Квест «Ми любимо Україну»
Для 5-6 класів
Умови гри
Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань. Проводиться у формі гри-подорожі: учні командами подорожують по станціях. До кожної команди прикріплюється модератор, який веде команду по маршруту. На кожній станції учні виконують завдання, і ведучі занотовують бали в маршрутний лист команди. Ведучими на станціях можуть бути учні старших класів.
Учні попередньо збираються в актовій залі, методом жеребкування проводиться формування 3 команд. В команді 10 учнів. Двоє учнів з кожної команди залишаються в актовій залі для роботи над газетою, на одному із завдань вони зможуть приєднатися до команди.
Правила проведення квесту:
Завдання до станцій
За 1 хвилину дати якнайбільше правильних відповідей на запитання ( одна правильна відповідь – 1 бал).
Скласти пазл репродукції картини І. Рєпіна «Як козаки листа писали турецькому султану» (5 балів). Вказати назву та автора картини (5 балів).
Потрібно встановити відповідність між назвами речей козаків та їх зображенням ( 7 балів + час ). Учасникам видається зображення без підписів.
Печатка
|
|
Козацька чайка
|
|
Люлька
|
|
Пістолі
|
|
Гармата
|
|
Литаври
|
|
Булава
|
|
Дати відповіді на запитання. Правильна відповідь – 1 бал.
5. Станція «Знавці української мови»
1.Пояснити фразеологічний вираз. Правильна відповідь – 1 бал.
2. Закінчити прислів’я:
Краще синиця в руках, ніж журавель у небі
Кому що, а курці просо
Кожна жаба своє болото хвалить
Покірне телятко дві мамки ссе
Дарованому коню в зуби не заглядають
І вовки ситі, і віці цілі
Якби кізка не скакала, то і б ніжку не зламала
З нього користі, як з цапа молока
Учасники отримують частину прислів’я без закінчення. Правильна відповідь – 2 бали.
6. Станція «Літературна»
1. Учитель по черзі показує малюнки-предмети, а учасники команди на швидкість називають, з якої казки цей предмет. Правильна відповідь – 1 бал.
Рукавиця - “Рукавичка”.
Яйце - “Курочка Ряба”.
Рибка - “Лисичка сестричка”.
Пір’я - “Кривенька качечка”.
Солома - “Солом’яний бичок”.
Глечик - “Лисичка і журавель”.
Горох - “Котигорошко”.
Стріла - “Царівна жаба”.
2. З якої казки ці уривки? Правильна відповідь – 1 бал.
1. “Було собі два брата – один убогий, а другий багатий...”
(“Мудра дівчина”).
2.”Якось один чоловік почастував вовка хлібом.
(“Без труда нема плода” – народна притча).
3.”Жив в одному селі чоловік, і був у нього син. Якось батько й каже йому:
(“Батькові поради”).
4. “Це було так давно, що вже ніхто й не пам’ятає, коли це було...
Зраділи всі, та й загукали...”
(“Вавилонська вежа”).
5. “Ішов одного разу Ісус Христос із святим Петром дорогою і бачить...”
(“Чому людина не знає, доки живе” ).
6. “Дрімають села. Ясно ще осіннє сонце сяє...”
(“Дрімають села” І.Я.Франко.)
7. “Підійшов я до невеличкої калюжі серед поля. Раптом з неї зірвались качки і хутко полетіли...”
(“Кріт Неборака”).
8. “У Соловейка з Солов’їхою народилось надзвичайно гарне пташеня!”
(“ Як Солов’ятко вскочило у біду”).
3. Проказати скоромовки. Правильна відповідь – 2бали.
Їхав Прокіп мимо кіп. Лічив снопи по три копи: одна копа ковпаком, друга копа ковпаком, третя копа ковпаком.
Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука – буде букові наука.
Вовк-вовцюг вівцю волік. Вова вовку – вила в бік. Як завив же вовк-вовцюг, миттю випустив вівцю.
7. Станція «Розумники»
1 конкурс “Знавці природи”.
Правильна відповідь – 1 бал.
1. Карта, на якій зображено глобус у розрізі.
( Карта півкуль).
2. Частина земної поверхні, яку ми можемо охопити оком.
(Горизонт).
3. Найтепліша пора року.
(Літо).
4. Найбільший материк.
(Євразія).
5. Прилад для визначення сторін горизонту.
(Компас).
6. Щедра й мокра пора року.
(Осінь).
7. Уявна лінія, що поділяє Землю на південну і північну півкулі.
(Екватор).
8.Час, за який Земля робить повний оберт навколо Сонця.
(Рік).
9. Модель Землі.
(Глобус)
10. Назва планети, на якій ми живем.
(Земля).
11. Світла частина доби.
(День).
12. Час оберту Землі навколо своєї осі.
(Доба – 24 годдини).
2 конкурс “Математичний”.
Правильна відповідь – 3 бали.
Хто швидше дасть відповідь на вірш-задачку:
1.134 книжки є у мене,
На 35 більше, ніж в Олени.
Скільки разом в нас книжок?
Швидко порахуй, дружок!
134+35+134=303
(134+134)+35=268+35=303
2. На дереві 15 гнізд було,
По 8 птахів в них жило.
Не полохайте ви їх,
А порахуйте, скільки всіх?
15*8=40
3. 4 хлопчики ішли,
По 6 саджанців несли,
А за ними 5 дівчаток
Несли саджанців десяток.
Порахуйте, скільки всіх
Було саджанців у них?
6*4+10=34
4. На шосе йдуть 5 машин,
В кожній з них – водій один,
Два дорослих пасажири,
Та діток малих 4.
Хто швиденько порахує,
Скільки тут людей мандрує?
5*(1+2+4)=35
3 конкурс “Кмітливий”.
По одному учаснику з кожної команди отримують завдання. Правильна відповідь –
5 балів.
1. Стоїть шість стаканів – три перших з водою. Як зробити так, щоб порожній стакан чергувався із стаканом з водою, коли дозволяється переставляти лише один стакан?
(Взяти другий стакан і вилити воду в недостатній порожній.)
2. З 24 сірників складено квадрат. Заберіть 4 сірники так, щоб залишилось 5 однакових квадратів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:
По закінченню перегонів учасники збираються в актовій залі для оцінювання плакатів та оголошення результатів квесту і нагородження.
Додаток 1.
Путівка _____ класу
Станції |
Бал |
Станція «Гонка за лідером». |
|
Станція «Мистецькі пазли». |
|
Станція «Чумацький шлях» |
|
Станція «Історична» |
|
Станція «Знавців української мови» |
|
Станція «Казкова» |
|
Станція «Розумники» |
|
Всього балів |
|
Додаток 2
Наочність до Станції 6.
.