КТП ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 7 КЛАС

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН курсу «Історія України» 7 клас (52 години) Програма: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698). Навчально-методичні комплекси: Підручник: Гісем О. В. Історія України : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020. — 144 с., іл.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

  курсу «Історія України»

 7 клас

(52 години)

Програма: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).

Навчально-методичні комплекси: Підручник: Гісем О. В. Історія України : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти / О. В.  Гісем, О.  О.  Мартинюк.  — Харків  : Вид-во «Ранок», 2020. — 144  с., іл.

Структура курсу:

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст.

Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст.

Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)

Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

 

 

 


№ з/п

Дата

Тема уроку

Предметні компетентності

Наскрізні змістовні лінії

Примітка

 

 

  1.  

 

 

Повторення.

 

 

 

  1.  

 

 

Вступ: історія України в Середні віки (IX—XV ст.).

 

 

 

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

 

  1.  

 

 

Розселення слов’янських племен на території України у V–VII ст.

Хронологічна компетентність

Учень/учениця

Знає:

      час утворення Русі-України, дати перших русько-візантійських договорів, повстання древлян проти князя Ігоря;

Уміє:

      розмістити в хронологічній послідовності відомості про утворення Русі-України, правління князів Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава, їхні походи/реформи;

Просторова компетентність

Учень/учениця

Знає:

      території розселення слов’янських племен на теренах України, напрямки походів перших руських князів.

Логічна компетентність

Учень/учениця

Розуміє:

      основні версії походження назви «Русь» («Русь-Україна»);

      передумови утворення держави у слов’ян, які жили на теренах України;

      роль міста Києва в утворенні Русі-України;

      поняття «Русь» («Русь-Україна»), «князь», «дружина», «полюддя», «данина», «печеніги», «язичництво»;

      історичний портрет особистості як опис, що включає перелік ключових рис зовнішності й характеру, особисту оцінку вдачі особи та думку про неї сучасників, характеристику публічної (політичної, наукової, громадської та ін.) діяльності особи, ставлення сучасників і власне ставлення до цієї діяльності та її результатів.

      охарактеризувати спосіб життя (господарство, побут, організацію суспільства і влади, світосприйняття) слов’ян, які жили на теренах України;

      визначити напрямки внутрішньої й зовнішньої політики перших руських князів;

      визначити внесок у розбудову Русі-України її правителів Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги і Святослава;

      укласти історичний портрет руського князя

 

Кросворд «Велике розселення слов’ян» https://cutt.ly/WtmUX0G

Вправа «Слов’янські племінні союзи» https://cutt.ly/9tmUCgF

Довідка «Системи землеробства на Русі» https://cutt.ly/VyXSiy0

Д.з. § 2, п.1-3.

  1.  

 

 

Східні слов’яни у VI—IX ст.

 

Довідка «Сусіди слов’ян» https://cutt.ly/syXSeHh

Тренувальні онлайн-вправи:  «Передумови утворення східнослов’янської держави» https://cutt.ly/utmUCIK

«Східні слов’яни у V – першій половині ІХ ст.» https://cutt.ly/AtmUC3B

Д.з. § 2, п.4-5.

  1.  

 

 

Русь-Україна за перших князів.

Підприємливість та фінансова грамотність Роль податків у фінансовій системі

країни

Легенда про смерть Олега https://cutt.ly/vtmR0xr

Онлайн-вправа  «Правління князя Олега» https://cutt.ly/utmUBsn

 Д.з. § 3., завд.7, с.17.

  1.  

 

 

Русь-Україна за Ольги та Святослава (середина — друга половина х ст.)

Громадянська відповідальність

Розуміє сутність і наслідки внутрішньої й

зовнішньої політики

представників влади

Відео «Таємна історія княгині Ольги» (тривалість 04 хв 44 с)

https://cutt.ly/8i4JTv5

Складіть онлайн-пазл: Русь-Україна за Ольги та Святослава (середина — друга половина Х ст.) https://cutt.ly/RtmUNTs

  Д.з. § 4.

Опишіть від імені князя Святослава Ігорьовича один із його походів - напишіть есе обсягом до 10 речень. АБО.

Напишіть сенкани «Олег Віщий», «Ігор Старий», «Ольга Мудра», «Святослав Завойовник» (скористайтеся пам’яткою «Як скласти сенкан».

  1.  

 

 

Суспільно-політичний устрій та господарське життя Русі­ України в IX—X ст.

Громадянська відповідальність

Розуміє сутність і наслідки внутрішньої й

зовнішньої політики

представників влади

Д.з. §5,завд. 2-4.

  1.  

 

 

Практичне заняття №1.

Укласти історичний портрет (на вибір) княгині Ольги, князя Святослава, Ігоря, Аскольда.

Громадянська відповідальність

Розуміє сутність і наслідки внутрішньої й

зовнішньої політики

представників влади

 

  1.  

 

 

Узагальнення за розділом 1

 

Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/0tmUN0d

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль.

 

 

 

 

Розділ 2. РУСЬ-УКРАЇНА наприкінці X – у першій половині XI ст.

  1.  

 

 

Русь-Україна за Володимира Святославича (Великого, 980–1015 рр.)

Хронологічна компетентність

Учень/учениця

Знає:

      роки правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, дати впровадження християнства як державної релігії, розгрому печенігів під Києвом, час зведення Софійського собору, укладення «Руської правди»;

Уміє:

      розташувати в хронологічній послідовності відомості про правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі-України та розбудову Київської митрополії, боротьбу русичів з печенігами, кодифікацію руського звичаєвого права;

Просторова компетентність:

Учень/учениця

Знає:

      територію Русі-України за часів правління Володимира Великого та Ярослава Мудрого.

Уміє:

показати на карті територію Русі-України за правління Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;

 

Логічна к компетентність:

Учень/учениця

Розуміє:

      суспільну роль різних верств населення Русі-України;

      Русь-Україну часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого як середньовічну централізовану монархію – імперію;

      історичне значення впровадження християнства як державної релігії Русі-України, кодифікації звичаєвого права (укладення «Руської правди»);

      місце Русі-України серед європейських держав після прийняття християнства;

      поняття «вотчина», «бояри», «шлюбна дипломатія», «собор», «ікона», «графіті», «мозаїка», «фреска», «митрополія», «книжкові мініатюри».

Уміє:

охарактеризувати господарське та суспільне життя населення Русі-України в Х – ХІ ст., правове становище різних верств, внутрішню та зовнішню політику Володимира Великого та Ярослава Мудрого, порівняти її (за напрямами) з політикою перших руських князів;

      визначити передумови та причини впровадження християнства як державної релігії Русі-України;

      зіставити політичний устрій і соціальний розвиток руського та західноєвропейських суспільств в ХІ ст.;

розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Русі-України.

 

Вправа «Внутрішня політика Володимира Святославича» https://cutt.ly/PtmUMjJ

 

Вправа «Причини і наслідки хрещення Русі-України» https://cutt.ly/NtmU09G

 

 Д.з. § 6, завд.7, на с.17, скласти табл..

  1.  

 

 

 Русь-Україна за Ярослава Володимировича (Мудрого, 1019–1054 рр.).

 

Громадянська відповідальність

Повагу до закону, свідоме

ставлення до обов’язків і

відповідальність за власні вчинки і поведінку

Д.з. § 7,завершіть складання таблиці на с.17.  Дайте визначення терміна «шлюбна дипломатія».

Виконайте тренувальні онлайн-вправи: «Зовнішня політика Ярослава Володимировича» https://cutt.ly/otmU94b

«Правління князя Ярослава Мудрого» https://cutt.ly/VtmU9Jx

 

 

  1.  

 

 

Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі-України.

Громадянська відповідальність

Шанування національної історії, культури; усвідомлення факторів, що визначають важливість законів.

Здоров’я і безпека

Чинники, що впливають на раціональний вибір споживача. Відмінності у споживанні людей із різним доходом.

Довідка «Соціальна структура давньоруського суспільства» https://cutt.ly/IyXA9L0

Д.з §8,  пункти 1-2.

  1.  

 

 

Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі-України.

 

1. Як облаштовували житло в Русі-Україні https://cutt.ly/ttmTtj6

Д.з. Переглянути відео «Древній Звенигород» (3D-реконструкція. Джерело: Історико-культурний парк «Древній Звенигород». Тривалість 03 хв 55 с) https://cutt.ly/qtmRVYT

Дослідіть давньоруське місто за 3D-реконструкцією:

а) назвіть головні елементи міста;

б) визначте основні будівельні матеріали;

в) опишіть екстер’єр та інтер’єр будівель (княжого палацу, двору боярина, церкви).

Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Повсякдене життя в Русі-Україні» https://cutt.ly/8tmU3Mz.

 

  1.  

 

 

Культура Русі-України наприкінці Х — у першій половині ХІ ст.

Громадянська відповідальність

Шанування національної історії, культури, мови, традицій; визнання та сприйняття

багатоманітності оточуючого світу

 

Вікторина «Архітектура. Образотворче мистецтво» https://cutt.ly/ktmU8zo

Кросворд «Культура Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.» https://cutt.ly/MtmU4hP

Д.з. § 9, завд.7 ст.50. або Підготуйте презентацію про один із творів давньоруського мистецтва.

  1.  

 

 

Практичне заняття №2. Розквіт Русі-України.

 

 

 

  1.  

 

 

Узагальнення за розділом 2

 

Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/OyCMX9U

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль.

 

 

 

 

Розділ 3. РУСЬ-УКРАЇНА у другій половині XI – першій половині XIII ст.

  1.  

 

 

Русь-Україна у 1054 - 1113 рр. Любецький з’їзд князів.

Хронологічна компетентність

Учень/учениця

знає:

      дату Любецького з’їзду князів, період правління Володимира Мономаха, дату першої писемної згадки назви «Україна»;

Уміє:

      розташувати в хронологічній послідовності відомості про політичне дроблення Русі-України;

Розуміє:

      період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі-України, перетворення її у федеративну монархію;

Просторова  компетентність:

Учень/учениця

Знає:

      території князівств у період роздробленості Русі-України та половецьких земель.

Уміє:

      показати на карті території князівств періоду роздробленості Русі-України, половецькі землі;

Логічна компетентність:

Учень/учениця

Розуміє:

      передумови та причини політичної децентралізації (дроблення) Русі-України;

      існування відмінностей між елітарною (княжо-дружинною) культурою Русі-України, яка тяжіла до цілісності, та народною культурою, яка була просякнута старими, племінними відмінностями.

Уміє :

-       визначити особливості політичного і соціально-економічного життя Київського, Переяславського, Чернігово-Сіверського, Волинського та Галицького князівств у ХІІ – першій третині ХІІІ ст.;

      охарактеризувати господарську та політичну культуру Русі-України в ХІІ – першій половині ХІІІ ст., розвиток церкви і мистецтв у цей період;

      встановити історичне значення Любецького з’їзду князів;

      укласти історичний портрет руського князя.

Громадянська відповідальність

Прагнення до справедливості, чесність, відповідальне ставлення до прав і обов’язків

Д.з. § 10. Вправа «Правління Ярославичів» https://cutt.ly/ntmU7v6

Створіть історичний буклет на тему: «Здобутки й невдачі Ярославичів».

  1.  

 

 

Русь-Україна в період правління Володимира Мономах та Мстислава Великого.

Громадянська відповідальність

Усвідомлення процесів  прийняття суспільних рішень і форми участі громадян у житті  громади і суспільства в цілому

§ 11, п.1-4.  

Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Життя і діяльність Володимира Мономаха» https://cutt.ly/5tmU5m2

Напишіть сенкан «Володимир Мономах»

  1.  

 

 

Практичне заняття №3 «Повчання дітям» Володимира Мономаха - кодекс настанов князівської родини»

 

 

 

  1.  

 

 

Політична децентралізація Русі-України. Причини роздробленості. Розвиток Київського, Чернігівського та Переяславського князівства.  

 

Д.з. § 12, п.1-4, завд.11.  Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Ключові події історії Русі другої половини ХІ – другої половини ХІІ ст.» https://cutt.ly/ItmU56g

 

  1.  

 

 

Галицьке і Волинське князівства в середині ХІІ – середині ХІІІ ст.

 

Д.з. § 12, п.5-6 завд.11.

 «Діяльність князя Ярослава Осмомисла» https://cutt.ly/jtmIwVI

 

 

  1.  

 

 

Культура Русі-України в другій половині XI — першій половині ХIII ст.

Громадянська відповідальність Висловлює судження про  діяльність Ярославичів, Володимира Мономаха,

Мстислава Великого, Ярослава Осмомисла

Д.з. §13, п.1-3, завд.1-4. Виписати основні книжкові пам’ятки Русі-України другої половини ХІ-початку ХІІІ ст.

  1.  

 

 

Культура Русі-України в другій половині XI — першій половині ХIII ст.

 

Д.з. §13, п.4-5.  Виписати визначні пам’ятки  архітектури Русі-України другої половини ХІ-початку ХІІІ ст. Виконайте тренувальну онлайн-вправу:  «Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.» https://cutt.ly/cyCMVhc

 

  1.  

 

 

Кочові народи українських степів Х—ХIII ст. Крим у складі Візантійської імперії

Громадянська відповідальність Усвідомлення цінності  матеріальної і духовної культури  народу

Д.з. §14. Вправа «Кочові народи на півдні Русі-України» https://cutt.ly/2tmIqhh

 

  1.  

 

 

Узагальнення за  розділом 3

 

Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/oyCMNkx

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль.

 

 

Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)

  1.  

 

 

Утворення Галицько-Волинської держави.

Хронологічна компетентність

Учень/учениця

знає:

       дати утворення Галицько-Волинської держави, битви на річці Калці, час монгольської навали на Русь-Україну, дату коронування Данила Романовича;

Уміє:

       розташувати в хронологічній послідовності відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу; походи монголів на землі Русі-України, розбудову королівства Руського (Галицько-Волинської держави);

Просторова компетентність:

Учень/учениця

знає:

       території королівства Руського (Галицько-Волинської держави) та сусідніх держав, напрямки походів монголів на Русь-Україну.

Уміє:

       показати на карті територію королівства Руського (Галицько-Волинської держави), території держав – сусідів королівства Руського (Галицько-Волинської держави), напрямки монгольських походів на Русь-Україну в 1239–1242 рр.;

 

Логічна  компетентність:

Учень/учениця

Розуміє:

       особливості підпорядкування окремих руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді);

       передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах королівства Руського (Галицько-Волинської держави);

       поняття «ярлик», «баскак», «берестяна грамота»;

       особливості політичного устрою, господарського розвитку і культури русько-українського суспільства як визначальні умови збереження його самобутності під час монгольського завоювання.

       охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику короля Данила;

       встановити історичне значення коронації Данила Романовича, причини розпаду королівства Руського (Галицько-Волинської держави);

       укласти і представити історичний портрет одного з правителів королівства Руського (Галицько-Волинської держави).

Громадянська відповідальність

Свідомо обирати способи дії та поведінки і діяти відповідально; усвідомлення важливості державних утворень

Д.з. § 15. Скласти  історичний портрет  «Роман Мстиславич».

Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Утворення Галицько-Волинської держави. Правління Романа Мстиславича» https://cutt.ly/0yCM1lL

 

  1.  

 

 

Походи монголів на Русь-Україну. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді).

 

Д.з. § 16, п.1-3, завд. 2-5.

  1.  

 

 

Походи монголів на Русь-Україну. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді).

 

Д.з. § 16, п.4-6., завд.9.

Виконайте тренувальні онлайн-вправи: «Монгольська навала. Утворення Золотої Орди» https://cutt.ly/vyCM1GI

«Золота Орда: поняття і їхні визначення» https://cutt.ly/1yCM0hS

 

  1.  

 

 

Королівство Руське за Данила Романовича (Галицького) (1238–1264 рр.)

 

 

Відео «Король Данило Галицький і його корона» (тривалість 07 хв 49 с) https://cutt.ly/sodx2My

Д.з. § 17.  Виконайте тренувальну онлайн-вправу: «Королівство Руське за Данила Романовича» https://cutt.ly/zyCM0Vx

 

  1.  

 

 

Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) у період поступового занепаду (перша половина XIV ст.)

 

Д.з. § 18. Складіть хронологію правління князів Галицько-Волинської держави з династії Романовичів.  Виконайте тренувальні онлайн-вправи: «Останні князі. Занепад Галицько-Волинської держави» https://cutt.ly/DyCM2Wr

«Королівство Руське в середині ХІІІ – першій половині XIV ст.» https://cutt.ly/PyCM9qk

  1.  

 

 

Практичне заняття №4 «Данило Романович — будівничий Галицько-Волинської держави».

 

Складіть розповідь про Данила Романовича, відповідно до алгоритму історичного портрета, й запишіть його в зошит. При підготовці до розповіді скористайтесь інформацією, вміщеною в § 17.  Вправа «Королівство Руське» https://cutt.ly/cyCM9Oh

 

  1.  

 

 

Культура королівства Руського (Галицько-Волинської держави) ХІІІ – першої половини XІV ст.

Громадянська відповідальність

Шанування національної історії, культури

Д.з.§ 19, завд.9-10.

  1.  

 

 

Узагальнення за розділом 4

 

Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/IyCM5jr

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль.

Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

  1.  

 

 

Інкорпорація руських удільних князівств до складу інших держав.

Хронологічна компетентність

Учень/учениця

Знає:

     час входження українських земель до складу різних держав, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, дату Кревської унії;

Уміє:

     розташувати в хронологічній послідовності відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, опір руських князів політиці централізації, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії;

Просторова  компетентність:

Учень/учениця

Знає:

     територію русько-українських земель у складі різних держав.

Уміє:

     показати на карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав; територію Кримського ханства; місця подій, що визначали процес інкорпорації князівств південно-західної Русі в XІV – XV ст. до складу сусідніх держав;

Логічна  компетентність:

Учень/учениця

Розуміє:

     інкорпорацію (включення) руських князівств до складу сусідніх держав як обмеження владних повноважень місцевих правителів;

     наслідки ліквідації удільних князівств для українського суспільства;

     передумови та причини утворення незалежного Кримського ханства і встановлення над ним протекторату Османської імперії;

     роль у житті давньоукраїнського суспільства різних соціальних верств і етнічних груп;

     європейський характер культури русько-українського суспільства післякняжої доби;

     поняття «унія», «шляхта», «магнат», «султан», «магдебурзьке право».

Уміє:

     визначити особливості господарського і культурного розвитку, зокрема розвитку міст на магдебурзькому праві; організації суспільства та влади в українських князівствах, що входили до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського / королівства Польського;

     охарактеризувати господарство, політичний устрій та культуру Кримського ханства, повсякденне життя його населення (знаті й простолюдинів / кочовиків і осілого люду);

     визначити причини та наслідки Кревської унії для української спільноти;

укласти історичний портрет русько-українського діяча XIV – XV ст. (Костянтина Івановича Острозького, Юрія Котермака-Дрогобича)

Підприємливість та фінансова грамотність Чинники, що впливають на раціональний вибір споживача. Відмінності у споживанні людей із різним доходом.

§20, п.1-2, завд.2-5.

Відео «Замок Любарта — серце м. Луцька» («Україна вражає». Тривалість 02 хв 51 с) https://cutt.ly/ryC1gk6

Відео «Битва на Синіх Водах» (тривалість 00 хв 51 с) https://cutt.ly/YyC1jhj

 

 

  1.  

 

 

Українські землі у складі Угорщини, Молдавії, Московії, Османської імперії.

 

§20, п.3-5, завд.9.

3D-екскурсія Мукачівським замком https://cutt.ly/AyC368g

Відео «Хотинська фортеця» (тривалість 02 хв 02 с) https://cutt.ly/UyC1Qhw

Відео «Битва під Оршею» (тривалість 01 хв 23 с) https://cutt.ly/CyC320Z

 

  1.  

 

 

Кревська унія 1385 р. та українські території.  Опір руських князів політиці централізації та його наслідки.

 

§21, завд.12.

Відео «Битва народів» (Грюнвальдська битва) (тривалість 03 хв 56 с) https://cutt.ly/JyC1kIC

 

  1.  

 

 

Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства. Держава Феодоро в Криму.

 

Д.з. §22, завд. 2-6.

Відео «Кримські татари. Друзі чи вороги» (тривалість 02 хв 02 с) https://cutt.ly/Zi4Ka9X

 

  1.  

 

 

Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV – XV ст.

 

Д.з. §23, п.1-2, завд. 2-3.

  1.  

 

 

Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV – XV ст.

Громадянська відповідальність

Усвідомлення процесів

прийняття суспільних рішень і

форми участі громадян у житті громади і суспільства в цілому

Д.з. §23, п.3-4.  Підготуйте презентацію «Князь Костянтин Острозький - захисник українських земель».

  1.  

 

 

Сільське господарство. Ремесла й торгівля. Міста і магдебурзьке право.

 

Д.з. §24, п.1-2, завд.2-6.

  1.  

 

 

Сільське господарство. Ремесла й торгівля. Міста і магдебурзьке право.

 

Д.з. §24, п.3-4. За допомогою додаткових джерел підготуйте презентацію «Маґдебурзьке право в Україні».

  1.  

 

 

Культура українських земель у другій половині XIV — XV ст.

Громадянська відповідальність

Шанування національної історії, культури

Д.з. §24, п.1-3, завд.2-3.

  1.  

 

 

Культура українських земель у другій половині XIV — XV ст.

 

Д.з. §24, п.4-6, завд 7.

  1.  

 

 

Практичне заняття № 5.  Історичні пам’ятки.  Використовуючи додатковий матеріал, підготуйте презентацію за темою «Замки й фортеці України».

 

 

Уявіть, що вам доручили підготувати статтю до путівника «Перлини архітектури України». Напишіть статтю про одну із запропонованих пам’яток архітектури (скористайтесь довідкою «Як дослідити історичну пам’ятку»)

  1.  

 

 

Узагальнення за розділом 5

 

 

Вправа «Українські землі у складі сусідніх держав» https://cutt.ly/oyCM3sP

Онлайн-гра «Архітектурні пазли»:

https://cutt.ly/9yC1w8F

https://cutt.ly/IyC1rq1

https://cutt.ly/uyC1rKJ

https://cutt.ly/jyC1tOQ

Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/JyC1yDT

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль.

 

 

 

Узагальнення до курсу

  1.  

 

 

Історія Русі-України в контексті епохи Середніх віків

 

 

Історичний диктант

  1.  

 

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку