КВЕСТ-ГРА для 1 класу «Прощавай, букварику»
Учитель: Сьогодні у нашій дружній класній родині сталася чудова та незабутня подія. Всі ми зібралися для того, щоб відсвяткувати неймовірне свято, на яке чекають залюбки наші дорогі першокласники. Адже кожен із вас, мій любий першокласнику, з нетерпінням бажає отримати від мене посвідчення про успішне закінчення 1 класу. Відтепер ви впевнено та сміливо переступили один щабель доріжки знань. А наше свято буде присвячене найкращій книжці першокласника - другові Букварику, без якого ніяк не може обійтись у шкільній родині жодна дитина.
Усі ви переконалися у тому, що ваш найкращий друг, буквар- це мудрий та досвідчений помічник, який любо відчинив вам двері у країну Знань. І де б ви не перебували в майбутньому, то кожен із вас з великою вдячністю та шаною згадуватиме свою найпершу в школі книгу, яка подарувала вам мудрі знання. А наше свято для того, щоб щиро подякувати букварику за його цінну науку.
Перш ніж я вам вручатиму посвідчення, ви всі маєте пройти відповідну квест-гру, в якій ми зможемо переконатися у тому, що перший клас пройшов для вас недаремно, за кожну зупинку отримаєте ключик від Професора науки. Тому усіх запрошую до цікавої та незабутньої гри «Прощавай, Букварику». Квест містить багато різноманітних зупинок, на яких вас чекають завдання-випробування. Я думаю, що ви готові до гри, тому ознайомлюю вас із нашим маршрутом, де розміщені станції для змагання. Готові до квесту?
Перша зупинка
«Абетку збираймо, нашу гру розпочинаймо»
Перевіримо які наші учні уважні.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так»!
- Треба гарно вам читати? Так.
- Треба на уроці розмовляти? Ні.
- А всі зошити порвати? Ні.
- На перерві пострибати? Так.
- А всі парти пописати? Ні.
- Треба менших ображати? Ні.
- А на перерві верещати? Ні.
- Друга треба виручати? Так.
- Завжди старших поважати? Так.
2 завдання
Вчитель викликає 8 учнів, роздає їм букви.
Я буду зачитувати цікавинки про літери, а ви коли почуєте свою літеру, підіймайте відповідну табличку.
І побігли в дитсадок.
Хто у них за ватажка?
Ну, звичайно, буква… (А)
От і вийшла буква… (Ш)
Перед Я вона стоїть.
В ній дві палички і коло –
Здогадаєтесь у мить. (Ю)
Гарно мовить, голос має,
Але слів не починає? (и)
Різні букви зустрічав.
Кожна з них від А до Я
Промовля своє ім’я.
Лиш одна із них німа –
Здогадався, певно, всяк!
Звуть цю букву … (м’який знак)
Закопали два стовпці,
Третій їм допомагав –
Перекладину поклав. (П)
Мов обручок – хоч котись!
Здогадався, посміхнись,
Називай, не помились!... (О)
Вчитель. Молодці! Добре впорались із завданням.
2 .Розгадайте ребуси
Вчитель: Молодці, мої найкращі школярі. Як же вам сподобалось складати разом ці чудові літери абетки. Я задоволена роботою всіх, а далі за нашим маршрутним листом вас чекає наступна зупинка «Мовознавча».
Друга зупинка
«Мовознавча»
В нас українська мова промениста,
Доступна й лагідна, весела і дзвінка.
Багата, як земля, джерельно чиста
І тепла, наче мамина рука.
Любі друзі, вітаю вас на зупинці
«Мовознавча»! Вам потрібно виконати
наступні завдання.
Мав Сашко гарну книжку,
Кинув раз її під … .
Де лежала бідна книжка,
Пробігала сіра … .
Стала мишка книжку … .
Звідкись взявся їжачок,
Він був весь із … .
Він прогнав зубасту … .
Врятував нещасну … .
Слава. Слава їжачкові,
Сором же кому? …
Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову – це невмирущий голос України!
Третя зупинка
«У царстсві казок»
Скарбниця фольклору містить у своєму арсеналі велику кількість цікавих та повчальних казок. Завдяки українській народній казці ви навчилися відрізняти добре від поганого, друзів від ворогів, поважати добро і правду, боротися зі злом.
— А ви знаєте , які є українські казки? Зараз ми перевіримо.
(Заготовки казок діти витягаються з чарівного мішечка і читають їх уривки, відгадують назви )
«…А Півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри грають…» (Колосок). |
«…Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-Дереза.) |
«…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» (Колобок). |
«…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і приніс додому…» (Котик і Півник). |
«…Хто тут живе? Я – Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик! А ти хто така?» (Рукавичка). |
Старенька бабуся у лісі жила. Гостинці для неї онука несла. Хто дівчинку цю по дорозі зустрів? (Шарль Перро «Червона Шапочка») |
Став тут дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати? (Українська народна казка «Ріпка») |
Підробив він голосок, Став малим співати. Здогадалися вони: Ні, не наша мама. (Українська народна казка «Вовк та семеро козенят») |
2. Гра склади пазл
-Свою пам’ять розвивай-
назву казки пригадай.
Героїв всіх один за одним
ти по порядку поскладай.
3. Назви казку за зображенням на екрані (презентація)
Четверта зупинка
«У світі математики»
Діти отримують завдання із конверту «У світі математики», виконують їх, презентують результати роботи.
1.
2.
3.
4.
П’ята зупинка
«Природа навколо нас»
Всі ви полюбляєте уроки фізичного виховання, тому настав час і зараз
гарно відпочити від квест-гри, наступна зупинка називається «Спорт-запорука здоров’я». Я впевнена у тому, що зараз всім хочеться потанцювати, поспівати, виконати разом руханку. Готові до цього? Що ж увага на екран, співаємо і виконуємо разом фізкультхвилинки «Арам-зам-зам».
(Учні переглядають фізкультхвилинку і виконують рухи, співають).
2.Завдання: за ілюстрацією назвати вид спорту.
Уроки музики залишили вам неймовірні враження та подарували незабутній ешелон емоцій та настрою.
Майже вся музика тримається на «трьох китах» — відтоді, коли зароджувалося це чарівне мистецтво звуків. Звісно, вислів «три кити» є умовним. Це — три основних жанри музики.
А от які це жанри - ви повинні відгадати.
У нас є слова- назви головних музичних жанрів, але букви в них переплуталися. Відновіть їх назви.
ясніп, ацьнет, шарм
Пісня, танець і марш — головні музичні жанри (різновиди музики).
А чи зможете ви їх впізнати?
Якщо прозвучить марш – ви крокуєте на місці, якщо прозвучить пісня – ви робите рухи руками ніби диригенти хору, а почуєте танцювальну мелодію, то заплещете в долоньки.
Молодці! Ви добре виконали всі завдання, але на останок давайте ще виконаємо пісню.
Ось настав час і пісеньку про Букварика заспівати. Екран включись, музико зазвучи https://www.youtube.com/watch?v=pd7giP67W7Y
Ну, що ж… Ви дійсно достойно пройшли випробування! Це неперевершено!
Усі зупинки квесту пройдено. Ви виконали всі цікаві завдання, довели , що ви кмітливі, веселі, спортивні, розумні. І ось винагорода за ваші старання - «Ключ від країни Знань».
Учитель. Прощання — це, мабуть, завжди сумно, залишається щось знайоме, рідне, миле, легке. А попереду — невідоме, незнайоме, нові відкриття, нові знання, нові друзі. Наше прощання з Букварем також сумним не буде, бо це — святкування перших досягнень у навчанні, а попереду у вас багато шкільних років, цікавих уроків. Але в житті кожної людини найкращим і найпам'ятнішим завжди залишається перший клас.Настала мить довгоочікувана- вручення посвідчень про успішне закінчення 1 класу.
Вчитель.Дорогі діти, шановні гості.
Ми зібралися в цьому залі віддати пошану нашій першій книзі букварю, який навчив вас читати, відкрив широкі двері до цікавих подорожей в країну Знань. Буквар живе більше 400 років. Змінюється сам буквар, але залишається головне його призначення — вчити дітей читати.
Дорогі діти, букварик залишив вам на дипломах цінні поради, які ви повинні пам’ятати все своє життя:
На цьому наше свято закінчується. Але ми з вами не прощаємось а кажемо «До нових зустрічей!»