Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника.

Про матеріал
Мета: Освітня . Формувати практичні навички роботи з фізичними приладами, вміння спостерігати і описувати фізичні процеси. Поглибити та розширити теоретичні знання учнів. Розвиваюча. Розвивати практичні навички досліджень та вимірювань фізичних величин . Виховна . Виховувати культуру проведення навчального досліду та вміння взаємодії в групах під час виконання лабораторної роботи.
Перегляд файлу

Урок 26/15. Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника.

Мета:

              Освітня . Формувати практичні навички роботи з фізичними приладами, вміння спостерігати і описувати фізичні процеси. Поглибити та розширити теоретичні знання учнів.

Розвиваюча. Розвивати практичні навички досліджень та вимірювань

 фізичних величин .

           Виховна .  Виховувати культуру проведення навчального досліду та вміння взаємодії в групах під час виконання лабораторної роботи.

 Тип уроку. Урок удосконалення знань, умінь і навиків.

Прилади  та матеріали:  штатив, кулька на нитці, секундомір.

Інструкція з правил техніки безпеки.

Відео  Виконання роботи

Презентація   Урок 26.15 

Експеримент – це питання, яке Наука дає Природі,

а вимірювання – це записи відповідей Природи.

                                                                                                                                               Макс Планк                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Актуалізація опорних знань.

    Перевірка розв’язків домашніх задач.

Усне опитування:

      1. Що називають математичним маятником?

      2. Від яких величин залежить період коливань математичного маятника?

      3. Що називають періодом коливань?

      4. Що називають частотою коливань?

      5. Одиниці вимірювання періоду і частоти коливань в міжнародній системі  

          одиниць.

       6.Які прилади потрібні для виконання лабораторної роботи?

       7.Що нам потрібно буде визначити в ході виконання лабораторної роботи?

3. Інструктаж вчителя з дотримання правил ТБ.

4. Виконання лабораторної роботи і обробка результатів.       

5. Запитання на закріплення вивченого.

1.  Як зміниться період та частота малих коливань математичного маятника,

якщо збільшити амплітуду коливань?

2.   Від чого і як залежить період коливань математичного маятника?

3.  Маятником у настінному годиннику слугує тягарець на легкому стрижні,

який може  коливатися  відносно  верхньої  точки. Куди  треба  пересунути

тягарець, якщо годинник відстає? Чому?

4.  Маятниковий годинник взимку винесено з кімнати на вулицю. Як змінився

хід годинника? Чому?

5.  Якщо  в  темряві  спостерігати  за  лампочкою,  яка  гойдається  на  дроті,  то

можна побачити світну смугу, кінці якої є більш яскравими. Чому краї цієї

смуги світліші, ніж середина?

6. Аналіз результатів і підведення підсумків уроку.

           Метод  «Мікрофон»

  • Що ми робили на уроці?
  • Чи досягли ми мети уроку?
  • Які одержали значення для періоду коливань маятника?
  • Від чого залежить період коливань маятника?

7.Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 березня 2020
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку