Освітня . Формувати практичні навички роботи з фізичними приладами, вміння спостерігати і описувати фізичні процеси. Поглибити та розширити теоретичні знання учнів.
Розвиваюча. Розвивати практичні навички досліджень та вимірювань
фізичних величин .
Виховна . Виховувати культуру проведення навчального досліду та вміння взаємодії в групах під час виконання лабораторної роботи.
Прилади та матеріали: штатив, кулька на нитці, секундомір.
Інструкція з правил техніки безпеки.
Відео Виконання роботи
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Актуалізація опорних знань.
Перевірка розв’язків домашніх задач.
Усне опитування:
1. Що називають математичним маятником?
2. Від яких величин залежить період коливань математичного маятника?
3. Що називають періодом коливань?
4. Що називають частотою коливань?
5. Одиниці вимірювання періоду і частоти коливань в міжнародній системі
одиниць.
6.Які прилади потрібні для виконання лабораторної роботи?
7.Що нам потрібно буде визначити в ході виконання лабораторної роботи?
3. Інструктаж вчителя з дотримання правил ТБ.
4. Виконання лабораторної роботи і обробка результатів.
5. Запитання на закріплення вивченого.
1. Як зміниться період та частота малих коливань математичного маятника,
якщо збільшити амплітуду коливань?
2. Від чого і як залежить період коливань математичного маятника?
3. Маятником у настінному годиннику слугує тягарець на легкому стрижні,
який може коливатися відносно верхньої точки. Куди треба пересунути
тягарець, якщо годинник відстає? Чому?
4. Маятниковий годинник взимку винесено з кімнати на вулицю. Як змінився
хід годинника? Чому?
5. Якщо в темряві спостерігати за лампочкою, яка гойдається на дроті, то
можна побачити світну смугу, кінці якої є більш яскравими. Чому краї цієї
смуги світліші, ніж середина?
6. Аналіз результатів і підведення підсумків уроку.
Метод «Мікрофон»
7.Домашнє завдання.