Коливальні рухи. Рух по колу. (гра-подорож до «країни коливальних рухів»).

Про матеріал
Мета: Освітня . Узагальнити та систематизувати знання учнів про коливальні рухи, продовжити формувати вміння знаходити швидкість матеріальної точки під час руху по колу, амплітуду, період і частоту коливань. Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички розв’язування експериментальних задач, вміння працювати з додатковою літературою. Продовжити розвивати в учнів базові компетентності: навчальні, соціальні, інформаційні, загальнокультурні. Виховна . Виховувати вміння працювати індивідуально, отримувати задоволення від колективної праці, пов’язаної з процесом мислення.
Перегляд файлу

Урок 27/16. Коливальні рухи. Рух по колу. (гра-подорож  до «країни  коливальних  рухів»). 

Мета:

              Освітня . Узагальнити та систематизувати знання учнів про коливальні рухи, продовжити формувати  вміння знаходити  швидкість матеріальної точки під час руху по колу, амплітуду, період і частоту коливань.

            Розвиваюча.  Розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички розв’язування експериментальних задач, вміння працювати з додатковою літературою. Продовжити розвивати в учнів базові компетентності:

навчальні, соціальні, інформаційні, загальнокультурні.

              Виховна .  Виховувати вміння працювати індивідуально, отримувати  задоволення від колективної праці, пов’язаної з процесом мислення.

Тип уроку.   Інтегрований урок  - гра узагальнення та систематизації знань з теми: «Коливальні рухи. Рух по колу».

Прилади та матеріали:        картки з завданнями – малюнками,  картки з назвами команд, мультимедійне забезпечення, учнівські презентації.

 Форми і методи роботи:  використовуються інтерактивні методи навчання: 

 рольова гра-подорож, в якій беруть участь 4 команди («Час», «Частота», «Період», «Амплітуда») по 5 учнів, які обирають ролі «теоретиків», «експериментаторів», «кмітливих», «практиків», «пізнайків», «поетів»;  «капітанів»;метод проектів .

  Презентація   Урок 27.16                           

                              Людина повинна знати, що незрозуміле можна зрозуміти,

 бо тоді вона не буде розмірковувати над цим.

                                                                                                                                                     Й.В.Гете

                                                                      Хід уроку

1.Організація класу.

    Учні розділяються на команди, обирають собі ролі , які вони будуть виконувати у грі.

2.Мотивація. Оголошення теми і мети уроку.

Форма роботи: бесіда з учнями.

    Вступне слово учителя.

 Сьогодні на уроці  ми узагальнимо та систематизуємо ваші знання з теми  «Коливальні рухи. Рух по колу ». Для цього ми з вами відправимось у подорож до країни Рухів. Де на вашу думку знаходиться ця країна? Чи знаєте ви коли людина вперше побувала на Місяці?

   Заслуховуються відповіді учнів.

     Учень.  20 червня 1969 р. американські астронавти на космічному кораблі  «Аполлон-11» досягли Місяця та опустились на його поверхню. Астронавти Амстронг й Олдрін провели 2.5 год. на поверхні Місяця.

 

    Учитель.  Ми з вами живемо у ХХІ сторіччі, тому оберемо найсучасніший космічний корабель та відправимось у подорож на Місяць шляхом «равлика», який розробив українець Юрій Кондратюк, а американські вчені використали його винахід.

    Ми вже з вами на поверхні Місяця, з якої добре видно нашу блакитну Землю. Подорожувати Місяцем  будемо на місяцеході.(Розповідь учителя супроводжується показом слайдів).

    Вам, шановні учні , я пропоную стати космічними дослідниками і відправитись в міжнародну експедицію, тому назви команд написані українською та англійською мовами. Кожен з вас покаже свої знання з теорії, при розв’язуванні експериментальних та якісних задач, вміння працювати в команді, на які ви поділились заздалегідь. Наша гра розпочинається! Дослідники ,не забувайте, що в грі діють закони: закон часу та закон чіткості і чесності!      

3.Інтерактивна вправа. Проведення гри – подорожі.

         Станція «Розминка».

Форма роботи:командна гра учнів.

     Гру проводить учитель, який задає запитання командам (питання висвітлюються на слайдах).(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

         Метод «Продовж  речення»: 

  1.  Обертальним називається рух …
  2. Рівномірним обертальним рухом називають …
  3. Період обертання (коливання)  це -…
  4. Частота обертання  (коливання) це - …
  5. Період обертання  (коливання) визначається за формулою …
  6. Частота обертання  (коливання)визначається за формулою …
  7. Період  і  частота пов’язані залежністю …
  8. Період обертання в СІ вимірюється в …

      Станція «Теоретична».

  Форма роботи:робота учнів у парах.

      «Теоретики» отримують завдання скласти узагальнюючу блок-схему до теми «Коливальні рухи. Рух по колу».(Конкурс оцінюється в 10 балів).

     На слайді показується блок-схема і учні можуть здійснити перевірку виконання ними завдання.

   Станція «Експериментальна».

    Форма роботи: індивідуальна робота учнів біля дошки та на місцях.

    Від кожної команди змагаються «експериментатори» в розв’язуванні задач, яку самі обирають. Учні працюють самостійно на місцях, а потім презентують розв’язані задачі класу.(Відповідь оцінюється в 10 балів).

    Задачі.

   1. Знайти період і частоту коливань математичного маятника.

   2. Знайти період і частоту коливань пружинного маятника.

   3. Знайти період і частоту коливань руху кульки по колу.

   4. Знайти швидкість матеріальної точки під час руху по колу.

        Станція «Кмітлива».

    Форма роботи:робота учнів у парах.

    Команди розв’язують ребуси, з якими працюють «кмітливі» учні та «поети» на місцях. Розгадані ребуси перевіряються журі.(Відповідь оцінюється в 10 балів).

    Відповіді на ребуси показуються на слайді.

                   

                            ( Амплітуда )                                      ( Період )

                 

                            ( Частота )                                           ( Час )

         Станція «Практична».

   Форма роботи: групова робота учнів.

   Учні розв’язують  задачі груповим методом.(Правильне розв’язання та презентація оцінюється в 5 балів).

На слайді показують  розв’язок  задачі. Учитель пропонує учням здійснити взаємооцінку розв’язаних задач.

    Задача 1. Сполучіть стрілками фізичні величини та відповідні їм символи та одиниці.

                           

    Задача 2. Сполучіть стрілками фізичні величини та відповідні їм символи та одиниці.

                             

      Станція «Пізнавальна».

    Метод навчання: метод проектів.

    Учні «пізнайки» презентують міні – проекти, в яких розповідають де використовуються вивчені теми. (Оцінювання проектів здійснюється за розробленими критеріями учнями та журі, максимальна оцінка 12 балів).

   Критерії оцінювання усних презентацій показується на слайді.

      Тема проекту:  Коливальні рухи в природі.

        Станція «Поетична».

   Форма роботи: індивідуальні виступи учнів.

   Учні зачитують вірші присвячені явищам, величинам про які вони дізнались з даного розділу.(Виступи оцінюються журі).

 4.Підведення підсумків уроку.

Станція «Підсумкова».

    Форма роботи:бесіда з учнями.

   Учитель підводить підсумок уроку. Наша подорож на Місяць закінчується. Ми знаходимось на станції підсумкова, але й тут на нас чекає загадка. На станції стоїть будинок , на фундаменті якого написано слово «Знання», а на покрівлі «Наука». Що це означає? (Заслуховуються думки учнів).

    Учитель підводить підсумок бесіди. Будь яка наука будується на знаннях, практиці. Наша подорож – це ще одна цеглинка у міцний фундамент ваших знань.

    Проводиться підрахунок балів команд. Журі оголошує результати гри. Нагороджується команда - переможець гри та  активні учні. Учитель оголошує оцінки , отримані учнями за урок.

5.Домашнє завдання.

Скласти ребуси, кросворди, вірші з вивчених тем.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 березня 2020
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку