Квітка. Лабораторне дослідження : будови квітки

Про матеріал

Урок з біології "Квітка" з поєднанням інтерактивних та традиційних засобів навчання ( LearningApps, складання опорної схеми, заповнення таблиці, перегляд відеоролика)

Перегляд файлу

Тема. Квітка. Лабораторне дослідження: будова квітки

Мета:  ознайомити із загальним планом будови квітки та окремих її елементів,сформувати в учнів поняття про квітку як орган статевого розмноження рослини; удосконалювати вміння і навички роботи з підручником; виховувати науковий світогляд, бережливе ставлення до рослин.

Обладнання: квітучі кімнатні  рослини, таблиця «Будова квітки», роздатковий матеріал, підручник, мультимедійне обладнання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

                                                Хід уроку

І. Організація уроку.

Позитивне налаштування на урок

   Гарно й зручно ми сідаєм,

   Щось нове завжди вивчаєм.

  Те, що вчили - пригадаєм,

  Будь уважний, починаєм!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Робота з флеш-картками

                                                                                    Зворотня сторона

 

 

 

 

 

  1.    Здатність живих організмів відтворювати особистість того ж виду називається… (розмноження)
  2.                     Два типи розмноження: … (статеве і нестатеве)
  3.                     У розмноженні, в якому бере участь тільки один організм, який віддає на утворення наступного покоління одну клітину, групу клітин або частину - це … (нестатеве розмноження)
  4.                     Розмноження рослин частинами тіла або вегетативними органами називають … (вегетативним)
  5.                     Здатність організму відновлювати втрачені органи називається … (регенерацією)
  6.                     Одноклітинні водорості розмножуються переважно … (поділом клітини)
  7.                     Розмноження рослин за участю статевих клітин з обов’язковим заплідненням - … (статеве)

 

  1.                     Жіночі гамети називають … (яйцеклітини)
  2.                     Чоловічі статеві клітини називають … (сперматозоїди)
  3.                При заплідненні чоловіча і жіноча клітини зливаються й утворюється … (зигота)
  4.                Пересадження гілочки або бруньки однієї рослини (прищепи) на іншу (підщепу) - … (щеплення)

ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності

https://www.youtube.com/watch?v=QbFVrDd8ePU

Перегляд відеоролика “ Як розпускаються квіти”

Квіти – неповторний дарунок природи, одне з найпрекрасніших її творінь. І, дійсно, білі, червоні, жовті, фіолетові, яких тільки не побачиш у природі. Це справжнє диво природи, яке нас милує і захоплює . Іноді нам здається, що квіти для того й існують, щоб ми могли ними милуватися. Їхнє безкінечне розмаїття, витончена гама барв і пахощів позитивно впливають на наші емоції і загальний психічний стан. Вирощування рослин, складання букетів і композиції створюють гарний настрій.

Але квітка в рослин виникла задовго до того, як на Землі з’явилася людина. Чому ж вона така гарна і для чого потрібна? На ці запитання ми з вами й будемо намагатися дати відповідь.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Уперше визначення квітки як видозміненого пагона дав відомий німецький поет і вчений Й. В. Гете в праці „ Метаморфози рослин " у 1790 році.

 Квітка – це вкорочений, видозмінений і обмежений у рості пагін, який пристосований для статевого розмноження рослин.

Отже, квітка – це генеративний орган рослини, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин – процеси запилення та запліднення

Всім нам добре відомо, яке існує розмаїття квіток, які відрізняються формою, розмірами, забарвленням тощо. Але не дивлячись на це розмаїття, усім квіткам притаманний подібний план будови.

- Яка ж будова квітки? ( пояснення вчителя з використанням таблиці “Будова квітки”

 

- складання опорної схеми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Заповнення  таблиці, використовуючи матеріал підручника с.125-126 .

Назва частини квітки

Визначення

Квітконіжка

 

Квітколоже

 

Чашечка

 

Віночок

 

Маточка

 

Тичинка

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Виконання лабораторного дослідження с. 137

Для закріплення виконанняінтерактивної вправи за посиланням https://learningapps.org/display?v=p584y5fft23

VІ. Підсумок

Бесіда :

Яке значення мають квіти у природі,  житті людини?

1.Квітка – генеративний орган, тобто орган, пристосований до розмноження. З неї утворюється плід і насіння

2.Бджоли збирають з квітів пилок і нектар та виробляють мед

3.Квіти використовують як ліки

4.З них виготовляють різні ароматичні речовини

5.Квіти використовують як природний годинник, тому що деякі з них відкриваються і закриваються в певний час                    

6. Для  чого природа створила квітку?

7.Є квіти барометри, за ними прогнозують погоду.

Рефлексія «Квітка побажань».

- Висловіть одне одному від чистого серця побажання на майбутнє

VІІ. Д/з: прочитати параграф 33, вивчити частини квітки, скласти сенкан “Квітка”

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Винник Ірина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 січня 2023
Переглядів
2558
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку