русі-Україні https://cutt.ly/ttmTtj6 Д.з. Переглянути відео «Древній Звенигород» (3D-реконструкція. Джерело: Історико-культурний парк «Древній Звенигород». Тривалість 03 хв 55 с) https://cutt.ly/qtmRVYT Дослідіть давньоруське місто за 3D-реконструкцією: а) назвіть головні елементи міста; б) визначте основні будівельні матеріали; в) опишіть екстер’єр та інтер’єр будівель (княжого палацу, двору боярина, церкви). Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Повсякдене життя в Русі-Україні» https://cutt.ly/8tmU3Mz.
|
|||||
|
|
|
Культура Русі-України наприкінці Х — у першій половині ХІ ст. |
Громадянська відповідальність Шанування національної історії, культури, мови, традицій; визнання та сприйняття багатоманітності оточуючого світу
|
Вікторина «Архітектура. Образотворче мистецтво» https://cutt.ly/ktmU8zo Кросворд «Культура Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.» https://cutt.ly/MtmU4hP Д.з. § 9, завд.7 ст.50. або Підготуйте презентацію про один із творів давньоруського мистецтва. |
|||||
|
|
|
Практичне заняття №2. Розквіт Русі-України.
|
|
|
|||||
|
|
|
Узагальнення за розділом 2 |
|
Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/OyCMX9U
|
|||||
|
|
|
Тематичний контроль. |
|
|
|
||||
|
Розділ 3. РУСЬ-УКРАЇНА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|||||||||
|
|
|
Русь-Україна у 1054 - 1113 рр. Любецький з’їзд князів. |
Хронологічна компетентність Учень/учениця знає: – дату Любецького з’їзду князів, період правління Володимира Мономаха, дату першої писемної згадки назви «Україна»; Уміє: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про політичне дроблення Русі-України; Розуміє: – період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі-України, перетворення її у федеративну монархію; Просторова компетентність: Учень/учениця Знає: – території князівств у період роздробленості Русі-України та половецьких земель. Уміє: – показати на карті території князівств періоду роздробленості Русі-України, половецькі землі; Логічна компетентність: Учень/учениця Розуміє: – передумови та причини політичної децентралізації (дроблення) Русі-України; – існування відмінностей між елітарною (княжо-дружинною) культурою Русі-України, яка тяжіла до цілісності, та народною культурою, яка була просякнута старими, племінними відмінностями. Уміє : - визначити особливості політичного і соціально-економічного життя Київського, Переяславського, Чернігово-Сіверського, Волинського та Галицького князівств у ХІІ – першій третині ХІІІ ст.; – охарактеризувати господарську та політичну культуру Русі-України в ХІІ – першій половині ХІІІ ст., розвиток церкви і мистецтв у цей період; – встановити історичне значення Любецького з’їзду князів; – укласти історичний портрет руського князя. |
Громадянська відповідальність Прагнення до справедливості, чесність, відповідальне ставлення до прав і обов’язків |
Д.з. § 10. Вправа «Правління Ярославичів» https://cutt.ly/ntmU7v6 Створіть історичний буклет на тему: «Здобутки й невдачі Ярославичів». |
||||
|
|
|
Русь-Україна в період правління Володимира Мономах та Мстислава Великого. |
Громадянська відповідальність Усвідомлення процесів прийняття суспільних рішень і форми участі громадян у житті громади і суспільства в цілому |
§ 11, п.1-4. Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Життя і діяльність Володимира Мономаха» https://cutt.ly/5tmU5m2 Напишіть сенкан «Володимир Мономах» |
|||||
|
|
|
Практичне заняття №3 «Повчання дітям» Володимира Мономаха - кодекс настанов князівської родини»
|
|
|
|||||
|
|
|
Політична децентралізація Русі-України. Причини роздробленості. Розвиток Київського, Чернігівського та Переяславського князівства. |
|
Д.з. § 12, п.1-4, завд.11. Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Ключові події історії Русі другої половини ХІ – другої половини ХІІ ст.» https://cutt.ly/ItmU56g
|
|||||
|
|
|
Галицьке і Волинське князівства в середині ХІІ – середині ХІІІ ст. |
|
Д.з. § 12, п.5-6 завд.11. «Діяльність князя Ярослава Осмомисла» https://cutt.ly/jtmIwVI
|
|||||
|
|
|
Культура Русі-України в другій половині XI — першій половині ХIII ст. |
Громадянська відповідальність Висловлює судження про діяльність Ярославичів, Володимира Мономаха, Мстислава Великого, Ярослава Осмомисла |
Д.з. §13, п.1-3, завд.1-4. Виписати основні книжкові пам’ятки Русі-України другої половини ХІ-початку ХІІІ ст. |
|||||
|
|
|
Культура Русі-України в другій половині XI — першій половині ХIII ст. |
|
Д.з. §13, п.4-5. Виписати визначні пам’ятки архітектури Русі-України другої половини ХІ-початку ХІІІ ст. Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.» https://cutt.ly/cyCMVhc
|
|||||
|
|
|
Кочові народи українських степів Х—ХIII ст. Крим у складі Візантійської імперії |
Громадянська відповідальність Усвідомлення цінності матеріальної і духовної культури народу |
Д.з. §14. Вправа «Кочові народи на півдні Русі-України» https://cutt.ly/2tmIqhh
|
|||||
|
|
|
Узагальнення за розділом 3 |
|
Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/oyCMNkx
|
|||||
|
|
|
Тематичний контроль. |
|
|
|||||
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
||||||||||
|
|
|
Утворення Галицько-Волинської держави. |
Хронологічна компетентність Учень/учениця знає: – дати утворення Галицько-Волинської держави, битви на річці Калці, час монгольської навали на Русь-Україну, дату коронування Данила Романовича; Уміє: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу; походи монголів на землі Русі-України, розбудову королівства Руського (Галицько-Волинської держави); Просторова компетентність: Учень/учениця знає: – території королівства Руського (Галицько-Волинської держави) та сусідніх держав, напрямки походів монголів на Русь-Україну. Уміє: – показати на карті територію королівства Руського (Галицько-Волинської держави), території держав – сусідів королівства Руського (Галицько-Волинської держави), напрямки монгольських походів на Русь-Україну в 1239–1242 рр.;
Логічна компетентність: Учень/учениця Розуміє: – особливості підпорядкування окремих руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді); – передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах королівства Руського (Галицько-Волинської держави); – поняття «ярлик», «баскак», «берестяна грамота»; – особливості політичного устрою, господарського розвитку і культури русько-українського суспільства як визначальні умови збереження його самобутності під час монгольського завоювання. – охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику короля Данила; – встановити історичне значення коронації Данила Романовича, причини розпаду королівства Руського (Галицько-Волинської держави); – укласти і представити історичний портрет одного з правителів королівства Руського (Галицько-Волинської держави). |
Громадянська відповідальність Свідомо обирати способи дії та поведінки і діяти відповідально; усвідомлення важливості державних утворень |
Д.з. § 15. Скласти історичний портрет «Роман Мстиславич». Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Утворення Галицько-Волинської держави. Правління Романа Мстиславича» https://cutt.ly/0yCM1lL
|
||||
|
|
|
Походи монголів на Русь-Україну. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). |
|
Д.з. § 16, п.1-3, завд. 2-5. |
|||||
|
|
|
Походи монголів на Русь-Україну. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). |
|
Д.з. § 16, п.4-6., завд.9. Виконайте тренувальні онлайн-вправи: «Монгольська навала. Утворення Золотої Орди» https://cutt.ly/vyCM1GI «Золота Орда: поняття і їхні визначення» https://cutt.ly/1yCM0hS
|
|||||
|
|
|
Королівство Руське за Данила Романовича (Галицького) (1238–1264 рр.)
|
|
Відео «Король Данило Галицький і його корона» (тривалість 07 хв 49 с) https://cutt.ly/sodx2My Д.з. § 17. Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Королівство Руське за Данила Романовича» https://cutt.ly/zyCM0Vx
|
|||||
|
|
|
Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) у період поступового занепаду (перша половина XIV ст.) |
|
Д.з. § 18. Складіть хронологію правління князів Галицько-Волинської держави з династії Романовичів. Виконайте тренувальні онлайн-вправи: «Останні князі. Занепад Галицько-Волинської держави» https://cutt.ly/DyCM2Wr «Королівство Руське в середині ХІІІ – першій половині XIV ст.» https://cutt.ly/PyCM9qk |
|||||
|
|
|
Практичне заняття №4 «Данило Романович — будівничий Галицько-Волинської держави». |
|
Складіть розповідь про Данила Романовича, відповідно до алгоритму історичного портрета, й запишіть його в зошит. При підготовці до розповіді скористайтесь інформацією, вміщеною в § 17. Вправа «Королівство Руське» https://cutt.ly/cyCM9Oh
|
|||||
|
|
|
Культура королівства Руського (Галицько-Волинської держави) ХІІІ – першої половини XІV ст. |
Громадянська відповідальність Шанування національної історії, культури |
Д.з.§ 19, завд.9-10. |
|||||
|
|
|
Узагальнення за розділом 4 |
|
Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/IyCM5jr
|
|||||
|
|
|
Тематичний контроль. |
|||||||
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО |
||||||||||
|
|
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу інших держав. |
