Квест-гра "Стежками дружби"

Про матеріал
Матеріал "Стежками дружби" містить : завдання для проходження квесту, вірші про дружбу, прислів'я, ігри, мирилки.Розрахований для учнів 3-4 класів.
Перегляд файлу

 

 

 

Квест – гра

«Стежками дружби»

 

 

 

              Захід розробила вчитель-методист

             Канівської ЗОШ І-ІІІ ст №4

Морозова Л.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Стежками дружби

 

Мета: розширити і поглибити поняття: друг,  дружба; дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга;

виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів та чемно ставлення учнів одне до одного;

сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

 

Обладнання: карта квесту, завдання кожної станції, відеоролики з мультфільмів, наочний матеріал, кошики, букви, мікрофон, музичне оформлення.

 

Основні поняття: друг, дружба, ознаки дружби, дружні стосунки.

 

Очікувані результати:

  • мати уявлення про вибір друзів;
  • називати ознаки справжнього друга;
  • вміти обґрунтовувати важливість дружніх стосунків з однолітками.
  •  

Форма проведення: квест-гра

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      

 

 

 

 

ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ

       

1. Вступне слово вчителя

    Сьогодні ми з вами поговоримо про те, чого не можна купити за гроші. Це про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім: і дорослим і малим, кожній людині, родині, класу, країнам  всій планеті.

- Діти, ми вирушаємо на незвичайний острів.  Щоб дібратися  до нього потрібно подолати всі труднощі, правильно виконати всі завдання під час кожної зупинки. Ви готові?

Гра-розминка

     Щоб мандрівка була цікавою,  пропоную вам цікаву розминку.

Давайте станемо у коло та будьте уважними, намагайтеся швидко і чітко виконувати всі мої інструкції. Усе потрібно робити дуже швидко. Зараз ви маєте рівно 5 секунд, щоб вибрати собі партнера і швидко потиснути йому руку.

    Тепер я говоритиму , якими частинами тіла треба швидко привітатися одне з одним.

  • Права рука до правої руки;
  • носом до носа;
  • спиною до спини;
  • вухо до вуха;
  • п’ята до п’яти;
  • мізинець до мізинця;
  • коліно до коліна; лікоть до ліктя.

 

Команди отримують маршрутні листи, де за допомогою шифру зашифровані назви локацій, якими будуть подорожувати класи. Діти розшифровують написи і готуються до початку подорожі.

Подається умовний сигнал і команди рушають в путь.

На кожній станції за правильно виконані завдання діти отримуватимуть одне із слів про дружбу.

Вчитель. В дорогу із собою візьміть наполегливість, спостережливість, кмітливість. Капітани, візьміть маршрутні листи!

І ЛОКАЦІЯ « Довідкова»

Вчитель: А тепер відгадайте, що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь? Щоб дізнатися відповідь на цю загадку, потрібно пограти в гру.

1.Гра "Живі букви"

 Діти виконують завдання. За сигналом ведучого складають з букв слово ДРУЖБА.  

Вчитель :Сьогодні ми поговоримо про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі.

 

2. Мозковий штурм (метод «Мікрофон»)

 

  •  Як ви розумієте  слово «дружба»?
  • Що означає дружити?
  • Хто може бути другом?

 

Вчитель  дає визначення поняття «дружба».

Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів. 

 

ІІ ЛОКАЦІЯ « Літературна »

 

Вчитель. Ми завітали в гості на галявину «Поетична» . Тут знаходяться  учні, які знають вірші про дружбу.

 

За горами, за лісами

Є країна неземна…

Тут випробувань багато,

Ця країна чарівна.

 

Хто пройде  усі дороги,

Хто знайде усі стежки,

Той найбільший скарб людини

З нами може віднайти.

 

 

Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити допомага.

 

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

 

 Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

 

Дружать хлопчики й дівчатка. 

В лісі дружать всі звірятка. 

Дружать ріки і струмки, 

Дружать гори і горбки. 

 

Дружать стежки й дороги. 

Колоски дружать у полі. 

Пташенята у гнізді, 

Дружать риби у воді. 

 

 Хмарки дружать в небесах,

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

 

 І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка.

