Цікавий і веселий сценарій свята "Прощавай, Букварику!" у формі квесту-гри. Містить багато різноманітних зупинок, на яких учнів чекають завдання-випробування. За правильно виконані завдання на кожній зупинці діти отримують по букві. А в кінці квесту складають ключове слово із цих літер.
КВЕСТ-ГРА
«Прощавай, Букварику!»
Мета: узагальнити здобуті знання з української мови; формувати позитивне ставлення учнів до подальшого навчання у школі; розвивати мовлення, мислення, акторські та літературні здібності, спонукати до індивідуальної діяльності, роботи в групах; розвивати пізнавальні інтереси, вдосконалювати навички читання, обчислювальні навички; виховувати любов до книжки, бажання вчитися.
Хід гри
Учитель: Сьогодні у нашій дружній класній родині сталася чудова та незабутня подія. Всі ми зібралися для того, щоб відсвяткувати неймовірне свято, на яке чекають залюбки наші дорогі першокласники. Адже кожен із вас з нетерпінням бажає отримати свідоцтво про успішне закінчення курсу навчання за Букварем. (Показую зразок). Відтепер ви впевнено та сміливо переступили один щабель доріжки знань. А наше свято буде присвячене найкращій книжці першокласника - другові Букварику, без якого ніяк не може обійтись у шкільній родині жодна дитина.
Усі ви переконалися у тому, що ваш найкращий друг, Буквар - це мудрий та досвідчений помічник, який любо відчинив вам двері у країну Знань. І де б ви не перебували в майбутньому, то кожен із вас з великою вдячністю та шаною згадуватиме свою найпершу в школі книгу, яка подарувала вам мудрі знання. А наше свято для того, щоб щиро подякувати Букварику за його цінну науку.
Сьогодні на свято до нас завітав Букварик. Зустрічайте його. (Оплески)
Буквар: Доброго дня, діти! Я прийшов, щоб дізнатися, чого ви навчилися за той час, поки ми з вами були разом. (Слухає і говорить, що молодці всі)
Пізнавали нове залюбки.
Малювали, писали, учились
І дружити навчилися ми.
З піснею дружити, друзів завели.
Ми усі навчились з сонечком вставати.
Перший рік у школі весело жили.
4. Ніколи не забудемо
Про друга Букваря.
Ми завжди вчитись будемо
Для щастя і добра.
Як подзвонить їм перший дзвінок
Будуть слово із літер складати,
Як почнеться їх перший урок.
І повторять всі букви не раз.
Ти учи, і люби їх так само,
Як любив ти, букварику, нас!
Перш ніж я вам вручатиму свідоцтва, ви всі маєте пройти відповідну квест-гру, в якій ми зможемо з Буквариком переконатися у тому, що перший клас пройшов для вас недаремно. За правильно виконані завдання на кожній зупинці ви будете отримувати по букві. А в кінці квеста складете ключове слово із цих літер. Тому усіх запрошую до цікавої та незабутньої гри «Прощавай, Букварику!». Квест містить багато різноманітних зупинок, на яких вас чекають завдання-випробування. Я думаю, що ви готові до гри, тому ознайомлюю вас із нашим маршрутом, де розміщені станції для змагання.
Давайте об’єднаємось у групи (учні із контейнера витягають одну цеглинку і відповідно за кольорами діляться на групи: зелені, жовті, блакитні). Придумують назву групі. («Яблучка», «Сонечко», «Хмаринка»)
Повторюємо правила роботи в групі.
Перша зупинка
«Загадкова»
Перевіримо, які наші учні уважні.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так»!
-Треба літери всім знати? Так.
- Треба гарно вам читати? Так.
- Треба на уроці розмовляти? Ні.
- А всі зошити порвати? Ні.
- На перерві пострибати? Так.
- А всі парти пописати? Ні.
- Треба менших ображати? Ні.
- А на перерві верещати? Ні.
- Друга треба виручати? Так.
- Завжди старших поважати? Так.
2. Завдання для команд
Відгадати загадку. Скласти слово із розсипаних букв. Команді показати це слово, тримаючи літери в руках.
Стоїть будинок. Хто в нього увійде, той знання знайде.
о, л, Ш, к, а (ШКОЛА)
Біле поле, мудрий на нім оре.
т, и, о, З, ш (ЗОШИТ)
Грамоти не знаю, а весь вік пишу.
