Ктп з навчання грамоти до підручника М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко

Про матеріал
Календарно – тематичне планування навчального матеріалу з навчання грамоти 8 год на тиждень
Перегляд файлу

Календарно – тематичне планування

навчального матеріалу

з  навчання грамоти

 

 

Зведена таблиця розподілу навчального часу в 1 класі

Семестр

Загальна кількість

годин

Кількість

годин на

тиждень

І семестр

128

8

ІІ семестр

144

8

Усього

272

8

 

 

 

Календарне планування складено згідно:

Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти 1 – 2 класи, затверджені рішенням Колегії Міністерства освіти інауки України від 22 лютого 2018 року. Розробленої під керівництвом О. Савченко Київ, ТД «Освіта – Центр плюс», 2018р.-240с.

Підручник:

М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко (Українська мова. Буквар: підруч. для 1 класів закладів загальної середньої освіти: у 2-х частинах-К. :Видавничий дім «Освіта»,2018)

 

№ п/п

Тема  уроку

             

Дата

Примітка

Добукварний  період

 

1

Здрастуй, школо!

 

 

2

Письмове приладдя. Правила сидіння за партою.

 

 

3

Я вчуся знайомитися, спілкуватися

 

 

4

Орієнтування на обмеженій площині (сторінці зошита: Наведення  ліній, домальовування, розфарбовування предметів.

 

 

5

Ознайомлююся зі словами – назвами предметів. Що?

 

 

6

Закріплення  знань  про  лінії. Обведення  і  розфарбування  малюнків.

 

 

7

Ознайомлююся зі словами – назвами предметів. Хто?

 

 

8

Ознайомлення учнів зі словами - назвами дій. Що робить? Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Ріпка». Слухання і розповідь казки. Коротка і повна відповіді на запитання.

 

 

9

Письмо  прямих горизонтальних, у сітці в клітинку. Домалювання й розфарбовування малюнків.

 

 

10

Ознайомлення учнів зі словами – назвами ознак. Який? Яка? Яке?

 

 

11

Ознайомлення з графічною сіткою зошита для письма. Письмо  прямих  і  похилих  ліній.

 

 

12

Ознайомлення учнів зі словами, якими називають кількість предметів.

 

 

13

Письмо похилих  великих  ліній  з  заокругленням  вгорі  і внизу.

 

 

14

Письмо похилих ліній  з заокругленням  внизу  з’єднаних  між собою.

 

 

15

Досліджую речення

 

 

16

Письмо  великих  та  малих  півовалів. Розвиток зв’язного мовлення. («Мої перші кроки у країні знань»)

 

 

17

Ознайомлення із знаками в кінці речення

 

 

18

Письмо  великих  і  малих  овалів.

 

 

19

Ознайомлення зі службовими словами

 

 

20

Письмо  похилих та подовжених похилих  ліній.

 

 

21

Поділ слів на склади.

 

 

22

Наголос у словах.

 

 

23

Письмо  похилих ліній із заокругленням  вгорі та внизу.

 

 

24

Мовні і немовні звуки. Голосні та приголосні звуки. Робота з дитячою книжкою. «Загадки на згадку»

 

 

25

Зображення  подовжених похилих ліній із  петлею вгорі  або  внизу

 

 

26

Тверді і мякі приголосні звуки

 

 

27

Зображення  подовжених похилих ліній із  петлею вгорі  або  внизу.

 

 

28

Звуковий аналіз слів. Повторення вивченого.

 

 

 

Букварний  період

 

29

Звук [а]. Позначення  його  буквами Аа.

 

 

30

Письмо  рядкової  букви а.

 

 

31

Закріплення знань про звук [а]. Позначення його буквами А,а.

 

 

32

Письмо  великої  букви А. Поєднання її з малою літерою а.

 

 

33

Підготовчі графічні  вправи. Звуковий  аналіз  слів. Розвиток зв’язного  мовлення. («Вчуся запитувати»)

 

 

34

Звук [о]. Позначення  його  буквами Оо. Звуковий  аналіз  слів. Письмо  рядкової  букви о.

 

 

35

Закріплення  знань  про  звукові  значення  вивчених букв.

 

 

36

Закріплення знань про звук [о]. Позначення  його  буквами Оо.

 

 

37

Письмо  рядкової та  малої букв О о. Виділення  вивчених  букв  у  словах.

 

 

38

Звук [і]. Позначення  його  буквами І і. Буква  І, і в  ролі  окремого  слова.

 

 

39

Письмо  рядкової та великої  букв І і, складів  із  ними.

 

 

40

Закріплення знань про звук [ і]. Звуковий аналіз слів. Робота з дитячою книжкою. Мої  улюблені  казки.

 

 

41

Звук [и]. Позначення  його  буквою и. Складання  речень.

 

 

42

Письмо  рядкової  букви и та великої И

 

 

43

 Порівняння малих букв  и , і..

 

 

44

Звук [у]. Позначення  його  буквами У у. Звуковий  аналіз  слів.

 

 

45

Письмо  рядкової букви у.

 

 

46

Закріплення знань про звук [у]. Позначення його буквами У,у.

 

 

47

Письмо  рядкової та  великої букви у У. Звуковий  аналіз  слів.

 

 

48

Закріплення  написання  вивчених  букв. Розвиток зв’язного мовлення. («Знайомлюся із секретами слів, якими називають кількість предметів»)

 

 

49

Звук [е]. Буква е, Е.

 

 

50

Письмо  рядкової  та  великої букви Ее.

 

 

51

Підготовчі  графічні  вправи. Написання  буквосполучень

 

 

52

Закріплення букви е, Е, її звукового значення.

 

 

53

Звук [ м]. Позначення  його  буквами М м. Читання прямих і обернених складів.

 

 

54

Написання рядкової букви м, складів із нею, слова мама.

 

 

55

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв

 

 

56

Написання великої букви М, складів, слів з нею. Робота з дитячою книжкою. Золота  осінь.

 

 

57

Закріплення букви М,м, її звукового значення.Читання слів і речень з буквою м,М.

 

 

58

Звук [л], [л']. Позначення  його  буквами Л л.

 

 

59

Письмо рядкової  букви л. Зіставлення форм малих букв м і л.

 

 

60

Закріплення знань про звукові значення букв Л л.

 

 

61

Написання  великої  букви Л. Запис  слів  під  диктовку.

 

 

62

Звуки [ н], [н']. Позначення  їх  буквами Нн.

 

 

63

Письмо  рядкової  букви н, складів, слів із нею.

 

 

64

Закріплення  звукового  значення  вивчених букв, розвиток вміння читати склади, слова, речення з ними. Розвиток зв’язного  мовлення. («Вчуся визначати ознаки предметів»)

 

 

65

Написання великої літери Н.

 

 

66

Закріплення  звукового  значення  вивчених букв, розвиток вміння читати склади, слова, речення з ними.

 

 

67

Звуки [с], [с'].  Позначення  їх  буквами С,с.

 

 

68

Написання   малої букви с, складів та слів із нею.

 

 

69

Закріплення  знань  про  звуки [с], [с'], букви С, с. 

 

 

70

Написання   великої  букви С, складів та слів із нею.

 

 

71

Читання складів і слів з буквою с

 

 

72

Звук [к]. Позначення його  буквами К,к.. Робота з дитячою книжкою. Народ  скаже, як зав’яже

 

 

73

Написання рядкової букви к, складів  та слів із нею.

 

 

74

Написання великої букви К, складів, слів з нею.

 

 

75

Закріплення знань про букву К,к. Словниково-логічні  вправи

 

 

76

Звуки [в], [в'].  Позначення  їх  буквами В,в

 

 

77

Написання рядкової букви в, складів  та слів із нею.

 

 

78

Закріплення  знань  про  букви В,в, їх  звукове  значення.

 

 

79

Написання великої букви В, складів, слів із нею. Малюнковий диктант.

 

 

80

Розвиток вміння читати склади, слова, текст. Розвиток зв’язного  мовлення.(«Вчуся визначати ознаки осені»)

 

 

81

Звуки [р],[р'].  Позначення  їх  буквами Р, р.

 

 

82

Написання рядкової букви р, складів  та слів із нею..

 

 

83

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. 

 

 

84

Зоровий диктант. Читання складів та слів з вивченими буквами

 

 

85

Закріплення знань про звукові значення букв Р, р.

 

 

86

Написання великої літери Р, складів та слів із нею.

 

 

87

Звуки [п], [п'].  Позначення  їх  буквами П, п.

 

 

88

Написання рядкової  букви п, складів  та  слів  з  нею. Робота з дитячою книжкою.

 

 

89

Закріплення  знань  про  букви П, п, їх  звукове  значення.

 

 

90

Велика буква П. Написання імен з великої літери.

 

 

91

Написання вивчених букв, складів, слів із ними.

 

 

92

Звуки [т], [т']. Позначення  їх  буквами Т, т. Вивчення  скоромовки.

 

 

93

Написання рядкової  букви т, складів  та  слів  із  нею.

 

 

94

Закріплення  знань  про  букви Т,т їх  звукове  значення.

 

 

95

Написання великої букви Т.

 

 

96

Слова,  однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток зв’язного  мовлення («Вчуся описувати предмети»)

 

 

97

Звуки [д], [д']. Позначення  їх  буквами Д, д.                                               

 

 

98

Написання рядкової букви д.

 

 

99

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв.

 

 

 

 

100

Закріплення  знань  про  букви Д, д, їх  звукове  значення.

 

 

101

Написання великої букви Д, складів, слів із нею.

 

 

102

Закріплення навичок написання  рядкової літери д. Читання слів та складів з вивченими буквами.

 

 

103

Звуки [з], [з'].  Позначення  їх  буквами З, з.

 

 

104

Написання рядкової  букви з, складів  та  слів  з  нею. Робота з дитячою книжкою. Мова  природи

 

 

105

Закріплення знань про букви З,з, їх звукове значення.

 

 

106

Написання великої букви З. Написання слів із пропущеними літерами

 

 

107

Написання вивчених букв, складів, слів із ними.

 

 

108

Звуки [б], [б'].  Позначення  їх  буквами Б, б.

 

 

109

Написання  рядкової  букви б, складів, слів з нею. Списування  речень.

 

 

110

Повторення вивченого про букви Б, б, їх звукове значення.

 

 

111

Написання великої букви Б, складів, слів із нею.

 

 

112

Формування навичок читання на основі тексту. Зоровий диктант. Розвиток зв’язного  мовлення.  («Вчуся розповідати про призначення предметів»

 

 

113

Закріплення навичок написання букви Б,б.

 

 

114

Закріплення уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах.

 

 

115

Звук [й]. Позначення  його  буквами Й, й.

 

 

116

Написання  рядкової  букви й, складів  та слів  із нею.

 

 

117

Формування в учнів навичок читання.

 

 

118

Закріплення  знань  про  букви Й, й. Формування в учнів навичок читання на основі діалогу.

 

 

119

Написання   великої  букви Й, буквосполучення йо. Письмо  слів  із  пропущеними  буквами.

 

 

120

Закріплення букв, їхнього звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Розвиток  зв’язного  мовлення.(«Складаю розповідь за малюнками»)

 

 

121

Закріплення вивчених букв.

 

 

122

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами

 

 

123

Закріплення вміння писати слова, речення.

 

 

124

Формування в учнів навичок читання.

 

 

125

Письмо  вивчених  букв. Закріплення  вміння  писати  вивчені  букви.

 

 

126

Повторення вивченого за І семестр. Формування в учнів навичок читання.

 

 

127

Повторення вивченого за І семестр.

Списування  слів з друкованого  тексту.

 

 

128

 

Закріплення  вміння  писати  вивчені  букви. Письмо слів під диктовку. Робота з дитячою книжкою. Цікаве для допитливих.

 

 

НАВЧАННЯ  ГРАМОТИ

ІІ семестр

129

Звук [г]. Позначення  його  буквами Г, г.

 

 

130

Написання  рядкової  букви г. Підготовчі графічні  вправи.

 

 

131

Закріплення  знань  про  звук

[ г], букви Г, г.

 

 

132

Написання  великої  букви Г. Записування  речень під диктовку.

 

 

133

Звук [ґ].Позначення  його  буквами Ґ, ґ

 

 

134

Написання  рядкової букви ґ. Написання  складів, слів з буквою ґ. Словниковий диктант.

 

 

135

Закріплення знань про вивчені букви.

 

 

136

Закріплення  знань  про  звукові  значення букв Г, г та Ґ, ґ. Розвиток  зв’язного  мовлення. («Вчуся описувати предмети»)

 

 

137

Написання великої букви  Ґ.

 

 

138

Буква ь (знак м’якшення). Позначення на письмі м’якості приголосних звуків.

 

 

139

Письмо знака м’якшення (ь) закритої та відкритої конфігурації, поєднання його з іншими літерами.

 

 

140

Закріплення умінь читати слова зі знаком м’якшення (ь). Буквосполучення ьо.

 

 

141

Письмо буквосполучення ьо. запис слів із ним. Списування речення з друкованого шрифту.

 

 

142

Списування  друкованого  тексту.

 

 

143

Звук [х]. Позначення його буквами Х, х.

 

 

144

Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [х].Робота з дитячою книжкою. В.О. Сухомлинський «Ласкавий Вітер і холодний Вітрюга».

 

 

145

Закріплення вивчених букв

 

 

146

Письмо рядкової букви х, складів, слів із нею

 

 

147

Закріплення знань про букви X, х, їх звукове значення

 

 

148

Письмо великої букви Х. Письмо слів з великою буквою Х.

 

 

149

Звук [ж]. Позначення його буквами Ж, ж.

 

 

150

Письмо рядкової букви ж, складів, слів із нею. Списування з рукописного тексту.

 

 

151

Закріплення знань про вивчені букви. Формування навичок читання.

 

 

152

Закріплення знань про звук [ж], букви Ж, ж. Опрацювання тексту «Пізнавай хижих тварин»

 

 

153

Письмо  великої  букви Ж. Закріплення навичок письма букви ж, слів, речень. Розвиток  зв’язного  мовлення.(«Вчуся розпізнавати однакові,схожі і відмінні ознаки»)

 

 

154

Звук [ш]. Позначення його буквами Ш, ш.

 

 

155

Письмо рядкової букви ш, складів, слів із нею.

 

 

156

Закріплення знань про звукове значення букви ш. Формування  навичок читання.

 

 

157

Письмо великої букви Ш, складів і слів із нею.

 

 

158

Списування  друкованого  тексту.

 

 

159

Звук [ч]. Позначення його буквами Ч, ч. Читання складів, слів, речень із буквою ч. Робота з дитячою книжкою. А.Лінник «Проста арифметика»

 

 

160

Письмо рядкової букви ч, складів, слів із нею.

 

 

161

Закріплення знань про звук [ч], букви Ч, ч. Робота над текстом «Річка Черемош»

 

 

162

Письмо великої та рядкової букв Ч, ч, складів слів із ними

 

 

163

Звуки [ц], [ц']. Позначення, їх буквами Ц,ц. Формування навичок читання

 

 

164

 Письмо рядкової букви ц, буквосполучень, слів із нею.                

 

 

165

Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами

 

 

166

Закріплення знань про звукове значення букви ц. Формування  навичок читання.

 

 

167

Письмо великої букви Ц.

 

 

168

Буква я, позначення нею мякості попереднього приголосного і звук [а].

 

 

169

Письмо малої букви я. Розвиток зв'язного мовлення. («Вчуся розрізняти загальні та особливі ознаки предметів.»)

 

 

170

Буква я, позначення нею двох звуків  [йа].

 

 

171

Письмо великої букви Я,  слів із нею.

 

 

172

Закріплення вміння читати слова, речення і тексти з вивченими буквами

 

 

173

 Запис  речень під  диктовку.

 

 

174

Буква ю, позначення нею мякості попереднього приголосного і звука [у].

 

 

175

Письмо малої букви ю.

 

 

176

Буква ю, позначення нею двох звуків  [йу]. Робота  з  дитячою книжкою.

 

 

177

Письмо великої букви Ю, слів із нею.

 

 

178

Закріплення вивчених букв. Опрацювання тексту «Вишня» за Катериною Михалициною.

 

 

179

Закріплення вивчених букв.

 

 

180

Буква є, позначення нею мякості попереднього приголосного і звука [е].  

 

 

181

Буква є, позначення нею двох звуків  [йе].

 

 

182

Письмо малої букви є.

 

 

183

Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Буруля» за В.Коваленко.

 

 

184

Письмо великої букви Є, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. («Вчуся розподіляти предмети на групи»)

 

 

185

Буква ї, позначення нею двох звуків  [йі]. Опрацювання віршів.

 

 

186

Письмо малої букви ї..

 

 

187

Письмо великої букви Ї,  слів із нею.  

 

 

188

Закріплення знань і вмінь, повязаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Українська держава»

 

 

189

Закріплення вивчених букв

 

 

190

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буквами. Опрацювання тексту «Київ».

 

 

191

Закріплення вивчених букв

 

 

192

Т.Шевченко та Л.Українка – видатні українські поети. Робота з дитячою книжкою. Урок-гра «З якої це казки?»

 

 

193

Закріплення вивчених букв, вміння писати слова, речення.

 

 

194

Звукосполучення [шч], позначення його буквами Щщ.

 

 

195

Письмо рядкової букви щ, буквосполучень, складів, слів із нею.

 

 

196

 

Закріплення знань і вмінь, повязаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Яке щастя» В.Сухомлинського

 

 

197

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Удома краще».

 

 

198

Письмо великої букви Щ, буквосполучень, складів, слів із нею. Письмо під диктовку буквосполучень, слів, речень

 

 

199

Звук [ф]. Позначення його буквами Ф ф. читання складів і слів з буквою ф.

 

 

200

Письмо малої букви ф, складів, слів із нею. Розвиток зв'язного мовлення. («Вчуся розпізнавати ознаки весни»)

 

 

201

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Виставка малюнків». Опрацювання скоромовок.

 

 

202

Письмо великої букви Ф, складів, слів із нею.

 

 

203

Закріплення вміння писати слова, речення. Списування з рукописного і друкованого тексту.

 

 

204

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Фунікулер у Києві»

 

 

205

Закріплення вміння писати слова, речення. Зоровий диктант.

 

 

206

Звуки [дз], [дз]. Позначення їх буквосполученнями Дз, дз. Відпрацювання злитої вимови.

 

 

207

Письмо буквосполучення дз, складів, слів із ним.

 

 

208

Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж, дж. Відпрацювання злитої вимови. Опрацювання тексту «Цілющі джерела» Робота з дитячою книжкою «Моя Батьківщина - Україна»

 

 

209

Письмо буквосполучення дж, складів, слів із ним.

 

 

210

Закріплення знань про звукове значення вивчених букв.

 

 

211

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних з вивченими буквами. Опрацювання тексту «Дзюдо»

 

 

212

Закріплення вмінь писати слова, речення.

 

 

213

Апостроф. Опрацювання віршів, тексту.

 

 

214

Письмо слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом.

 

 

215

Закріплення вимови слів з апострофом. Опрацювання тексту «Як ми виграли комп’ютер»

 

 

216

Закріплення вмінь писати слова, речення. Розвиток зв'язного мовлення.(«Вчуся знаходити спільні ознаки в різних предметах»)

 

 

217

Алфавіт. Звуки мовлення

 

 

218

Закріплення вивчених букв.Вправи на запамятання алфавіту

 

 

219

Повторення. Алфавіт. Звуки. Букви.

 

 

220

Підсумковий урок буквеного періоду.

 

 

 

Післябуквений період

221

Читаю та відгадую загадку

 

 

222

Повторення. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви.

 

 

223

Читаю і слухаю дитячі пісні. Робота з дитячою книжкою «Українські народні казки»

 

 

224

Голосні та приголосні звуки

 

 

225

Читаю лічилки

 

 

226

Роль звуків і букв в слові.

 

 

227

Удосконалення навичок виразного  читання.

 

 

228

Від букви до слова

 

 

229

Читаю українську народну казку «Рукавичка».

 

 

230

Читаю авторську казку «Як заєць сон шукав» Ольги Зубер.

 

 

231

Читання і написання слів із звуками [г], [ґ]

 

 

232

Вірші про пори року.

 

 

233

Написання слів з буквою щ. Розвиток зв’язного мовлення. («Вчуся бути ввічливим(ввічливою)»)

 

 

234

Удосконалення навичок читання віршів та віршованих творів

 

 

235

Закріплення вміння писати слова ,речення та перевірка їх на правильність.

 

 

236

Читаю про дні тижня

 

.

237

Написання слів з ь (знак м’якшення)

 

 

238

Закріплення вміння аналізувати та інтерпретувати текст

 

 

239

Письмо під  диктовку. Звуко-буквений  аналіз  слів. Наша  мова.

 

 

240

Читаю про кольори в природі.Робота з дитячою книжкою.Олег Буцень «Солодкий дощ».

 

 

241

Написання слів з буквосполученням ьо.

 

 

242

Читаю про кольори в природі

 

 

243

Написання слів з буквосполученням йо.

 

 

244

Читаю про родину

 

 

245

Закріплення вміння писати слова, речення

 

 

246

Читаю про родину.

 

 

247

Вправляння у поділі слів на склади. Розвиток зв’язного мовлення. («Вчуся бути хорошим другом(подругою)»)

 

 

248

Читаю оповідання про дітей

 

 

249

Написання слів з буквами я, ю, є, ї..

 

 

250

Читаю  про дружбу і друзів

 

 

251

Написання слів з апострофом.

 

 

252

Читаю  про дружбу і друзів

 

 

253

Закріплення вміння створення власних письмових висловлювань

 

 

254

Читаю  про дружбу і друзів

 

 

255

Перенесення слів з рядка в рядок

 

 

256

Створення усних монологічних висловлювань. Робота з дитячою книжкою

 

 

257

Написання слів з буквосполученнями дз, дж.

 

 

258

Читаю про дитячі ігри. Робота над оповіданням Л.Дяченко «Мячик-пустунець»

 

 

259

Розрізнення слів, що відповідають на питання хто?, що?

 

 

260

Читаю про дитячі ігри. Робота над лічилкою Е.Саталкіної «Лічилочка»

 

 

261

Написання слів з великої букви.

 

 

262

Читаю про користь спорту

 

 

263

Близькі та протилежні за значенням слова

 

 

264

 

Наголос у словах. Розвиток зв’язного мовлення. Як я мрію провести літні канікули.

 

 

265

Читаю про домашніх тварин

 

 

266

Слова, які мають кілька значень.

 

 

267

Читаю про домашніх тварин

 

 

268

Слова, які називають ознаки предметів і їх кількість.

 

 

269

Читаю про чарівні слова нашої мови

 

 

270

Слова, які називають дії.

 

 

271

Складання та записування  речень

 

 

272

Канікули. Підсумковий урок. Робота з дитячою книжкою. В. Сухомлинський «Дівчинка і Ромашка»

 

 

 

docx
Додано
6 вересня 2021
Переглядів
6012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку