Квест-гра «Йде світом Святий Миколай, ти добром його стрічай!»

Про матеріал

Квест-гра створена для учнів початкових класів. На грі учні ознайомлюються зі святом Миколая; з традиціями й обрядами рідного народу. Грою виховують любов і повагу до традицій та обрядів рідної України; викликають в дітей позитивний емоційний настрій, створюють атмосферу добра і дружби; виховують в учнів чуйність, доброту, доброзичливість, милосердя, вдячність; сприяють розвиток творчих здібностей дітей.

Перегляд файлу

Квест-гра на свято Миколая

«Йде світом Святий Миколай, ти добром його стрічай

Мета: ознайомити учнів із святом Миколая; з традиціями й обрядами рідного народу; пригадати пісні та вірші про Святого Миколая; виховувати любов і повагу до традицій та обрядів рідної України; викликати в дітей позитивний емоційний настрій, створити атмосферу добра і дружби; виховувати в учнів чуйність, доброту, доброзичливість, милосердя, вдячність; сприяти розвиткові творчих здібностей дітей.

Форма проведення: квест-гра.

Обладнання: класи та зал, прикрашені сніжинками, дитячі малюнки, яскраві ілюстрації, фонограми до пісень, ялинка, різочки, маршрутні листи для класів, стрічки на руку, сніжинки на яких написані слова: добро, щедрість, чесність, любов, турбота та добрі діла, назви локацій: «Світлиця Святого Миколая», «Чортикова ущелина», «Джерело мудрості», «Янгольський рай».

Всі учні збираються в залі, отримують завдання і вирушають в подорож.

Хід квест-гри

1. Початок гри. Звучить чарівна музика (Учні заходять до залу і витягують різнокольорові стрічки, які визначать поділ на групи, займають свої місця)

Учень читає вірш

За вікном сніжок летить,
Вітром завіває,
Тож спішіть усі до нас
На свято Миколая!
Є свято гарне в Україні.
Є свято казки чарівне.
Що Миколай в святій ряднині
Слухняним ласощі несе.

Це свято раз буває в році.
Воно нікого не мине.
Бо Миколай Святий із неба.
В оселю кожну зазирне.

Учитель. Сьогодні, мої милі друзі, довгоочікуванний день зустрічі з мріями та подарунками. Ви з самого ранку виглядали гостя, аби отримати подарунки, але не тільки отримати, а й подарувати Миколаю щось незвичне. Довго й старанно діти готувалися, аби показати, як вони люблять його, які вони слухняні й талановиті. Ми вирушаємо в цікаву подорож локаціями із чудотворною метою  «Твори добро». Свій заслужений подарунок підчас квест-гри ви зможете потім передати Святому Миколаю.

      Класи, разом з кураторами, старшими учнями, отримайте маршрутні листи. Бажаю успіхів!

І локація «Світлиця Святого Миколая»

Читання легенди «Дитинство Святого Миколая» (показ слайдів)

Дуже давно жив у місті Мирах, у Малій Азії хлопець Миколай. Нічого не бракувало малому Миколі: ні гарної одежі, ні смачної їжі. Але не мав він ні тата, ні мами. Хлопчик ріс під опікою (під наглядом чужих людей). Та коли він виходив із свого гарного будинку і бачив, як убого живуть сусідські діти, серце його завмирало. Був у Миколи старий учитель, який учив його молитися, читати і писати. Одного разу читав він разом з учителем Святе Письмо, а було там написано: «Коли ти робиш добро іншому, то нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…»

— Учителю, поясни мені, як це розуміти? — запитав у задумі.

— А так, сину: коли робиш добро іншому, не треба про це нікому розповідати. Краще не хвалитись своїми добрими вчинками, — відповів учитель.

Це було пізньої осені. Микола вже знав, що багато діток в його околиці сидять голодні в неопалюваних хатах. Дуже бідує родина старого Олександра. «Не можу я спокійно спати, коли інші діти голодні» — подумав.

Устав і пішов до комори тихенько, щоб ніхто не чув і не бачив, набрав повну торбу різних харчів ще й кілька товстих полін (дров) захопив. У своїй скрині відшукав взуття.

Сказав своїй няні, що йде спати, взяв торбу і пішов до хати старого Олександра. Кинув торбу на порозі і швиденько побіг назад.

А вранці старий Олександр знайшов торбу і не міг натішитися подарунками. Але не міг здогадатися, кому дякувати.

Отак розпочалося таємне обдарування бідних. Люди молили Бога за невідомого, що допомагає їм, та не могли здогадатися, що то був Миколай. Але слуги помітили, що зникають речі. І одного разу вистежили Миколу. Вони запитали хлопчика, навіщо він це робить. Він відповів, що не може спати, коли бачить голодних дітей.

А коли Миколай виріс, то став священиком і все своє добро роздав бідним. Скрізь чинив тільки добро. За це Бог дав йому силу творити ще більше добра.

Коли він помер, то церква зарахувала його до святих. А тепер діти моляться до Святого Миколая, щоб він допоміг їм бути добрими і щоб нагороджував їх за добрі вчинки. Вони чекають ночі з 18 на 19 грудня, щоб почути срібні дзвіночки на санчатах, якими їде до них святий Миколай. Кажуть, що тоді радіє місяць на небі, посміхається, бо він знає, що в цю ніч усі радітимуть. І ті, хто робить подарунки, і ті, для кого вони призначені. Бо найбільше щастя в житті — це творити добро.

Запитання до легенди.

За ваші відповіді  вручаю вам сніжинку із написом «Милосерддя», яку ви подаруєте Миколаю.

ІІ локація «Чортикова ущелина». Учні заходять, вітаються.

   Учитель.  Проходьте, проходьте, які ви чемні, виховані. (Вискакує Чортик)

Чортик.  От зараз я і перевірю, які вони хороші, як гарно вони вчаться в школі. Я задаватиму вам питання, а ви, якщо це правильно,  плескаєте в долоні, а якщо ні – просто тихо сидіть.

Питання

1.    Колобка з’їла лисиця?

2.    Святий Миколай приходить восени?

3.    Найбільша річка України – Уж?

4.    Україна – це Європа?

5.    Картина, на якій зображено природу – це портрет?

6.    Горобці відлітають на зиму у теплі краї.

7.    Коней перед далекою дорогою заправляють бензином.

8.    Карпати - це море.

9.    На Новий рік в кожній хаті прикрашають вербу

10.   Філія «Устинівська ЗШ І-ІІ ступенів- найкраща школа.

Чортик .  Справді, багато знають ваші діти.  Але ж це просто – лише так чи ні. А якщо я їм завдання ускладню і загадуватиму загадки, вони точно не впораються.

Загадки

* *

Через воду він проводить,

А сам з місця вік не сходить.

(Міст)       

* * *

Мов маленький м’ячик,

Висить, а не скаче,

Рум’яне, гладеньке,

На смак солоденьке.

(Яблуко)    

* * *

До дітей

В небі високо між хмар

На мотузці він літав.

За мотузку потягну

Та на землю поверну.

(Повітряний змій)

* * *

Є у мого татка

На колесах хатка.

Возить хатка невеличка

Нас на дачу і до річки.

(Машина) 

         * * *

Книжечки маленькі,

Аркуші біленькі.

В них ми вчимося писати,

І складати, й віднімати.

(Зошит)

* * *

Загорнулася в клубок

Ціла купка голочок.

Лис підбіг, голки понюхав.

Потім довго носа чухав.

(Їжак)       

* * *

Як навколо об’їси –

Серединки не проси.

Ми такі гостинці:

Дірка в серединці.

(Бублики)  

         * * *

У ворота він летить,

Як зумієш гол забить.

Скаче весело по полю,

Незамінний у футболі.

(М’яч)

* * *

Народився із землі,

Зарум’янивсь на вогні

І з’явився на столі

До борщу тобі й мені.

(Хліб)

* * *

Цього діда мусиш  знати,

Він стоїть десь під стіною.

Кожен день твою кімнату

Підмітає бородою.

(Віник)      

* * *

Сопе, хропе, часом чхає,

Сюди-туди зазирає;

На морозі замерзає,

Бо одежини не має.

(Ніс)

* * *

Швидко мчить, бо поспішає,

Пасажирів підбирає.

І хвилинка у хвилинку

Їх доставить на зупинку.

(Автобус)  

         * * *

Дерев’яні хлопці

Лежать у коробці.

Коли з нами граються,

То вогнем займаються.

(Сірники)

* * *

Шепчу я веселі сни,

Тільки ти скоріш засни.

Всі кладуть мене під вушко,

Бо на те я і …

(Подушка)

* * *

Як запалять, то горить,

Як горить, то плаче.

Обережненько гасіть,

Бо впече у пальчик!

 

Чортик. Молодці!  Вручаю Вам сніжинку із написом «Доброта»

ІІІ локація «Джерело мудрості» (бібліотека)

Бібліотекар. Давайте, діти, доведемо, що ми виховані та чемні. Я буду говорити речення, якщо ви згодні зі мною, то відповідайте хором «Це все я, це все я, це компанія моя», а якщо не згодні – то мовчіть.

  •                Хто співає, веселиться і роботи не боїться?
  •                Хто із вас таких хороших, на каток іде в галошах?
  •                Хто із вас, скажіть лишень, знає віршів і пісень?
  •                Чи багато тут у нас невмивак є серед нас?
  •                Хто із вас , скажіть лишень, на зарядці день у день?
  •                Хто найбільш із вас зумів з річки виловить корів?
  •                Хто пройти ладен півсвіту, Миколая щоб зустріти?
  •                 

ЗАГАДКИ

  1.            Без пензля, без олівця хто малює без кінця (Мороз).
  2.            На морозі міцна та гостра, а на сонці плаче (Бурулька).

3 .Узимку під ногами лежить, а влітку не знайдеш (Сніг).

  1.               Що за гість прийшов до нас і тепла уже нема (Мороз).
  1. У воді родиться, а води боїться (Лід, крига).
  1. Біла морква взимку росте (Бурулька).
  1. Влітку відпочивають, взимку дітей катають (Санчата).
  1. Скатертина біла всю землю накрила (Сніг).
  1. У вогні не горить, у воді не тоне (Лід).
  1. Дві дощечки, дві сестри несуть мене із гори (Лижі).
  1. Хто малюнок на вікні за ніч намалював мені (Мороз).
  1. Лід на річках, сніг на полях,

Віхола гуляє, — коли це буває?(Узимку).

13.Узимку, та влітку одним кольором (Ялинка).

  1.          І дорослі, і малі , подарунки від нього ждуть ( Дід Мороз).
  1. Біла зірка з неба впала

На долоню і пропала ( Сніжинка).

Бібліотекар.  Конкурс віршів до свята Миколая. Вручаю сніжиночку із написом « Щедрість».

ІV локація «Янгольський рай» 

 Учитель. Вітаю вас!  Відгадайте, хто це біля мене.

Янгол.

Я вас охороняю,

Думки ваші таємні знаю,

Крила маю як у птаха,

Німб над головою. 

Живу над вашим дахом,

Оберігаю  вас від злого! (Бере до рук книги і показує дітям)

- Маю для вас дві книжки в одній   книжці -  добрі  справи   показує  свою  тоненьку  книжку).  А  в  другій оцій -  гріхи,  грішки  й  усякі  погані діла . От я вас пошукаю (читає прізвища дітей)

Учитель.

 – Янголе, в нас чемні і виховані діти.

- Діти, хто допомагає Св. Миколаю збирати подарунки діткам. Так звісно янгол.

Давайте разом з вами зараз зробимо янгола – оберега, щоб він був оберегом для вас. А для цього нам буде потрібно аркуш паперу, олівець, ножиці. Майстер-клас від Янгола. Учні роблять янгола-оберега.

2. Всі заходять до залу, сідають і чують звенять дзвоники. Заходить Святий Миколай.

Св. Миколай.

- Мир  в  господі,  діти  добрі!

Знаю, що  мене  чекали,
любов, повагу, щирість, милосердя
усім людям  дарували.

Учитель. Святий Миколає, діти мають і для тебе подарунки

у філії «Устинівська ЗШ І-ІІ ступенів» нехай  лунає
Весела  пісня й  щирий  сміх. (учні співають пісні, вручають Миколаю сніжинки)

СВ. Миколай
- А я й не  сподівався,  що ви  такі  завзяті,  і на  таланти багаті.

Учитель. Святий  Миколаю !

Потіш  дарунками  усіх. 

СВ. МИКОЛАЙ

- Любі  друзі,  щиро  всіх  вітаю!    І для  кожного  із  вас гостинчика  маю.

--    Янголе, допомагай.

(Роздають  дарунки під музику)

Святий Миколай. Час  прощатись, далі  вирушаю…Дякую за віршики, пісеньки. А я й не знав, що таких чемних дітей зустріну. Я хочу побажати вам, діти, робити тільки добро.  Йдіть  завжди  дорогою  добра, я  ж  оберігатиму  всіх  вас  від  зла. (Виходять разом із янголом)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 18
Оцінки та відгуки
  1. Яцко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яцко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Панасюк Ольга
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  4. Богдан Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Вашулевська Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Слинько Ніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гора Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Приймаченко Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Шаповалова Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Темносагата Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Порубльова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Кисса Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Васкул Наталі
    Дякую, оригінально!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  15. грабовецька ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Николенко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Лисенко Олена Костянтинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Коваль Любов Дмитрівна
    Дякую за корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 15 відгуків
doc
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
49199
Оцінка розробки
4.9 (18 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку