Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 264КМР
Затверджено: Погоджено:
Директор:____________ Н.В.Колодиста Вихователь-методист: ________Л.І.Слободонюк
«У пошуках козацького скарбу»
Геокешинг до Дня Козацтва
та Дня захисників і захисниць України
Музичний керівник: Івон І.Г.
м. Кривий Ріг
Геокешинг до Дня захисників та захисниць України
та українського Козацтва
для дітей старшого дошкільного віку
Тема: «У пошуках козацького скарбу»
Мета:У нетрадиційній формі геокешингу розширити знання дітей про українське козацтво, українські народні козацькі звичаї, про воїнів ЗСУ, які захищають нашу країну від ворогів. Спонукати дітей до виразного виконання віршів, пісень , танцювального флешмобу про ЗСУ, козаків, Україну. Залучити дітей до веселих музичних ігор, естафет, викликати бажання показати свої вміння, силу, швидкість, витривалість . Розвивати силу, спритність, швидкість, увагу дітей. Виховувати інтерес і пошану до народних традицій, наполегливість у досягненні мети.
Дійові особи: Ведуча ,Господиня, Отаман, (дорослі), козачата – діти.
Репертуар:
Атрибути: скриня, булава,5 картонних замків та ключі до них, 5 конвертів із завданнями, паперовий голуб, конверт з листом,2 бутафорських коня, 2 обручі, 2 миски, 2 ложки , бутафорські козаки з отворами в роті . бутафорські вареники,прапор України, «Посвідчення Козачат»,козацькі шапки, розмальовки.
Хід.
Лунає українська музика, до зали заходять діти.
Ведуча : Добрий день вам , хлопчики й дівчатка,
Хочете дізнатись, яке сьогодні свято? (так)
Жили колись сміливі люди,
Знали цих людей усюди.
Україну вони захищали,
Всіх ворогів перемагали.
Хто це, діти – (козаки),
Сильні,дружні вояки.
Сьогодні теж потрібно Україну захищати,
Від лютих ворогів обороняти!
Нас Збройні Сили України захищають,
Захисники і захисниці теж козацьку вдачу мають.
А ви – маленькі козачата,
Тому козацький рід нікому не здолати!
Звертає увагу дітей на паперового голуба з конвертом.
Ведуча: Подивіться, голуб приніс нам листа. Прочитаємо?
«Маленькі друзі, якщо хочете стати справжніми козачатами – сильними, спритними, сміливими, то спробуйте відшукати КОЗАЦЬКИЙ СКАРБ. Він захований у скрині. Вам потрібно відшукати 5 ключів. І відімкнути замків. Ось карта, на якій ви знайдете підказки. Вас чекають непрості випробування, та впевнені, що ви все подолаєте!»
Ведуча : Малята, вирушаємо на пошуки козацького скарбу? (так) (Дивиться на карту). Перший ключ повинен бути десь тут. (Знаходять конверт із першим завданням: «Щоб ключ дістати, треба пісню про козачат заспівати»)
Ведуча: Заспіваймо голосно, малята,
Хай чують всі, які в садочку козачата!
Пісня «Козачата», сл.О.Яворської, муз.М,Ведмедері
Ведуча(забирає1-й ключ): Перший ключ ми маємо.
Далі вирушаємо(дивиться на карту, показує її дітям)
Щоб 2-гий ключ знайти, треба нам до друзів – козачат іти!
За мною рушайте, малята. Спробуємо другий ключ відшукати.
Виходять на вулицю через 10-ту групу. Знаходять 2й ключ на вулиці на столику з ляльками-українцями, біля нього конверт.
Ведуча (Відкриває, читає): «А чи знаєте, ви, малята, хто такі козаки, чи зможете про них розказати?»
Діти розповідають вірші:
1. Козаки – це вільні люди!
Козаки – безстрашні люди!
Козаки – борці за волю,
За народну чесну долю!
2.Козак - чесна, смілива людина.
Найдорожча йому - Україна.
3. Козак - усім народам друг,
І лицарський у нього дух!
4.Козак – слабкому захисник!
Цінити побратимство звик!
5.Козаки пісні співають,
Землю рідну захищають.
6. Ми є діти українські хлопчики й дівчатка
Хоч малі у нас ще руки та душа завзята.
7. Бо козацького ми роду, славних предків діти,
І в садочку ми вчимося рідний край любити!
Ведуча(забирає 2-й ключ): Вже два ключі ми маємо, далі вирушаємо!
Погляньте на карту, малята, де нам 3-й ключ шукати? (біля тину)
Йдуть по карті до майданчика 3-ї групи , їх зустрічає Господиня
Господиня: Добрий день вам, козачата,
Славні хлопці і дівчата!
Дуже рада вас зустріти,
Що вас привело до мене, діти?
Ведуча: Ми скарб козацький шукаємо,
І ключі для цього збираємо.
Господиня: То ви правильно прийшли.
І ключик третій ви знайшли. (показує ключ)
Та перш, ніж його взяти,
Пропоную вам загадки відгадати.
Відгадайте, що козаки найбільше їсти любили,
Щоб мати міцні мускули й козацьку силу!
Господиня загадує загадки:
І разом із салом їли,
Його просто готувати,
І дуже смачно куштувати. (куліш)
бурячок і капустина,
ще й картопля — шусть у горщик.
Козаки варили (борщик).
У окропі поварили.
Потім дружно ласували,
Ще й сметанки додавали. (вареники)
Господиня: Козачата - молодці, розгадали загадки усі.
Та ще трішки почекайте і зі мною в гру пограйте!
Естафета: «Нагодуй козака»
Хід гри: Діти шикуються в дві команди біля двох столиків. На столиках – миски з бутафорськими варениками. Перші гравці тримають в руці ложку. Навпроти команд – бутафорські козак і козачка з отворами в роті. Гравці по черзі кладуть в ложку один вареник і несуть бутафорському герою до рота, потім повертаються і передають ложку-естафету наступному гравцю. Виграє команда, яка першою нагодує свого героя.
Господиня: Ось вам ключ, тримайте. Далі в подорож рушайте! (віддає 3-й ключ)
Ведуча: Давайте на карту поглянемо, малята. Куди нам далі вирушати? (на карті зображено коня)
Що ж, швидше , друзі , рушаймо. 4-й ключ відшукаймо!
(Йдуть на спортивний майданчик. Там їх зустрічає Отаман).
Отаман: Я бачу, козачата до мене ідуть,
Тут цікаві пригоди вас ждуть!
Ви тут просто так гуляєте,
Чи справу до мене маєте?
Ведуча: Ми козацький скарб шукаємо,
Ключі для цього збираємо.
Отаман: Є у мене ключ для вас,
Та спочатку випробування час! (Показує конверт з ключем)
Ми з вами пограємо прислів’я про козаків пригадаємо!
Отаман читає початок, а діти кінець прислів’я.
Козак дружбу знає: в біді коня… (не покидає).
Отаман: Щоб справжніми козаками стати,
Треба вміти на конях скакати!
Тож часу дарма не гаймо -
Перегони починаймо!
Естафета: «Перегони на конях»
Хід : Діти шикуються в дві колони. Перші гравці тримають бутафорських конячок між ніг. Навпроти – обручі. За сигналом «наїзники» рухаються галопом до обручів, оббігають їх і повертаються назад, передаючи «Коня» наступному гравцю. Гра продовжується. Перемагає команда, яка першою впоралась із завданням.
Отаман: Молодці, вмієте на конях скакати. Час наступне прислів’я згадати:
То не козак, що не хоче… (отаманом бути).
Отаман її тримає, козаків своїх збирає,
Нумо, браття, хто зі мною?
Під моєю (булавою).
Отаман: Що ж, козачата, прийшов час булаву отаманську в руках потримати. (дістає булаву)
Музична гра «Булава»
Отаман: Спритні козачата! Кожен з вас може й отаманом стати!
Отаман: Ось ваш ключ - тримайте, замки відчиняйте!
Ведуча : Вже всі ключі у нас. Тож скриню відчинити час.
На карту погляньте , малята – де нам скриню відшукати?
Шукаймо швидше рушники, дорогу вкажуть нам вони!
Йдуть до центрального входу, де розташована арка з рушниками, біля неї скриня.
Ведуча: Ми перешкоди всі здолали, і скарб козацький відшукали! Замки відмикаємо, скриню відкриваємо! («Відкривають замки», відкривають скриню, дістають прапор України і свиток, на якому написано : )
Козацькому роду немає переводу.
Бо мета у нас єдина -
Незалежна Україна!
Ведуча: Найбільший скарб для козака - це воля й Україна,
І ми скарб цей збережемо, якщо будемо єдині.
Давайте прапор потримаємо і міцно всі запам’ятаємо:
Що сучасні козаки - це наші захисниці і захисники,
Вони козацьку вдачу мають і спокій наш оберігають.
Ану, шикуйтесь, козачата, захисників разом ми будемо вітати!
Руханка: «Слава нашим ЗСУ»
Ведуча: Скарб ми, друзі , відшукали, пограли і потанцювали, Та в скрині ще щось є, малята. Це – подарунки козачатам! (дітям вручаються «Посвідчення козачат»)
1