Звіт
з виховної роботи
Основною метою виховної діяльності в цьому році під час дистанційного навчання було побудувати виховну роботу таким чином, щоб вона була для учнів цікавою та корисною одночасно. Щоб ця робота сприяла творчому саморозвитку вихованців, дозволяла би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі.
Головна мета виховної роботи 2022-2023 навчальному році – формування громадянина—патріота України, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.
Виховні заходи, що проводились протягом навчального року, були різноманітними, відповідали віковим особливостям учнів, сприяли розвитку творчих здібностей та ініціативності школярів.
Одним із пріоритетних напрямків виховної роботи є громадянське виховання.
Вважаю, що головним завданням громадянського виховання є формування основ громадянської самосвідомості – відчуття належності до певної нації, яка виявляється в етнічному самовизначенні.
Виховні заходи мають на меті прищепити дітям насамперед любов до рідного краю, до землі своїх предків, до рідної мови, оселі, до Батьківщини, почуття гордості за свій народ, повагу до національної культури, національних звичаїв та оберегів.
Проводились такі заходи:
Конкурс малюнків «Україна – гостинна земля»,
година патріотичного виховання «Україна гідна свободи»,
година народознавства «Обряди та звичаї рідного краю»,
|
подорож «Місцями рідного міста»,
класний конкурс колядок та щедрівок,
літературно-музична композиція «Мова – духовний хліб нації»,
Інтелектуальна гра «Європа – наш спільний дім»,
година спілкування «Шлях до незалежності»,
виховна година «Наші символи»,
флешмоб до Всеукраїнського дня Вишиванки.
На заняттях я ознайомлюю дітей з побутом нашого народу як у минулому, так і на сучасному етапі. Розвиваюю у дітей цікавість до української національної обрядовості, народних свят, ігор, народних прикмет. Не обхожу увагою й українську національну кухню.
Для створення безпечного навчального середовища, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей, попередження порушення норм поведінки з учнями постійно та своєчасно проводилися виховні заходи щодо антибулінгу.
Проведено анкетування з батьками та учнями класу, проводилися індивідуальні та загальні просвітницько-профілактичні заходи згідно плану: «Життя без чорних смуг», «Правила безпечної поведінки», бесіда для батьків «Запобігання насильству над дітьми», Моделювання ситуацій на тему: «Правила, обов’язкові для всіх», читання та вивчення прислів’їв про вчинки, гра «Давай миритись», виступ на батьківських зборах «Все, що треба знати батькам про булінг»
Особливу увагу приділено профілактиці булінгу і кібербулінгу серед здобувачів освіти. З цією метою проведено відео лекторій, квест «STOP булінг», «Кібербулінг – сучасна загроза», «В полоні інтернету». Протягом року в класну групу скидувала відеофільми для перегляд вихованцями з метою пропаганди здорового способу життя та запобігання протиправної поведінки.
Впроваджувала ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирала такі виховні технології, як години міркування «Як змінити характер людини», «Як згуртувати наш учнівський колектив», «Як стати досконалішим». Значну увагу приділа формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
Систематично проводилися профілактичні бесіди з дітьми на правову тематику, добирався відеоматеріал для самостійного перегляду. Це дало змогу здобувачам освіти більш детально ознайомитися з правовими нормами, почути про реальні правопорушення та дізнатися про різні види покарань.
Мета правового виховання — формування в учнів правової культури громадянина України, що складається передусім зі свідомого ставлення до своїх прав і обов'язків перед суспільством і державою, виховання глибокої поваги до законів і правил людського співжиття, готовності дотримуватися й виконувати закріплені в них вимоги.
Провела гру-квест «Стежками рідної землі», в процесі якої, сприяла формуванню у дітей пізнавального інтересу до вивчення рідної землі, її історії, звичаїв, виховувала почуття патріотизму та любові до рідного краю, почуття взаємодопомоги.
В класі пройшов виховний захід «Сторінками Червоної книги», на якому учні поглибили свої знання про Червону книгу України, збагатили скарбничку знань про охорону рідного краю та разом сформулювали заповіді з охорони і збереження природи.
Постійно учні класу приймали участь у написанні листів та малюнків воїна ЗСУ. Наші бійці дуже радіють, коли їм передають вірші, листи, обереги, малюнки та інші дитячі роботи. Батьки і діти активно долучалися до благодійних акцій нашим захисникам. Передали багато солодощів, цукерок, печива, кави, чаю. Сподіваємось, що наш невеличкий, але посильний вклад зігріє теплом наших воїнів. Сподіваємося, що малюнки та листи стануть своєрідними оберегами для наших воїнів і підтримають їх у важку хвилину.
У процесі роботи я бачу, як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес впізнання. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні, емоційно-відкриті та чутливі до моральних проблем.
В квітні пройшов майстер-клас «Чарівна усмішка» . Захід був направлений на розширення знань дітей про предмети гігієни, їх призначення, особливості користування ними; прищеплення культурно- гігієнічних навичок та формування у дітей бережливого ставлення до власного здоров’я.
Була організована зустріч з мамою Шевченко Микити, яка працює медичною сестрою в лікарні.
Учні класу прийняли участь у створенні відео роботи на тему «Молодь за безпеку дорожнього руху». Діти чітко, емоційно розповідали про правила дорожнього руху, дорожні знаки та правила користування громадським транспортом, про свідоме ставлення до обов'язків пішоходів та пасажирів.
Робота була різноплановою. Ось приклади: рольова гра «Перша допомога та самодопомога», перегляд фільму «Вогонь друг чи ворог?», сценка-діалог «Шкідливі звички», перегляд повчального фільму «Уроки обережності – ДОРОГА», малюнкове тестування «Сам у місті».
До Дня фізичної культури і спорту зробили фотоколаж «Спортсмени серед нас» , на якому розказали про власних класних спортсменів: Пруцьку Аріну (повітряна гімнастика), Степанюка Євгена ( тхеквондо), Лобанову Настю (карате) .
Прийняли участь в челенджи «Рух - це життя!»
У процесі естетичного виховання важливо навчити учнів розуміти й сприймати красу. Спостерігаючи прекрасне, людина не може залишатися байдужою. Тому треба, щоб діти вміли розрізняти справді красиве і потворне. В естетичному вихованні школярів використовують різні форми роботи. Діти малювали малюнки до різних свят, робили новорічні прикраси, прийняли участь у шкільних конкурсах «Весна іде» та до Дня народження Т. Г. Шевченка.
З нагоди Дня Матері та Міжнародного дня сім`ї учні класу підготували концертну програму. Захід проходив у форматі конференції. Тепла атмосфера заходу розчулила всіх присутніх. Звучали пісні, віршовані рядки, музичні композиції та привітання зі словами пошани та вдячності до матерів, бабусь за їхню ласку і любов, Цього дня у віршах та піснях линула велика любов і ніжність дітей до своїх матусь.
Дітки із задоволенням спілкувалися з письменницею, ставили різноманітні запитання, разом з авторкою фантазували і, звичайно, знайомилися з книгами Віри Марущак.
На народознавчому святі «Розцвіла Україна вишиванками»
ми згадали історію започаткування цього цікавого свята, обговорили те, як з’явилися вишиванки, що символізують кольори шиття, дізналися про різноманітні символи рослинних та геометричних орнаментів на вишиванках та їх значення. Звичайно ж, не обійшлося і без цікавих інтерактивів. Насамкінець ми влаштували читання поезій, присвячених феномену української культури.
27 квітня для учнів класу було проведено онлайн-заняття «Екоквест «Місія – врятувати Землю», на якому потрібно було пройти тест, розгадати анаграми, ребуси, розшифрувати прислів’я, розсортувати сміття, відповісти на ековікторину. Цікаві завдання з локацій «Повітря», «Вода», «Земля» сприяли поглибленню екологічних знань, розвитку творчої уяви, спонукали учнів до розуміння необхідності дбайливого ставлення до природи, відчуття власної відповідальності за збереження навколишнього середовища.
Головними завданнями цього напрямку виховної роботи було забезпечення повного взаєморозуміння і взаємодії школи і сім'ї у здійсненні комплексного підходу до виховання. Сприяння створенню в кожній сім'ї умов для всебічного виховання дітей.
Було проведено:
Батьківські збори (31.08)- «Особливості організації освітнього процесу в
4 класі НУШ», фідбек «Що таке батьківський авторитет і як його зберегти», консультація «Інформаційна культура школяра», співбесіда «Гра – основний шлях пізнання світу».
В телефонному режимі:
Анкетування «Види виховання: «Авторитарний, демократичний, конфліктний».
Батьківські збори (Онлайн) «Закони виховання в родині. Якими їм бути?». Індивід. консультація «Покарання та заохочення. Як дієві засоби виховання», батьківські збори з психологом та інші заходи.
До Міжнародного Дня 8 березня зробили відеоконцерт « Хвала і шана вам, жінки!» та привітали матусь з цим святом.
До Великодня організували віртуальну фотовиставку «Моя сім’я в пасхальний день» для батьків та учнів.
Підтримали шкільний челендж «Материнська любов - найсвятіша», присвячений, Міжнародному Дню матері. Кожній матусі нашого класу у свято надіслали відео привітання зі словами любові та поваги.
В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім’ї. Адже робота з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи вихователя.
Знайомила батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделювала педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомогли батькам розв’язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками.