Лабораторна робота №1
Тема: MS Publisher. Створення ділових бланків
Мета роботи:
-
навчальна – створення ділових бланків за допомогою майстрів у Microsoft Publisher, продовжити формування умінь і навичок по проектній діяльності;
-
розвиваюча – розвивати уміння аналізувати роботу і знаходити помилки, ознайомити з професіями працівників рекламної сфери;
-
виховна – виховувати самостійність і почуття відповідальності за доручену роботу, уміння працювати в парах, естетичний смак.
Завдання:
1. Використовуючи ресурси Інтернет або власні відомості про організацію проведіть пошукову роботу з метою збору інформації для свого ділового бланку на тему «Рахунок-фактура». Підсумки пошукової роботи збережіть в окремій папці.
2. Верстка власного ділового бланку з використанням шаблону Microsoft Office Publisher 2010.
Хід роботи
І. Створення макету видання.
-
Створіть новий файл Microsoft Publisher 2010 (Файл – Створити – Доступні шаблони – Встановлені шаблони).
-
Застосуйте шаблон: (рис 1).
-
Із запропонованих шаблонів вибираємо «Ділові бланки» (рис 1) і розділ Рахунок-фактура а потім вподобаний макет для свого ділового бланку: (рис 2).
-
Відразу встановлюємо необхідну кількість сторінок і підбираємо колірну гамму для випуску (рис 2). Натискаємо в правій частині екрану кнопку Створити.
Зверніть увагу, що для грамотної верстки багатосторінкового видання ділового бланку нижня і верхня межа тексту або блоків на кожній сторінці повинні знаходитися на одному і тому ж рівні (колонки і колонтитули виконують завдання меж сторінки). У Publisher є можливість дублювання окремих елементів сторінки: колонтитулів, колонцифр, графічного оформлення, колонок. Для цього краще вставити порожні сторінки (ліву і праву). Потім, скопіювавши необхідні об'єкти (номер сторінки, номер випуску, оформлювальні колонки, які з них виконують роль межі випуску), перенести їх на інших. Всі скопійовані об'єкти можна залити іншими кольорами, але пам'ятаєте, що все добре, що в міру.
Ви можете розміщувати зображення впоперек колонок, безпосередньо в тексті, розміщувати текст вертикально або з нахилом.
ІІ. Основні етапи по організації видання ділового бланку.
-
Почніть з назви органзації (придумайте її), вона повинна бути легкою і зручною у вимові, виражати концепцію організації. (Дивитися приклади назв і обкладинок на http://portal.lgo.ru/cab/ctp.htm?type=dc-izdat-29 )
-
Перекладіть весь текст шаблону повністю на українську мову.
-
Користуючись коментарями готового шаблону, оформіть правильно діловий бланк, придуманої Вами організації або фірми.
-
Обов'язковим елементом ділового бланку є логотип і герб України. Сьогодні можна замінити його відповідною картинкою. (Див. приклади логотипів на http://portal.lgo.ru/cab/ctp.htm?type=dc-izdat-3)
-
Логотип дозволяє за допомогою малюнка виразити концепцію всього бланку і організації.
-
Текст, що коментує логотип, слід розмістити безпосередньо під ним.
-
Зміст текстових блоків форматується так само, як і в текстовому редакторові Word. При верстці статті використовуйте всілякі рамки, в які поміщається текст.
-
В нижній частині бланку випуску помістіть обов'язкову інформацію (вихідні дані): адресу, телефон, факс, електронну пошту.
-
Попередній перегляд сторінок допоможе побачити неточності і виправити їх.
Зразки інших документів MS Publisher, зокрема зразки шкільних газет можна побачити за наступними адресами:
ІІІ. Завершення роботи.
-
Покажіть свою роботу викладачу.
-
Збережіть бланк у свою папку на Сервері.
-
Закрийте програму MS Publisher.
-
Вимкніть комп’ютер.
Домашнє завдання
-
Програми для верстки документів (видавничі системи). Можливості, основні характеристики, застосування.
-
Створити і оформити Календарик на 2015 рік.
Література
-
Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. Г. Шакотько. Інформатика. 10 клас. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавництво «Генеза», 2010. – 256 с.
-
Електронна бібліотека коледжу (vvpk.at.ua).