Тема заняття:
«Ми – маленькі патріоти»
(Квест-гра)
Мета:
- закріпити знання дітей про Україну, історію, культуру,українську державну символіку: герб, прапор, гімн, їхнє значення;
- продовжувати формувати уявлення дітей про народні символи та обереги українського народу,збільшувати словниковий запас слів;
- розвивати вміння дітей оспівувати Україну у віршах, піснях і прислів’ях; - виховувати любов до України, почуття гордості і поваги до захисників своєї держави і народу, до її звичаїв і традицій.
Обладнання: плакати з зображенням державних символів України, сюжетні ілюстрації на національну тематику, віночки, вишиті рушники, українські костюми для дітей, мультимедійна дошка, аудіоапаратура, пісня «Про Україну», вірші, пазли «Україна», свічка, клей,папір,серце.
Попередня робота: розучування пісень та віршів, прислів’я,відеоролики
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь.
Діти сьогодні до нас завітали гості. Давайте привітаємось.
Доброго ранку- сонце привітне!
Доброго ранку-небо блакитне!
Дорого ранку-в небі пташки! Доброго ранку –гості дорогі!
Діточки,сідайте будь ласка на стільці.
Розкриття теми заняття
Вихователь. А піде в нас розмова, діти, про те, що об’єднує нас усіх. Як думаєте що нас усіх об’єднує ? Це наша Батьківщина. Діти, скажіть мені, будь-ласка, як називається наша Батьківщина? (Україна). Хто ми з вами є? Якою мовою розмовляємо?
Україна – це край, де ми народилися, живемо, де жили наші діди, прадіди. Здавна українці вважались талановитим і співучім народом.
-Діти, а хто з вас знає, чим багата наша країна?
Діти. Багата хлібом, пшеницею, лісами, степами, Карпатськими і Кримськими горами, Чорним та Азовським морем.
Лісова мавка. Доброго дня, любі діти. Наша Україна багата лісами. Мандруючи ними я загубила свою чарівну скриньку. І мені потрібна ваша допомога.
Ми з вами відправимось в цікаву подорож по нашій рідній країні. Під час мандрівки ви ознайомитеся з традиціями і символами нашого краю, щоб краще пізнати де народилися і живете. Я впевнена що ви любите свою рідну землю і є справжніми патріотами. Ви маєте бути відданими і люблячими синами та доньками нашої Батьківщини бо лише таким ці завдання підсилу.
Вихователь. Діти, допоможемо Мавкі віднайти скриню?
Лісова мавка. Дякую, що погодились. Ось і перше завдання, потрібно відгадати загадки.
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна
Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься…(Україна)
На ріднім полі шепчуть колоски.
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина Шептала тихе слово…(Україна)
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, доречі, ще й талановиті. …(Україна)
Землю засівають і пісні співають, На бандурі грають і вірші складають Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти, то скажіть же, діти,
Що це за країна? …( Наша славна Україна!)
Вихователь. Першу перешкоду подолали. Але є ще одна перешкода, потрібно скласти нашу мапу. Спробуємо це зробити разом ?
Дидактична гра: «Склади мапу України»
Складання мапи України з фрагментів (пазли)
Лісова мавка. Молодці малята, ви швидко впорались із першими завданнями. Тож отримуєте наступну підказку.
«Державна».
На цій дошці є символи, може ви знаєте що це?
(діти з вихователем підходять до дошки де розташовані картинки з зображенням державних символів)
Вихователь. Діти, ви знаєте, що кожна країна має свої державні символи? Назвіть державні символи нашої країни.
Діти. Державний прапор, герб, гімн.
Вихователь. Давайте поглянемо на наш прапор і скажемо, якого він кольору і що символізують ці кольори.
Діти. Прапор синьо-жовтого кольору. Жовтий колір- колір сонця, пшениці; синій колір – колір неба і води.
Вихователь. Герб – це символ влади. Ще Герб називають Тризубом.
Тризуб символічно нагадує маму, тата і дитину.
Давайте сядемо і послухаємо цікаву легенду про держані символи.
(сідають на стільчики)
Вихователь.
- Національний прапор України – це синьо-жовтий стяг. Синій – колір неба, води, миру. А жовтий – колір хліба, життя.
- Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Коли грає гімн, всі люди встають і слухають його уважно стоячи.
Ось ми з вами і познайомилися з державними символами України.
Вихователь. Ми з вами такі маленькі та також знаємо свій державний Гімн
,давайте всі станемо і заспіваємо
Звучить Гімн (один стовпчик)
Ще не вмерла Україна ні слава, ні воля.
Ще нам, браття молодії , усміхнеться доля. Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці, Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.
Приспів:
Душу й тіло ми положим за нашу свободу, І покажем, що ми, браття, козацького роду.
Вихователь. Ви вже напевно втомились, давайте з вами трішки відпочинимо.
Фізкультхвилинка
Лісова мавка. Діти, я бачу ви сильні, розумні, спритні. Тож маєте наступну підказку. (виносить скриню з народними символами)
Вихователь. Діти, наша країна має не тільки державні символи, а й народні символи – обереги. Які ви знаєте?
Діти. Віночок, вишитий рушник, вишита сорочка, верба, калина, барвінок, хліб, лялька-мотанка.
Вихователь. (показую по черзі)
Рушник – символ довгої життєвої дороги. З хлібом-сіллю на рушничку зустрічають дорогих гостей, він бережно огортає образ, його стелять на добру долю молодим на весіллі.
Вишиванка - український національний одяг, є головним оберегом людини.
Писанка – символ життя та безсмертя, пробудження добра. Створення писанок – давнє народне мистецтво українців. Кожен орнамент несе певне значення. Гарні писанки прикрашають великодні кошики.
Барвінок є символом невмирущого кохання. Ним здавна прикрашають весільний віночок та коровай.
Верба завжди символізувала добру душу, царство світла та вдячність
Лелека – символ продовження роду, злагоди в родині. Його назвали на честь божества добра і кохання. Тому в давнину вважалося, що лелека мостить гніздо на подвір’ї тільки добрих людей.
Вінок символізує долю, життєву силу, довершеність. Вінок зазвичай плели молоді дівчата з польових квітів на Івана Купала. Цей обряд віщував дівочу долю. Вихователь. Тож давайте пограємо в гру «Передай віночок»
Рухлива гра «Передай віночок».
Діти стають у коло. Під веселу українську мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює ,з віночком на голові, довільні рухи.
Калина – символ життя та крові, материнства, рідного дому. З неї робили колиски для немовлят, вишивали на весільному рушнику. Восени та взимку червоні грона є нагадуванням про краплі крові, пролитої борцями за незалежність.
Вихователь. Здавна говорили «Посади калину – будеш мати долю щасливу»
-Подивіться уважно, діти, на калину, на що вона вам схожа? (на молоду дівчину,на квітку,на намисто) Вихователь. А чи знаєте ви прислів’я про калину?
Діти називають прислів’я:
• Дівчинка у вінку – мов калина у цвіту.
• |
Де у дворі калина – там порядна родина. |
• Без верби і калини – нема України.
• Любиш Україну – посади калину.
• Хто калину ламає – щастя не має.
• Гарна калина, як рідна ненька Україна.
Лісова Мавка. Як ви знаєте, я є хранителькою природи української землі. Та на нашу землю прийшов ворог злий, безсердечний. Він нівечить наш край, спустошуючи його ракетами, снарядами. Вбиває синів і доньок вільної та незламної держави. Моє серце розбивається на шматки. Тож дуже вас прошу допоможіть , Огорніть серце любов’ю до України.
(синьо-жовте сердечко,під музику)
Вихователь. Хочу запропонувати вам переглянути мультфільм «Добро завжди перемагає».
Сідайте будь ласка на стільчики
Вихователь про що ви переглянули мультик ? Чи сподобався вам хлопчик Іван? Чому?
- Хто почав цю війну?
- Чому вони воюють?
Діти відповідають
Вихователь Ми відчуваємо війну на собі, коли чуємо звуки сирен тривоги, ховаємось в укриття, чуємо звуки вибухів ракет. Але ми знаємо, що нас захищають наші воїни. Ми віримо в них, молимось за них, допомагаємо їм. Вони є нашими Героями.
Багато хто з них віддав своє життя, аби ми з вами жили в мирі.
Давайте з вами запалимо свічку, яка буде символом нашої любові до України, згадаємо усіх тих, хто загинув заради нашого майбутнього, загинув захищаючи волю України. (несуть свічки до столу). ( вихователь підходить до столу та запалюю свічку)
Вихователь Та вшануємо їх хвилина мовчання. ( в цей час демонстрація екрану «Згадаємо наших Героїв»).
Вихователь. Діти, наша подорож добігає кінця. Ми з вами тільки починаємо пізнавати нашу країну, вчимося почувати себе справжніми громадянами, любити і берегти землю наших дідів-прадідів.
Тож давайте заспіваємо.
Наше дитинство спалене війною
Принесли на крилечках птахи
І обходить радість стороною
Кожен день українських дітлахів
Та не треба говорити
Що весни не буде
Україна буде жити,бо такі ми люди.
Дитячими долонями Закриєм Україну
Дитячими долонями
Врятуєм Батьківщину
Ми ракети спинемо руками
Стане мирне небо назавжди
Землю рідну нашими серцями
Ми закриєм від біди
Та не треба говорити
Що весни не буде
Україна буде жити,бо такі ми люди.
Дитячими долонями Закриєм Україну
Дитячими долонями
Врятуєм Батьківщину.
Бажаю вам нести по життю звання українця і українки з честю і гордістю. Хай у ваших сердечках завжди палає «вогник» гордості за те, що ви – українці.
Слава Україні! Героям Слава!
Пригощання для дітей та гостей.