Квест-гра «Уникай небезпеки».
Мета: поглибити знання учнів про надзвичайні ситуації; відпрацювання учнями теоретичних знань та навичок, які отримані ними під час вивчення теорії на уроках; викликати інтерес учнів, спонукання їх до поглиблення знань з цивільного захисту; здобуття практичних навичок захисту від наслідків надзвичайних ситуацій; розвивати пам'ять, мислення, зв’язне мовлення; виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу, вміння працювати в групах, прислухатись до думки інших.
Обладнання: картки із завданнями, пазли із зображенням надзвичайних ситуацій, прохідний лист.
Хід гри
І. Організаційний момент
1.Бесіда
У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це аварії, стихійні лиха.
- Як ви гадаєте, які події називають надзвичайними? Наведіть приклади. (Повінь, пожежа, аварія, катастрофа; забруднення води, ґрунту, повітря; ураган, смерч; радіаційне забруднення; землетрус; терористичний акт, тощо).
- Крім стихійних лих, які спричиняє сама природа, трапляються нещасні випадки через несправність техніки, через те, що деякі люди байдуже ставляться до своїх обов’язків. Це аварії. Аварії, під час яких гинуть люди, називають катастрофами.
Попереджувальний сигнал «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА!».
- Про надзвичайні ситуації повідомляють по радіо чи телебаченню.
Для того, щоб людина увімкнула радіо чи телевізор, використовують звуковий сигнал – завивання сирен, переривчасті гудки на підприємствах. Пам’ятай, що це є попереджувальний сигнал , «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА!».
Правила поведінки під час пожежі. Вогонь здавна став надійним помічником у житті людей. Разом з тим, необережне поводження з ним може призвести до виникнення пожежі. Тож, ось алгоритм дій на цей випадок:
Правила поведінки під час повені. Недарма в народі кажуть, що найстрашніші для людини – це вода і вогонь. Повінь дуже часто буває після багатосніжної зими. Рівень води в річці, озері піднімається, в результаті чого затоплюється певна місцевість. Отримавши попередження про затоплення, необхідно терміново:
Правила поведінки у разі загрози чи ведення бойових дій:
2. Оголошення правил гри
Сьогоднішня гра присвячена Дню цивільного захисту.
В змаганнях беруть участь 4 команди, що складатимуться з учнів 1-4 класів школи. Усі команди одночасно долають випробування, що знаходяться на різних станціях. Немає різниці, з якої станції розпочати. Головне – її пройти. Команда, яка справиться швидше отримує додаткові бали. Кожна команда отримує прохідний лист, де їм відмічатимуть кількість балів або витрачений час.
ІІ Основна частина
1. Квест-гра
Квест-гра складається з кількох станцій:
І станція – «Заборонна»
Цю станція команда долає разом. Їй треба скласти якомога довший перелік того, чого не можна робити при надзвичайних ситуаціях (наприклад, пожежах, зсувах, землетрусах, затопленнях тощо). Наприклад, не можна , відчувши запах газу, вмикати світло. Чим більше «не можна» - тим більше балів.
ІІ станція – «Відгадай»
Один з учасників повинен вгадати предмет, який демонструється команді, він його не бачить , бо стоїть до нього повернутим спиною.Той , хто відгадує, задає команді будь-які запитання, а вона відповідає лише «так» чи «ні». Фіксується загальний час, витрачений на відгадування. (ватно-марлева пов’язка або респіратор)
ІІІ станція – «Переправа». Умови:
-Кожен учасник має відповісти на 1 запитання (команда визначає, хто відповідає) , правильна відповідь і є успішною переправою через річку. В разі відсутності відповіді, команда може врятувати свого учасника, але той отримує не 1 бал, а 0,5 бала.
Запитання для учасників команд (1 гравець відповідає на 1 питання)
1. Під час грози небезпечно стояти… (під деревом)
2. Начальником цивільної оборони в школі є …(директор)
3. Надзвичайна ситуація може призвести до (травмування, загибелі, матеріальних збитків)
4 .Бензин можна загасити лише… (піском)
5. Назвіть третю складову процесу горіння: паливо(горючі речовини), жар(джерело запалювання) і … (повітря, тобто кисень)
6.Організований вихід людей з небезпечної території – це… (евакуація)
7.Пінними, вуглекислотними, порошковими бувають (вогнегасники)
8. В сільській місцевості найпростішим укриттям може бути (підвальне приміщення)
9. Неконтрольований процес горіння, який супроводжується знищенням матеріальних цінностей і складає небезпеку для життя людей – це… (пожежа)
10. Найпростішим засобом органів дихання може бути… (ватно-марлева пов’язка)
11. під час сигналу “ПОВІТРЯНА ТРИВОГА” людина поспішає до… (укриття)
ІV станція – «Шифрувальна»
Кожен учасник повинен відгадати зашифроване слово (переставлені або пропущені літери), яке стосується цивільного захисту та надзвичайних ситуацій. Відгадав учасник – 1 бал, команда – 0,5 бала.
10.тівряник (рятівник)
11. хіясти (стихія)
12. никисір (сірники)
V станція – «Конструктор».
Складіть пазли, впізнайте та назвіть надзвичайні ситуації
1)
2)
VІ станція – «Надзвичайні ситуації».
- Раптові підземні поштовхи (землетрус);
- Виникає при горінні (вогонь);
- Неконтрольоване горіння (пожежа);
- Природне лихо, коли вона виходять з берегів (повінь);
- Електричний розряд між хмарами або між хмарами і землею (блискавка);
- Що не можна гасити водою? (електроприлади, нафту, бензин).
Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь!
Не, під, розпалюй, деревами, багаття!
Нечзалчишаймбезснагмлядучелекстромприламдис!
ІІІ. Підсумки гри
Визначення переможців, опитування учнів.
-Які надзвичайні ситуації можуть прапитися?
-Що найголовнійше у разі виникнення НС?
-Яке завдання було найскладнішим?
-Яке завдання найбільше сподобалося?
Прохідний лист
Команда_______________________________ |
||
Етапи |
Орієнтовна кількість балів |
Бали або час |
І «Заборонна» |
Залежить від команди |
|
ІІ «Відгадай» |
Зазначається час відгадування |
|
ІІІ «Переправа». |
6-12 б. |
|
ІV «Шифрувальна»
|
6-12 б. |
|
V «Конструктор» |
Склали пазл – 5 б.
|
|
VІ «Надзвичайні ситуації» |
9 балів |
|