КВЕСТ-ГРА
У ПОШУКАХ СКАРБУ
До Дня української писемності та мови
Мета квесту: формувати в учнів розуміння того, що мова – наш скарб, який оберігають, плекають та захищають українці впродовж віків; інтегрувати різні предмети, об'єднавши їх темою мови та мовних знань, умінь та навичок; розвивати зв'язне мовлення, логічне та критичне мислення; виховувати почуття національної гідності та гордості за Батьківщину; удосконалювати вміння працювати в команді; вести пошукову роботу.
Обладнання: плакати «Абетка», «Стіна слів», книга «Гетьмани України», адміністративна карта України, портрет Т.Г.Шевченка.
Вчитель ознайомлює з правилами квесту:
____гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок,
пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань;
___потрібно буде знайти 5 локацій, де потрібно виконати певні завдання.
___ місце проведення ------ класна кімната;
Завдання 1. Першу локацію ви віднайдете, відгадавши загадку.
(Зачитує вчитель)
Букви всі від – А до Я, –
Як одна міцна сімя.
Варто всіх у цій родині
Знати грамотній дитині. (Алфавіт, абетка) (За плакатом у конверті завдання 2)
Завдання 2. Щоб знайти наступну локацію – потрібно розгадати кросворд.
Всі запитання пов'язані зі словниковими словами.
Назва локації записана в рожевому стовпчику.
1.У яку пору року дні стають коротшими, а ночі довшими?
2.Рейковий електричний наземний вид міського транспорту.
3.Число, яке складається з одного десятка і шести одиниць.
4.Стрій, в якому учні розміщені на одній лінії один поруч одного
на уроці фізкультури.
5.Місце, де є багато злітно-посадкових смуг.
6.Об'єднання людей, згуртованих спільними умовами життя, метою, інтересами.
7.У яку пору року найдовші канікули?
8.Назва найменшого пальця на руці.
9.У яку пору року приходить до діток Святий Миколай?
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
7 |
|
|
|
|
|
|
||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
Завдання 3.( Зверху над плакатом у конверті). Якщо загадку відгадаєте – наступну локацію взнаєте.
У сиву давнину на чолі Запорізького війська стояли
Україну від ворогів захищали.( Гетьмани)
На полиці у класі книжка «Гетьмани України». Завдання в книжці у конверті.
Перед виконанням даного завдання вчитель коротко розповідає про
цих значущих гетьманів України .
1.Зробити звуковий аналіз слова Хмельницький.
2. Розібрати за будовою слово Вишневський
3.Провідміняти за відмінками слово Орлик.
4.За допомогою букв у прізвищі Мазепа скласти слово, яке приведе вас до чергової локації. Цей предмет є у нашому класі(адміністративна карта України)
МАПА.
Завдання 4.
Знайти на мапі:
---області, які потерпають від російських окупантів;
--- область, у якій народилася Леся Українка;
---місто, яке співзвучне з іменем Івана Франка;
---місто назване на честь українського письменника, драматурга,
театрального режисера і актора.
---столицю України.
Вчитель. А біля Києва на Чернечій горі похований великий Пророк українського народу, слова якого дійсні і в наш час, в наші дні. Хто це?
Так, це Тарас Григорович Шевченко, який має сьогодні для вас скарб.
Завдання 5. Прочитайте вислови Тараса Григоровича. Подумайте та скажіть
про що іде мова у словах нашого Кобзаря.
***
І возвеличимо на диво
І розум наш, і наш язик.
***
А на москалів не зважайте, нехай вони собі пишуть по-своєму, а ми по-своєму.
У їх народ і слово. І у нас народ і слово. А чиє краще, нехай судять люди.
***
Єсть умене щирий батько
(Рідного немає)
Не одцуравсь того слова,
Що мати співала
Не оцуравсь того слова,
Що про Україну
Сліпий старець, сумуючи,
Співає під тином.
***
Втратити рідну мову і перейняти чужу – се найгірший знак підданства…
Тарас Григорович Шевченко пише про мову.
Чи можемо ми сказати, що вона для нас скарб?
Завдання 6. Записати колективне есе « Чи можемо вважати мову скарбом?»
Креативно оформити твір на листку. Представити.
Вчитель. Любіть рідну мову
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть! (Ф. Пантов)