Урок з біології "Квітка" з поєднанням інтерактивних та традиційних засобів навчання ( LearningApps, складання опорної схеми, заповнення таблиці, перегляд відеоролика)
Тема. Квітка. Лабораторне дослідження: будова квітки
Мета: ознайомити із загальним планом будови квітки та окремих її елементів,сформувати в учнів поняття про квітку як орган статевого розмноження рослини; удосконалювати вміння і навички роботи з підручником; виховувати науковий світогляд, бережливе ставлення до рослин.
Обладнання: квітучі кімнатні рослини, таблиця «Будова квітки», роздатковий матеріал, підручник, мультимедійне обладнання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація уроку.
Позитивне налаштування на урок
Гарно й зручно ми сідаєм,
Щось нове завжди вивчаєм.
Те, що вчили - пригадаєм,
Будь уважний, починаєм!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Робота з флеш-картками
Зворотня сторона
ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності
https://www.youtube.com/watch?v=QbFVrDd8ePU
Перегляд відеоролика “ Як розпускаються квіти”
Квіти – неповторний дарунок природи, одне з найпрекрасніших її творінь. І, дійсно, білі, червоні, жовті, фіолетові, яких тільки не побачиш у природі. Це справжнє диво природи, яке нас милує і захоплює . Іноді нам здається, що квіти для того й існують, щоб ми могли ними милуватися. Їхнє безкінечне розмаїття, витончена гама барв і пахощів позитивно впливають на наші емоції і загальний психічний стан. Вирощування рослин, складання букетів і композиції створюють гарний настрій.
Але квітка в рослин виникла задовго до того, як на Землі з’явилася людина. Чому ж вона така гарна і для чого потрібна? На ці запитання ми з вами й будемо намагатися дати відповідь.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Уперше визначення квітки як видозміненого пагона дав відомий німецький поет і вчений Й. В. Гете в праці „ Метаморфози рослин " у 1790 році.
Квітка – це вкорочений, видозмінений і обмежений у рості пагін, який пристосований для статевого розмноження рослин.
Отже, квітка – це генеративний орган рослини, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин – процеси запилення та запліднення
Всім нам добре відомо, яке існує розмаїття квіток, які відрізняються формою, розмірами, забарвленням тощо. Але не дивлячись на це розмаїття, усім квіткам притаманний подібний план будови.
- Яка ж будова квітки? ( пояснення вчителя з використанням таблиці “Будова квітки”
- складання опорної схеми
- Заповнення таблиці, використовуючи матеріал підручника с.125-126 .
Назва частини квітки |
Визначення |
Квітконіжка |
|
Квітколоже |
|
Чашечка |
|
Віночок |
|
Маточка |
|
Тичинка |
|
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Виконання лабораторного дослідження с. 137
Для закріплення виконанняінтерактивної вправи за посиланням https://learningapps.org/display?v=p584y5fft23
VІ. Підсумок
Бесіда :
Яке значення мають квіти у природі, житті людини?
1.Квітка – генеративний орган, тобто орган, пристосований до розмноження. З неї утворюється плід і насіння
2.Бджоли збирають з квітів пилок і нектар та виробляють мед
3.Квіти використовують як ліки
4.З них виготовляють різні ароматичні речовини
5.Квіти використовують як природний годинник, тому що деякі з них відкриваються і закриваються в певний час
6. Для чого природа створила квітку?
7.Є квіти барометри, за ними прогнозують погоду.
Рефлексія «Квітка побажань».
- Висловіть одне одному від чистого серця побажання на майбутнє
VІІ. Д/з: прочитати параграф 33, вивчити частини квітки, скласти сенкан “Квітка”