Квест-гра «Уникай небезпеки».

Про матеріал
поглибити знання учнів про надзвичайні ситуації; відпрацювання учнями теоретичних знань та навичок, які отримані ними під час вивчення теорії на уроках; викликати інтерес учнів, спонукання їх до поглиблення знань з цивільного захисту; здобуття практичних навичок захисту від наслідків надзвичайних ситуацій; розвивати пам'ять, мислення, зв’язне мовлення; виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу, вміння працювати в групах, прислухатись до думки інших.
Перегляд файлу

 Квест-гра «Уникай небезпеки».

 Мета: поглибити знання учнів про надзвичайні ситуації; відпрацювання учнями теоретичних знань та навичок, які отримані ними під час вивчення теорії на уроках; викликати інтерес учнів, спонукання їх до поглиблення знань з цивільного захисту; здобуття практичних навичок захисту від наслідків надзвичайних ситуацій; розвивати  пам'ять, мислення,  зв’язне  мовлення; виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу, вміння працювати в групах, прислухатись до думки інших.

Обладнання: картки із завданнями, пазли із зображенням надзвичайних ситуацій, прохідний лист.

Хід гри

І. Організаційний момент

1.Бесіда

У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це аварії, стихійні лиха.

- Як ви гадаєте, які події називають надзвичайними? Наведіть приклади. (Повінь, пожежа, аварія, катастрофа; забруднення води, ґрунту, повітря; ураган, смерч; радіаційне забруднення; землетрус; терористичний акт, тощо).

- Крім стихійних лих, які спричиняє сама природа, трапляються нещасні випадки через несправність техніки, через те, що деякі люди байдуже ставляться до своїх обов’язків. Це аварії. Аварії, під час яких гинуть люди, називають катастрофами.

Попереджувальний сигнал «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА!».

- Про надзвичайні ситуації повідомляють по радіо чи телебаченню.

Для того, щоб людина увімкнула радіо чи телевізор, використовують звуковий сигнал – завивання сирен, переривчасті гудки на підприємствах. Пам’ятай, що це є попереджувальний сигнал , «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА!».

Правила поведінки під час пожежі. Вогонь здавна став надійним помічником у житті людей. Разом з тим, необережне поводження з ним може призвести до виникнення пожежі. Тож,  ось алгоритм дій на цей випадок:

  •                   Закрийте усі вікна, щоб не створювати протяг;
  •                   Коли виникла пожежа, телефонуй за номером 101;
  •                   Електроприлади, що знаходяться під напругою, гасити водою ні в якому разі не можна. Їх треба вимкнути з розетки, інакше вас вдарить струмом;
  •                   При перших ознаках загоряння слід відключити подачу газу;
  •                   Горіння легкозаймистих рідин ліквідується за допомогою вогнегасника, щільної тканини або піску;
  •                   Якщо вам не вдається самостійно ліквідувати вогнище загоряння, негайно залишіть квартиру і чекайте приїзду рятувальників;
  •                   Вхідні двері слід щільно закрити,  не замикаючи на ключ. Якщо є можливість, прокладете в щілини між дверима і прорізом мокрі ганчірки, щоб полум'я не поширювалося за межі квартири.

Правила поведінки під час повені. Недарма в народі кажуть, що найстрашніші для людини – це вода і вогонь. Повінь дуже часто буває після багатосніжної зими. Рівень води в річці, озері піднімається, в результаті чого затоплюється певна місцевість. Отримавши попередження про затоплення, необхідно терміново:

  • вийти в безпечне місце – на височину (попередньо відключивши воду, газ, електроприлади);
  • якщо повінь розвивається повільно, необхідно перевести майно в безпечне місце, а самому зайняти верхні поверхи (горища, дахи будівель), в крайньому   разі забратись навіть на  дерево;
  • для того, щоб залишити місця затоплення, можна скористатися човнами, катерами та всім тим, що здатне утримати людину на воді (колоди, бочки, автомобільні камери тощо);
  • коли людина опинилася у воді, їй необхідно скинути важкий одяг та взуття, скористатись плаваючими поблизу  засобами й чекати допомоги.

Правила поведінки у разі загрози чи ведення бойових дій:

  •                  закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками). Вимкнути живлення, закрити воду і газ.
  •                  взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;
  •                  відразу залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;
  •                  попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;
  •                  без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;
  •                  проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

2. Оголошення правил гри

Сьогоднішня гра присвячена Дню цивільного захисту.

 В змаганнях беруть участь 4 команди, що складатимуться з учнів 1-4 класів школи.  Усі команди одночасно долають випробування, що знаходяться на різних станціях. Немає різниці, з якої станції розпочати. Головне – її пройти. Команда, яка справиться швидше отримує додаткові бали.  Кожна команда отримує прохідний лист, де їм відмічатимуть кількість балів або витрачений час.

ІІ Основна частина

1. Квест-гра

Квест-гра складається з кількох станцій:

І станція – «Заборонна»

Цю станція команда долає разом. Їй треба скласти якомога довший перелік того, чого не можна робити при надзвичайних ситуаціях (наприклад, пожежах, зсувах, землетрусах, затопленнях тощо). Наприклад, не можна , відчувши запах газу, вмикати світло. Чим більше «не можна» - тим більше балів.

ІІ станція – «Відгадай»

Один з учасників повинен вгадати предмет, який демонструється команді, він його не бачить , бо стоїть до нього повернутим спиною.Той , хто відгадує, задає команді будь-які запитання, а вона відповідає лише «так» чи «ні». Фіксується загальний час, витрачений на відгадування. (ватно-марлева пов’язка або респіратор)

ІІІ станція – «Переправа». Умови:

-Кожен учасник має відповісти на 1 запитання (команда визначає, хто відповідає) , правильна відповідь і є успішною переправою через річку. В разі відсутності відповіді, команда може врятувати свого учасника, але той отримує не 1 бал, а 0,5 бала.

Запитання для учасників команд (1 гравець відповідає на 1 питання)

1. Під час грози небезпечно стояти… (під деревом)

2. Начальником цивільної оборони в школі є …(директор)

3. Надзвичайна ситуація може призвести до (травмування, загибелі, матеріальних збитків)

4 .Бензин  можна загасити лише… (піском)

5. Назвіть третю складову процесу горіння: паливо(горючі речовини), жар(джерело запалювання)  і … (повітря, тобто кисень)

6.Організований вихід людей з небезпечної території – це… (евакуація)

7.Пінними, вуглекислотними, порошковими бувають (вогнегасники)

8. В сільській місцевості найпростішим укриттям може бути (підвальне приміщення)

9. Неконтрольований процес горіння, який супроводжується знищенням матеріальних цінностей і складає небезпеку для життя людей – це… (пожежа)

10. Найпростішим засобом органів дихання може бути… (ватно-марлева пов’язка)

  11. під час сигналу “ПОВІТРЯНА ТРИВОГА” людина  поспішає до… (укриття)

ІV станція – «Шифрувальна»

Кожен учасник повинен відгадати зашифроване слово (переставлені або пропущені літери), яке стосується цивільного захисту та надзвичайних ситуацій. Відгадав учасник – 1 бал, команда – 0,5 бала.

 

  1. огнеаскивгни (вогнегасники)
  2. драві з доюво (відра з водою)
  3. сокіп, ямлзе (пісок, земля)
  4. рспртр (респіратор)
  5. пратизго (протигаз)
  6. еауаія (евакуація)
  7. ренаси (сирена)
  8. птаекча (аптечка)
  9. вжвнн (виживання)

10.тівряник (рятівник)

11. хіясти (стихія)

12. никисір (сірники)

V станція – «Конструктор».

Складіть пазли, впізнайте та назвіть надзвичайні ситуації

1)

C:\Users\User\Downloads\imgonline-com-ua-PuzzleRjeWw51mgJ0E.jpg

 

2)

C:\Users\User\Desktop\imgonline-com-ua-PuzzleQDUkjyep2S1q.jpg

 

VІ станція – «Надзвичайні ситуації».

  1. Відгадайте про що йде мова:

-          Раптові підземні поштовхи (землетрус);

-          Виникає при горінні (вогонь);

-          Неконтрольоване горіння (пожежа);

-          Природне лихо, коли вона виходять з берегів (повінь);

-          Електричний розряд між хмарами або між хмарами і землею (блискавка);

-          Що не можна гасити водою? (електроприлади, нафту, бензин).

 

  1. Роз’єднайте на окремі слова, запишіть речення:

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь!

 

  1. Складіть речення зі слів:

Не, під, розпалюй, деревами, багаття!

 

  1. Закресліть букви Ч, М, С та прочитайте речення:

Нечзалчишаймбезснагмлядучелекстромприламдис!

 

ІІІ. Підсумки гри

Визначення переможців, опитування учнів.

-Які надзвичайні ситуації можуть прапитися?

-Що найголовнійше  у разі виникнення НС?

-Яке завдання було найскладнішим?

-Яке завдання  найбільше сподобалося?

 

Прохідний лист

 

 

Команда_______________________________

Етапи

Орієнтовна кількість балів

Бали або час

І

«Заборонна»

Залежить від команди

 

ІІ

«Відгадай»

Зазначається час відгадування

 

ІІІ

«Переправа».

6-12 б.

 

ІV

«Шифрувальна»

 

6-12 б.

 

V

«Конструктор»

Склали пазл – 5 б.

 

 

 «Надзвичайні ситуації»

9 балів

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Босик Альона
Додано
28 лютого
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку