Музичні Скарби України
Заходять діти під музику (Н.Май Пісня про Україну)
Хід заходу:
1Ведуча.Добрий день дорослі,добрий день малята!
В добрий час дозвольте привітати,
Квест веселий розпочати!
2 Ведуча.
У музичній залі вас вітаємо,
За українським звичаєм усім вам бажаємо.
Щоб ви не знали біди та напасті,
Жили в мирі, любові та щасті!
Ведуча. Діти ,сьогодні до дитячого садка надійшов відео лист, а від кого він зараз переглянемо. ( Відеолист )
Ведуча. Дорогі діти, ми з вами вирушаємо у незвичайну подорож по нашому рідному краю.
Дит. Ми дуже любимо наш край
І любим Україну
Її лани, зелений гай,
В саду рясну калину.
Дит. Дуже велика країна моя
Є в ній озера, річки і моря.
Гори високі, степи та ліси -
Стільки багатства, і стільки краси.
Дит. Одна Батьківщина - двох не буває,
Місця, де вродився, завжди святі,
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті
Пісня «Україно-краю»
Ведуча. Щоб музичні скарби відшукати,
Потрібно в дорогу вирушати,
По рідній країні мандрувати,
Чимало завдань розв’язати
Ведуча. Діти, давайте розглянемо карту. Подивіться ,який довгий шлях нам потрібно подолати,скільки зупинок потрібно пройти, щоб дістатися до Хортиці. Кожна зупинка має свою назву .
Під номером один зупинка - «Музичний атракціон», він знаходься на незвичайній каруселі . Давайте ближче підійдемо до неї . Ой тут є якийсь конверт, зараз ми його відкриємо і прочитаємо, там ,мабуть, для нас є завдання. «Я музична карусель, допоможу вам відшукати музичний скарб українського народу. Для цього вам потрібно уважно прослухати звучання різних народних музичних інструментів, хто впізнає, який інструмент звучить,той показуватиме картинку із зображенням того чи іншого інструменту і наповнювуватиме мій дах. А ще з великим задоволенням я вас покатаю, якщо ваші відповіді будуть вірними. Бажаю вам успіху ,ваша каруселька .О тож , починаємо нашу гру-атракціон, (звучить українські народні інструменти, діти відгадують і кладуть зображення у парасольку, ведуча пропонує сісти на вільні місця, діти, які сидять піднімають по черзі ноги, ніби нажимають на педалі, інші всі діти на повільну музику стоять на місці,а з прискоренням музики починають бігти по колу,музика уповільнюється,зупиняються із словами:
Всі діти. Карусель спочатку тихо закрутилась нам на втіху,
Потім все пішло кругом, і бігом,бігом, бігом!
Їдем, їдем їдем,їдем-
І приїхали!
Ведуча. Молодці, ви дуже гарно впоралися з завданням, Перший музичний скарб ми відшукали. Покладемо його у скриньку (кладуть бубон). Тепер можемо переходити до іншої зупинки. Наступна зупинка під номером два має назву «Танцювальна». Давайте роздивимося нашу карту, можливо там є для нас підказка (на карті зображення танцюючих дітей). Як же нам туди потрапити, малята? Давайте подивимося тут мабуть теж є для нас завдання (шукають і знаходять під тарілками лист)
Ведуча. Скарб відшукаєте, якщо на тарілочках заграєте.
Дитина. В нас тарілочки ось які,
Кольорові чарівні .
Дружно плеснемо: «Один, два, три-
Вмить потрапимо туди»
Музично-ритмічна вправа «Веселі тарілочки»
Ведуча Ось ми і дісталися до танцювальної зупинки. Яке ж завдання нас чекає на цій зупинці (шукають під оберегами)
Ведуча: Щод музичний скарб відшукати народні символи потрібно знати. А що це за символи спробуйте відгадати,.
Загадки:1. Вишивала я її власними руками,
Гаптувала залюбки всіма кольорами.
