Квест «Добре тому жити, хто вміє дружити» (за твором Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»)

Про матеріал
Квест «Добре тому жити, хто вміє дружити» (за твором Я.Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»)
Перегляд файлу

1535823620_8a2f3.jpgУкраїнська література 6 клас

Тема: «Добре тому жити, хто вміє  дружити» (за твором  Я.Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»)

Мета: узагальнити та закріпити знання учнів з твору Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»; формувати навички аналізу, творче мислення; вдосконалювати навички роботи у команді; розвивати логічне мислення, кругозір; виховувати дисциплінованість, доброзичливість, допитливість, дружні стосунки.

Тип  уроку: квест

Обладнання: конверти із завданнями, карти, маршрутні листи, валіза(скринька), кольорові олівці, ручки, пазли, нагороди (призи), кольорові картки для жеребкування,символіка команд.

Перебіг квесту

Організаційний момент

Слово вчителя

  Доброго дня, діти ! На минулих уроках ми розглянули твір Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Сьогодні ви матимете змогу закріпити свої знання з твору, попрацювавши у командах, та трішечки позмагатися. Щоб урізноманітнити наш урок пропоную провести його у формі квесту.

     Жеребкування

Учні тягнуть жереб з кольором, який стає кольором команди (білі, червоні, сині, зелені, жовті, чорні), отримують карти з назвами етапів завдань(Додаток 1), маршрутні листи та окремий листок з правилами гри. Також капітани отримують і  символіку команди – нарукавники, прапорці тощо, які відповідають своїм кольором кольору команди).

Маршрутний лист

Назва станції

Відмітка

Станція «Таємнича валіза».

 

Станція «Дружба»

 

Станція «Спостережливість»

 

Станція «Умілі ручки»

 

Станція «Дослідницька»

 

Станція «Кросвордія»

 

І.Станція «Таємнича валіза»

Перед вами валіза (скринька), в якій є певні речі (зображення певних предметів). Ваше завдання вказати, кому належить ця річ. Пригадайте  та перекажіть будь-який епізод твору, пов'язаний із цим предметом.

Речі(зображення): комахи, бурштиновий камінець, бібліотека, курка, тромбон, глечик молока, сандаля, лопата, велосипед, гербарій, курінь.

Відповідь: (Комахи – учителька дає завдання хлопцям зібрати колекцію комах; бурштиновий камінець – подарунок хлопцям від Василя; бібліотека – хлопці записалися до бібліотеки, щоб вивчити зоологію;курка – хлопці вкрали курку в бабусі, як приманку; тромбон - дядьку Гнату, весь час невміло грав на ньому; глечик молока- дід Трохим приніс хлопцям на прохання бабусі і потрапип у яму-пастку; сандалія - хлопці знайшли на березі озера, вважаючи, що вона належала туристу чи досліднику; лопата- хлопці взяли в бабусі, щоб викопати яму-пастку; велосипед- Василю Трошу; гербарій-  приятеля Митькового брата , курінь - хлопці в ньому жили на березі озера..

Дуже добре. І з цим завданням ви  впорались, це свідчить, що ви добре знаєте зміст повісті, а це допоможе вам у подальшій роботі.

ІІ.Станція «Дружба»

Ми прибули на станцію «Дружба». Напевно, в кожного з нас є друзі.  А наші герої -  Сашко та Митько  друзі? Так, вони друзі. А тепер повернемось до наших завдань. Але перш як перейти до основного завдання,  виконайте додаткове : підібрати синоніми до слова друг. (Друг – товариш – приятель – побратим).

Завдання: ідентифікувати (розпізнати) особу, знайти спосіб прочитати слово, яке викликає  найбільші асоціації у  Митька та Сергія (Учні мають  назвати, кому належать подані фрази, а у відповідях  підкреслити  ті літери , які б утворили ключове слово).

Акродиктант

  1.               «Зараз ,улітку, всі своїх дітей  кудись одсилають . То в табори , то ще десь, а як нема куди, то до бабусь»( підкреслити першу літеру)
  2.               «Щоб  продовжити  добру традицію  наших старших класів , вам треба за літо   зібрати  колекцію комах». (Вказати лише ім’я - другу літеру)  
  3.               « Ви знаєте , що таке бурштин? Це смола дерев , що пролежала  в землі  мільйони років і закам’яніла»  (Назвати лише прізвище- третю літеру)
  4.               «Ну що я в порівнянні з кількома деревами – комаха!.. А в порівнянні  із земною кулею?»( четверту літеру)

Відповіді: 1.Дідусь. 2. Ірина Семенівна. 3.Труш. 4. Сергій.

Ключове слово - Д Р У Г

ІІІ. Станція «Спостережливість»

Завдання, яке на вас тут чекає, ви дізнаєтесь, коли  складете  із розрізнених літер ключові слова, без яких Митько та Сергій не провели б канікули так цікаво, змістовно і з користю.

В У А Я     А Ф Я Т Н З А І     О Р А М Т Н И А К

(УЯВА)        (ФАНТАЗІЯ)              (Романтика)

Отже , ваше завдання: перед вами зображення двох хлопчиків. Вам потрібно спочатку розфарбувати їх відповідно до їхньої зовнішності, а потім охарактеризувати їх: спільні риси записати між хлопчиками, а відмінні відповідно обабіч героїв  .

                         

Відповідь: спільне: веселі і допитливі , фантазери,  люблять пригоди, великодушні, вміють прощати помилки , працьовиті та наполегливі, сміливі, кмітливі, дотепні,  поважають та шанують старших;

відмінне: Сергійко більш спокійний, дуже добрий, поступливий,а Митько – лідер у стосунках з Сергійком, рішучіший і запальний.

ІV. Станція «Умілі ручки»

     Скажіть, будь ласка, зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів - це ….  (мозаїка). Це дуже давній вид декоративно-прикладного мистецта. Нині ще змалечку діти розвивають свою увагу одним із видів мозаїки - пазлами.

Завдання: скласти із частинок, пазлів, ілюстрації і стисло переказати події, які зображені на них і яку частину сюжету вони передають: зав'язку, розвиток дії, кульмінацію чи розв'язку   (ДОДАТОК 2)

V.Станція «Дослідницька»

     Перш ніж перейти до самого завдання, вам необхідно буде пояснити значення таких висловів: шкірити зуби  та  нам`яти вуха (шкірити зуби – сміятися; нам`яти вуха – карати).

       А зараз ви перетворитесь у дослідників. Перед вами  знаходяться ребуси. Їх потрібно не лише розгадати та назвати слово, а й розповісти як воно пов’язане з твором «Митькозавр з  Юрківки».

  1.                

Відповідь: канікули (саме під час канікул з хлопцями сталася пригода).

 

  1.                

Відповідь: курінь (місце, в якому проводили хлопці час біля озера).

 

  1.                

Відповідь: пастка (місце, в якому проводили хлопці час біля озера).

  1.                

Відповідь: химера (загадковий мешканець озера у Юрківці).

Відповідь: пригоди (те, що трапилось з хлопцями влітку)

VІ.Станція «Кросвордія»

Перед вами нове завдання, яке складається з двох частин  - потрібно дати відповіді на запитання, а також віднайти ці слова у кросворді.

Запитання:

  1. Ім'я персонажа, якого називали Фа-Дієз.
  2. Знаряддя для ловлі комах.
  3. Назва села, в якому відбувались події.
  4. Колекція, яку мали зібрати хлопці (Н.в., множина).
  5. Вид транспорту Василя.
  6. Музичний інструмент, який зник.
  7. Наука, якою зацікавились хлопці.
  8. Прізвище Сергія.
  9. Подарунок Василя для хлопців.
  10. Прізвище Митька.

Ь

Ч

Б

Р

К

О

М

А

Х

И

Х

Ч

М

О

Б

В

Л

Й

В

Ш

К

В

К

Ч

І

Д

Ч

Ч

М

К

С

Т

Е

Ц

Е

Н

К

О

С

А

Ж

Ж

О

Е

Ч

И

З

Ш

Ш

Т

Р

О

М

Б

О

Н

І

П

Л

Т

Р

И

І

Ь

Л

Х

Д

Н

А

Ю

К

Д

Т

Ь

Л

Я

У

М

Г

Ь

Ю

Р

К

І

В

К

А

Ю

Ч

С

В

Е

Л

О

С

И

П

Е

Д

Д

Ю

К

І

У

Щ

В

Л

К

К

Й

Д

Х

Є

Й

Г

Є

Б

Н

К

Ч

Р

Р

Ф

Г

Я

Ч

Ї

Ш

Л

П

Я

У

Ь

Щ

Є

У

Я

Л

І

З

Ф

В

І

Ф

Л

А

Р

Р

О

Ч

И

Ї

З

І

В

Д

Х

А

І

А

Р

Ш

Ж

К

У

Е

Ї

П

Р

Я

Ц

Е

Є

У

Щ

Л

Т

М

Ю

Б

Д

Д

А

М

С

А

Ч

О

К

Б

В

И

Ц

Г

О

Ц

Ф

Г

Н

А

Т

И

І

Є

Ю

Г

Н

К

У

Щ

А

Щ

З

О

О

Л

О

Г

І

Я

Щ

У

Т

Д

З

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь (ДОДАТОК 3 )

Підсумковий етап квесту. Рефлексія

Привітання та нагородження команд -учасниць квесту. Обмін враженнями та емоціями.

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

ДОДАТОК 2

ДОДАТОК 3

Ь

Ч

Б

Р

К

О

М

А

Х

И

Х

Ч

М

О

Б

В

Л

Й

В

Ш

К

В

К

Ч

І

Д

Ч

Ч

М

К

С

Т

Е

Ц

Е

Н

К

О

С

А

Ж

Ж

О

Е

Ч

И

З

Ш

Ш

Т

Р

О

М

Б

О

Н

І

П

Л

Т

Р

И

І

Ь

Л

Х

Д

Н

А

Ю

К

Д

Т

Ь

Л

Я

У

М

Г

Ь

Ю

Р

К

І

В

К

А

Ю

Ч

С

В

Е

Л

О

С

И

П

Е

Д

Д

Ю

К

І

У

Щ

В

Л

К

К

Й

Д

Х

Є

Й

Г

Є

Б

Н

К

Ч

Р

Р

Ф

Г

Я

Ч

Ї

Ш

Л

П

Я

У

Ь

Щ

Є

У

Я

Л

І

З

Ф

В

І

Ф

Л

А

Р

Р

О

Ч

И

Ї

З

І

В

Д

Х

А

І

А

Р

Ш

Ж

К

У

Е

Ї

П

Р

Я

Ц

Е

Є

У

Щ

Л

Т

М

Ю

Б

Д

Д

А

М

С

А

Ч

О

К

Б

В

И

Ц

Г

О

Ц

Ф

Г

Н

А

Т

И

І

Є

Ю

Г

Н

К

У

Щ

А

Щ

З

О

О

Л

О

Г

І

Я

Щ

У

Т

Д

З

 

 

 

  1.               Гнат
  2.               Сачок
  3.               Юрківка
  4.               Комахи
  5.               Велосипед
  6.               Тромбон
  7.               Зоологія
  8.               Стеценко
  9.               Бурштин
  10.          Омельчук
docx
Додано
7 березня
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку