Квест "Незвичайні тварини"

Про матеріал
Матеріал містить хід квесту для учнів 5их класів, який можна використати по завершенні вивчення лексики та поглибити знання. Також для кожної станції розроблено цікаві та пізнавальні матеріали. Даний матеріал можна використовувати як і позакласний захід з англійської мови.
Перегляд файлу

Назва: Незвичайні тварини (Unusual Animals)

Вік учнів: 11-12 років ( 6 клас)

Кількість команд/  учасників: 3

Мета: вдосконалювати знання та навички набуті на уроках англійської мови; розвивати навички всіх видів мовленнєвої діяльності; розширювати світогляд учнів; розвивати мовну здогадку та логічне мислення; формувати та розвивати навички співпраці; розвивати здібності до цілеспрямованої та самостійної роботи; виховувати позитивне ставлення та інтерес до вивчення англійської мови.

Необхідні матеріали: комп’ютер, роздатковий матеріал відповідно до сценарію квесту, таблички з назвами кабінетів, сертифікати.

ВСТУПНА ЧАСТИНА

Гра розрахована на 3 команди для учнів 6их класів. Команди рухаються за підказками (ребусами), які отримують на станціях /Додаток 1/. Маршрут кожної команди починається з різних станцій. Команди отримують маршрутні листи /Додаток 2/, де виставляється кількість балів за виконане завдання. На станції кожна команда працює 5 хвилин. 

Маршрут команд проходить за такою схемою:

1-2-3-4-5-6-7

7-4-5-3-2-1-6

4-6-7-5-3-2-1

На кожній станції, після виконаного завдання, учні розгадують ребус, в якому закодована назва наступної станції. Виграє та команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

ХІД ГРИ

І. Організаційний етап

-   Good morning, dear students. How are you? Now we are going to start our quest “Unusual Animals”. Today we will practice vocabulary, work in groups and enjoy different activities. You will have several stations. At each station, you will have some tasks to do. After doing the task you will know where the next station is. Let’s make up groups.

-   The rules of the quest:

image

ІІ. Мотивація навчальної діяльності - How are you? Please, choose and tick.  

image

 

Set a timer for 60 seconds and have students cooperatively brainstorm a list of as many animals they can name.

III Гра

-         Are you ready? Let’s start our quest! Now every team chooses the station and goes to it.  You are smart and good students. Good luck! (Робота по станціям відповідно до маршруту кожної команди) /Додаток 3/.

ІV Підбиття підсумків, рефлексія. 

-         You’ve finished your quest “Unusual Animals”, learned lots of information, improved your English and developed your competence. I hope you feel good! Share your thoughts, please.

image

 

 

-         My congratulations with the ending of the quest! Prizes and diplomas of participants already waiting for you! /Додаток 4 /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назви кабінетів (Додаток 1)

image

 

image

image

image 

 

 

5. The Museum

image

image

image

image

 

 

 

 

 

9. The Teacher’s Room

image

 

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

(Додаток 3) 1 . Decode the sentence.

image

                               

 

________________________________________________________ (Latin proverb) Animal Alphabet

 

A

 

 

 

 

image

Alligator

image

Iguana

image

Quail

 

 

 

 

image

Bear

image

Jellyfish

image

Rabbit

image

Yak

 

 

 

 

image

Camel

image

Koala

image

Starfish

 

 

 

 

image

Dog

image

Leopard

image

Tiger

image

Zebra

 

 

 

 

image

Elephant

image

Monkey

image

Unicorn

 

 

 

 

 

image

Fox

image

Narwhal

image

Vampire bat

 

 

 

 

 

image

Giraffe

image

Octopus

image

Wolf

 

 

 

 

 

 

image

Hare

image

Panda

image

Xerus

 

 

2.   Useful Animal Verbs in English.  Match.

image1. Chicken out   

 

 

 

a) Pull something out of a place.

image2. Fish out

 

 

 

b) Eat very quickly. 

image3. Pig out 

 

 

 

c) To do things in an unserious way.

image4.  Wolf down

 

 

 

d)  Eat a lot of food at once.

image5. Monkey around 

 

 

 

e) Not do something because you’re afraid.

image6. Beaver away

 

 

 

 

f) Work hard doing something.

 

1____________

2____________

3____________

4____________

5____________

6____________

 

 

 

 

 

3.   Look at the Mind–Map. Complete and write.

 

image

 

image

image

 

image

image

 

image

image

 stick insect

elephant

frog

clownfish

python

parrot

image

image 

image

image

 

image

image

salamander

butterfly

sparrow

turtle

goat

         shark

image

image

image

image

image

image

 

gull

       lizard

       piranha

kangaroo

toad

bee

 

4.   National animal symbols of different countries. Match.

                                                image

 

image 

Ukraine

image 

Dolphin  

 

imageCanada

 

image Eagle 

image                      

China

 

image 

Bulldog

image                       

France

 

 

image 

Nightingale

 

image                      

Greece

 

image 

Beaver

image                      

India

 

image 

Lemur

image                        

Madagascar

 

image 

Gallic rooster

image                     

Poland

 

image 

Elephant

image                     

Spain

 

 

image 

White stork

image                     

Thailand

 

 

image 

Panda 

imageThe United

             

Kingdom

image 

Bull

imageThe United

States

 

image 

Cobra

image

5.   Listen and match. 

 

image

 

 

image

image

7. Listen to the soundtracks of different cartoons. Write the number of the track.

a) Penguins of Madagascar

image 

 

Track _______

b) Tom and Jerry

             image

 

Track _______

c) Kung Fu Panda 3

                            image

 

Track _______

d) Chip and Dale Rescue Rangers

image 

 

Track _______

e) The New

Adventures of Winnie the Pooh

                 image

 

 

Track _______

f) Shaun the Sheep

                       image

 

 

Track _______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

image

 

 

 

 

Keys

1.

Nature is our mother.

 

 

2.

1)______E______

2)______A______

3)______D______

4)______B______

5)______C______

6)______F______

 

image

4.

image 

Ukraine

image 

Nightingale

 

imageCanada

 

image 

Beaver

image                        

China

 

 

image 

Panda

 

image                           

France

 

image 

Gallic rooster  

image                             

Greece

 

image 

Dolphin

 

image                            

India

 

 

image 

Cobra  

image                     

Madagascar

 

image 

Lemur  

image                           

Poland

 

image 

White stork  

image                         

Spain

 

image 

Bull

 

image 

                         

Thailand

 

 

image 

Elephant

 

imageThe United

             

Kingdom

image 

Bulldog  

imageThe United

States

 

image 

Dolphin Eagle  

          

 

image

There's a hippo in my hall

There's a dinosaur in my dining room a hundred metres tall!

My house is full of animals

I don't know what to do I think I'm going crazy I'm living in a zoo!

There's a bison in my bathroom

There's a beetle in my bed

There's a tortoise in my toilet with a hamster on his head!

My house is full of animals

I don't know what to do I think I'm going crazy I'm living in a zoo!

There's a gopher in my garden

There's a tiger in my tree

There's a lion in my living room He's watching my TV!

My house is full of animals

I don't know what to do I think I'm going crazy I'm living in a zoo!

My house is full of animals

I don't know what to do

I think I'm going crazy I'm living in a zoo!

6.

image

 

7.

a) Penguins of Madagascar

5

b) Tom and Jerry

6

c) Kung Fu Panda 3

1

d) Chip and Dale Rescue Rangers

4

e) The New Adventures of Winnie the Pooh

2

f) Shaun the Sheep

3

 

 

 

pdf
Додано
16 березня
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку