Квест «Ментальне здоров’я».
Добути і зберегти своє здоров’я
може тільки сама людина.
(М. Амосов)
Мета: Сприяти визначенню та усвідомленню факторів, що впливають на психічне здоров’я; формувати у здобувачів освіти знання, вміння, навички, спрямовані на збереження, зміцнення і розвиток ментального здоров’я.
Розвивати спостережливість, увагу, самостійність, логічне мислення, творчі здібності, соціальну активність.
Виховувати відповідальне ставлення до здоров’я; почуття особистої відповідальності;формувати інформаційну компетентність здобувачів освіти.
Хід квеста
Вчитель. А чи знаєте ви що таке ментальне здоров’я?
Згідно з визначенням ВООЗ, ментальне здоров'я — це стан щастя та добробуту, в якому людина реалізує свої творчі здібності, може протистояти життєвим стресам, продуктивно працювати та робити внесок у суспільне життя.
Сьогоднішня гра легко і просто дасть вам можливість спробувати себе у різних випробуваннях, усвідомити свою значимість здоров’я і можливості до саморозвитку.
І. Організаційний момент.
Формування команд, вибір командирів.
1. Слідкувати за тим, щоб команда вірно переходила від однієї станції до іншої.
2. Слідкувати за часом виконання завдань.
3. Оголошувати відповіді на завдання квесту.
Кожна команда ознайомилася з маршрутним листом квесту та регламентом виконання завдань.
Вчитель Рушаючи в подорож, не забувайте про правила вихованості та почуття такту до своїх суперників. За правильно виконано завдання ви отримуєте пелюсток «Квітки здоров’я» .
ІІ. «Розминочка».
Гра «Піраміда зі стаканчиків»
Гра-вправа вимагатиме від учасників терпіння та розуміння один одного.
Чому навчить гра:
Командній роботі, умінню слухати та ставити себе на місце іншого, терпінню, зосередженості, здатності шукати компроміси для вирішення проблеми.
ІІІ. «Рух-це життя».
«Ходьба і рух сприяють грі мозку і роботи думки».
(Жан Жак Руссо)
Вчитель Інформація довідка. У дитячому садочку діти рухаються багато. У 1-2 класі їхня рухова активність падає наполовину порівняно з дошкільним періодом. А старшокласники ведуть пасивний спосіб життя понад 75% часу неспання! Особливо страждають від дефіциту рухової активності школярі 5-х та 6-х класів: навчальні навантаження в них зростають і потребують великого напруження сил, але ж саме у цей час відбуваються складні фізіологічні перебудови в організмі. Така статистика має стати для вас свідомою мотивацією до фізичної активності. Стоп гіподинамія! Треба рухатися!
Музейна статуя
Правила гри: Діти збираються в одній кімнаті під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим, виходить із кімнати, рахує до двадцяти й повертається.
У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
«Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.
ІV. Арт терапія – «Спільний малюнок
Спільне групове малювання, також спрямоване на розвиток соціальних навичок . Задання для учасників квесту одночасно намалювати малюнок на тему: «Моя посмішка»
«Сміх-еліксир життя».
Сміх - це сонце: воно проганяє зиму
з людського обличчя .Віктор Гюго.
Підраховано, якщо людина буде це робити не менше 17 хвилин на добу, то вона продовжує собі життя на 1 рік, знижує шанс прояви різних недуг на 50 %.
У. Складання формули здорового способу життя.
“Зберігати, розвивати, відновлювати”
Мозковий штурм: “Що потрібно, щоб рослина добре росла?”
(Учитель показує горщик із кімнатною рослиною).
Відповіді учнів:
- оберігати, розпушувати грунт;
- поливати, підживлювати, щоб вона добре розвивалася;
- лікувати в разі ураження комахами-шкідниками.
Висновок: так і здоров`я потребує, щоб його зберігали, розвивали, відновлювали.
VІ. «Рефлексія».
Вчитель.
Вправа «Правило руки»
|
|
Малюємо руку / обводимо свою праву руку, тримаючи олівець / ручку в лівій руці.
у великому пальці – що дуже сподобалося;
у вказівному, що хотів (ла) би отримати для себе особисто і свого розвитку ще від квестора;
у середньому – що точно взяв (а) для впровадження;
у безіменному – що потрясло емоційно;
у мізинці – чого було мало, хочеться більше.
Підведення підсумків (5 хвилин).
IX. Підведення підсумків, нагородження переможців.
Команда переможців складає «Квітку здоров’я».
В кінці подорожі кожна команда отримує невеликий, але заслужений і приємний приз, приготовили квестори.
Висновки:
Проведення гри-квесту сприяє не лише формуванню в учнів необхідних компетенцій, актуалізації наявних знань з теми здорового способу життя, а й формуванню громадянина, інтелектуально-розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, яка володіє системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя.
«дай п’ять!» |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5 моїх суперсил |
|
|
|
|
|
5 моїх прізвиськ(мені подобається, коли мене так називають) |
|
|
|
|
|
5 бажань та мрій |
|
|
|
|
|
5 улюблених книжок |
|
|
|
|
|
5 кіногероїв, персонажів мультфільмів |
|
|
|
|
|
5 спогадів про успіх
|
|
|
|
|
|
5 друзів чи близьких |
|
|
|
|
|
5 дій, яких хочу навчитися |
|
|
|
|
|