За даною розробкою лабораторна робота «Складання електричного кола та вимірювання сили струму на різних його ділянках» може проводитися в кабінеті інформатики за відсутності комп'ютерів у фізичномк кабінеті використовуючи лише педагогічний програмний засіб "Віртуальна фізична лабораторія. 7-9 класи".
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Коболчин
Урок фізики
у 8 класі
Лабораторна робота
«Складання електричного кола
та вимірювання сили струму на різних його ділянках»
Вчитель фізики
Черній Анатолій Петрович
Тема уроку. Лабораторна робота «Складання електричного кола та вимірювання сили струму на різних його ділянках».
Мета уроку. Під час проведення лабораторної роботи переконати учнів, що сила струму на різних ділянках електричного кола з послідовним з’єднанням однакова.
Формувати навики використання інформаційних технологій на уроках фізики.
Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять (зорову і слухову).
Виховувати почуття потреби в знаннях, цілеспрямованість.
Тип уроку: лабораторна робота.
Обладнання: комп’ютери, ППЗ «Віртуальна фізична лабораторія 7-9 кл.».
Місце проведення: кабінет інформатики.
Хід уроку.
І. Організація класу до роботи
1.1. Привітання.
1.2. Перевірка присутності учнів.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1. «Мозкова атака»
– Розкажіть будову атома.
2.2. «Фізичний двобій»
Учні задають питання один одному. Якщо відповіді немає, або ж відповідь неправильна, відповідь дає той учень, який задав питання.
ІІІ. Основна частина
3.1. Мотивація теми і мети уроку.
3.2. Інструктаж з техніки безпеки (робиться відповідний запис в журналі реєстрації інструктажів з ТБ).
3.3. Підготовчі етапи виконання лабораторної роботи.
– Учні сідають за комп’ютери, завантажують ППЗ «Віртуальна фізична лабораторія 7-9 кл.» (для економії часу, перед початком уроку комп’ютери необхідно ввімкнути).
1. Накреслити схему електричного кола, що складається з послідовно з’єднаних батареї акумуляторів, дротяного резистора, електролампи, амперметра та ключа.
2. Скласти електричне коло відповідно до накресленої схеми, увімкнувши амперметр між вимикачем, під’єднаним до позитивного полюса джерела струму, та електролампою.
Увага! Щоб амперметр не вийшов з ладу, його під’єднують до джерела струму послідовно зі споживачем (резистором, електролампою і т.д.) таким чином, щоб знаки “+” та “-“ на корпусі вимірювального приладу співпадали з відповідними полюсами джерела струму.
3. За допомогою вимикача увімкнути струм, зняти покази амперметра та занести в зошит значення сили струму I1. Вимкнути струм у колі.
4. Увімкнути амперметр між електролампою та дротяним резистором. Увімкнути струм у колі, виміряти значення сили струму I2 та занести його в зошит. Вимкнути струм у колі.
5. Увімкнути амперметр між дротяним резистором та джерелом постійного струму. Увімкнути струм, виміряти значення сили струму I3 та занести його в зошит. Вимкнути струм у колі.
6. Порівняти виміряні значення сил струмів на різних ділянках електричного кола I1, I2, I3.
Після того, як лабораторна робота була виконана повністю, учням пропонується відповісти на запитання тестів та повідомити про результат вчителя.
ПРИМІТКА. Максимальний бал за віртуальну лабораторну роботу – 7. До цього балу додається кількість балів, отримана за виконання 5 тестів (правильна відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів за виконання тестів – 5).
Перевірка тестів здійснюється за допомогою комп’ютера.
IV. Підведення підсумків уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити §§ 26,27.