Там панує мир і щастя.

 

 Міцна дружба переможе

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Те гуртом ми зробим сміло .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\ІІІ ЛОКАЦІЯ «ОСТРІВ СКАРБІВ»

 

Вчитель З давніх давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити - це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях та прикметах.

 На столі перед учнями хмаринки із зображенням прислів’їв. Кожній команді пропонується зібрати та поєднати частини прислів’я на хмаринках. 

      

  • Немає друга-шукай, а знайдеш – бережи.
  • Людина без друзів, що дерево без коріння.
  • Друзі пізнаються в біді.
  • Дружний табун і вовків не боїться.
  • Дружба – найбільший скарб.
  • Дружба як дзеркало: розіб’єш, на склеїш.

 

ІV ЛОКАЦІЯ «Мультиплікаційна»

 Гра «П’ятий зайвий?» 

 Кожна команда отримала картку, на якій є 5 казкових героїв. Знайдіть зайвого казкового героя та відгадайте до якої казки належить решта героїв.

  • Мальвіна, Буратіно, Колобок, П’єро, пес Артемон.
  • Вінні Пух, П’ятачок, віслючок Іа, Івасик Телесик, Кролик.
  • Містер Крабс, губка Боб,Сквірдвард, Патрік, леді Баг.
  • Еллі, Котик, Залізний Дроворуб, Страшило, Лев.
  • Дід Андрушка, баба Марушка, баба Яга, дочка Мінка, собачка Фінка.
  • Діпер, Мейбл, Стен Сус, Графітіфолз,Сімка.
  • Дядя Федір, кіт Матроскін, собака Шарик, Білосніжка, поштар Печкін.
  • Чебурашка, свинка Пеппа, крокодил Гена, Шапокляк, міліціонер.
  • По, панда Кунчфу, Тигриця, Мавпа, Шіфу.

 

 V ЛОКАЦІЯ «Інтелектуальна»

      1.Гра "Правда навпаки"

Вчитель У королівстві Ламай-Круши все добре перетворене на погане, а погане – на добре. І щоб повернути все на свої місця, вам потрібно розшифрувати народні приказки та прислів’я про дружбу. Злий чарівник їх заворожив, і тепер вони кажуть неправду. Допоможіть жителям цієї країни перетворити вислови на приказки та прислів’я.

   Учні мають дібрати до кожного слова слово з протилежним змістом.

1. Ворога ховай, а заховаєш – покинь. (Друга шукай, а знайдеш—бережи).

 2.Вороги забуваються у радості. (Друзі пізнаються у біді).
         3. Новий ворог гірший за двох старих. (Старий друг кращий за двох нових).
        4. Не скажу тобі, хто мій ворог, — ти не скажеш, хто я. (Скажи мені, хто твій друг, —я скажу, хто ти).

 

 2.Гра «Добре – погано» /естафета/

Учасники за командою беруть по одному слову з торбинки, читають його , а потім  несуть і розкладіть слова   на дві купки: на одну слова, що є позитивними рисами характеру, хорошими вчинками, а на іншу ті, що є негативними рисами характеру чи поганими вчинками.

У конвертах знаходяться такі слова: доброта, радість, ненависть, турбота, злість, ворожість, співчуття, милосердя, гордість, чуйність, допомога, підтримка, зрадливість, самолюбство, тактовність, ввічливість, заздрість, довіра, підлість, жадібність, повага, байдужість, справедливість, взаєморозуміння, вірність, людяність.

VІ ЛОКАЦІЯ «Театральна»

 

Вчитель. Всі ми знаємо, що дорослі прожили набагато довше життя, ніж діти, тому вони часто дають нам поради. А от чи прислухатися до таких порад чи ні, ми з вами поміркуємо, коли почуємо поради героїні мультика старенької Шапокляк. Якщо ви згодні говорите «так», якщо не згодні – «ні».

З’являється під музику Шапокляк.

 

Поради для дружних дітей від старенької  Шапокляк

  • Якщо  ти посварився з другом – терміново помирись з нам.
  • Якщо твій друг упав на слизькій дорозі, слід довго і голосно сміятися, бо друзів не можна засмучувати.
  • На день народження свого друга подаруй йому те, що у тебе завалялось.
  • Якщо твій друг засмутився – постарайся його підтримати та розвеселити. Якщо друг довірив тобі свій секрет, обов’язково розкажи про нього всім однокласникам.
  • Якщо у твого друга з’явилась нова іграшка, якою він не дає тобі погратися, зламай її.
  • Якщо у тебе є 2 цукерки – терміново заховайся, щоб ніхто не бачив та з’їж її сам.
  • Свого друга ображай, обзивай, зрідка кусай.

Вчитель Чи варто прислухатись до порад Шапокляк ? До всіх?

 

VІІ ЛОКАЦІЯ «Перевал кмітливих»   (Розв’язування ситуативних задач)

Командам пропонується подивитися відеоролик та дати поради казковим героям, як потрібно діяти у складній ситуації, щоб не втратити дружбу.

1.Відеоролик «Міст»

- Чому герої анімації не змогли перейти міст?

- Що потрібно було їм зробити, щоб подолати перешкоду?

2. Відеоролик «Мій друг – Зонтик»

- Чому слоненятко образилося?

- Як треба було вчинити поросяткові?

3. Відеоролик про крабів.

- Чому краби змогли подолати ворога?

- Що трапилося б героєм  анімації, якби вони покинули його одного?

 

 VІІІ ЛОКАЦІЯ « Мирна»

       

Вчитель. Тяжко на серці, коли посваришся з другом. І перепрошувати своїми словами часом непросто. Тож наші прадіди і прабабусі вигадали  ритмічні віршики, які швидко поліпшують настрій і відновлюють дружбу. Назвали їх просто — мирилки. 

      Мирилки – невеличкі віршики чи пісеньки, розраховані на те, щоб забути недавню сварку, відновити товариські стосунки. 

     Хоча мирилки простенькі за змістом , користь  від неї велика. Вони вносять у  ваше життя мирне начало, знижують напруження, що спалахує, як правило, без поважних причин. Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть.

Кожна команда інсценує мирилку.

 

 Інсценізація  «Мирилок»

1. Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.

 

          2.Я козак і ти козак,
             Я вояк і ти вояк,
             Щоб в бою стояти мужньо
             Ми повинні бути дружні.
             Ми хоробрі вояки –
             Побратими-козаки."

 

Грались, грались, розважались,
Веселились і сміялись.
Потім раптом посварились,
Сіли, стихли, зажурились.
Годі, годі сумувати!
Соромно ворогувати!
Не злостуй і схаменись,
Та до мене усміхнись.
 

3. Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!
Я мирюся й ти мирись,
Більш не бийся, не сварись.
Не кричи і не кусайся,
Моїм другом залишайся!

 VІІІ ЛОКАЦІЯ « Місточок дружби»

Вчитель. Як ви думаєте, що слід робити, щоб залишатися гарними друзями? Правильно, потрібно дотримуватися певних правил. Я пропоную вам збудувати місточок дружби. Виконуючи  ці правила ви збережете дружні стосунки.

Гра «Міст дружби»        

            

  • Підтримай друга у біді.
  • Умій визнати свої помилки.
  • Поважай того, з ким дружиш.
  • Не заздри успіхам товаришів.
  • Будь чемним і відвертим.
  • Зберігай довірені таємниці.

 

Команди зачитують на маршрутних листах вислови  про дружбу.

  • Знайти кращого друга – це найбільша удача в житті людини.(Сесілія Агерн)
  • Хороші друзі дістаються тому, хто сам уміє бути хорошим другом.

( Нікколо Макіавеллі)

  • Знайомі з’являються і зникають, а кращі друзі – це назавжди.

 

Вчитель Ось на горизонті з'явився острів, на якому є місто Дружби.

Погляньте, перед нами закриті ворота . По секрету вам скажу, кожен замок відкриється, якщо до нього підібрати правильний ключик. Ключик - це пісня про дружбу.

 

Тож будемо на світі жити

І разом з піснею дружити.

 

Діти виконують пісню про дружбу.

 

 

docx
Додав(-ла)
Морозова Любов
Додано
10 травня 2023
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку