Квест "Усе моє, що зветься Україна"

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про красу і багатство української землі; продовжувати знайомити дітей із державними і народними символами, розвивати мовлення, їхній світогляд, пізнавальний інтерес до історії свого народу, своєї країни; виховувати повагу до української культури, почуття гордості за свою Батьківщину, патріотизм, людяність, любов до України.

Матеріал супроводжується мультимедійною презентацією у форматі Prezi.

Перегляд файлу

Патріотичний квест для учнів 5-6 класів

 

Тема. «Усе моє, що зветься Україна!»

 

Мета: поглибити знання учнів про красу і багатство української землі; продовжувати знайомити дітей із державними і народними символами, розвивати мовлення, їхній світогляд, пізнавальний інтерес до історії свого народу, своєї країни; виховувати повагу до української культури, почуття гордості за свою Батьківщину, патріотизм, людяність, любов до  України.

 

Обладнання: карта України, фото з краєвидами нашої батьківщини, картки із завданнями, мультимедійна презентація у форматі Prezi.

 

Перебіг заходу

 

Слайд 1

Учитель. (Читає вірш Ліни Костенко)

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–

оці степи, це небо, ці ліси,

усе так гарно, чисто, незрадливо,

усе як є – дорога, явори,

усе моє, все зветься – Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

що хоч спинись і з Богом говори.

 

Учитель. Коли я думаю про Україну, в моїй уяві постає вишневий сад, волошки в житі, зелені водоспади густих верб, що тихо спадають у дзеркальну синь ставка; поважні квіти соняшника з яскравими променистими пелюстками, які повертають свої золотаві голівки вслід за сонцем, простежуючи весь його шлях.  Я бачу мальовничі села, оточені зеленими левадами; маленькі містечка і величезні мегаполіси, у яких проживають щирі й завзяті люди.  Я чую спів жайворонка, тихий плескіт хвиль Дніпра і Десни; чую, як тихо шепоче колосся в полі про трепетне кохання берізки і ясеня, що ростуть на околиці лісу. Любуючись рідними просторами, задумуєшся про весь світ і  починаєш розуміти, як прекрасно бути частиною цього світу. Рідні місця допомагають відчути красу життя, зрозуміти неповторність моєї Батьківщини – України. І поки ми живемо на цій чудесній землі, ніколи не забудемо своєї величі, будемо сильними, життєрадісними, щирими і завзятими.

    Сьогодні я пропоную вам здійснити незвичайну подорож безкрайніми просторами нашої неньки-України, відвідати її міста і містечка. Чому незвичайну? Бо проходитиме вона у формі квесту. А чи знаєте ви, що таке квест?

 

Слайд 2

       Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань.

 

Слайд 3        (Звучить пісня «Моя Україна»)

 

Слайд 4

Учитель. Україна… Земля, де перегукуються степи з небом, а зоряний простір вкриває собою тишу дерев, де гори шепочуться з ріками, а у небі співає жайвір. І сонце там особливе, і люди надзвичайні. А звідки ж пішла назва держави? Послухайте, що розповідає легенда…

    «Як тільки Господь Бог створив на Землі народи, вони відразу почали просити в нього найкращі землі для поселення. Не поспішали тільки українці. Вони були козаками, мандрували по землі, милувалися красою світу і нікому не заважали. Якось роззирнулись і побачили, що повсюдно снують люди, обживають займані місцини. Тоді пішли й вони до Господа. Побачив Сотворитель чубатих вояків і здивувався:

- А чого вам треба, хлопці? - запитав.

- Та землі-материзни хочемо, Боже.

- Буде вам земля. Ідіть і осідайте он на тому клаптику між морями, - показав пальцем униз.

- Та там уже іспанці, Боже!

- Ага, то біля них селіться.

- Не можемо, Господи, там французи, а далі німці і ще якихось людей повно.

Подивився Бог згори і переконався, що все вже роздано. А козаки йому дуже сподобались - і не хотів Творець залишати їх без землі.

- Гаразд, - сказав Господь. - Віддам я вам он той куточок понад Дніпром, що залишив собі на земний рай. Але то незвичайний куточок - раїна. Земля там пахне медом, вода - як молоко, а з неба в душу людей ллється пісня. На той куточок будуть зазіхати нечестивці, тому його треба пильнувати та боронити. Якщо будете завжди такими відважними лицарями, як мені видається, то на тій землі станете господарями, а як ні - то рабами нечестивців.

- Дякуємо, Господи! Буде так, як кажеш. Благослови в дорогу!

Поблагословив їх Сотворитель і провів до райських воріт. Відтоді господарюють козаки в райській країні і захищають її від усякої нечисті. З того часу називають цей райський куточок Україною, а народ – українцями». (За С. Плачиндою)

 

Учитель. Сьогодні, під час квесту, ми будемо козаками і козачками. Скажіть, а що необхідно для подорожі? (Відповіді учнів). Так, згодна. Подорожуючий перш за все не зможе обійтись без карти або маршрутного листка. Ви зараз отримаєте маршрутні листи, за допомогою яких під час подорожі відкриєте для себе багато цікавого. (Діти розділяються на козацькі курені, кожен курінь обирає отамана і отримує маршрутний лист) Готові? Тоді розпочинаймо!

 

Слайд 5          (Звучить «Козацький марш»)

 

Слайд 6         

1. «Містечко епітетів».

Учитель. Україна! Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес. Тихі плеса річок, сині очі озер і ставків. Це безмежні степи і ліси, зелені долини і луки, Карпатські верховини і донецькі простори, біленькі полтавські хати і київські каштани. А як би ви описали нашу батьківщину? Ваше завдання: протягом 1 хвилини підібрати якомога більше епітетів до слова «Україна».

 

Слайд 7

2. «Місто портретистів».

Учитель. На Україні живуть щирі, завзяті, працьовиті люди, які здавна славляться своєю гостинністю, мелодійною мовою, піснями, що торкаються самої душі. Завдання: використовуючи картон, кольоровий папір, клей, фломастери, шаблони, створити портрет ідеального українця, який усе встигає зробити у своєму житті. Скласти список рис ідеального українця. (Розумний, вірний, чесний, правдивий, душевний, працьовитий, має багатий внутрішній світ, волелюбний, патріот, жертовний, емоційний, чутливий, вродливий, мудрий…) (На виконання завдання дається 5 хвилин, після чого діти захищають свою роботу. Слід наголосити, що всі ці риси в одній людині поєднуються доволі рідко, але коли ви чогось хочете досягти в житті, то цей перелік стане підказкою до самовдосконалення і виховання характеру).

 

Слайд 8

3. «Символічне містечко».

Учитель. Кожен народ, маючи свою історію, має і свої святині-символи. Маємо їх і ми, українці. Завдання: скласти пазли,  пояснити, що саме зображено на малюнку і як саме це пов’язано з нашою державою (На виконання – 2 хвилини).

 

D:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\00519720.jpgD:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\калина.pngD:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\31418_html_m712cc74.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 9

4. Місто «Відкрий для себе Україну».

Учитель. У пісні солов’я, у предковічному лісі, волошковому полі та на гірській вершині — всюди впізнаємо ми рідну землю, відчуваємо її теплі обійми та вдихаємо неземний аромат квітучої вишні. Якщо ви також закохані у безмежні простори нашої держави, її історію, звичаї і традиції, то наступним вашим завданням буде відповісти на питання вікторини про Україну та перевірити, наскільки добре ви знаєте свою Батьківщину.

 

Вікторина.

1. Коли Україна стала незалежною? (24 серпня 1991 року)

2. Як звали засновників Києва? (Кий, Щек, Хорив, Либідь)

3. Які моря омивають Україну? (Чорне, Азовське)

4. Які гори є на території України? (Кримські, Карпати)

5. Найвідоміші брати України, які завдяки своїй силі та витримці прославили нашу державу на весь світ. Чемпіони з боксу у важкій вазі. (Брати Клички)

6. З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю).

7. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)

8. Чий портрет зображений на купюрі номіналом 100 гривень (Тараса Шевченка)

9. Де знаходиться географічний центр Європи (Закарпатська  область Рахівський район село Ділове).

10. Найголовніший майдан нашої країни (Майдан Незалежності).

 

Слайд 10

5. «Святкове містечко».

Учитель. У житті кожної людини є дні, коли вона почуває себе дуже щасливою, коли збуваються її мрії і бажання, коли вона насолоджується кожною хвилиною і отримує задоволення від подиху вітру, від теплого дотику сонячного промінчика, від шелесту листя, від співу пташок. І такі дні ми називаємо святом. У держави також є свята. Ваше завдання: поєднати дві колонки: назву свята з датою його проведення. (На виконання – 2 хвилини)

1. Новий рік

2. Міжнародний жіночий день

3. День захисника України

4. Різдво

5. День Конституції України

6. День прапора України

7. День Соборності України

8. День Незалежності України

9. День Святого Миколая

10. День знань

1. 1 вересня.

2. 23 серпня.

3. 7 січня

4. 22 січня

5. 14 жовтня

6. 24 серпня.

7. 19 грудня.

8. 8 березня.

9. 28 червня.

10. 1 січня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 11- 16

6. Містечко «Пісенний вернісаж».

Учитель. Жодне свято не проходило без пісень, які є коштовними перлинами нашого народу. Недарма українців уважають пісенною нацією.  У пісні — минуле народу, сучасне й майбутнє, його погляди, його світобачення і психологія. У ній найповніше виявилася душа українського народу, яка з піснею росте, розцвітає, в'яне і вмирає. Я впевнена, що ви добре знаєте українські пісні, із задоволенням їх виконуєте. Завдання: прослухати уривок пісні, назвати її  (можливо, і виконавця) і проспівати декілька рядочків.

 

Слайд 17

7. Містечко «Хатня справа».

Учитель. У всьому світі українці вважаються гостинною нацією. Гостю – чи проханому, чи ні – у нашій країні раді завжди. Більш того, гостям в Україні пропонують найкраще, а до їх приходу  з якогось приводу готуються ретельно та заздалегідь – прибирають оселю, стелять святкову скатертину, дістають красивий посуд, готують смачні та багаті страви. Завдання: приготувати смачний борщ чи запашний наваристий куліш (на аркушах картону зображено казанок, каструля. Дітям пропонується набір карток-малюнків із зображенням продуктів. Потрібно обрати ті, що необхідні для приготування даної страви, і прикріпити їх до аркушу картону).

 

Слайд 18

8. Місто «Нетлінна слава України».

Учитель. Найцінніший скарб кожної держави – це її люди. Нашій батьківщині є ким пишатися. Перед вами фото видатних особистостей України. Завдання: пригадайте, який внесок зробили вони у розвиток України. (На виконання – 5 хв.)

 

D:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\446177.jpgD:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\12_vitalij-klichko-vernulsya-vkiev-13foto.jpgD:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\30028w200zc0.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\slava-vakarchuk-1.jpgD:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\f_svkn-volodimir_nedlko_volodimir_1355339067-1.jpgD:\Мои Документы\МАМИК\відкриті виховні години\Усе моє, що зветься Україна\Фото\big-grush.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 19

9. «Місто мовознавців».

Учитель. Мова - одне із чудес, за допомогою якого люди передають найтонші відтінки думок і почуттів. Вона віддзеркалює душу народу, його історію... Мова - то цілюще джерело, і хто не припаде до нього вустами, той всихає від спраги.  Століттями мова народу була тією повноводою річкою, яку ми називаємо поезією. Поетична грань живе в слові, і слово немислиме без неї, як немислима річка без води. Наша рідна мова - запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів. Тому необхідно вміти гарно і правильно говорити. Завдання: перед вами вислови, які потрібно відредагувати таким чином, щоб вони відповідали нормам сучасної української літературної мови.

 

- «Приймати до уваги» - брати до уваги.

- «Вибачаюсь» - вибачте мені, перепрошую, даруйте.

- «Слідуюча остановка» - наступна зупинка.

- «Більша половина класу» - більша частина класу.

- «Всякий раз» - кожного разу.

- «Міроприємства» - заходи.

- «Одинокі люди» - самотні люди.

- «Розмовляти на англійській мові» - розмовляти англійською мовою.

 

Слайд 20

10. Місто «Моя батьківщина - Україна».

Учитель. Батьківщина - це рідний дім, де на тебе чекають завжди з любов'ю і надією; це місце, до якого людина завжди повертається, де б вона не мандрувала у світі. Батьківщина - це все, що нас оточує: і небо, і зорі; ліси і поля; люди, які поруч з нами в радості чи смутку. Любов до Батьківщини починається з любові до рідної хати, стежки дитинства, до мудрості народної казки. Батьківщина — це, перш за все, країна, яка дала нам життя.

Україно! Ти для мене диво!

І нехай пливе за роком рік,

Буду, мамо, горда і вродлива,

З тебе дивуватися повік. (В. Симоненко)

Завдання: використовуючи фотографії різних місць України, створити колаж «Моя Батьківщина – Україна» (Час виконання – 5 хв.)

 

Слайд 21

11. «Президентське містечко».

Учитель. Кожен із вас, коли виросте, хоче стати успішною і відомою людиною. Не тільки гарним лікарем, бізнесменом, дослідником, відкривачем нових земель, а навіть і президентом. Завдання: продовжте мою думку: «Якби президентом був я, …» (На виконання – 5 хвилин).

 

Слайд 22    (Звучить пісня «Благослови» (Молитва за Україну) у виконанні Алли  Івашини)

 

Слайд 23    

Учитель. Насамкінець пропоную вам узяти участь у флешмобі «Україна понад усе» (Діти стають у формі серця, тримаючи в руках сердечко, на якому зображена карта України, ланцюжком промовляють: «Я люблю Україну, бо …»).

 

 

 

Переглянути презентацію можна за посиланням:

 

https://prezi.com/ouxcv7xw6vvk/presentation/

 

 

 

 

Література:

 

1. Традиційні та інноваційні форми методичної роботи у школі. Матеріали учасників дистанційного тренінгу «Організація методичної роботи з учителями світової літератури». Журнал «Зарубіжна література у школах України» № 7-8, 2014.

 

Інтернет-джерела:

 

1. http://pustunchik.ua/ua/checkyourself/viktoriny/igra-viktorina-ya-i-ukraina

2. http://www.ukrlib.com.ua/sochm/printout.php?id=333

 

4. пісня «Благослови» (Молитва за Україну). Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=IeB1YYGedzQ

 

 

docx
Додано
27 липня 2018
Переглядів
2972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку