Квест " Перелітні птахи"

Про матеріал
Дана розробка використовувалася для участі у Всеукраїнській акції "День зустрічі птахів".
Перегляд файлу

Пізнавально-розважальний квест

до Дня зустрічі птахів

 

  •   освітня: під час виконання нестандартних завдань розповісти вихованцям про перелітних птахів, видове різноманіття перелітних птахів рідного краю, їхнє значення та практичну цінність у житті людини;
  •   розвивальна: розвивати бажання розуміти і вивчати природу, зв’язне мовлення, спостережливість, пам'ять, увагу, логічне мислення;
  •   виховна: виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання  допомагати, ставитися до пернатих друзів бережливо; закладати основи екологічної свідомості і культури.

 

Методи та прийоми:

  •   словесні: пояснення, розповідь, загадки;
  •   наочні: ілюстрації;
  •   практичні: виготовлення пташок та шпаківні; індивідуальна і групова робота.

Обладнання: презентація, ілюстрації птахів, плакати, картки з розвивальними завданнями, папір, клей, дошки, гвіздки.

Загальна інформація.

Кількість команд має відповідати кількості Станцій на маршруті. Пізнавально-розважальний квест розрахований на 4 команди по 5 чоловік і побудований таким чином:

  1. Вітальне слово, повідомлення ведучим мети і завдань квесту.
  2. Квест. Всі команди розпочинають квест зі Станції 1. Дослідники. Далі всі команди йдуть по Станціям: 2. Слідопити, 3. Кмітливі, 4. Стрибунець. Зустрічаються всі на Станції 5. Шпаківня.
  3. Зустріч з Весною. Закриття свята.

Місце проведення. Проходження Станцій в приміщенні школи.

ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Привітання. Повідомлення про свято. Видача маршрутних листів.

Ведучий. Нарешті весняне сонячне проміння ласкаво зігріває усе живе. Зігріті й приголублені піднімаються соковиті травинки, що пробиваються скрізь темний, ще подекуди мерзлий ґрунт. Радіють весні й тварини, які, зморені голодом після зими, вирують у пошуках здобичі. Не менше радіємо весні і ми, маючи змогу скинути нарешті із себе хоч трохи теплого одягу.

Традиційно вісниками весни є тендітні первоцвіти й, звичайно, пернаті друзі, які повертаючись із вирію, несуть весну на крилах.

Сьогодні ми з вами підготуємось до зустрічі пташок та Весни. Слухайте уважно всі розповіді, виконуйте старанно всі завдання, щоб надалі дати правильні відповіді на наступних станціях і дійти до фінішу. Зараз ми з вами розіб’ємось на команди по 10 чоловік. Ви отримаєте маршрутні листи, де викладена послідовність завдань.

 Отже, давайте розпочнемо з першої станції.

Станція 1. Дослідники.  Розповідь, презентація

(Ведучий показує вихованцям презентацію або фотографії про перелітних птахів, розповідаючи-коментуючи) (Додаток 1)

Ведучий:

В лісі сталася біда: гусінь листя об’їда.

І на дубі, і на клені, і на ясені зеленім.

Солов’ї, шпаки, синиці вмить злетіли, як годиться.

І давай сурмить тривогу: «Гей, пташки, на допомогу!»

(Діти, відповідно до маршрутного листа йдуть до наступної станції.)

 

Станція 2. Слідопити. Складання пазлів.

 Складання пазлів із зображенням перелітних птахів.

(По квіточках  йдуть на наступну станцію)

 

Станція 3. Кмітливі. (Додаток 3).

Розгадування загадок.

 

Станція 4. «Біологія рослин» (Додаток 4)

Учасникам команд пропонується встановити відповідність між зображеннями рослин та зразками насіння, що розкладено в однакові ємності. Кожна правильна відповідь 1 бал.

 

Станція 5. «Материками та океанами»

Ведучий зачитує учасникам запитання, а учні відповідають. Кожна правильна відповідь 1 бал.

1. Назвіть найбільший за площею материк Землі (Євразія).

2. Назвіть океан, який не омиває береги Антарктиди (Північний Льодовитий океан).

3. Назвіть найжаркіший материк на Землі (Африка).

4. Покажіть найбільший за площею океан в світі (Тихий океан).

5. Назвіть найвологіший материк Землі (Південна Америка).

6. Вкажіть океан, що омиває береги Африки, Євразії та Австралії (Індійський).

7. Назвіть найхолодніший материк Землі (Антарктида).

8. Океан, що повністю лежить у західній півкулі (Атлантичний).

9. Назвіть найсухіший материк Землі (Австралія).

10. Океан, що омиває береги Євразії та Північної Америки (Північний Льодовитий океан).

 

1. Назвіть найбільший за площею острів земної кулі (Гренландія).

2. Покажіть материк, який розташований в південній півкулі Землі (Антарктида).

3. Назвіть острів, що розташований біля східного узбережжя Африки і став дуже відомим завдяки однойменному мультфільму (Мадагаскар).

4. Океан, що омиває береги Південної Америки, Австралії та Антарктиди (Тихий океан).

5. Острови, де всі предмети зникають або працюють неправильно (Бермудські острови).

6. Найменший за площею океан на Землі (Індійський).

7. Острів – батьківщина англійської мови (Великобританія).

8. Океан, що омиває береги Північної Америки та Африки (Атлантичний).

9. Найбільший за площею півострів в світі (Сомалі).

10. Океан, що повністю лежить у північній півкулі (Північний Льодовитий океан).

Станція 6. Будівник. Виготовлення або розповідь про виготовлення шпаківні

Ведучий. До важливих обрядодій, належить давній звичай зустрічати перших прилітних птахів. Вважалося, що саме вони є справжніми оповісниками приходу весни. Якщо зозулі опікуються вирієм - вони останніми відлітають з теплих країв, замикаючи ворота, і першими вирушають до теплолюбної країни, щоби приготувати місце для перезимку решті птаства, - то ключниками в наших краях прийнято вважати ластівок і жайворонків. Саме їх поява означала початок весни.
Всі команди приготувалися до зустрічі птахів!? А де ж жити будуть наші пташечки!!
1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів, тому цей день – 1 квітня є Міжнародним днем птахів, але ми закликаємо вас пам’ятати про охорону птахів не тільки в цей день, а завжди. 
Тому давайте повісимо шпаківні для наших пташечок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Станція 3. Кмітливі.

Гра  «Загадка-відгадка». Можливі варіанти загадок.

 

Привітала нас піснями із весною

І живе з нами під стріхою одною. (Ластівка)

*** 

Маленький хлопчик  у сірій свитинці

По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

*** 

Ось хатина, в ній – Співак

Як цю пташку звати…(Шпак)

*** 

Скрекотуха білобока

Звуть усі її …(Сорока)

*** 

Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

***  

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

***  

Ноги довгі, мов  жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала. (Чапля)

***

Довгі ноги  - довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.(Лелека)

***

В хазяйстві я господар,

Воджу череду пташок,

Вранці рано вас розбуджу –

Дасте проса кушільок.(Півень)

***

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.(Сова)

***

Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною. (Ластівка)

***

Які ноги заввишки,

Такий ніс завдовжки.

Хату на хаті має,

Жабам рахунок знає. (Лелека)

***

Хто це у садку скрекоче,
Всі новини знати хоче?
Це хитренька, білобока,
З чорним хвостиком … (Сорока)

***

Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

***

Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди – 
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки… (Снігурі)

***

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

***

Ось хатина, в ній – Співак

Як цю пташку звати… (Шпак)

***

Які ключі до неба добираються? (Журавлині)

Хто гнізда свого не має

Яйця іншим підкладає

А у лісі в холодку

Все кує, ку-ку, ку-ку (Зозуля)

***

Ясне сонечко пригріло,

Розігнало довгі сни,

В рівчаках заклекотіло –

Все діждалося …. (Весни)

***

Весь вік по одній дорозі ходить,

А назад не вертається (Сонце)

***

Чорномазий, білодзьобий,

Він за плугом важко ходить,

Черв’ячків, жучків знаходить –

Сторож вірний, друг полів,

Перший вісник теплих днів (Грак)

***

Зацвітають навесні

Білі квіти лісові

Їх не варто, друже, рвати

Слід ці квіти охороняти (Підсніжники)

***

Я той сніг колю «голками»

Зелененькими листками.

Білу квітку вивільняю –

В ноги березню схиляю (Підсніжник)

***

Хату на хаті має, жабам рахунок знає? (Лелека)

***

Вдень мовчить, в вночі кричить (Сова)

***

За вікном гніздо будує, тільки в нас не зимує (Ластівка)

***

Дзьоб міцний і гострий має, шкідників ним добуває (Дятел)

***

Двічі родиться, а раз умирає (Птах)

***

Летіло, як міх, упало як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть (Гуска)

***

У воді купалася, а сухою зосталася (Качка)

***

Із землі підніме й мале, а через хату не перекине й велике (Пір’їна)

 

Додаток 4
Інформаційні картки

Насіння квасолі

Насіння льону

Насіння перцю болгарського

Результат пошуку зображень за запитом "фото квасоля"

Результат пошуку зображень за запитом "фото льон"

Результат пошуку зображень за запитом "фото насіння перцю"

Насіння кропу

Насіння калини

Насіння чорнобривців

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "фото калина кущ"

Результат пошуку зображень за запитом "фото чорнобривці"

Насіння пшениці

Насіння ячменю

Насіння гарбуза

Результат пошуку зображень за запитом "фото пшениця"

Результат пошуку зображень за запитом "фото ячмінь"

Результат пошуку зображень за запитом "фото гарбуз"

Насіння кабачка

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
18 березня
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку