Комунальний заклад освіти
"Багатопрофільний навчально-реабілітаційний ресурсно-методичний центр корекційної роботи та інклюзивного навчання та інклюзивного навчання"
Дніпропетровської обласної ради
Біо-квест
для учнів 5, 6, 7 класів
«Природослідники»
Склала вчитель
природознавства,
біології та хімії:
Федорович М.В.
м. Дніпро
2016
Мета заходу: закріпити знання учнів 5-го класу з теми «Небесні тіла. Уявлення про Всесвіт», 6-х класів з тем: «Клітина», «Рослинна», 7-х класів з теми «Водорості», розвиток уваги, пам’яті, логічного мислення. Формування пізнавальної активності у вивченні біології. Розширення словникового запасу.
Обладнання: картки з буквами для слів «МЕРКУРІЙ», «АСТЕРОЇД», «ГАГАРІН», «КАССІОПЕЯ», малюнки листків (7 шт.), підписи «ПРОСТІ, ПАРАЛЛЕЛЬНЕ, ДУГОВЕ», «ПРОСТІ СІТЧАСТЕ», «СКЛАДНІ СІТЧАСТЕ», малюнки планет Сонячної системи, букви для слів-назв органел, малюнок клітини хламідомонади, малюнок рослинної клітини.
Хід заходу
Локація - хол :
Суть завдання:
5 кл. Збирає слова з букв.;
6 кл. Класифікує листки;
7 кл. Вистроюється в залежності від названої водорості.
Текст завдання для 5-х класів: «Сьогодні вранці знайдені записи відомого стародавнього астронома Галілео Галілея, проте букви в словах дійшли до нас переплутаними. Відновіть порядок букв в словах та знайдіть визначення цих слів. Після кожної правильно виконаної пари ви отримаєте планету Сонячної системи. Після виконання всіх завдань біжіть до зоокуточку.»
Текст завдання для 6-х класів: «Уявіть себе справжніми ботаніками-класифікаторами. Ви маєте листки, визначте їх форму і тип жилкування та віднесіть їх до необхідної колонки в таблиці. Після виконання завдання біжіть до зоокуточку.»
Текст завдання для 7-х класів: «Уявіть, що кожен з вас це окрема клітина водорості. Пропоную вам гру:
Улотрикс (нитчаста), вольвокс (колоніальна), ульва (багатоклітинна), хламідомонада (одноклітинна). Після виконання завдання ви отримуєте хламідомонаду. Біжіть до зоокуточку.»
Локація - зоокуточок
Суть завдання:
5 кл. Естафета по збиранню планет;
6 кл. Збирає слова з букв;
7 кл. Вигадує кричалку.
Текст завдання для 5-х класів: «Вишукайтесь в колону. Ви біжите один за одним, бігти можна лише тоді коли прибіжить попередній гравець; за один раз можна брати лише одне небесне тіло. Вам необхідно зібрати останні чотири планети та Сонце. Та направлятися до кабінету фізики.»
Текст завдання для 6-х класів: «Вчора поштою до нас буди надіслані копії записів Теофраста – людини, яку називали «батьком ботаніки». З’ясувалось, що там назви клітинних органел, але щоб їх можливо було доставити слова довелося розрізати на букви. Зберіть знову букви в слова-назви органел. За кожне правильне слово ви отримаєте органелу. Отримавши всі органели біжіть до кабінету біології.»
Текст завдання для 7-х класів: «Розбийтеся на дві команди. Кожна з команд повинна придумати кричалку із назвами рослин, що відносяться до відділу Бурі водорості, нагадую вам до цього відділу належать: фукус, саргасум, ламінарія. Команда з найкращою кричалкою отримує органели хламідомонади. Обидві команди потім направляються до кабінету біології.»
Локація - кабінет біології:
Суть завдання:
6 кл. Збирає модель рослинної клітини. Розташовує підписи під органелами.
7 кл. Збирає модель хламідомонади. Розташовує підписи під органелами.
Текст завдання для 6-х класів: «Зберіть модель рослинної клітини. Назвіть частини рослинної клітини.»
Текст завдання для 7-х класів: «Зберіть модель хламідомонади. Назвіть частини її клітини.»
Локація - кабінет фізики
Суть завдання:
5 кл. Збирає модель Сонячної системи на дошці.
Текст завдання для 5-х класів: «Зберіть модель Сонячної системи на дошці.»
Перемагає та команда, що першою найбільш правильно та повно виконає останнє завдання.
Підсумки: В заході прийняли участь 5-А, 6-А, 7-А, 7-Б. Особливо активними були Ломоносов (6-А), Кучер (5-А), Яровий (7-А). Поставлена мета досягнута в повному обсязі.