А на свято як наділа - Душа пісні захотіла. (Вишиванка)
2. Україну прославляє,
Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяє
Її струнний спів. (Бандура)
3.Ой як гарно вона грає,
Нашу душу звеселяє,
Не палочка, не гілочка,
А звуть її……..( Сопілка )
4. Навесні зазеленіла,
Влітку загоріла.
А осінь прийшла –
Червоне намисто одягла. (Калина)
Ведуча: В народі говорять: «Любиш Україну – посади калину», « Без верби і калини нема України». Калина символізує дівочу красу.
1.Дівчинка. Я калина-красна
Ягідками вкрилась рясно.
І горять вони вогнисто,
Мов у дівчини намисто.
2 Дівчинка. Калинонька вогниста,
Подаруй своє намисто.
І з тобою ми охоче
Гарний поведе таночок
3Дівчинка. Ой,заграйте ви ,музики,
В мене нові черевики,
Починайте скоріш грати,
Бо хочеться нам танцювати.
Танок «Ой є в лісі калина» (кладуть черевички у скриню)
Ведуча. Мандруємо далі (розглядають карту,знаходять зображення нотного стану .Наступна зупинка має назву «Співаночка». Дістатися туди нам допоможуть ось ці повітряні кульки,шукають конверт.
Щоб гарно співати
Потрібно голосочки підготувати,
В дихальну гімнастику пограти.
Вправа на дихання
Разом: Ми усі яскраві кульки,
надуваєм щоки,
Якщо лопнуть наші кульки
Буде всім мороки (всі діти набрали повітря у груди і надули щічки)
Музичний керівник: Кульки всі здуваються, цілими лишаються (повільно випускають повітря)
Діти: Ми усі яскраві кульки знову надуваємся (говорять всі разом набирають повітря у легені, при цьому кладуть руку на грудну клітку,якщо рука піднімається разом з грудною клітиною - дихання взяли правильно)
Музичний керівник:
Та кмітливі наші кульки
Цілими лишаються. (повільно випускають повітря із грудей с-с-с-с-с-с-с-с- )
Ведуча:
Яке диво дивне — пісня ! Вона супроводжує кожну людину від народження і до останнього подиху. Яку владну силу таїть вона в собі! «Хто співає-той журбу проганяє». Пісня – справжній скарб українського народу. Коли Бог роздавав таланти, то французам дісталась елегантність. Італійцям – хист до музики, німцям дисципліна і лад, і коли вже ніяких талантів не залишилося, до Бога прийшла дівчинка – українка і він віддав їй найдорожче - пісню.
Дівчинка : Мила серцю пісня українська!
Жартівлива, радісна, сумна…
Ти в моїй душі живеш з дитинства,
Наче казка - дивна й чарівна.
Пісня «Я маленька українка»( кладуть нотку у скриньку),
Ведуча. Продовжуємо далі нашу подорож, розглядають карту,знаходять зображення ложки. Мабуть, смачненька зупинка,українці смачно готують,вміють смачно готувати та щедро пригощати. Знаходять конверт у макітрі.( Запитання про українські страви) ( Ведуча читає )
Ведуча. Що у світі найсмачніше?
Може краби,чи ікра?
Може ще щось найдивніше?
Є багато різних страв.
Які українські стави ви знаєте? (борщ, вареники,галушки,куліш)
Дитина 1. Українські страви дуже люблять діти.
Просимо не кави, борщику налити.
Дитина 2. Є буряк багряний, перець, цибулина.
Від борщу рум’яна, мов зоря, дівчина. .
.Дитина 3. Є смачна картопля, листя капустини.
Від борщу багато сили у хлопчини.
Дитина 4. Ой смачненький борщик
Наварить нам горщик,
З часничком і салом!
З’їж і буде мало.
Потішка – гра « Борщ»
Діти. Начистимо картоплі,
Накришемо капусти,
Натремо овочів,
Кипи,кипи,борщику
У новому горщику.
Вкинем моркву, капустину
Бурячок і картоплину,
Натовчем цибулі й сала –
Буде борщик в нас на славу !
Ведуча Доки буде борщ варитись
Нумо разом веселитись.
Танок «Борщик» - загальний
(кладуть у скриньку збірку кулінарних рецептів «Українські страви»)
Ведуча. Ну що ж музичні скарби ми відшукали ,можна вирушати на Хортицю. Проте на острів можна дістатися тільки за допомогою човна.
Дитина. Човен козацький «Чайкою» зветься
По хвилях він швидко та легко несеться
Ведуча. То ж у човен всі сідаймо,
Та до Хортиці вирушаймо!
Діти, уявіть себе веслувальниками,а щоб човен рухався плавно, потрібно не збитися з ритму
Дитина. Ритм відтворити нам не просто,
Та тільки так потрапимо на острів. ( сідають в Чайку)
Ритмодеклаамація «Веслувальники»
Ми веселі малюки,
Граємося залюбки,
Хвилі здіймаються раз,
Хвилі здіймаються два,
Хвилі здіймаються три,
Ритмічний малюнок мерщій повтори.
(виходять з човна .відкриваються куліси, дітей зустрічають козаки і гетьман, які грають на барабанах)
Зустріч дітей під звуки барабану.
Гетьман. Добрий день вам хлопчики й дівчата,
Розумні я бачу і талановиті ви малята.
Довгий шлях до нас змогли здолати,
Раді вас на славній Хортиці вітати.
Я гетьман-головний козак,
Знаю що і знаю як
Козацьке військо маємо,
Неньку Україну захищаємо.
Хай вам добре завжди буде!
Раді вас у нас вітати, й не дамо вам сумувати.
Бо з козацького я роду.
Щиро я свій рід кохаю,
Роду іншого не знаю.
1.Козак. А ви , дітлахи, чи знаєте, хто такі козаки?
1 д: Козаки - це сильні люди!
Козаки – безстрашні люди!
Козаки - борці за волю!
За народну й щасливу долю!
2. Козак – це людина чесна і смілива найдорожче йому – Батьківщина!
3.Козак – слабому захисник цінити побратимство звик!
4.Козак – усім народам друг.
Міцний, лицарський в нього дух!
Ведуча. Ми до вас довго мандрували,
Скарби музичні відшукали,
Щиро просимо вас,
Прийняти дарунки від нас! (віддають скарби)
Гетьман. Чи сподобалось вам, малята,,
Як ми вміємо на барабанах грати?
А чи ви вмієте гарно ритм відбивати? ( Гетьман і козаки пропонують пограти на маленьких барабанах)
Ритмічна вправа «Ритмічне відлуння»
1.Козак. Молодці! А зараз запрошую, малята, « Козацький марш» заграти.
«Козацький марш» (оркестр)
Гетьман. Ну що ж , я бачу, що вас можна в козачата приймати,
чуби шапкою накривати.
2 Козак. Щоб козацькому роду не було переводу,
Присягайте на вірність вкраїні й народу.
Всі хлопці. Присягаємо! 3р.
(гетьман і козаки одягають шапки)
1 хлопчик. Козацькому гурту ми всі дуже раді.
І завжди готові ми жити по правді.
2 хлопчик.
По правді і честі завжди жити будем,
І правил козацьких ми не забудем.
3 хлопчик.
Правила всі ми запам’ятаємо,
Веселу пісню для вас заспіваємо.
Пісня «Я – маленький козак»
Дівчинка. Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине,
Мій сонячний дім - це моя Україна.
Пісня «Молитва за Україну».
Хлопчик. Ми всі одна сім’я, єдина ми родина.
У кожнім нашім я - частина України.
Ми всі одна сім’я , єдина ми родина,
Мільйони різних я, а разом-
Всі діти: Україна.
Фінальний танок «Край, де ми народились»
Ведуча: Ось завершилось наша подорож. Від душі хочу побажати всім присутнім:
Хай буде Вам здоров’я і сила,
Щоб доля Ваша була незрадлива,
Хай люблять й шанують Вас усе життя,
Будьте щасливі на все майбуття !