у, к, а, Р, ч (РУЧКА)
Вчитель. Молодці! Добре впорались із завданням. Тому отримуєте першу літеру ключового слова нашого квесту. Це літера «К». (Вішаю на фліпчарт)
А далі за нашим маршрутним листом вас чекає наступна зупинка «Мовознавча».
Друга зупинка
«Мовознавча»
В нас українська мова промениста,
Доступна й лагідна, весела і дзвінка.
Багата, як земля, джерельно чиста
І тепла, наче мамина рука.
Вам потрібно виконати наступні завдання.
Мав Сашко гарну книжку,
Кинув раз її під … .
Де лежала бідна книжка,
Пробігала сіра … .
Стала мишка книжку … .
Звідкись взявся їжачок,
Він був весь із … .
Він прогнав зубасту … .
Врятував нещасну … .
Слава. Слава їжачкові,
Сором же кому? …
Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову – це невмирущий голос України!
Впорались із завданнями на зупинці мовознавчій. Тому отримуйте другу літеру «Л».
Третя зупинка
«Музична»
Потрібно заспівати всім пісню «Засмутилось кошеня».
- Молодці! Отримуйте наступну літеру-«Ю»
Четверта зупинка
«У царстсві казок»
Скарбниця фольклору містить у своєму арсеналі велику кількість цікавих та повчальних казок. Завдяки українській народній казці ви навчилися відрізняти добре від поганого, друзів від ворогів, поважати добро і правду, боротися зі злом.
— А ви знаєте , які є українські народні казки? Зараз ми перевіримо.
1. Гра «З якої казки?» (колективно)
Я читаю уривки, а діти відгадують.
«…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» («Колобок»). |
«…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і приніс додому…» («Котик і Півник» |
«…Хто тут живе? Я – Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик! А ти хто така?» («Рукавичка»). |
Старенька бабуся у лісі жила. Гостинці для неї онука несла. Хто дівчинку цю по дорозі зустрів? (Шарль Перро «Червона Шапочка») |
Став тут дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати? ( «Ріпка») |
Підробив він голосок, Став малим співати. Здогадалися вони: Ні, не наша мама. ( «Вовк та семеро козенят») |
Завдання виконали правильно. Отримуєте наступну букву «Ч».
П’ята зупинка
«Спорт-запорука здоров’я»
(фізкультхвилинка під музику)
Шоста зупинка
«У світі математики»
Діти отримують завдання із конверту, виконують їх колективно, презентують результати роботи.
2. Цікаві задачі (колективно)
1. Ось родина їжаків–
Мама й вісім малюків.
Скільки з мамою малих?
Порахуй скоріш усіх! (9)
2. Затріщали шість сорок
В парку на осиці.
Два чижі відповіли їм
Свистом у ялинці.
Скільки пташок?
Щоб це взнати –
Треба їх порахувати. (8)
3. Сонце встало вранці-рано
Розбудило звірів всіх –
Трьох корів, двох баранів.
Скільки вийшло у двір їх? (5)
-Завдання виконали, отримуйте наступну букву «И».
Сьома зупинка
«Природа навколо нас»
- Із завданнями впорались. Остання літера «К».
Восьма зупинка
«Фінальна»
Ну, що ж… Ви дійсно достойно пройшли випробування! Це неперевершено!
Усі зупинки квесту пройдено. Ви виконали всі цікаві завдання, довели, що ви кмітливі, веселі, розумні. І ось винагорода за ваші старання - «Ключик від країни Знань». Прочитайте утворене слово.
Це слово КЛЮЧИК.
Учитель.
Прощання — це, мабуть, завжди сумно, залишається щось знайоме, рідне, миле, легке. А попереду — невідоме, незнайоме, нові відкриття, нові знання, нові друзі. Наше прощання з Букварем також сумним не буде, бо це — святкування перших досягнень у навчанні, а попереду у вас багато шкільних років, цікавих уроків. Але в житті кожної людини найкращим і найпам'ятнішим завжди залишається перший клас і перша книга – Буквар.
(Виходить Буквар)
Давайте на останок подякуємо Букварю і заспіваємо про нього пісеньку.
(Пісня «Мій Букварик»)
Настала мить довгоочікувана- вручення свідоцтв про успішне закінчення курсу навчання за Букварем.
Вчитель вручає свідоцтва під оплески учнів.
На цьому наше свято закінчується. Але ми з вами не прощаємось, а кажемо: «До нових зустрічей!»