КВЕСТ-ГРА
«Прощавай, букварику»
Починає свято офіційна частина, на якій в якості почесних гостей присутні батьки, директор школи, вчителі та учні
школи ,а також казкові герої: Буквар, Казкар,Абета, Українська мова, Професор математики,
Після того, як першокласники прочитають вірші та проведуть парад літер, діти з учителем відправляються на пошуки скарбів. Для того, щоб знайти валізу зі скарбами , необхідно виконати певні завдання з різних предметів, проявляти кмітливість і взаємовиручку.
Підготовка до квесту
Необхідно підготувати картки для випробувань і обладнання для квесту.
У нас у валізі з скарбами будуть заховані книги.
Обладнання для квесту: конверти із завданнями, великі літери, , скринька зі скарбами.
Хід свята
Вчитель: доброго дня, дорогі діти, батьки, гості. Всі ми зібралися для того, щоб відсвяткувати неймовірне свято, на яке чекають залюбки наші дорогі першокласники. А наше свято буде присвячене найкращій книжці першокласника - другові Букварику, без якого ніяк не може обійтись у шкільній родині жодна дитина. Буквар – це «чарівний золотий ключик», який відчиняє нам двері у світ знань. І де б ви не вчилися у майбутньому – у школах, ліцеях, університетах ,кожен із вас з великою вдячністю та шаною згадуватиме свою найпершу в школі книгу, яка подарувала вам мудрі знання. А наше свято для того, щоб щиро подякувати букварику за його цінну науку, продемонструвати чого ви навчилися, яким для вас був цей рік навчання.
Ведуча: Ясне сонечко проміння
Посилає щиро в клас
Це воно, напевно, знає,
Що сьогодні свято в нас.
Не позначено це свято на листках календаря
Та святкують всі малята радо свято Букваря!!!
Ведуча: Увага! Увага! Всім доброго дня.
Зібралась у класі шкільна сім’я
Адже в 1-ому класі сьогодні свято ⸺ свято Букваря.
Воно буде класне - веселе і сучасне.
Тому рук не шкодуйте , підтримуйте, аплодуйте!
Ведучий: Увага! Увага! Увага!
В нас сьогодні свято
Прийшло до нас гостей багато
Ми радо всіх вітаємо
І пісню заспіваємо.
Пісня « Треба всім нам привітатись»
наш веселий 1 клас:
працьовитий, дружній, щасливий
і трішечки галасливий.
У нас немає окремо я.
Ми веселий дружній клас
Ми одна сім `я!
І кмітливі , і розумні
Чуйні є , і небайдужі,
Танцюристи веселенькі,
Вольові є і тихенькі
Нетерплячі і активні,
Артистичні і співучі
Ось такі у нас є учні.
Нам є за що радіти
Кмітливі, чемні, вольові
Умієм в дружбі жити.
Пісня « Ми першокласники»
Як жилося дружно нам
Що за рік навчились в школі,
Щоб потішити доволі.
Класоводові дали, щоб зосталась з нами.
Ой, як довго мучилась вчителька із нами
Бо писали в зошитах догори ногами
Добрих правил научились
Ми дотримуємось всіх,
Ось послухайте яких
Шкільне майно зберігаєм!
Старших завжди поважаєм.
Пишем в зошиті красиво.
Щоб не сталось якесь лихо.
Дзвоник нам дає гудок.
Наполегливі в навчанні.
В біді друга не лишаєм.
Бо ми дуже дружній клас.
Пісня « Дружба»
Заходить буквар
Буквар: Доброго дня, діти! Я прийшов, щоб дізнатися, чого ви навчилися за той час, поки ми з вами були разом.
Пізнавали нове залюбки
Малювали, писали, учились
І дружити навчилися ми.
З піснею дружити, друзів завели.
Ми усі навчились з сонечком вставати.
Перший рік у школі весело жили.
4. Ніколи не забудемо
Про друга Букваря.
Ми завжди вчитись будемо
Для щастя і добра.
Як подзвонить їм перший дзвінок
Будуть слово із літер складати,
Як почнеться їх перший урок.
І повторять всі букви не раз
Ти учи, і люби їх так само,
Як любив ти букварику нас!
Презентація
Вчитель : запрошуємо вас переглянути разом з нами сторінки з життя нашого класу.
Буквар: Молодці, діти! Ви багато чого навчилися, вмієте пісень співати, виразно віршики читати,а головне допомагати. Я вдячний вам за це.
Дорогі першокласники, за ваші успіхи я хочу вручити вам дипломи. Ці дипломи підтверджують, що ви успішно прочитали буквар та стали моїми вірними друзями.
( вручає дипломи)
Також я вам ще хочу подарувати безцінний скарб. Щоб знайти цей скарб, запрошую до цікавої та незабутньої квест-гри «Прощавай, букварику».Квест містить багато різноманітних зупинок, на яких вас зустрінуть мої друзі, які вручить завдання у кольорових конвертах . За кожне правильно виконане завдання отримаєте букви- підказки.
Бажаю впевнено йти зупинками квесту, долаючи всі труднощі. А зараз прошу мене вибачити, я повинен поспішати
до інших першокласників.
Вчитель: Чи бажаєте ви відшукати скарб, що нам приготували? Готові вирушати в чарівний світ гри? Тепер треба поділитися на 2 команди і ознайомитися з маршрутним листом та інструкцією до квест-гри.
Інструкція до квест-гри
1. Команди повинні працювати злагоджено та дружньо.
2. По закінченню кожного етапу подавати сигнал, взявшись за руки і піднявши їх вгору.
3. Участь в етапах повинні приймати всі учасники команди.
Вчитель: Інструкція зрозуміла? Команди готові? Вирушаємо в путь. Будьте уважні і наполегливі. Коли буде дуже
важко, зверніться по допомогу до мене. Бажаю вам успіху!
Перша зупинка «Збери абетку»
Абетка: Я Абетка –вправна помічниця,
Я Букварика сестриця,
Перш ніж конверт цей вам дати,
хочу з вами разом пригадати.
Яка перша, яка остання?
Абетка: молодці! Тепер отримуйте свій конверт.
Учні отримують конверт з літерами української абетки, де мають зібрати літери по порядку.
Ваше 1 завдання-всі букви зібрати,
і попорядку їх поскладати.
1. «А», «Бе», «Ве» -клас наш весело живе
2. «Ге», « е», «Де»,нас завжди цікаве жде
3. «Е», «Є», «Же», вміємо читати вже
4. «Зе», «И», «І», ждуть знання нас нові
5. «Ї», «Йот», «Ка», нам наука не важка.
6. «ЕЛ», «ЕМ», «ЕН», кожен з нас це феномен
7. «О», « ПЕ», «Ер» всі ми дружимо тепер
8. «ЕС», «ТЕ», «У- граємо в цікаву гру.
9. « ЕФ», «ХА», «Це» є на все у нас слівце.
10. « ЧА», « ША», «Ща» кожен друга захища.
11. «Знак м’який» і «Ю», і « Я» -перший клас - міцна сім’я!
2. Заспівати пісню про алфавіт
Пісня про алфавіт
Абетка: Молодці, мої найкращі школярі. Як же вам сподобалось складати разом ці чудові літери абетки. Я
задоволена роботою всіх, і вручаю вам підказку- букви(З, В),а далі за нашим маршрутним листом вас чекає наступна зупинка.
Друга зупинка «Мовознавча»
МОВА :Я українська мова промениста,
Доступна й лагідна, весела і дзвінка.
Багата, як земля, джерельно- чиста
І тепла, наче мамина рука.
Любі друзі, вітаю вас на зупинці
«Мовознавча»! Вам потрібно виконати
наступні завдання.( вручає конверт)
1.Завдання: послухайте загадки, викладають слово - відгадку за допомогою літер.
К ,У ,И ,Б ,Л ,О ,В ,Т ,Р ,А, К
1. Цю найпершу в школі книгу
Знає будь-який школяр
До усіх книжок доріжку прокладає наш…. БУКВАР
2. Господар по стежці повзе,
На собі хатинку везе.
Друзі кличуть його Павлик,
Звісно, це рогатий ... РАВЛИК
3. Як і зайчик, має вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
В клітці вдома в нас живе
Відгадайте, хто таке? КРОЛИК
2. Завдання : доповни вірш
Вчитель читає вірш, а учні завершують фразу
Мав Сашко гарну книжку,
Кинув раз її під (ліжко)
Де лежала бідна книжка,
Пробігала сіра…( мишка).
Звідкись взявся їжачок,
Він був весь із ( голочок).
Він прогнав зубасту ( мишку).
Врятував нещасну ( книжку).
Слава, слава їжачкові,
Сором же кому?...
Мова : Молодці, за це ви отримуєте наступну підказку ( букваи Н , А)
Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо мову рідну – це невмирущий голос України!
Третя зупинка «Казокова»
Вчитель: Отож , наша наступна зупинка – «Казкова »
Казкар : добрий день, дорогі першокласники! Вітаю вас на зупинці « казковій»
Казка вчить, як треба жити,
І любов у серці мати.
Доброту завжди творити,
На чуже не зазіхати.
— Чи любите ви казки? А чи знаєте ви казки ,я зараз перевірю.
«…А Півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри грають…» (Колосок). |
«…Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-Дереза.) |
«…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» (Колобок). |
«…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і приніс додому…» (Котик і Півник). |
«…Хто тут живе? Я – Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик! А ти хто така?» (Рукавичка). |
Старенька бабуся у лісі жила. Гостинці для неї онука несла. дівчинку вовк по дорозі зустрів хто вона? (Шарль Перро «Червона Шапочка») |
Став тут дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати? (Українська народна казка «Ріпка») |
Підробив він голосок, Став малим співати. Здогадалися вони: Ні, не наша мати. (Українська народна казка «Вовк та семеро козенят») |
2. Гра « Склади пазл»
Казкар: Молодці, за це ви отримуєте наступну підказку ( буква А, Л)
А ще ви завжди казки читайте,
І всьому навчайтесь сміло.
Розум, мудрість набувайте,
Бо в казках – велика сила!
Четверта зупинка
Вчитель: Всі ви полюбляєте уроки фізичного виховання, тому настав час і зараз гарно відпочити від квест-гри, наступна зупинка називається «Спортивна ». Я впевнена у тому, що зараз всім хочеться потанцювати, поспівати, виконати разом руханку. Готові до цього? Що ж увага на екран, співаємо і виконуємо разом «Чіку ріку».
(Учні переглядають фізкультхвилинку і виконують рухи, співають). https://www.youtube.com/watch?v=WE1EsSuhCd8
П`ята зупинка
« Математична»
Професор математики: якщо хочеш досягнути у житті своїм вершин,
Математику збагнути мусиш тонко до глибин.
Любі друзі, я професор математики, вітаю вас на зупинці
« Математичній»! Сподіваюся, ви покажете відмінні знання .
А для цього Вам потрібно виконати наступні завдання.( вручає конверт)
Діти отримують завдання у конверті, виконують їх, презентують результати роботи.
Завдання: вам потрібно розвязати приклади і за допомогою лего викласти правильні відновіді
Професор математики: молодці, першокласники! Отримуйте підказку ( букви Н, І)
Шоста зупинка «Природнича»
Вчитель: конверт ії завданнями ,які ви маєте виконати на природничій зупинці, мені зранку передала листоноша. Давайте виконаємо їх.
Гра «Знайди пару»
Вчитель: із завданням ви справилися, отримуєте підказку – букви(Н,З)
Сьома зупинка
«Музична»
Ось настав час і пісеньку про Букварика заспівати. Екран включись, музико зазвучи https://www.youtube.com/watch?v=pd7giP67W7Y
Наша зупинка подарувала нам літери (Я, А)
Восьма зупинка «Фінальна
Вчитель: Діти! Ви дійсно достойно пройшли випробування! Це неперевершено! Усі зупинки квесту пройдено. Ви
виконали всі цікаві завдання, довели , що ви кмітливі, веселі, спортивні, розумні, аж не віриться що ви так
багато знаєте.
Вам потрібно прочитати слова, які ви склали з літер – підказок.
ЗНАННЯ ВАЛІЗА
- що таке скарб?
- чому знання є скарбом?
- з чого ми здобуважмо знання?
-де ми можемозберігати валізи?
- тобто, ми припускаємо, що наш скарб знаходиться у валізі і це книга. Давайте перевіримо.
Отож, відкриваємо скриню і знаходимо …подарунки. А чому книга то скарб?
Оскільки книга – скарб то як ми маємо берегти книгу?
А ми приступаємо до церемонії нагородження!
Учитель. Дорога класна родино, шановні гості! Наше свято добігає кінця. Ми щиро вдячні всім, хто завітав до нас на
наші перші жнива.
Дорогі першокласники, я хочу вас усіх привітати, адже ви подолали першу сходинку до Країни знань – вивчили всі букви та навчилися читати. Прийшовши до школи, більшість із вас не знали всіх букв і не вміли читати, проте зараз усі добре читають. А допоміг вам в цьому Букварик, якого ми сьогодні вшановували. У вашому житті буде ще багато улюблених книжок, але завжди пам’ятайте свою першу книжечку.
Сподіваємося, що тепло сьогоднішнього свята залишиться в ваших серцях назавжди. На згадку про наше свято я хочу вам вручити дипломи першокласника.Далі сміливо крокуйте по Країні знань. Нехай з вами завжди буде ваша наполегливість, працелюбність,старанність та хороші друзі.
Всім присутнім хочу побажати щастя, здоров’я, достатку і миру, здійснення всіх мрій.
Хай Бог охороняє всіх від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита.
Щоб були всі здорові і щасливі
На многії, многії літа.
Буквар: Доброго дня, діти! Я прийшов, щоб дізнатися, чого ви навчилися за той час, поки ми з вами були разом.
Буквар: Молодці, діти! Ви багато чого навчилися, вмієте пісень співати, виразно віршики читати,а головне допомагати. Я вдячний вам за це.
Дорогі першокласники, за ваші успіхи я хочу вручити вам дипломи. Ці дипломи підтверджують, що ви успішно прочитали буквар та стали моїми вірними друзями.
( вручає дипломи)
Також я вам ще хочу подарувати безцінний скарб. Щоб знайти цей скарб, запрошую до цікавої та незабутньої квест-гри «Прощавай, букварику».Квест містить багато різноманітних зупинок, на яких вас зустрінуть мої друзі, які вручить завдання у кольорових конвертах . За кожне правильно виконане завдання отримаєте букви- підказки.
Бажаю впевнено йти зупинками квесту, долаючи всі труднощі. А зараз прошу мене вибачити, я повинен поспішати
до інших першокласників.
Абетка: Я Абетка –вправна помічниця,
Я Букварика сестриця,
Перш ніж конверт цей вам дати,
хочу з вами разом пригадати.
Яка перша, яка остання?
Абетка: молодці! Тепер отримуйте свій конверт.
Абетка: Молодці, мої найкращі школярі. Як же вам сподобалось складати разом ці чудові літери абетки. Я
задоволена роботою всіх, і вручаю вам підказку- букви(З, В),а далі за нашим маршрутним листом вас чекає наступна зупинка.
МОВА :Я українська мова промениста,
Доступна й лагідна, весела і дзвінка.
Багата, як земля, джерельно- чиста
І тепла, наче мамина рука.
Любі друзі, вітаю вас на зупинці
«Мовознавча»! Вам потрібно виконати
наступні завдання.( вручає конверт)
Мова : Молодці, за це ви отримуєте наступну підказку ( букви Н , А)
Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо мову рідну – це невмирущий голос України!
Казкар : добрий день, дорогі першокласники! Вітаю вас на зупинці « казковій»
Казка вчить, як треба жити,
І любов у серці мати.
Доброту завжди творити,
На чуже не зазіхати.
— Чи любите ви казки? А чи знаєте ви казки ,я зараз перевірю.
Казкар: Молодці, за це ви отримуєте наступну підказку ( буква А, Л)
А ще ви завжди казки читайте,
І всьому навчайтесь сміло.
Розум, мудрість набувайте,
Бо в казках – велика сила!
Професор математики: якщо хочеш досягнути у житті своїм вершин,
Математику збагнути мусиш тонко до глибин.
Любі друзі, я професор математики, вітаю вас на зупинці
« Математичній»! Сподіваюся, ви покажете відмінні знання .
А для цього Вам потрібно виконати наступні завдання.( вручає конверт)
Професор математики: молодці, першокласники! Отримуйте підказку .