Хронологічна компетентність Учень/учениця Знає: – час входження українських земель до складу різних держав, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, дату Кревської унії; Уміє: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, опір руських князів політиці централізації, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії; Просторова компетентність: Учень/учениця Знає: – територію русько-українських земель у складі різних держав. Уміє: – показати на карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав; територію Кримського ханства; місця подій, що визначали процес інкорпорації князівств південно-західної Русі в XІV – XV ст. до складу сусідніх держав; Логічна компетентність: Учень/учениця Розуміє: – інкорпорацію (включення) руських князівств до складу сусідніх держав як обмеження владних повноважень місцевих правителів; – наслідки ліквідації удільних князівств для українського суспільства; – передумови та причини утворення незалежного Кримського ханства і встановлення над ним протекторату Османської імперії; – роль у житті давньоукраїнського суспільства різних соціальних верств і етнічних груп; – європейський характер культури русько-українського суспільства післякняжої доби; – поняття «унія», «шляхта», «магнат», «султан», «магдебурзьке право». Уміє: – визначити особливості господарського і культурного розвитку, зокрема розвитку міст на магдебурзькому праві; організації суспільства та влади в українських князівствах, що входили до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського / королівства Польського; – охарактеризувати господарство, політичний устрій та культуру Кримського ханства, повсякденне життя його населення (знаті й простолюдинів / кочовиків і осілого люду); – визначити причини та наслідки Кревської унії для української спільноти; укласти історичний портрет русько-українського діяча XIV – XV ст. (Костянтина Івановича Острозького, Юрія Котермака-Дрогобича) |
Підприємливість та фінансова грамотність Чинники, що впливають на раціональний вибір споживача. Відмінності у споживанні людей із різним доходом. |
§20, п.1-2, завд.2-5. Відео «Замок Любарта — серце м. Луцька» («Україна вражає». Тривалість 02 хв 51 с) https://cutt.ly/ryC1gk6 Відео «Битва на Синіх Водах» (тривалість 00 хв 51 с) https://cutt.ly/YyC1jhj
|
||||
|
|
|
Українські землі у складі Угорщини, Молдавії, Московії, Османської імперії. |
|
§20, п.3-5, завд.9. 3D-екскурсія Мукачівським замком https://cutt.ly/AyC368g Відео «Хотинська фортеця» (тривалість 02 хв 02 с) https://cutt.ly/UyC1Qhw Відео «Битва під Оршею» (тривалість 01 хв 23 с) https://cutt.ly/CyC320Z
|
|||||
|
|
|
Кревська унія 1385 р. та українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. |
|
§21, завд.12. Відео «Битва народів» (Грюнвальдська битва) (тривалість 03 хв 56 с) https://cutt.ly/JyC1kIC
|
|||||
|
|
|
Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства. Держава Феодоро в Криму. |
|
Д.з. §22, завд. 2-6. Відео «Кримські татари. Друзі чи вороги» (тривалість 02 хв 02 с) https://cutt.ly/Zi4Ka9X
|
|||||
|
|
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV – XV ст. |
|
Д.з. §23, п.1-2, завд. 2-3. |
|||||
|
|
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV – XV ст. |
Громадянська відповідальність Усвідомлення процесів прийняття суспільних рішень і форми участі громадян у житті громади і суспільства в цілому |
Д.з. §23, п.3-4. Підготуйте презентацію «Князь Костянтин Острозький - захисник українських земель». |
|||||
|
|
|
Сільське господарство. Ремесла й торгівля. Міста і магдебурзьке право. |
|
Д.з. §24, п.1-2, завд.2-6. |
|||||
|
|
|
Сільське господарство. Ремесла й торгівля. Міста і магдебурзьке право. |
|
Д.з. §24, п.3-4. За допомогою додаткових джерел підготуйте презентацію «Маґдебурзьке право в Україні». |
|||||
|
|
|
Культура українських земель у другій половині XIV — XV ст. |
Громадянська відповідальність Шанування національної історії, культури |
Д.з. §24, п.1-3, завд.2-3. |
|||||
|
|
|
Культура українських земель у другій половині XIV — XV ст. |
|
Д.з. §24, п.4-6, завд 7. |
|||||
|
|
|
Практичне заняття № 5. Історичні пам’ятки. Використовуючи додатковий матеріал, підготуйте презентацію за темою «Замки й фортеці України».
|
|
Уявіть, що вам доручили підготувати статтю до путівника «Перлини архітектури України». Напишіть статтю про одну із запропонованих пам’яток архітектури (скористайтесь довідкою «Як дослідити історичну пам’ятку») |
|||||
|
|
|
Узагальнення за розділом 5
|
|
Вправа «Українські землі у складі сусідніх держав» https://cutt.ly/oyCM3sP Онлайн-гра «Архітектурні пазли»: Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/JyC1yDT
|
|||||
|
|
|
Тематичний контроль. |
|
|
|
||||
Узагальнення до курсу |
||||||||||
|
|
|
Історія Русі-України в контексті епохи Середніх віків |
|
|
Історичний диктант |
||||
|
|
|
Підсумковий урок
|
|
|
|
||||