Українська література 6 клас
Тема: «Добре тому жити, хто вміє дружити» (за твором Я.Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»)
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів з твору Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»; формувати навички аналізу, творче мислення; вдосконалювати навички роботи у команді; розвивати логічне мислення, кругозір; виховувати дисциплінованість, доброзичливість, допитливість, дружні стосунки.
Тип уроку: квест
Обладнання: конверти із завданнями, карти, маршрутні листи, валіза(скринька), кольорові олівці, ручки, пазли, нагороди (призи), кольорові картки для жеребкування,символіка команд.
Перебіг квесту
Організаційний момент
Слово вчителя
Доброго дня, діти ! На минулих уроках ми розглянули твір Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Сьогодні ви матимете змогу закріпити свої знання з твору, попрацювавши у командах, та трішечки позмагатися. Щоб урізноманітнити наш урок пропоную провести його у формі квесту.
Жеребкування
Учні тягнуть жереб з кольором, який стає кольором команди (білі, червоні, сині, зелені, жовті, чорні), отримують карти з назвами етапів завдань(Додаток 1), маршрутні листи та окремий листок з правилами гри. Також капітани отримують і символіку команди – нарукавники, прапорці тощо, які відповідають своїм кольором кольору команди).
Маршрутний лист
Назва станції |
Відмітка |
Станція «Таємнича валіза». |
|
Станція «Дружба» |
|
Станція «Спостережливість» |
|
Станція «Умілі ручки» |
|
Станція «Дослідницька» |
|
Станція «Кросвордія» |
|
І.Станція «Таємнича валіза»
Перед вами валіза (скринька), в якій є певні речі (зображення певних предметів). Ваше завдання вказати, кому належить ця річ. Пригадайте та перекажіть будь-який епізод твору, пов'язаний із цим предметом.
Речі(зображення): комахи, бурштиновий камінець, бібліотека, курка, тромбон, глечик молока, сандаля, лопата, велосипед, гербарій, курінь.
Відповідь: (Комахи – учителька дає завдання хлопцям зібрати колекцію комах; бурштиновий камінець – подарунок хлопцям від Василя; бібліотека – хлопці записалися до бібліотеки, щоб вивчити зоологію;курка – хлопці вкрали курку в бабусі, як приманку; тромбон - дядьку Гнату, весь час невміло грав на ньому; глечик молока- дід Трохим приніс хлопцям на прохання бабусі і потрапип у яму-пастку; сандалія - хлопці знайшли на березі озера, вважаючи, що вона належала туристу чи досліднику; лопата- хлопці взяли в бабусі, щоб викопати яму-пастку; велосипед- Василю Трошу; гербарій- приятеля Митькового брата , курінь - хлопці в ньому жили на березі озера..
Дуже добре. І з цим завданням ви впорались, це свідчить, що ви добре знаєте зміст повісті, а це допоможе вам у подальшій роботі.
ІІ.Станція «Дружба»
Ми прибули на станцію «Дружба». Напевно, в кожного з нас є друзі. А наші герої - Сашко та Митько друзі? Так, вони друзі. А тепер повернемось до наших завдань. Але перш як перейти до основного завдання, виконайте додаткове : підібрати синоніми до слова друг. (Друг – товариш – приятель – побратим).
Завдання: ідентифікувати (розпізнати) особу, знайти спосіб прочитати слово, яке викликає найбільші асоціації у Митька та Сергія (Учні мають назвати, кому належать подані фрази, а у відповідях підкреслити ті літери , які б утворили ключове слово).
Акродиктант
Відповіді: 1.Дідусь. 2. Ірина Семенівна. 3.Труш. 4. Сергій.
Ключове слово - Д Р У Г
ІІІ. Станція «Спостережливість»
Завдання, яке на вас тут чекає, ви дізнаєтесь, коли складете із розрізнених літер ключові слова, без яких Митько та Сергій не провели б канікули так цікаво, змістовно і з користю.
В У А Я А Ф Я Т Н З А І О Р А М Т Н И А К
(УЯВА) (ФАНТАЗІЯ) (Романтика)
Отже , ваше завдання: перед вами зображення двох хлопчиків. Вам потрібно спочатку розфарбувати їх відповідно до їхньої зовнішності, а потім охарактеризувати їх: спільні риси записати між хлопчиками, а відмінні відповідно обабіч героїв .
Відповідь: спільне: веселі і допитливі , фантазери, люблять пригоди, великодушні, вміють прощати помилки , працьовиті та наполегливі, сміливі, кмітливі, дотепні, поважають та шанують старших;
відмінне: Сергійко більш спокійний, дуже добрий, поступливий,а Митько – лідер у стосунках з Сергійком, рішучіший і запальний.
ІV. Станція «Умілі ручки»
Скажіть, будь ласка, зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів - це …. (мозаїка). Це дуже давній вид декоративно-прикладного мистецта. Нині ще змалечку діти розвивають свою увагу одним із видів мозаїки - пазлами.
Завдання: скласти із частинок, пазлів, ілюстрації і стисло переказати події, які зображені на них і яку частину сюжету вони передають: зав'язку, розвиток дії, кульмінацію чи розв'язку (ДОДАТОК 2)
V.Станція «Дослідницька»
Перш ніж перейти до самого завдання, вам необхідно буде пояснити значення таких висловів: шкірити зуби та нам`яти вуха (шкірити зуби – сміятися; нам`яти вуха – карати).
А зараз ви перетворитесь у дослідників. Перед вами знаходяться ребуси. Їх потрібно не лише розгадати та назвати слово, а й розповісти як воно пов’язане з твором «Митькозавр з Юрківки».
Відповідь: канікули (саме під час канікул з хлопцями сталася пригода).
Відповідь: курінь (місце, в якому проводили хлопці час біля озера).
Відповідь: пастка (місце, в якому проводили хлопці час біля озера).
Відповідь: химера (загадковий мешканець озера у Юрківці).
Відповідь: пригоди (те, що трапилось з хлопцями влітку)
VІ.Станція «Кросвордія»
Перед вами нове завдання, яке складається з двох частин - потрібно дати відповіді на запитання, а також віднайти ці слова у кросворді.
Запитання:
Ь |
Ч |
Б |
Р |
К |
О |
М |
А |
Х |
И |
Х |
Ч |
М |
О |
Б |
В |
Л |
Й |
В |
Ш |
К |
В |
К |
Ч |
І |
Д |
Ч |
Ч |
М |
К |
С |
Т |
Е |
Ц |
Е |
Н |
К |
О |
С |
А |
Ж |
Ж |
О |
Е |
Ч |
И |
З |
Ш |
Ш |
Т |
Р |
О |
М |
Б |
О |
Н |
І |
П |
Л |
Т |
Р |
И |
І |
Ь |
Л |
Х |
Д |
Н |
А |
Ю |
К |
Д |
Т |
Ь |
Л |
Я |
У |
М |
Г |
Ь |
Ю |
Р |
К |
І |
В |
К |
А |
Ю |
Ч |
С |
В |
Е |
Л |
О |
С |
И |
П |
Е |
Д |
Д |
Ю |
К |
І |
У |
Щ |
В |
Л |
К |
К |
Й |
Д |
Х |
Є |
Й |
Г |
Є |
Б |
Н |
К |
Ч |
Р |
Р |
Ф |
Г |
Я |
Ч |
Ї |
Ш |
Л |
П |
Я |
У |
Ь |
Щ |
Є |
У |
Я |
Л |
І |
З |
Ф |
В |
І |
Ф |
Л |
А |
Р |
Р |
О |
Ч |
И |
Ї |
З |
І |
В |
Д |
Х |
А |
І |
А |
Р |
Ш |
Ж |
К |
У |
Е |
Ї |
П |
Р |
Я |
Ц |
Е |
Є |
У |
Щ |
Л |
Т |
М |
Ю |
Б |
Д |
Д |
А |
М |
С |
А |
Ч |
О |
К |
Б |
В |
И |
Ц |
Г |
О |
Ц |
Ф |
Г |
Н |
А |
Т |
И |
І |
Є |
Ю |
Г |
Н |
К |
У |
Щ |
А |
Щ |
З |
О |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
Щ |
У |
Т |
Д |
З |
Відповідь (ДОДАТОК 3 )
Підсумковий етап квесту. Рефлексія
Привітання та нагородження команд -учасниць квесту. Обмін враженнями та емоціями.
ДОДАТОК 1
ДОДАТОК 2
ДОДАТОК 3
Ь |
Ч |
Б |
Р |
К |
О |
М |
А |
Х |
И |
Х |
Ч |
М |
О |
Б |
В |
Л |
Й |
В |
Ш |
К |
В |
К |
Ч |
І |
Д |
Ч |
Ч |
М |
К |
С |
Т |
Е |
Ц |
Е |
Н |
К |
О |
С |
А |
Ж |
Ж |
О |
Е |
Ч |
И |
З |
Ш |
Ш |
Т |
Р |
О |
М |
Б |
О |
Н |
І |
П |
Л |
Т |
Р |
И |
І |
Ь |
Л |
Х |
Д |
Н |
А |
Ю |
К |
Д |
Т |
Ь |
Л |
Я |
У |
М |
Г |
Ь |
Ю |
Р |
К |
І |
В |
К |
А |
Ю |
Ч |
С |
В |
Е |
Л |
О |
С |
И |
П |
Е |
Д |
Д |
Ю |
К |
І |
У |
Щ |
В |
Л |
К |
К |
Й |
Д |
Х |
Є |
Й |
Г |
Є |
Б |
Н |
К |
Ч |
Р |
Р |
Ф |
Г |
Я |
Ч |
Ї |
Ш |
Л |
П |
Я |
У |
Ь |
Щ |
Є |
У |
Я |
Л |
І |
З |
Ф |
В |
І |
Ф |
Л |
А |
Р |
Р |
О |
Ч |
И |
Ї |
З |
І |
В |
Д |
Х |
А |
І |
А |
Р |
Ш |
Ж |
К |
У |
Е |
Ї |
П |
Р |
Я |
Ц |
Е |
Є |
У |
Щ |
Л |
Т |
М |
Ю |
Б |
Д |
Д |
А |
М |
С |
А |
Ч |
О |
К |
Б |
В |
И |
Ц |
Г |
О |
Ц |
Ф |
Г |
Н |
А |
Т |
И |
І |
Є |
Ю |
Г |
Н |
К |
У |
Щ |
А |
Щ |
З |
О |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
Щ |
У |
Т |
Д |
З |