Правовий квест «Я ЗНАЮ СВОЇ ПРАВА»
для учнів 5-9 класів
Дата проведення:10.12.18
Місце проведення: Дружненська ЗОШ
Мета: формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав; розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам'ять; виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.
Обладнання: бланки тестів, призи, м’яч, кросворди, матеріали завдань, таблички з позначенням етапів.
Запрошені: учні – старшокласники – інструктори квесту, вчитель правознавства, класні керівники.
Форма заходу: квест.
ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційний момент
Ведучий. Добрий день. Сьогодні ми з вами відправимося у захоплюючий світ квесту. Що ми з вами будемо шукати? - Цінні подарунки, звичайно, але найголовніше – інформацію.
Від чітких і швидких дій групи залежить її успіх. Команда, яка зуміє злагоджено і швидко пройти всі етапи, переможе.
ІІ. Ознайомлення із правилами гри
1-й етап – «Старт»
2. Етап «Медкімната».
3. Етап «Спортзал».
4.Етап «Шкільна їдальня»
5. Етап «Комп’ютерний клас»
1. «СТАРТ»
Місце знаходження: Актовий зал
Макс. к-сть балів - 8
Інструктор: На етапі «Старт» ви дізнаєтесь про те, коли і як виникла Конвенція ООН про права дитини, як побудовано цей міжнародний документ, які закони охороняють права дитини в Україні. Розповідь супроводжуватиметься слайдами. Будьте уважними, намагайтесь запам’ятати якомога більше відомостей, тому що після ознайомлення з інформацією команда має виконати тестове завдання на знання основних положень Конвенції.
Додаток 1. Тестове завдання етапу «Старт»
а) закон;
б) угода;
в) наказ.
а) Декларацію прав дитини.
б) Конвенцію прав дитини.
в) Закон України про охорону дитинства.
а) Декларацією прав людини.
б) Конвенцією прав дитини.
в) Законом України про охорону дитинства.
а) 30; б) 91; в) 191.
а) 27 вересня 1991 року;
б) 27 вересня 2000 року;
в) 1 травня 1992 року.
а) 25; б) 30; в) 40.
а) істота, що потребує повноцінних умов для розвитку і зростання;
б) людська істота до досягнення нею 18-річного віку;
в) захищений законом повноцінний член суспільства.
а) «піклуйтеся про мене»;
б) «я маю власну думку»;
в) «я можу самостійно будувати своє життя».
За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 8.
За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 8.
Завдання: розв’язати кросворд, в якому зашифровано назви заходів з охорони здоров’я дітей в Україні.
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
щ |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
с |
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
2 |
|
|
7 |
|
5 |
|
|
Р |
|
|
м |
|
к |
4 |
3 |
|
|
8 |
|
|
|
п |
ш |
|
|
З |
д |
о |
р |
о |
в |
‘ |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Введення в організм ослаблених або зруйнованих збудників захворювання з метою формування імунітету до інфекційних хвороб, в Україні здійснюється безкоштовно всім дітям проти туберкульозу, кору, поліомієліту, правцю, дифтерії та ін. (щеплення)
2. Проба, яка призначається для оцінки працездатності серця при фізичному навантаженні, є обов’язковою для всіх школярів, на підставі результатів цієї проби визначається група для занять на уроках фізичної культури (Руф’є).
3. Спеціальна медико-санітарна організація, що надає першу миттєву медичну допомогу при нещасних випадках та загостренні хвороб (швидка допомога).
4. Лікувально-профілактичний заклад для надання допомоги лікарями різних спеціалізацій та проведення медичних оглядів (поліклініка).
5.Сукупність адміністративних і медико-санітарних заходів, за допомогою яких запобігають поширенню інфекційних хвороб людини, зокрема припинення роботи дитячих закладів у період епідемій (карантин).
6. Те, що оформляють з метою організації медичної допомоги на випадок травми чи хвороби під час поїздки (страховка).
7. Місце, де надають першу медичну допомогу на території навчального закладу (медпункт).
8. Комплекс фізичних вправ, що виконують вранці з метою розминки м’язів та суглобів, часто проводиться у навчальних закладах та літніх таборах (зарядка).
Місце знаходження: Спортзал
За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 10.
Квест - інструктор етапу «Спортзал»:
Гра в м’яч «Права – обов’язки»
4.Етап «Шкільна їдальня.»
Місце знаходження - їдальня
За кожну правильну відповідь – 8 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 8.
Інструктор.Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Шкільна їдальня»! На цьому етапі ми з вами з’ясуємо, як можуть порушуватись права дитини на належне харчування. Питання:
Завдання. На картці записано ситуації, серед яких є випадки порушення права дитини на належне харчування. Позначте їх галочкою
Картка «Порушення права дитини на належне харчування»
Місце знаходження: Комп*ютерний клас
Макс. к-сть балі: 6
Інструктор. Добрий день! Вітаю вас на етапі «Комп’ютерний клас»! На цьому етапі ви отримаєте інформацію про те, як живуть діти в інших країнах, ви маєте з’ясувати, чи не порушуються їхні права.
Завдання: прочитайте листи від друга з іншої країни або з іншого міста України та визначте, які права дітей там порушуються
Лист 1. (Майкл, 14 років)
Привіт!) Мене звати Майкл. Я живу у США. Так як і ти, ходжу до школи та займаюсь позакласною діяльністю.
Крім цього, я полюбляю попоїсти) Але, мені не подобається коли моя мама забороняє мені їсти гамбургери. Вона каже, що це шкідливо, але вони мені так подобаються! Крім цього, я повинен лягати о 9 вечора, але я вважаю це не справедливим.
Два роки тому, я та мої батьки їздили за кордон. Мене вразило, що діти в цій країні працювали як дорослі! Багато з них не мало житла и вони кожен раз шукали собі місце, де можна було поспати. Крім цього з них глузують їх однолітки, бо вони не такі, як інші. Мене це обурило і навчило мене бути до людей добрішим. Я завжди ділився з ними їжею і вони мені навіть подякували.
Чекаю листа від тебе.
Майкл
Лист 2. (Софі, 12 років)
Добрий день тобі! Мене звати Софі. Я з Франції. Мені дуже подобається ця країна і я мушу визнати, що тут права дітей - одна з найважливіших сфер діяльності. Але мені інколи не подобається, що вчителі нам роблять зауваження на уроках. Якщо я хочу щось сказати, я повинна це зробити, а вони порушують моє право на особисте судження. Крім цього, вони забороняють нам галасувати та порушувати урок. Але ми ж діти! Мені не подобається таке ставлення вчителів.
Не дивлячись на це, в нас також є багато справжніх порушень. В нашій школі, багато дітей ображають інших, спираючись на відмінність релігійних поглядів. Мені це не подобається! Був навіть випадок, коли група молодиків жорстоко побила хлопця з нашого класу через це. Ми з класом ходили до нього кожен день та питали про самопочуття.
Район, у якому я живу, не дуже безпечний. Мені завжди лячно повертатись додому навіть у обідній час, бо тебе можуть пограбувати. Я думаю, що слід посили безпеку на вулицях, але дорослі нічого не хочуть з цим вдіяти.
Лист 3. (Кіра, 17 років)
Привіт!
Мої батьки дуже релігійні люди. Ми кожної неділі і суботи ходимо до церкви, постимо кожного разу, коли це потрібно, не відвідуємо лікарню. Мама не дозволяє мені фарбуватися і я завжди ходжу у довгій спідниці і з хусткою на голові. Усі у школі сміються з мене. Я думаю, що вже сама можу обирати бути мені набожною чи ні. Але моя сім’я не дозволяє мені цього робити.
По закінченню школи я хочу вступити до театрального інституту, але через віру мені не можна буде показувати свої емоції на людях. Це моя велика мрія, я хочу бути відомою, як Джолі чи Фокс, або як моя улюблена акторка Наталі Портман.
Ще більше мене обурює те, що батьки не дозволяють мені зустрічатися з моїм хлопцем у будь-якому іншому місці, крім нашого будинку. Я навіть не можу поцілувати його на прощання.
Порадь мені як бути. І не забувай частіше писати.
Твоя подруга, Кіра!
Примітка: помилки в дитячих листах не були виправлені свідомо.
Назва команди: |
|||||
№ |
Назва етапу |
Кількість отриманих балів |
Дисципліна |
Інструктор |
|
1. |
СТАРТ |
|
|
|
|
2. |
МЕДКІМНАТА |
|
|
|
|
3. |
ЇДАЛЬНЯ |
|
|
|
|
4. |
КОМП*ЮТЕРНИЙ КЛАС |
|
|
|
|
5. |
СПОРТЗАЛ |
|
|
|
|
Всього |
|
||||
Назва команди: |
|||||
№ |
Назва етапу |
Кількість отриманих балів |
Дисципліна |
Інструктор |
|
1. |
МЕДКІМНАТА |
|
|
|
|
2. |
СТАРТ |
|
|
|
|
3. |
КОМП*ЮТЕРНИЙ КЛАС |
|
|
|
|
4. |
СПОРТЗАЛ |
|
|
|
|
5. |
ЇДАЛЬНЯ |
|
|
|
|
Всього |
|
||||
Назва команди: |
|||||
№ |
Назва етапу |
Кількість отриманих балів |
Дисципліна |
Інструктор |
|
1. |
ЇДАЛЬНЯ |
|
|
|
|
2. |
СПОРТЗАЛ |
|
|
|
|
3. |
СТАРТ |
|
|
|
|
4. |
МЕДКІМНАТА |
|
|
|
|
5. |
КОМП*ЮТЕРНИЙ КЛАС |
|
|
|
|
Всього |
|
||||
Назва команди: |
|||||
№ |
Назва етапу |
Кількість отриманих балів |
Дисципліна |
Інструктор |
|
1. |
КОМП*ЮТЕРНИЙ КЛАС |
|
|
|
|
2. |
ЇДАЛЬНЯ |
|
|
|
|
3. |
СПОРТЗАЛ |
|
|
|
|
4. |
СТАРТ |
|
|
|
|
5. |
МЕДКІМНАТА |
|
|
|
|
Всього |
|
||||
Назва команди: |
|||||
№ |
Назва етапу |
Кількість отриманих балів |
Дисципліна |
Інструктор |
|
1. |
СПОРТЗАЛ |
|
|
|
|
2. |
КОМП*ЮТЕРНИЙ КЛАС |
|
|
|
|
3. |
МЕДКІМНАТА |
|
|
|
|
4. |
ЇДАЛЬНЯ |
|
|
|
|
5. |
СТАРТ |
|
|
|
|
Всього |
|
||||