Квест "Не журися,козаче,нехай ворог плаче!"

Про матеріал

Сценарій пошуково-патріотичного квесту розрахований на дітей віком 12-15 років. Містить матеріал що сприяє розширенню знань учнів про історію України; популяризації фізичної культури та спорту; виховуванню почуття дружби, колективізму, взаємовиручки. Використані прислів'я, приказки, загадки, історичні події, хмарки слів, QR-коди.

Може бути використаний як для позакласної роботи з фізичного та патріотичного виховання учнів, так і для роботи в пришкільному таборі.

Перегляд файлу


ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДОНЕЦЬКОЇ ОДА

Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів №8

Костянтинівської міської ради Донецької області

 

 

 

Світлина від Галини Очкал.

 

 

 

Картинки по запросу козацькі розваги

 

Підготувала

педагог-організатор

Гатеж Тетяна Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Костянтинівка – 2018

Світлина від Галини Очкал.Сценарій пошуково-патріотичного квесту розрахований на дітей віком 12-15 років. Містить  матеріал що сприяє розширенню знань учнів про історію України; популяризації фізичної культури та спорту; виховуванню почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.  Використані прислів’я, приказки, загадки, історичні події, хмарки слів, QR-коди.

 Може бути використаний як для позакласної роботи з фізичного та патріотичного виховання учнів, так і для роботи в пришкільному таборі.

 

МЕТА КВЕСТУ - виховання в учнів  відданості Батьківщині та українському народу на засадах  національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції; розширити знання учнів про  історію  України; систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української  літератури; формування в учнів високих морально-психологічних якостей — рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності; розвивати фізичні якості дітей: спритність, силу, швидкість реакції; організація змістовного дозвілля учнів;  виховання згуртованості та співпраці в учнівських колективах.

 

ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ: учні 7-9 класів.

 

ОБЛАДНАННЯ: маршрутні листи; завдання для команд ;портрети гетьманів.

 

ТРИВАЛІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ: 1 година

 

ОРГАНІЗАЦІЯ КВЕСТУ

Проведення  квесту  потребує  попередньої  підготовки.  Насамперед    про  проведення  змагання потрібно повідомити  учнів,  батьків  і  вчителів,  окреслити  його  тему  та особливості проведення. Слід визначити кількість і склад команд, що братимуть участь у квесті, а також дати учасникам квесту завдання: придумати для команд назви і обрати капітанів. Назву команди учасники мають записати на окрему картку — картку капітана команди для відміток про проходження певного етапу квесту. Кожній з команд підготувати розповідь про свята,  які Україна святкує 14 жовтня.

 

ЕТАПИ ПРОВЕДЕННЯ КВЕСТУ

 І етап —  усі команди збираються в одному приміщенні, пояснивши правила квесту, ведучий  роздає  гравцям  конверти  із  завданнями. 

Після  розв’язання  завдань  команди  мають  швидко знайти потрібну станцію, розташовану в одному з навчальних кабінетів;

 ІІ, ІІІ, IV етапи —  на станціях команди отримують основні завдання. Розв’язавши їх, вони здобувають частину вислову;

 V етап — команди збираються в актовому залі та розв’язують решту завдань;

 VI етап — журі підбиває підсумки квесту та оголошує команду-переможця.

 

 

Світлина від Галини Очкал. 

ХІД КВЕСТУ

Команди  зустрічаються  в актовій залі. 

На  столі —  конверти із завданнями для кожної команди.

 

Ведуча 1. Доброго дня, дорогі друзі! 14 жовтня – День, який поєднав у собі великі свята: День Покрови Пресвятої Богородиці, День українського козацтва та День захисників України.

Кожна команда стисло розповідає про свята.

Ведуча 2.Дорогі діти! Сьогодні ми проведемо квест  «Не журися, козаче, нехай ворог плаче!». Позмагаємося в спритності, кмітливості і просто насолодимося дитинством, учасникам потрібно буде продемонструвати сильний характер і найкращі фізичні якості, інтелектуальні здібності.

Ведуча 1. Як і всяка цінність, наша Батьківщина потребує захисту. А захисниками Батьківщини з давніх часів були представники важливої й небезпечної професії – солдати, воїни. Щоби бути справжнім воїном, треба мати  важливі якості – і розум, і силу, і сміливість, любов до людей і прагнення захищати слабших. Народна мудрість стверджує, що Земля може нагодувати людину своїм хлібом, напоїти водою зі своїх джерел, але захистити сама себе не може. Тож на захист цілісності України стають кращі сини і доньки держави.

Ведуча 2. Пропонуємо нашим командам представити себе та заробити перші бали.

Візитівка команд.

Ведуча 1.  розпочинає  квест:  оголошує  назви  команд  та  їх  капітанів.  Вона пояснює  правила  квесту:  на  кожному  етапі  змагання  команда  отримує  завдання,  після виконання  якого  ведучий  має  зробити  в  картці  капітана  команди про  це  відмітку,  вказавши  кількість  набраних  балів,  відтак  спрямувати  команду  далі.

Команди  мають  право  на  додаткові  підказки  від  ведучих,  якщо  їм  складно розв’язати  завдання.  Однак  за  це  на них  накладають  «штраф» —  затримання  на  станції протягом трьох хвилин або зменшення кількості отриманих балів на один бал. Перемагає  команда, яка досягла фінішу першою і отримала найбільше балів.

Відтак перший ведучий роздає капітанам команд конверти з першими завданнями та маршрутними листами(додаток 1).

 

1.Станція «Історична»(18 балів)

1.Як називається зачіска козака? (оселедець)(10 балів)

 Як називалось місце, де жили козаки?  (курінь)

 Яка їжа була в козаків найулюбленішою?   (каша)

 Як називався козацький ватажок? (отаман, кошовий)

 Назвіть найвідомішого гетьмана України. (Богдан Хмельницький)

 Як називався козацький човен?  (чайка)

Що означає слово «козак»? (З тюркської – «вільна людина»)

Символ влади гетьмана? (Булава)

Як називали козацькі човни?(Чайки)

Хто такі «характерники»? (Ворожбити, лікарі)

 

 

Світлина від Галини Очкал. 

2.Назвіть імена гетьманів, які зображені на картинках.(5 балів)(додаток 2)

3.Назвіть дату історичної події(3 бали)

22 січня 1918 року(IV Універсалом Україна проголосила про свою незалежність і створення УНР)

2 - 17 жовтня 1990 року (Револю́ція на грані́ті (або Студе́нтська револю́ція на грані́ті))

21 листопада 2013 року ( початок Революції Гідності)

2.Станція «Рідна мова»(10 балів)

1.Повторити скоромовки п’ять разів всією командою. (5 балів)

Був бик тупогуб,

Тупогубенький бичок,

У бика губа була тупа

Варка варила вареники,

Василь взяв вареника,

Варка Василя варехою,

Василь Варку вареником.

Ґава всілася на ґанку

І сиділа там до ранку.

Вранці гуси пробігали,

Ґаву з ґанку проганяли.

2.Розставте пропущені букви та знаки.(5  балів) (додаток 3)

Було це понад (500)_______ років тому. Наш край поневолили заво_____вники. Важко стало жити _країнському народові. І почали люди втікати в пониззя ___ніпра  за його кам’яні пороги де слалися дикі степи. Втікачі називали себе к_заками. Тобто вільними людьми.

На островах що лежали посеред бистрої _ніпрової води, вони заснували _апорозьку _іч, грізне бойове укріплення. Запорожці були витривалі  сильні кмітливі хоробрі.

3.Станція   «Інтелектуальна»(10 балів)

Назвіть  назву вірша Т.Г.Шевченка

1. Як умру, то поховайте

Мене на могилі,

Серед степу широкого,

На Вкраїні милій,

Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий.(Заповіт)

2. І смеркає, і світає,

День божий минає,

І знову люд потомлений

І все спочиває.

Тілько я, мов окаянний,

І день і ніч плачу

На розпуттях велелюдних,

І ніхто не бачить,

 

 

 

Світлина від Галини Очкал. 

І не бачить, і не знає

Оглухли, не чують;

Кайданами міняються,

Правдою торгують.                            (І мертвим , і живим і ненародженням)

3. Мені тринадцятий минало.

Я пас ягнята за селом.

Чи то так сонечко сіяло,

Чи так мені чого було?

Мені так любо, любо стало,

Неначе в бога ......                              (Мені тринадцятий минало)

4. На панщині пшеницю жала,

Втомилася; не спочивать

Пішла в снопи, пошкандибала

Івана сина годувать.

Воно сповитеє кричало

У холодочку за снопом.

Розповила, нагодувала,

Попестила; і ніби сном,

Над сином сидя, задрімала.                                (Сон)

5. Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.                                  (Реве та стогне дніпр широкий)

6. Думи мої, думи мої,

Лихо мені з вами!

Нащо стали на папері

Сумними рядами?..

Чом вас вітер не розвіяв

В степу, як пилину?

Чом вас лихо не приспало,

Як свою дитину?..                       (Думи мої, думи мої)

7. Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина-дитина.

Любо, любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала.                          (Зацвілі в долині червона калина).

8.Відгадайте загадки.(додаток 4)

C:\Users\Use\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg   C:\Users\Use\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg         C:\Users\Use\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg

 

Світлина від Галини Очкал. 

4.Станція «Козацька»

1.Естафета «Стрибки в мішках»(5 балів)

Бувало, що козаки потрапляли в полон до ворога. Та завдяки своїй силі, спритності та витривалості вони вміли, долаючи перешкоди,  втекти з неволі.   Отож почали!

2. «Кидання кілець на стовпчик»(кількість влучних кидків=кількості балів)

Перед лініями стоять у колонах по одному учаснику різних команд. На відстані 5-6 м від них – стовпчики, на які вони почергово накидають кільця з фанери або гуми. Кожен має по 3 спроби. Перемагає та команда, козаки якої зробили найбільше влучних кидків.

 

5. Станція «Мудрість»(12 балів) (додаток 5)

1.Продовжіть прислів’я та приказки.

Наша слава – ………….

Без верби і калини …………….

Вкраїна – мати, …………………

На чужій стороні Вітчизна ………………

Жити – …………………….

Людина без Вітчизни, ……………………..

2.Знайдіть і випишіть з хмарки слів імена українських гетьманів.

 

C:\Users\Use\Downloads\Word Art 12.png

(додаток 6)

6. Станція «Творча»

З зібраних слів скласти вислів. Підготувати його презентацію(плакат, танок, пісня,тощо)

 

 

 

 

 

 

Світлина від Галини Очкал. 

 

Заключний етап.

Учасники всіх команд та куратори станцій збираються в актовій залі.

Журі підводить підсумки.

Ведуча 2.Кожна команда мала скласти вислів  та презентувати його.Просимо.

Команди презентують вислови.

Ведуча 1.Звитяжна й славна  історія  Українського  війська.  Знали  наші  предки  і радість  перемоги,  і  гіркоту  поразки.  Дивували  звитягою  і  близьких  сусідів,  і  далеких союзників.  Прикро,  що  нова  сторінка  воєнної  історії  нині пишеться  кров’ю  захисників держави…

Вшануймо ж  тих,  хто  віддав  і  готовий віддати  життя  за  Україну,  Гімном України.

Учасники команд разом із організаторами квесту виконують гімн України.

Ведуча 2.  Шановні  учасники  квесту!  Ви  продемонстрували  неабиякі знання  історії  нашої держави,  виявили кмітливість і уміння працювати командою. Особливо старанними були учасники команди-переможця! Запрошуємо голову журі для оголошення результатів.

 

Слово надається голові журі.

 

Ведуча 1.  Друзі!  Прийміть  від  організаторів  квесту  пам’ятні  призи!  До нових зустрічей!

Журі підводить підсумки та нагороджує переможців.

Ведуча 2.Після сьогоднішніх наших змагань в нас залишається світла пам’ять про славні подвиги наших предків. Отож, пам’ятаєте, дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ.

Ведуча 1. Пам’ятаймо, що ми нащадки славних українських козаків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Світлина від Галини Очкал. 

Додаток 1

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ     КОМАНДА______________________________

 

Назва станції

Кількість балів

Зауваження чи штрафні бали

Станція «Історична»

 

 

Станція «Рідна мова»

 

 

Станція «Інтелектуальна»

 

 

Станція «Козацька»

 

 

Станція «Мудрість»

 

 

Станція «Творча»

 

 

 

 

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ     КОМАНДА______________________________

 

Назва станції

Кількість балів

Зауваження чи штрафні бали

Станція «Козацька»

 

 

Станція «Мудрість»

 

 

Станція «Інтелектуальна»

 

 

Станція «Історична»

 

 

Станція «Рідна мова»

 

 

Станція «Творча»

 

 

 

 

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ     КОМАНДА______________________________

 

Назва станції

Кількість балів

Зауваження чи штрафні бали

Станція «Мудрість»

 

 

Станція «Історична»

 

 

Станція «Козацька»

 

 

Станція «Рідна мова»

 

 

Станція «Інтелектуальна»

 

 

Станція «Творча»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

Картинки по запросу богдан хмельницькийКартинки по запросу український гетьман дорошенко

Картинки по запросу український гетьманКартинки по запросу український гетьманКартинки по запросу український гетьман

 

 

 

 

Інформація для вчителя.

Богдан Хмельницький

Петро Дорошенко

Іван Брюховецький

Петро Сагайдачний

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Було це понад п’ятсот років тому. Наш край поневолили завойовники. Важко стало жити українському народові. І почали люди втікати в пониззя Дніпра, за його кам’яні пороги, де слалися дикі степи. Втікачі називали себе козаками. Тобто вільними людьми.

На островах, що лежали посеред бистрої дніпрової води, вони заснували Запорозьку Січ, грізне бойове укріплення. Запорожці були витривалі, сильні, кмітливі, хоробрі.

За Михайлом Слабошпицьким

 

Додаток 4

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без ... (Батьківщини)

По ньому ми живем із вами-

Це основний закон держави.(Конституція)

 

 

Додаток 5

 Станція «Мудрість»(8 балів)

Продовжіть прислів’я та приказки.

Наша слава – Українська держава.

Без верби і калини немає України.

Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.

На чужій стороні Вітчизна удвічі миліша.

Жити – Вітчизні служити.

Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.

 

Додаток 6

Богдан Хмельницький

Іван Мазепа

Петро Сагайдачний

Яким Сомко

Іван Сірко

Петро Дорошенко

 

Вислови, слова з яких команди отримують на кожній станції.

Козак /не боїться/ ні тучі/, ні /грому.

Береженого/ бог береже/, а козака/ шабля/ стереже.

Степ/ та /воля/ — козацька/ доля.

 

 

 

Роздрукувати окремо.

 

Станція «Інтелектуальна»

C:\Users\Use\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg  C:\Users\Use\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg   C:\Users\Use\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg

 

 

 

 

Станція «Мудрість»

C:\Users\Use\Downloads\Word Art 12.png     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Козак /не боїться/ ні тучі/, ні /грому.

Береженого/ бог береже/, а козака/ шабля/ стереже.

Степ/ та /воля/ — козацька/ доля.

 

docx
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
3350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку