КВК «Буду я природі другом»
Мета: сприяти формуванню розвитоку пізнавального інтересу дітей;
стимулювати до пошукової діяльності;
сприяти повноцінному, цікавому проведенню вільного часу;
виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.
Хід гри
Ведучий. Діти, усе що оточує нас, серед чого ми живемо — це природа. Природа дає все необхідне для життя людей, тварин, рослин — воду і повітря. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства. Сьогодні ми пограємо в гру — клуб веселих і кмітливих. Будуть змагатися три команди — «Всезнайки» і «Пізнайки» « Розумники». Як на кожній грі, у нас є журі, яке буде слідкувати за її ходом і в кінці визначить команду-переможницю. Отже, розпочинаємо.
І. Привітання команд. ( слайд 2)
Ми всезнайки,
Ми читайки.
Носа вам утремо
І приз заберемо.
Ми пізнайки-молодці
Залюбки все знаєм.
Перемогу в боротьбі
Здобути бажаєм.
Ми розумні та кмітливі
І завжди на позитиві!
Всіх ми переможемо
Бо цукерок хочемо!
II. Розминка для команд.(слайд 3)
(Ведучий зачитує питання, хто перший встигає відповідати, той дзвенить у дзвіночок.)
Як Ви зрозуміли, що це осінь?
3. Назвіть місяці осені?
4. Які стоять дерева восени?
5. Який колір листя у дерев в порівнянні з ним ранньої весною?
6. Чим відрізняється ялина від інших дерев? (слайд 4)
7. Як доглядають за деревами? (Обкошують, поливають, білять вапном) (слайд 5)
8. У яких дерев листя восени червоне? (Горобина, клен,осика)
слайд 6,7.
Дидактично-екологічна гра «Відгадай. хто це?» слайд 8
Ведучий вмикає звуки, а учасники відгадують,яка тварина так «розмовляє»
Контрольні питання:
–Назвіть тварин,які живуть в Україні?
-Назвіть тварин,які мешкають в інших країнах?
Хвилинка відпочинку слайд 9
III. Вікторина. Дикі і свійські тварини. Слайд 10
(Роздати дітям листочки та фломастери.
Поділити навпіл листок та написати 1 стовпчик диких тварин інший свійських.Кожна команда повинна написати якомога більше диких і свійських тварин)
Питання:
3. Чому тарини дикі?
4. Як готується до зими заєць?
5. Як готується білка?
6. Який страшний звір любить малину?
7. Худим чи жирним лягає ведмідь у барліг?
8. Як допомагають тваринам взимку лісники?
Рекламна пауза.
Дидактично-екологічна гра «Ходить ДРУЖОК рядами». Слайд 11
(Ведучий ходить по класу та промовляє вірш. На тому, кому зупинивя Дружок, називає птаха.)
Ходить ДРУЖОК рядами,
Дружити хоче з нами,
Кого за руку візьме
Нехай той птаха назве.
Гра « Продовж речення» слайд 12
(Ведучий на дошці закріпляє і поясню учасникам про те, що кожній команді дається по дві картки з реченнями, які потрібно закінчити.)
Психологічний тренінг.
Психолог. Я запрошую вас пограти і перетворюю всіх на насіння. (Діти згортаються в клубочок). З теплим весняним сонцем насіння починає повільно рости. (Піднімаються). У нього з'являються листочки. (Руки тягнуть вгору). Росте стебельце (тіло витягується), і з'являються перші пуп'янки на гілочках. (Руки в сторони, пальці стиснуті в кулачки). Настає радісний день і пуп'янки лопаються. (Різко розтуляють кулачки). Пагін перетворюється на чудову сильну квітку. Наступає літо. Квітки гарнішають, посміхаються сусідам-квітам, кивають їм голівками. (Діти повертаються один до одного, усміхаються). Але ось подув холодний вітер, наступила осінь. Квітка гойдається в різні сторони, бореться з негодою (коливання рук, голови, тіла), квітка нахиляється до землі, їй сумно. Та ось пішов зимовий сніг. Квітка знову перетворилася на насіння. (Згорнутися в клубочок). Сніг прикрив насіння, йому тепло і спокійно. Скоро знову настане весна і воно оживе.
А тепер тихенько, так, як листячко з дерев падає на землю, сідаємо на стільчики.
Відгадайте загадки слайд 13
Ведучий.
Загадки про тварин, птахів.
Довгі ноги, довгий ніс,
Прилетів — обід приніс:
Смачних жабеняток
Для своїх маляток. (Журавель)
Чорномазий, білодзьобий
Віл за плугом важко ходить,
Черв'ячків, жучків знаходить —
Сторож вірний, друг полів,
Перший вісник теплих днів. (Грак)
Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкидає.
Та у лісі в холодку
Все кує: ку-ку. (Зозуля)
Хоч не шию я ніколи,
Та голок в мене доволі. (їжак)
Скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає.
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
Хвіст пухнастий,
Хутро золотисте,
В лісі живе,
В селі курей краде. (Лисиця)
Хто в зиму холодну
Ходить злий та голодний? (Вовк)
У сірій шубці зимовій,
А влітку у рудій. (Білка)
ЛЕГО Слайд 14
Викласти з Лего назву тварини чи птаха, яка живе в Ураїні
Ведучий.
Буду я природі другом. Це значить, що ми повинні дотримуватися правил поведінки в природі. (Команди називають правила поведінки в природі). Слайд 15
· Не ламай гілки дерев і кущів.
· Не пошкоджуй кору дерев.
· Не руйнуй пташиних гнізд.
· Не лови диких тварин.
· Не рви квітів.
Ведучий. І ось настав час нашого вельмишановного журі (журі підводить підсумки конкурсу).
Надавати допомогу всьому живому на землі повинен вміти кожен з нас, щоб стати добрим захисником і дбайливим господарем рідної природи.