КТП з курсу Я досліджую світ для 4 класу НУШ

Про матеріал
Календарне планування «Я досліджую світ» (за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я.Савченко, за підручником Бібік Н. М., Бондарчук Г.П.; 3 год на тиждень, 105 годин на рік)
Перегляд файлу

 

 

Календарне планування

«Я досліджую світ»

 (за Типовою освітньою програмою,

розробленою під керівництвом О.Я.Савченко,

за підручником Бібік Н. М., Бондарчук Г.П.;

3 год на тиждень, 105 годин на рік)

 

Дата

Тема уроку

Очікувані рез-ти

1

 

Україна — мій край, моя Батьківщина

Учень/учениця цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацією

[4 ГІО 8.3]

2

 

Проводимо дослідження. «Подорож Україною»

3

 

Державні символи України. Прапор

Учень/учениця знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Герб, державна мова) [4 ГІО 1.3]

4

 

Державні символи України. Герб

5

 

Державні символи України. Гімн

6

 

Державна мова

7

 

Правила життя в суспільстві. Конституція України

Учень/учениця має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту;[4 ГІО 6.2]

Наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2]

Наводить приклади відповідальності за скоєні правопорушення

8

 

Правила життя в суспільстві. Відповідальність

9

 

Правила життя в суспільстві. Права й обов’язки

10

 

Правила життя в суспільстві. Ніхто не має права ображати людину

11

 

Життя людини — найвища цінність.

Учень/учениця аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1] пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6] пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1]

12

 

Без чого не можна жити

Учень/учениця розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

13

 

Як діяти в небезпечній ситуації

14

 

Я та інші.

Учень/учениця має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]; наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1]; встановлює зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, розуміє необхідність культурної поведінки в громадських місцях (транспорті, музеї, бібліотеці, тощо); [4 ГІО 2.3], [4 СЗО 2.4]

15

 

Зовнішність людини. Акуратність.

Учень/учениця має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, характер);

[4 ПРО 1.1]

16

 

Складання інструкції з акуратності

Учень/учениця має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); [4 ПРО 1.1]

17

 

У гостях і вдома

Учень/учениця пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі; описує можливі ризики поведінки [4 СЗО 2.1]

18

 

Планета Земля – наш дім у Всесвіті.

Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1]; моделює Сонячну систему, сузір’я; обертання Землі; [4 ПРО 1.4]

наводить приклади небесних тіл [4 ПРО 1.4]

19

 

Проводимо дослідження. «Зоряне небо»

Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1].

моделює Сонячну систему, сузір’я, обертання Землі; [4 ПРО 1.4]

20

 

Сонячна система – частина Всесвіту.

21

 

Виготовлення моделі нашої Галактики

22

 

Планети Сонячної системи. Орбіта

23

 

Сонце — джерело світла і тепла на Землі.

Учень/учениця розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету  [4 ПРО 2.1]

24

 

Енергія Сонця

25

 

Земля — планета Сонячної системи.

Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1];

26

 

Проводимо дослідження «Форма Землі»

27

 

Місяць — природний супутник Землі.

Учень/учениця розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету;розповідає про факти дослідження космосу людством, які зацікавили [4 ПРО 2.1]

28

 

Сонячне та місячне затемнення

29

 

Вплив Місяця на Землю

30

 

Рухи Землі і їх наслідки. Обертання Землі навколо своєї осі.

Учень/учениця пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі);[4 ПРО 1.4]

Моделює обертання Землі [4 ПРО 1.4]

31

 

Визначення часу за квітами

32

 

Рух Землі навколо Сонця.

Учень/учениця пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі); [4 ПРО 1.4]

Моделює обертання Землі [4 ПРО 1.4]

33

 

Теплові пояси.

34

 

Проводимо дослідження. «Рослинний і тваринний світ теплових поясів Землі»

35

 

Орієнтування на місцевості. Як визначити сторони горизонту на місцевості.

Учень/учениця називає способи орієнтування на місцевості; [4 ПРО 1.1]; визначає сторони горизонту по компасу

[4 ПРО 1.4]; орієнтування на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак [4 ПРО 1.5]; складання плану приміщення, орієнтування на місцевості орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4]

36

 

Як визначити сторони горизонту за допомогою компаса.

37

 

Що таке план і масштаб.

Учень/учени-ця складання плану приміщення, орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4]

значення пла-ну місцевості і карти [4 ПРО 1.4]

38

 

План місцевості.

39

 

Вивчення умовних знаків на плані місцевості

40

 

Способи зображення поверхні Землі на глобусі та карті.

41

 

Глобус – модель Землі

42

 

Що таке географічна карта

43

 

Погода. Прогноз погоди.

Учень/учениця значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; [4 ПРО 1.4]  спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру зонах. повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4]; проводить спостереження за погодою, сезонними змінами [4 ПРО 1.2]; дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1]

застосовує знання для спостереження за погодою

орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4]

44

 

Температура та вологість повітря

45

 

Атмосферний тиск

46

 

Напрям і швидкість вітру

47

 

Виготовлення флюгера

48

 

Хмарність. Атмосферні опади

49

 

Виготовлення дощоміра

50

 

Прогноз погоди

51

 

Природні зони Землі.

Учень/учениця робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі;

описує і характеризує різноманість природних об»єктів в природних зонах, доводить значення об»єктів природи для людини [4 ПРО 1.4]

52

 

Арктичні пустелі, тундра, лісотундра

53

 

Тайга, мішані ліси, лісостеп, степ

54

 

Пустелі, савани, вологі екваторіальні ліси

55

 

Материки Землі. Особливості природи материків.

Учень/учениця

знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

розповідає про різноманітність природи материків [4 ПРО 2.1]

56

 

Євразія

57

 

Природні зони Євразії

58

 

Африка. Природні зони Африки

59

 

Північна Америка. Її природні зони

60

 

Південна Америка. Її природні зони

61

 

Австралія. Природні зони Австралії

62

 

Антарктида

63

 

Проєкт «Візитівка материка»

64

 

Океани Землі. Особливості природи океанів

Учень/учениця знаходить і показує на картах  океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання[4 ПРО 2.2]

розповідає про мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]

65

 

Тихий океан.

66

 

Атлантичний океан

67

 

Індійський океан

68

 

Північний Льодовитий океан

69

 

Значення Світового океану. Проєкт «Уявна подорож по океану»

70

 

Права та обов’язки

має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту; [4 ГІО 6.2]

71

 

Навчання – основний обов’язок дітей. Право на відпочинок і дозвілля

72

 

Гроші. Планування сімейного бюджету

розмірковує, як правильно розпо-ряджатися ки-шеньковими грошима [4 ГІО 8.1]

73

 

Чому ощадливим бути добре, а скупими – погано

74

 

Україна на карті Європи і світу

розповідає про найважливіші природні об’єкти України, своєї місцевості; [4 ПРО 2.2]

75

 

Форми земної поверхні України

наводить приклади во-дойм своєї місцевості та їхні назви; розпіз-нає: рівнини, гори, па-горби, яри; [4 ПРО 1.4]

76

 

Водойми України. Річки

77

 

Озера та болота

78

 

Природні зони України. Мішані та широколисті ліси. Рослинний світ

робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]

пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями [4 ПРО 3.3]

висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1], [4 ГІО 2.2]

79

 

Тваринний світ

80

 

Лісостеп. Степ. Рослинний світ

81

 

Тваринний світ

82

 

Українські Карпати

83

 

Кримські гори

84

 

Рідний край на території України

85

 

Корисні копалини в рідному краї

називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави; [4 ПРО 1.3]

характеризує значення 2-3 видів корисних копалин для економіки нашої країни і добробуту її громадян; [4 ПРО 3.1]

86

 

Природні угруповання рідного краю

наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини); [4 ПРО 1.5]

характеризує мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою; [4 ПРО 3.1]

аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1]

87

 

Проєкт-дослідження «Природне угруповання моєї місцевості»

88

 

Рослинництво в рідному краї

розпізнає і називає рослини, тварин, гриби своєї місцевості (по 3-4 представники), моделює зв’язки між ними; [4 ПРО 4.3]

89

 

Тваринництво в рідному краї

90

 

Місцеве виробництво: ресурси і продукція

пояснює залежність між особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають; [4 ПРО 3.3]

91

 

Земля — спільний дім для всіх людей

має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, та необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів; виявляє інтерес і повагу до різних культур і звичаїв; [4 ГІО 3.1]

92

 

Охорона природи в Україні

аналізує традиції, що відображують ставлення українців до природи; [4 ГІО 3.2]

діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі; [4 ПРО 3.2]

усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4] виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1]

93

 

Проєкт-дослідження «Екологічний календар»

94

 

Шкільні звичаї в різних країнах

цікавиться іншими країнами, країнамисусідами; [4 ГІО 3.2]

виявляє інтерес до пізнання символіки інших держав; [4 ГІО 3.1]

має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, та необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів; виявляє інтерес і повагу до різних культур і звичаїв; [4 ГІО 3.1]

95

 

Культурна спадщина народу

96

 

Символи країн світу

97

 

Проєкт-дослідження «Відкрий для себе Нідерланди»

98

 

Народні традиції. Календар народних свят українців

99

 

У кожному куточку світу свої традиції і звичаї

цікавиться іншими країнами, країнамисусідами; [4 ГІО 3.2]

100

 

Проєкт-дослідження «Народні свята»

101

 

Навіщо людям люди

має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1] наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1] розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1] вирішує конфліктні ситуації мирним шляхом; [4 ГІО 6.2] пояснює необхідність виробляти в собі такі риси; [4 СЗО 8.1] вживає доречно слова етикету; [4 СЗО 1.4] встановлює зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, розуміє необхідність культурної поведінки в громадських місцях (транспорті, музеї, бібліотеці, тощо); [4 ГІО 2.3], [4 СЗО 2.4] уміє поводитися в гостях; знає правила гостинності; [4 СЗО 4.4]; наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2]

102

 

Моральні норми

103

 

Культура поведінки

104

 

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

105

 

Підсумковий урок за рік

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
17 вересня 2021
Переглядів
2214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку