Календарно-тематичне планування з Всесвітньої історії для 7 класу
Складено за оновленою навчальною програмою:
Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Підручник : Всесвітня історія. 7 клас . О.В.Гісем – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2015. – 304с.: іл.
Рекомендований МОН України (наказ від 20.07.2015 № 777
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор школи
_________
«____»_________2018 р.
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з Всесвітньої історії
в 7 класі на І і II семестри 2018/2019 н. р.
Учитель
Розглянуто на засіданні МО
вчителів суспільно-гуманітаного циклу
Протокол №___від ____.09.2018 р.
Керівник МО
____________
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з навчально-виховної роботи
_____________ С.П.Коцур
«____»_________
Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі
Семестр
|
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Тест -контроль |
Кількість практичних робіт |
Кількість практичних занять |
Кількість тематичних |
І |
16 |
1 |
2 |
12 |
2 |
2 |
II |
19 |
1 |
2 |
10 |
5 |
2 |
Усього |
35 |
1 |
4 |
22 |
7 |
4 |
З ущільненням: |
|
|||||
І |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
|
|
|
|
|
Складено за оновленою навчальною програмою:
Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Підручник : Всесвітня історія. 7 клас . О.В.Гісем – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2015. – 304с.: іл.
Рекомендований МОН України (наказ від 20.07.2015 № 777
(35 годин / 1 година на тиждень)
№ уроку |
№ уро Ку з ущ. |
Дата |
Дата з ущ. |
К - ть год . |
К-ть год. з ущ |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальноїх діяльності |
Домашнє завдання |
Повторення |
Тематичні |
||||||||
|
|
|
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ. Вступ |
|
|
|
|||||||||
1 |
|
05.09 |
|
2 |
|
Повторення. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
с.3-5 |
|
|
||||||||
2 |
|
12.09 |
|
Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. Практична робота: Робота з форзацами, змістом, структурою підручника. Знайомство з літературою та Інтернет – ресурсами. Робота над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці “Європа в добу Середньовіччя” / за зразком/. |
с.6-12
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|
|
|
|||||||||
3 |
|
19.09 |
|
5 |
|
Народження середньовічної Європи. Утворення варварських королівств. Франкська держава. Хлодвіг. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкське королівство, позначити на контурній карті «варварські» королівства. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
§1-2 с.14-21 |
|
|
||||||||
4 |
|
26.09 |
|
Імперія франків. Карл Великий. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкську імперію; позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого. |
§1-2 с.21-27 |
|||||||||||||
5 |
|
03.10 |
|
Візантійська імперія. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Візантійську імперію; позначити на контурній карті Візантію |
§3-4 с.28-45
|
|
|
|||||||||||
6 |
|
10.10 |
|
|
Арабський світ: релігія, завоювання, культура. . Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення; позначити на контурній карті напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат |
§5 с.46-57
|
|
|
||||||||||
7 |
|
17.10 |
|
Практичне заняття. зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
|
|||||||||||
8 |
|
24.10 |
|
1 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
с.58-60 |
§1-§5 |
Т№ 1 |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|
|
|
|||||||||
9 |
|
07.11 |
|
5 |
|
Людина в середньовіччі.Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
Знаю:
Розумію:
Умію:
охарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства. |
§6 с.62-67 |
|
|
||||||||
10 |
|
14.11 |
|
Середньовічне європейське суспільство Практична робота: зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
§7 с.68-81 |
|
|
|||||||||||
11 |
|
21.11 |
|
Християнська церква в У-ХІ ст. Практична робота: скласти порівняльну таблицю: «Відмінності між католицькою та православною церквою» (с.89) |
§8 с.83-89 |
|
|
|||||||||||
12 |
|
28.11 |
|
Середньовічне місто. Повсякденне життя. Практична робота: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя/учениця або учнів/учениць) |
§9 с.90-104 |
|
|
|||||||||||
13
|
|
05.12 |
|
1 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
с.104-106 |
§6-§9 |
Т№2 |
|||||||||
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.
|
|
|
|
||||||||||
14 |
|
12.12 |
|
8 |
|
Північна Європа у УІІІ-ХІ ст. Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії; позначити на контурній карті напрямки походів вікінгів. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити наслідки Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд. |
§10 с.108-115 |
|
|
||||||||
15 |
|
19.12 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Хрестові походи, позначити на контурній карті територію поширення християнства, Хрестових походів; заповнити таблиц «Хрестові походи». |
§11 с.116-126 |
|
|
|||||||||||
16 |
|
26.12 |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій Практична робота: Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи ( тезово ,усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки) |
§12 с.129-134 |
|
|
|||||||||||
17 |
|
|
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Столітню війну, перше скликання Генеральних штатів у Франції позначити на контурній карті кордони Королівства Франція |
§13 с.135-134 |
|
|
|||||||||||
18 |
|
|
|
Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перше скликання англійського парламенту позначити на контурній карті кордони Королівства Англія |
§14 с.152-168 |
|
|
|||||||||||
19 |
|
|
|
Практичне заняття. Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа) |
с.160-161 |
|
|
|||||||||||
20 |
|
|
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Священної Римської імперії, позначити на контурній карті кордони Священної Римської імперії |
§15 с.169-178 |
|
|
|||||||||||
21 |
|
|
|
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реконкісту, утворення королівства Іспанія, італійські торговельні республіки, найбільші міста Європи; позначити на контурній карті кордони італійські торговельні республіки, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя , кордони Королівства Іспанія. |
§16 с.179- 188 |
|
|
|||||||||||
22 |
|
|
|
1 |
1 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
с.189-192 |
§10- §16 |
Т№3 |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
|
|
|
|
|||||||||
23 |
|
|
|
5 |
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Середньовічні єресі й боротьба з ними. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви; позначити на контурній карті межі поширення впливу католицької і православної церков. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів.
|
§17 с.194-199
|
|
|
||||||||
24 |
|
|
|
Тома Аквінський. Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про винайдення книгодрукування; позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження; створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі» |
§18-19 с.200-211
|
|
|
|||||||||||
25 |
|
|
|
Практичне заняття. Повсякденне життя середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел) |
с.217-219
|
|
|
|||||||||||
26 |
|
|
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і готичного мистецьких стилів, раннє Відродження |
§18-19 с.211-217
|
|
|
|||||||||||
27 |
|
|
|
Практичне заняття. «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи» (підготувати ілюстровану уявну екскурсію) |
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ. |
|
|
|
|||||||||
28 |
|
|
|
5 |
|
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості проутворення Польського королівства, правління володарів держав Східної та Центральної Європи позначити на контурній карті територію Польського королівства |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
§20-21 с.224-233 |
|
|
||||||||
29 |
|
|
|
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Угорського, Чеського королівств, гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Угорського, Чеського королівств, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн. |
§20-21 с.234-241 |
|
|
|||||||||||
30 |
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви. |
§22-23 с.242-259
|
|
||||||||||||||
31 |
|
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя; позначити на контурній карті території Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів. |
§26 с.287-294
|
|
|
|||||||||||
32 |
|
|
|
Практичне заняття. Прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи. |
|
|
|
|||||||||||
33 |
|
|
|
1 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання. За темами № 4-5 |
с.220-222; с. 264-266 |
§17-§19; §22-23; 26§ |
Т№ 4
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово)
|
|
|
|
|||||||||
34 |
|
|
|
2 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
§24 - §25
с. 268-286 |
|
|
||||||||
35 |
|
|
|
Практичне заняття. Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії; підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору. |
|
§24 - §25
|
|
|||||||||||