Календарно-тематичне планування
уроків курсу «Я досліджую світ»
за методичним комплектом Т. Воронцової
та програми під керівництвом О. Я. Савченко
І семестр 48 годин
ІІ семестр 56 годин
Всього 105 годин
№ п/п |
Тема тижня |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Розділ 1. Ми-дослідники |
||||
1. |
Т.1 Як досягти успіху |
Здрастуй, школо! Листівка до школи. |
|
|
2. |
Як ставити досяжні цілі. На шляху до успіху. |
|
|
|
3. |
План досягнення мети. Вчимося бути організованими. |
|
|
|
4. |
Т.2 У світі наук |
Хто займається наукою. Науковий метод. |
|
|
5. |
Досліджуємо магнетизм. Магнітне поле. |
|
|
|
6. |
Магнітне поле землі. Інструменти та одиниці вимірювання. |
|
|
|
7. |
Т.3 Секрети речовин |
Атоми. Молекули. |
|
|
8. |
Густина речовини. Тверді речовини. |
|
|
|
9. |
Рідини. Гази. |
|
|
|
10. |
Т.4 Дивовижні перетворен-ня |
Фізичні та хімічні явища. Зміна агрегатних станів. |
|
|
11. |
Незвичайні речовини. Досліди. |
|
|
|
12. |
Хімічні та фізичні явища на кухні. |
|
|
|
13. |
Т.5 Світ на стрічці часу |
Можливість подорожі в часі. Відлік часу в історії природи. Природа на стрічці часу. |
|
|
14. |
Людство на стрічці часу. Позначення століть і тисячоліть. |
|
|
|
15. |
Наука і техніка на стрічці часу. Відкриття що змінили світ. |
|
|
|
Розділ 2. Світ природи |
||||
16. |
Т.6 Утворення Всесвіту |
Теорія великого вибуху. Моделюємо розширення всесвіту. |
|
|
17. |
Енергія. Гравітація. |
|
|
|
18. |
Вага і маса. |
|
|
|
19. |
Т.7 Історія Сонячної Системи |
Утворення Сонячної системи. Сонячний вітер. |
|
|
20. |
Цикли природи. Місяць мандрівник. |
|
|
|
21. |
Експедиція на Місяць. |
|
|
|
22. |
Т.8 Давня історія Землі |
Молода планета. |
|
|
23. |
Утворення континентів. Класифікації континентів. |
|
|
|
24. |
Світовий океан. Сольові розчини. |
|
|
|
25. |
Т.9 Рельєф і гірські породи. |
Як формується рельєф. |
|
|
26. |
Рельєф на фізичних та топографічних картах. |
|
|
|
27. |
Корисні копалини. Як утворюються гірські породи. |
|
|
|
28. |
Т.10 Як виникло життя на Землі |
Умови існування життя. |
|
|
29. |
Де виникло перше життя. Фотосинтез. |
|
|
|
30. |
Значення атмосфери для життя. Атмосфера і погода. |
|
|
|
31. |
Т.11 Як рослини заселили Землю |
Класифікація рослин. Спадок перших лісів. |
|
|
32. |
Корисні копалини України. |
|
|
|
33. |
Будова рослин. Лікарські та отруйні рослини. |
|
|
|
34. |
Т.12 Як тварини заселили землю |
Еволюція тварин. Як досліджують минуле. |
|
|
35. |
Ера динозаврів. Панування ссавців і птахів. |
|
|
|
36. |
Одомашнення тварин. |
|
|
|
37. |
Т.13 Класифіка- ція тварин |
Як класифікують тварин. Властивості ссавців. |
|
|
38. |
Властивості птахів. Риби, земноводні та плазуни. |
|
|
|
39. |
Членистоногі та молюски. Черви, жалкі, голкошкірі та губки. |
|
|
|
40. |
Т.14 Біосфера Землі |
Що таке біосфера. Екосистеми та їх складові. |
|
|
41. |
Як утворюються ґрунти. |
|
|
|
42. |
Ланцюг живлення. Мережа живлення. |
|
|
|
43. |
Т.15 Екосистеми континентів |
Теплові пояси Землі. Природні зони. |
|
|
44. |
Подорож до дощового лісу. Африканська савана. |
|
|
|
45. |
Австралійська напівпустеля. Тайга. Степи України. |
|
|
|
46. |
Т.16 Водні екосистеми |
Класифікація водних екосистем. Легендарний океанограф. |
|
|
47. |
Винаходи Жака-Іва Кусто. Мешканці океанів. |
|
|
|
48. |
Мешканці прісних водойм. Будова річки. |
|
|
|
ІІ семестр Розділ 3. Світ людей |
||||
49. |
Т.17 Доісторична епоха |
Періоди доісторичного суспільства. |
|
|
50. |
Найдавніші знахідки. Трипільська культура. |
|
|
|
51. |
Визначна знахідка 20-го століття. |
|
|
|
52. |
Т.18 Київська Русь і козацька доба |
Київська Русь. Княгиня Ольга. |
|
|
53. |
Козацька доба |
|
|
|
54. |
Київська Русь і козацька доба в пам'ятках |
|
|
|
55. |
Т.19 Україна в СРСР |
Українська Народна Республіка |
|
|
56. |
Голодомор |
|
|
|
57. |
Українці у Другій світовій війні |
|
|
|
58. |
Т.20 Україна незалежна держава |
Як Україна стала незалежною. Конституція України. |
|
|
59. |
Адміністративний поділ України. Право на вибір. |
|
|
|
60. |
Революція гідності. Волонтерський рух. |
|
|
|
61. |
Т.21 Досліджуємо свій край |
Історія мого краю. Адміністративний устрій регіонів. |
|
|
62. |
П'ять фактів про місцеве самоврядування. Долучаємося до перетворень. |
|
|
|
63. |
Орієнтування на місцевості. |
|
|
|
64. |
Т.22 Досліджуємо права та обов'язки дітей |
Історія прав дітей. Права дітей. |
|
|
65. |
Обов'язки дітей. Цвяхи. |
|
|
|
66. |
Що таке булінг. Як боротися з булінгом. |
|
|
|
Розділ 4. Людина та її здоров'я |
||||
67. |
Т.23 Про життя і здоров'я |
Історія охорони здоров'я та медицини. Медицина і технічний прогрес. |
|
|
68. |
Історія боротьби з епідеміями. Цінність життя і здоров'я. |
|
|
|
69. |
Складові здоров'я їх взаємозв'язок. Що впливає на здоров'я. |
|
|
|
70. |
Т.24 Ріст і розвиток |
Розвиток людини. Музей людського тіла. |
|
|
71. |
Як контролювати масу тіла. |
|
|
|
72. |
Піраміда рухової активності. |
|
|
|
73. |
Т.25 Здорове харчування |
Харчування і здоров'я. Казка про поживні речовини. |
|
|
74. |
Групи продуктів. Вітаміни і мінеральні речовини. |
|
|
|
75. |
Норми вживання кухонної солі. Профілактика йододефіциту. |
|
|
|
76. |
Т.26 Звички і здоров'я |
Притча про бур'яни і здоров'я. Шкідливі звички і залежність. |
|
|
77. |
Небезпека куріння. Міфи і факти про алкоголь. |
|
|
|
78. |
Наркотичні і токсичні речовини. Як відмовитися від небезпечних пропозицій. |
|
|
|
79. |
Т.27 Реклама і здоров'я |
Вплив реклами на рішення людей. Ціна реклами. |
|
|
80. |
Критичне ставлення до реклами. Панцир. |
|
|
|
81. |
Комерційна реклама і здоров’я. Соціальна реклама. |
|
|
|
Розділ 5. Світ техніки. |
||||
82. |
Т.28 Історія техніки |
Історія простих механізмів. Складні механізми. |
|
|
83. |
Історія водного та авіатранспорту. |
|
|
|
84. |
Історія робототехніки. Танграм. |
|
|
|
85. |
Т.29 Історія матеріалів |
Історія матеріалів. Скло. |
|
|
86. |
Папір та пластик. |
|
|
|
87. |
Небезпечні відходи. |
|
|
|
88. |
Т.30 Безпека людини. |
Безпека і небезпека. Безпека життя і діяльності людини. |
|
|
89. |
Як діяти в небезпечній ситуації. Небезпека від вогню. |
|
|
|
90. |
Як вийти із зони пожежі. Пожежа в сусідній квартирі, будинку. |
|
|
|
91. |
Т.31 Безпека у громадських місцях |
Багатолюдні місця. Небезпека тероризму. |
|
|
92. |
Безпечна прогулянка. Гра «Вихід є!» |
|
|
|
93. |
Кола спілкування. Як розпізнати зловмисника. |
|
|
|
94. |
Т.32 Дорожня безпека |
Помічники на дорозі. Сигнали світлофора і регулювальника. |
|
|
95. |
Форми і види перехресть. Рух майданами. |
|
|
|
96. |
Обережно ремонт дороги. Гра «Дорожня безпека» |
|
|
|
97. |
Т.33 Резерв |
|
|
|
98. |
|
|
|
|
99. |
|
|
|
|
100. |
Т.34 Резерв |
|
|
|
101 |
|
|
|
|
102. |
|
|
|
|
103. |
Т.35 Резерв. |
|
|
|
104. |
|
|
|
|
105. |
|
|
|