1 |
|
1 / 1 point |
На кордоні між Україною та Польщею кран підіймає потяг у повітря. А навіщо?
|
Шукають сховані під потягом зброю та заборонені речовини |
|
|
Перевіряють, чи не сховалися під потягом терористи |
|
Так |
Змінюють колеса, бо в Україні колія ширша, аніж в Європі |
|
Коментар до правильної відповіді |
||
|
|
|
В Україні колія ширша, аніж в Європі. У потяга треба замінити колеса, щоб він міг їхати по європейській колії.
|
||
2 |
|
1 / 1 point |
Перший вокзал на землях України був побудований у місті...
|
Ужгород |
|
|
Одеса |
|
|
Київ |
|
Так |
Львів |
|
Коментар до правильної відповіді |
||
|
|
|
Перший вокзал в Україні збудували у Львові.
|
||
3 |
|
1 / 1 point |
А яке слово раніше означало "вокзал"?
Так |
Двірець |
|
|
Брама |
|
|
Сарай |
|
|
Баняк |
|
Коментар до правильної відповіді |
||
|
|
|
Слово "двірець" раніше означало "вокзал". У польській мові є схоже слово - dworzec (дворжец). Вокзал був, так би мовити, двором для путівників, де ті могли не лише сісти на потяг, але поїсти, переночувати у готелі тощо.
|
||
4 |
|
1 / 1 point |
Аж до 1914 року, коли потяг наближався до станції Підволочиськ, люди викидали з вікон книжки. А чому?
|
Бо у Підволочиську книжки можна було купити дешевше |
|
|
Це була така прикмета: люди вірили, що це приносить щастя |
|
Так |
За Підволочиськом починався кордон Російської імперії, і за деякі українські книжки, надруковані в Галичині, людей могли покарати штрафом або ув'язнити |
|
Коментар до правильної відповіді |
||
|
|
|
У Російській імперії видання українською мовою час від часу забороняли, а також обмежували їх ввезення з-за кордону.
|
||
5 |
|
1 / 1 point |
Біля села Панівці стоять такі стовпи. Що це таке?
Так |
Тут мали прокласти залізничний міст, але потім щось завадило... |
|
Тут був залізничний міст, але його знищили партизани |
Коментар до правильної відповіді |
|
|
|
У 1914 році почалася Перша світова війна, і міст вже став непотрібний.
|
6 |
|
1 / 1 point |
Чому залізниця на північному заході України називається Південно-Західна, а на півночі - Південна?
Так |
Коли їх так називали, Україна була у складі Російської імперії, і знаходилася на її півдні |
|
|
Людина, яка їх назвала, була неграмотною |
|
|
Тому що звідти потяги йдуть на південь |
|
Коментар до правильної відповіді |
||
|
|
|
Залізниці находилися на півдні колишньої Російської імперії, а також Радянського союзу. Але зараз їм хочуть дати інші назви.
|
||
7 |
|
1 / 1 point |
А скільки всього "окремих залізниць" у складі Укрзалізниці?
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
Так |
6 |
Коментар до правильної відповіді |
|
|
|
Шість (згадайте карту у попередньому запитанні) |
8 |
|
1 / 1 point |
Як зветься вагон, де простір не розділений на окремі купе?
|
1 класу |
Так |
Плацкартний |
|
Відкритий |
|
Загальний |
Коментар до правильної відповіді |
|
|
|
Такі вагони звуться "плацкартні", від німецького слова "плац-карте" (тобто картка на місце). |
9 |
|
1 / 1 point |
Які місця у плацкартних вагонах були найменш популярними? (можна обрати кілька відповідей)
|
Поряд з пічкою |
|
|
Поряд з проводником |
|
Так |
Поряд з туалетом |
|
Так |
Верхні полиці |
|
Так |
Бокові полиці |
|
Коментар до правильної відповіді |
||
|
|
|
Зрозуміло ж, поряд з туалетом люди знаходитися не любили. Раніше звідти могло неприємно пахнути - зараз у потягах добре вбирають, але все одно, мимо тебе постійно туди-сюди ходять люди. Окрім того, люди не любили верхні та бокові полиці. |
||
10 |
|
1 / 1 point |
Яких вагонів немає на "Укрзалізниці"?
|
Двоповерхових |
|
Трансформерів |
|
З особистим кабінетом та великим ліжком |
Так |
З публічними комп'ютерами |
Коментар до правильної відповіді |
|
|
|
Поки що немає вагонів з публічними комп'ютерами |
11 |
|
1 / 1 point |
Що це таке?
|
Тепловоз |
|
Електровоз |
Так |
Паровоз |
Коментар до правильної відповіді |
|
|
|
Звичайно, це паровоз. |
12 |
|
1 / 1 point |
А такі пристрої використовували на наших залізницях німецькі окупанти у 1943-1944 роках. Для чого вони були потрібні?
|
Це були пристрої для ремонту вагонів |
|
|
Це були пристрої, щоб на них могли швидко пересуватися невеликі групи людей |
|
Так |
Це були пристрої для руйнування колії |
|
Коментар до правильної відповіді |
||
|
|
|
Цей пристрій називався "колійний плуг" або "вовк для колії". Він руйнував колію, колі німці відступали.
|
||
13 |
|
1 / 1 point |
Виберіть у списку найвідоміші в українській історії битви за залізничні вокзали або вузли
Так |
Битва при Крутах |
Так |
Битва за Дебальцеве |
|
Корсунь-Шевченківська битва |
|
Битва при Жовтих Водах |
Коментар до правильної відповіді |
|
|
|
З залізницями були пов'язані битва при Крутах (1918) та битва за Дебальцеве (2015). |
14 |
|
1 / 1 point |
Чим цікава станція "Львівська брама" Київського метро?
|
Це найглибша станція у світі |
||
Так |
Це станція-"привид": її збудували, але так і не відкрили |
||
|
Це станція, яку будували японці |
||
15 |
|
1 / 1 point |
|
Станція метро "Арсенальна" у Києві - найглибша у світі станція. А як глибоко вона уходить?
|
50 метрів |
|
|
105 метрів |
|
|
230 метрів |
|
|
1.5 кілометри |
|
Коментар до правильної відповіді |
||
|
|
|
Лише 105 метрів. Але й такої глибини було достатньо для захисту - станцію будували з наміром використати як бомбосховище, і у 2022 році вона дійсно виконала таку роль. |
||
16 |
|
1 / 1 point |
Для чого потрібні маневрові тепловози?
|
Вони тягають швидкісні потяги |
||
|
Вони служать для дуже важких вантажних потягів |
||
Так |
Вони дуже повільні, і служать для того, щоб перечіпляти вагони, які змінюють напрямок або переходять в інший потяг |
||
17 |
|
1 / 1 point |
|
У якому з наступних міст немає метро?
|
Київ |
|
Харків |
|
Кривий Ріг |
Так |
Одеса |
|
Дніпро |
Hide 17 feedback |
|
|
|
Поки що не збудували метро в Одесі. Але в Одесі є дещо інше: довгі підземні катакомби.
|