Лабораторна робота №2 «Визначення питомої теплоємності речовини» (Урок)

Про матеріал

Лабораторна робота №2 «Визначення питомої теплоємності речовини»

Мета: навчитися визначати питому теплоємність речовини, вико­ристовуючи рівняннятеплового балансу при теплообміні; визначати матеріал, з якого виготовлено тіло.

Розвивати практичні навички у користуванні приладами; розвивати дбайливе ставлення до власного здоровя (здоровязберігальна компетентність).

Перегляд файлу

Фізика _______ клас                                    Урок № ____                                      Дата ____________

Тема: Лабораторна робота №2 «Визначення питомої теплоємності речовини»

Мета: навчитися визначати питому теплоємність речовини, вико­ристовуючи рівняння  теплового 

    балансу при теплообміні; визначати матеріал, з якого виготовлено тіло.

Розвивати практичні навички у користуванні приладами; розвивати дбайливе   

    ставлення до власного  здоровя (здоровязберігальна компетентність).

Виховувати потребу в знаннях, прагнення до успіху й самоствердження, інтерес до предмета, толерантність, наполегливість, самостійність.

Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань

Обладнання: калориметр, термометр, динамометр (або терези з гирьками), мензурка, посудини з гарячою та холодною водою, ме­талевий циліндр на нитці.

ХІД  УРОКУ

І Організаційний момент     

Привітання з класом. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.

ІІ.  Перевірка Д/з. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке питома теплоємність речовини?
  2. Чому в лабораторній роботі для вимірювання питомої теплоємності використовують калориметр, а не іншу посудину? Що зміниться якщо замість калориметра використати звичайну склянку?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 

Інструктаж з безпеки життєдіяльності

При нагріванні циліндра обережно поводьтеся з гарячою водою. Не виймайте циліндр руками, застосуйте для цього гачок. Уважно користуйтеся термометром і скляним посудом.

ІV. Виконання учнями лабораторної роботи №2

Циліндр з посудини А перенесли в посудину В, туди ж перелили воду з мензурки С.

C:\DOCUME~1\Working\LOCALS~1\Temp\FineReader11.00\media\image1.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Визначте ціну поділки таких приладів:

       мензурки:      См = ________________ = _________  см3;

       термометра:        Ст = ________________  = _________  °С;

       динамометра:     Сд = ________________  = _________   Н.

2.  Знайдіть початкову температуру циліндра — вона дорівнює температурі води в посудині А:

tц = _____________°С

3.  Визначте вагу циліндра Рц та обчисліть його масу:

Рц  = ___________ ,     mц = _________________ = __________ кг.

4.  Знайдіть початкову температуру води та її об’єм:

tв = ____________°С ,   Vв = ______________ см3 = _____________ м3

5.  Обчисліть масу води:

     mв = ρв Vв = ______________  = _____________ кг.

 

6.  Визначте температуру води після опускання циліндра:

t = _____________°С

7.  Визначте питому теплоємність речовини, з якої виготовлений циліндр. 

Оскільки  Q ц = cцmц (tц  - t) ;  Q в = cвmв (t - tв) , то    Q ц = Q в  

                   cцmц (tц  - t) = cвmв (t - tв)  звідси легко визначити шукану величину

                                                cц = cвmв (t - tв) / mц (tц  - t)

8.  Результати вимірювань і обчислень занесіть до таблиці

 

Маса холодної води

mв, кг

Початкова темпера­тура води tв ,°С

Маса циліндра mц, кг

Початкова температура циліндра   

tц ,°С

Загальна темпера­тура води і циліндра

t ,°С

Питома

теплоємність

матеріалу

циліндра

 cц , Дж / кг°С

 

 

Речовина

 

 

 

 

 

 

 

Висновок : (яку величину знаходили,  який результат отримали, з якої речовини виготовлений циліндр)

V. Закріплення знань.      Контрольні питання

1.  Який фізичний зміст має питома теплоємність речовини?  

2.  Чому у грілку для хворого наливають саме гарячу воду, а не якусь іншу рідину?  

3.  Визначте масу цеглин, що використовував Сергійко як нагрівник, якщо він нагрівав 

      їх у духовці, температура в якій 300 °С; маса води 80 кг; температура холодної

      води 18 °С , а температура гарячої води 40 °С . 

VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Результат»  Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.

VІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §___, виконати вправу

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
10405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку