Виховний захід «Домашні святині та обереги»
для учнів 7-9 класів
Дата проведення 15.11.16
Місце проведення: Дружненська ЗОШ
Мета: сприяти шанобливому ставленню до народних оберегів, символів, до історії культури та побуту українського народу; прищеплювати любов до культурної спадщини свого народу; сприяти розширенню кругозору, розвитку логічного мислення; виховувати в учнів почуття національної свідомості.
Обладнання: хатні обереги (рушники, ляльки-мотанки, писанки, підкова, ікони, оберіг-віник, витинанки), музичні записи, картки із назвами команд, оцінювальний лист для журі, грамоти для нагородження, епіграф.
Очікуваний результат: усвідомлення духовної спадщини свого народу, повага до звичаїв та традицій наших пращурів.
Хід заходу.
У світі доріг, ми не знаємо тої,
Щоб завжди вела не торкаючи ніг
Вже пройдений шлях ми завдячимо долі,
Допоки плекаємо свій оберіг
Андрій Гагін
Ведучий 1. Доброго дня, усім присутнім! Ми раді вітати вас на виховному заході «Домашні святині та обереги». Сьогодні ми з вами зазирнемо в українську світлицю народних оберегів, почерпнемо звідти багато цікавого та візьмемо участь у конкурсній програмі «Домашні обереги».
Ведучий 2. Дім, домівка, рідна хата... Ці давні поняття близькі і зрозумілі кожному. Але житло лише тоді ставало домом, коли у ньому селився дух, спалахувало вогнище. Чимало у цьому важили перетворені домашні святині та обереги: стіл, піч, рушники, ікони, бо в традиційній побутовій культурі українців кожна річ, окрім практичного свого значення, мала ще й символічне.
Ведучий 1. Серед найвідоміших українських хатніх оберегів найпоширенішими були: рушники, ляльки-мотанки, ікони, писанки, підкова, стіл, піч, хлібна діжа, вінник, витинанки, вишита сорочка, колиска та багато інших. Ми – сучасне покоління успадкували від пращурів багато оберегів та символів, що захищають наш дім. Мабуть, немає такої домівки, де б не знайшлося українського оберегу.
Ведучий 2. Успадкувавши це від своїх пращурів ми й сьогодні використовуємо обереги. Тому хочемо розповісти вам про ті обереги, які є у наших домівках.
Виходять по черзі учні та представляють такі обереги:
Ведучий 1. Грудочка батьківської землі, вишитий чорним з червоним рушник чи то сорочка, гілка калини, вінок, прикрашений стрічками, у який дбайливо вплетені барвінок та волошка, мелодійна пісня, дотепний жарт. І на полі, і на вечорницях завжди лунала пісня. Це – ще один з оберегів українців.
Ведучий 2. А в піснях багато символів, які для українців є оберегами: золотаві колоски пшениці – як символ достатку, врожаю, стиглі кетяги калини – любов до рідної Батьківщини, сині квітки волошки – кохання. Тому пропонуємо вам послухати пісню «Моя Батьківщина».
Учні виконують пісню «Моя Батьківщина»
Ведучий 1. А зараз ми пропонуємо нашим командам позмагатися у конкурсній програмі «Домашні обереги». Сьогодні грають 2 команди: «Берегиня», «Обереги». Ведучий 2. А для початку представимо журі нашої програми: 1…………………………………………………………………… 2…………………………………………………………………… 3…………………………………………………………………… Ведучий 1.
Вчитель. Наша конкурсна програма складатиметься із 3 турів. І перший тур – це вікторина «Обереги українців», яка складається з 8 запитань для кожної команди. Отож ми попросимо капітанів представити свої команди і розпочинаємо:
Вчитель. А тепер ми переходимо до 2-го туру, який має назву «Відгадай». Кожній команді роздається оберіг, на якому чогось не вистачає. Ваше завдання – пояснити що це за оберіг, від чого він захищає та вказати, чого саме не вистачає на даному оберегові. Максимальна кількість балів – 3 б. І у нас останнє завдання – 3 тур «Таємниця глечика». Участь у ньому беруть лише капітани команд. Кожний з вас підходить до глечика, не дивлячись, витягує звідти 2 предмети – обереги, або ж символи, що можуть знаходитися на оберегах і пояснюєте від чого цей оберіг захищає або що він символізує. Максимальна кількість балів – 2б. Учні пояснюють. Вчитель. І поки журі підбиватиме підсумки, наші глядачі можуть допомогти командам заробити додаткові бал, відповівши на питання. Отож, уважно слухаємо, відповідаємо і підтримуємо наші команди. Продовжте прислів»я чи приказку про оберіг:
Вчитель. А зараз – ми надаємо слово журі. Оголошення результатів. Визначення переможця. Ведучий 2. Давайте разом відроджувати обереги. Вони оберігатимуть наші домівки і донесуть культуру та звичаї українців до наступних поколінь. Ведучий 1. І сьогодні, ми хочемо подарувати вам, дорогі вчителі давній український оберіг – підкову, на щастя та успіх. І побажати, щоб ваш дім був повною чашею достатку, благополуччя і щастя. Учні дарують обереги-підкови вчителям. Ведучий 2. Там, де місто й гамору багато, Де нема пташиних голосів, Хочеться в сільську маленьку хату, До старих, як вічність, образів. Ведучий 1. Рушники, напевне, часом шиті, Крапелька свяченої води, І, неначе з золота відлиті, Вічні українські образи. Ведучий 2. Любімо Україну, збережемо традиції, які отримали у спадок, цінуймо свій скарб – рідну мову, рідну пісню, рідну Батьківщину та свої неповторні традиції!. Звучить пісня «………………………………………………………….» |
|||
|
|