Виховний захід: Квест «Подорож у світ інформатики»
Мета: повторити і закріпити основні поняття; розвивати інтерес до комп'ютерних знань, пізнавальну активність, увагу, зацікавленість учнів та їх творчість.
Учасники: учні 6-7 класів
Хід заходу
Ведуча1: - Добрий день! Вітаємо учасників, журі та вболівальників. Сьогодні ми запрошуємо учасників турніру помірятися інтелектом і блиснути своїми знаннями з інформатики.
Ведуча 2: - Представляє команди і журі та оголошує програму Квесту.
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли сьогодні і до нас.
Аудиторія простора, а в ній – машини,
І кожному – як би пізнать.
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
То ж не барімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
I конкурс «Розминка»
Ведуча 1: - До кожного слова першого стовпчика знайти відповідне слово другого стовпчика. Максимальна кількість балів – 2б.
|
Лазерний |
Редактор |
|
Жорсткий |
Шрифт |
|
Операційна |
Комп’ютер |
|
Графічний |
Стіл |
|
Робочий |
Принтер |
|
Глобальна мережа |
Управління |
|
Напівжирний |
Диск |
|
Безпровідникова |
Дисплей |
|
Персональний |
Інтернет |
|
Панель |
Система |
|
Рідкокристалічний |
Мишка |
|
Мова |
Алгоритм |
|
Система |
Повідомлення |
|
Периферійні |
Пам'ять |
|
Інформаційні |
Редактор |
|
Кореневий |
Пристрої |
|
Електронне |
Числення |
|
Оперативна |
Технології |
|
Текстовий |
Програмування |
|
Права та ліва |
Блок |
|
Лінійний |
Каталог |
|
Системний |
Клавіші мишки |
II конкурс «Фольклорний серпантин»
Ведуча 1: - Перед вами версії програмістів відомих прислів'їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналі. По черзі кожній команді будуть зачитані прислів’я, які потрібно розшифрувати. За кожну правильну відповідь 1 бал.
(Дарованому коню в зуби не дивляться.)
(Всяка птиця своє гніздо любить.)
(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)
(Чистота — застава здоров'я.)
(Скажи мені хто у Тебе друг і я скажу, хто Ти.)
(Не смійся над старими людьми, і ти будеш старий.)
(По одягу зустрічають, а по розуму проводжають.)
( Журі оголошує результати 1 і 2 конкурсів)
III конкурс «Перевтілювачі»
Ведуча 1: - Уявіть себе комп'ютером: вас увімкнули, струм наповнив вас життєвою енергією, загорілися ліхтарики індикації на вашому корпусі. Користувач почав керувати вами і примушувати працювати у заданому режимі. Ви знаходитесь в певному стані. Нас цікавлять ваші відчуття як живого організму.
Ведуча 2: - На картці вказано стан, у якому ви перебуваєте. Ваше завдання за допомогою пантоміми зобразити цей стан так, щоб інша команда могла його відгадати. Час обмежується 1 хвилиною. Кількість балів за відгадку – 2 бали.
Слова 1-й команді:
Слова 2-й команді:
IV конкурс «Юні поети»
Ведуча 1: - Кожна команда повинна скласти вірш на задані рими. Максимально за правильну відповідь - 3 бали.
Мишка – книжка
Програма – діаграма
Складна – сама
Інформація – реалізація
( Журі оголошує результати 3 і 4 конкурсів)
V конкурс уболівальників.
Ведуча 1: - Перед вами завдання: на кожну літеру в слові КОМПІЛЯТОР для першої команди і ПРОГРАМІСТ для другої команди придумати слово або вислів, пов'язані з Інформатикою. Оцінюється в один бал за кожне назване слово або вислів.
VI конкурс «Зайвий термін»
Ведуча 2: - Кожна команда отримує аркуш з термінами. У кожній з приведених груп один термін є «зайвим». Вам необхідно викреслити цей термін та пояснити своє рішення. Оцінюється в 1 бал за кожну правильну відповідь.
(судді оголошують результати 5 і 6 конкурсів)
VII конкурс «Вірю-не вірю»
Ведуча 2: - В цьому конкурсі учасники повинні на кожне запитання відповісти, чи вірять вони або не вірять даному вислову. За кожну правильну відповідь 1 бал.
VIII конкурс «Жаргон»
Ведуча 1: Жаргон — мова якої-небудь об'єднаної загальними інтересами групи, що містить багато слів і виразів, відмінних від спільної мови. Для кожного з представлених комп'ютерних жаргонізмів приведені три визначення, з яких йому відповідає лише одне. Необхідно вказати це визначення. Оцінюється в один бал(командам по черзі зачитуються питання).
1. «Винт» —
а) вентилятор охолоджування процесора;
б) регулювальник яскравості монітора;
в) жорсткий магнітний диск.
2. «Кулер» —
а) вентилятор охолоджування процесора;
б) покупець комп'ютера;
в) користувач комп'ютера.
3. «Корінь» —
а) каталог, в який не вкладені інші каталоги;
б) каталог, який не вкладений в інші каталоги;
в) місце в каталозі (спеціальної області оперативної пам'яті).
4. «Логін» —
а) ім'я користувача;
б) пароль;
в) ім'я програми.
5. «Залізо» —
а) сукупність апаратних засобів комп'ютера;
б) корпус системного блоку комп'ютера;
в) жорсткий магнітний диск.
6. Мама —
а) основна частина програми;
б) материнська плата;
в) шина даних.
7. Рама —
а) материнська (системна) плата комп'ютера;
б) корпус системного блоку комп'ютера;
в) оперативна пам'ять комп'ютера.
8. Юзер —
а) програміст, що "зламує" чужі програми;
б) адміністратор комп'ютерної мережі;
в) користувач комп'ютера.
9. Бандура –це
а) програма де є багато помилок;
б) одна із назв комп’ютера;
в) народна назва комп’ютерів фірми IBM.
10. Батон –
а) довільна клавіша на клавіатурі;
б) бігуча стрічка;
в) запускний файл.
11.Болванка –
а) непотрібний файл на комп’ютері;
б) мікропроцесор;
в) чистий диск СD.
12.Фрейм –
а) кадр в анімаційному файлі;
б) крутий гравець у грі;
в) поштова програма.
13.Лапша –
а) телефонний провід;
б) розділ жорсткого диску;
в) звукова плата.
14. Лазар –
а) посилання в Інтернеті;
б) лазерний принтер;
в) набір мікросхем.
15. Лейба –
а) файл стиснений архіватором;
б) паралельний порт;
в) мітка на диску.
16. Метр –
а) музичний файл;
б) один мегабайт;
в) мова програмування.
17. Вісь-
а) операційна система;
б) тактова частота;
в) дискета.
18. Палка –
а) пароль для входу в систему;
б) кнопка на клавіатурі;
в) маніпулятор Джойстик.
19. Пуд –
а) програмне забезпечення;
б) жосткий диск на 16 гб;
в) переносний комп’ютер.
20.Струйник –
а) захисний екран для монітора;
б) системний оператор;0
в) струйний принтер.
Ведуча 2: - Підрахуємо бали і визначаємо переможців.
Вчитель: - Шановні учасники гри! Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які приготували вам ведучі. І оскільки ми з вами завершили останній конкурс, то дозвольте привітати знавців інформатики.
(Нагородження грамотами)