Квест у школі:іетерактивна форма класної та позакласної роботи учнів на уроках біології

Про матеріал
Квест-гра є дуже привабливою для дитини, дозволяє активувати його увагу і розвиває пізнавальний інтерес у ході виконання завдань.
Перегляд файлу

 

 

Тема  досвіду

Квест у школі: інтерактивна форма класної та позакласної роботи учнів на уроках біології.

   Основною проблемою в педагогіці завжди було й буде питання урізноманітнення навчального процесу, перегляд способів та методів пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів.

Сучасним учням будь-яка інформація  легкодоступна. Вони знають, що  протягом певного часу можуть знайти відповіді  на  будьякі завдання вчителя, використовуючи Інтернет або збірники з домашнім завданням не витрачаючи час на роздуми «чому це завдання робити треба саме так?» Учні не розуміють, що творчо мислити,виділяти головне, робити висновки та вміти застосувати знання  в житті та на практиці  за них Інтернет не зможе. З таким помічником у дітей зникає прагнення до пошуку, пізнаня, творчості, до  діяльності, яка спонукає на працю.

     Навчальний матеріал, який подається на уроц,і здається учням «сухим» та не цікавим, тому завдання вчителя зацікавити дітей до сприйняття навчального матеріалу.

Актуальність і практична значущість досвіду

Знати й уміти все неможливо та й не потрібно. Зате вміти освоювати нове, коли в цьому виникає необхідність, - у наш час найголовніше. Тому вимоги до вчителів висуваються в дусі теперішнього часу. Мета кожного вчителя,без вийнятку, навчити учнів думати, розвивати їх здібності так, щоб у майбутньому вони могли використати знання в житті. Кожний учитель, приходячи на урок, хотів би бачити ліс піднятих рук азарт,зацікавленість в очах.

       Виникнення інтересу до біології здебільшого залежить від того, які методи та прийоми я буду використовувати на своїх уроках.

Зацікавленість до свого предмета я викликаю за допомогою інформаційних технологій, науково-популярних фільмів, Інтернету, дидактичних ігор: уроків – презентацій, уроків – екскурсій, уроків – проектів, уроків – подорожей, уроків – вікторин  або бінарних уроків.

     Використовуючи інтерактивні технології створюю підґрунтя для формування креативного мислення, пізнавальних та комунікативних інтересів, нахилів, умінь та навичок, технологій: кооперативне навчання,  фронтальні технології, навчання в грі. Це такі прийоми: вибірковий диктант, термінологічна дуель, спіймай помилку,мозковий шторм. Тестові вправи «Закінчи речення», «Встанови відповідність», «Вибери зайвий термін»

       Високим рівнем активності учнів характеризується урок-гра. «Гра-восьме диво світу».-так  оцінюють педагоги цю форму роботи.

На відміну від ігор взагалі, уроки – ігри мають відрізняючу їм ознаку – чітко поставлену мету навчання й відповідні їй педагогічні результати, які можуть бути обґрунтовані, виділені в явному вигляді й характеризуються навчально-пізнавальною спрямованістю. Ігрова форма занять створюється на уроках за допомогою ігрових прийомів і ситуацій, що виступають як засіб спонукання, стимулювання до навчальної діяльності.

      Різновидом уроку-гри є квест.

Організація і проведення квестів вимагає значної попередньої підготовки: підбір завдань, розробка маршруту (мапи квестової зони),  і, головне, пошук асистентів – вчителів, які б знаходилися у визначених локаціях-зупинках маршруту квесту. Асистент, як правило, зустрічає команду, отримує пароль-ключ від станції-зупинки, оголошує наступне завдання для учасників квесту, слідкує за ходом його виконання та оцінює правильність .

Переваги квест-гри

-Квест-гра є дуже привабливою для дитини, дозволяє активувати його увагу і розвиває пізнавальний інтерес у ході виконання завдань.

-Формує у дітей відчуття особистої зацікавленості при виконанні завдання.

-Збагачує дітей подібними враженнями для спільного обговорення.

-Дозволяє педагогу виділяти для ознайомлення ті об’єкти, які він рахує найбільш значущими з точки зору рішення навчальних завдань в групі та враховувати при цьому інтереси вихованців у повному обсязі.

-В квесті розвивається вільне спілкування дорослих та дітей, розвиваються усі компоненти усного мовлення дитини.

-Квести   допомагають реалізувати принцип співпраці. Важливо налагодити успішну взаємодію в команді, відчути і сформувати взаємовиручку, поділ обов’язків, навчити мобілізуватися і дуже швидко  вирішувати несподівані завдання, які виникають під час гри.

-Проведення квест-гри сприяє згуртованості колективу дітей, вихованню доброзичливості, дружніх стосунків.

-По ходу квесту використовується система методів, яка спрямована перш завсе  не на виклад педагогом готових знань, їх запам’ятовування і відтворення, а  на самостійне оволодіння  дітьми знаннями та вміннями в процесі активної розумової та практичної діяльності.

    Створюючи завдання для квесту, використовую творчі, проблемні завдання. Їх розв’язання вимагає від учнів застосування раніше засвоєних знань у новій ситуації,бачення нової проблеми в традиційній ситуації.

    Велику зацікавленість серед учнів мають завдання сервісу на платформі Learning Apps. Усі вправи сервису  Learning Apps.org  розділені на 6 категорій.

Використання данного сервісу в мережі Інтернет на уроці  дозволяє зробити процесс навчання інтерактивним, більш мобільним, диференційованим та індивідуальним.

 Пріоритетом у розвитку освіти стає впровадження сучасних інформаційно-комінікаційних технологій, зокрема технологій та засобів «мобільного навчання», що забезпечують удосконалення освітнього процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. Включаючи до квестів завдання з QR-кодами, урізноманітнюю освітній процес.

Одним  із завдань квесту є робота учнів з чайвордами. Чайнворд це ланцюг слів кінець одного слова є початком іншого. Чайворди які я використовую розроблені мною особисто.(Додаток В)

Авторський матеріал був розміщений  на сайті «На урок» а кросворди надріковані у фахових журналах «Біологія в школі» та вийшли окремою збіркою «Біологія людини у кроссвордах» серія «Бібліотека журналу «Біологія»

На уроках проведені квести  в 6 класі «Основні групи рослин», «Покритонасінні твоєї місцевостї», в 7 класі «Зимуючи птахи твоєї місцевості» позакласний захід (додаток А). «Знай та охороняй природу Чугуївщини»(ДодатокБ)

 Ділилася досвідом та проводила мастер-клас для вчителів природничого циклу міста Чугуєва з теми «Квест у школі: інтерактивна форма класної та позакласної роботи учнів як педагогічна іновація НУШ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток А

 

Фото матеріали   квесту «Зимуючі птахи рідного краю»

 

 

 

 

     

 

 

 

                                      Додаток Б

Матеріали з квесту  «Знай та охороняй природу Чугуївщини»

КАРТА

 

 

РАСТЕНИЯ   ЖИВОТНЫЕ

 

 

 

 

(Додаток В)

Чайворд з теми «Земноводні»

 

зображення_viber_2023-03-05_11-07-11-690

1.Рибоподібна личинка жаби.

2.Складова частина плечового поясу.

3.Один з органів жіночої статевої системи.

4.Кровоносна судина з найменшим діаметром.

5.Отвір, яким починається травна система.

6.Один з представників хвостатих земноводних.

7.Орган,по якому повітря надходить до тіла жаби.

8.Інша назва яєць жаби.

9.Інша назва земноводної тварини.

 

Чайворд з теми «Плазуни»

1.Велика неотруйна змія яка душить свою жертву.

2.Поширена неотруйна змія з жовтими цяточками на голові.

3.Інша назва полоза жовточеревого.

4.Плазун,  який змінює своє забарвлення відповідно до навколишнього середовища.

5. Сукупність волокон,які передають збудження в організмі.

6.Степова безнога ящірка зі змієподібним тілом.

7.Плазун ,невеликої валькуватої форми,має кінцівки та ламкий хвіст.

8.Степова ящірка,хвіст довгий, неламкий, живе на Кавказі та Середній Азії зображення_viber_2023-03-05_11-07-11-541

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
12 березня 2023
Переглядів
345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку