Лабораторна робота з біології у 6 класі "Внутрішня будова кореня у зв'язку з його функціями".........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Тема. Внутрішня будова кореня у зв’язку з його функціями
Мета. Ознайомитися з будовою кореня та його структурами у зв’язку з функціями, що вони виконують.
Обладнання: паростки квасолі; постійні мікропрепарати верхівки кореня цибулі, мікроскоп; лупа; препарувальний набір; таблиці; підручник.
Завдання 1. Ознайомлення з будовою верхівки кореня
1. Розгляньте неозброєним оком паростки досліджуваної рослини. Знайдіть корінці.
2. Відокремте корінець і розгляньте його за допомогою лупи. На верхівці (кінчику) кореня видно потовщення — це кореневий чохлик, далі йде зона росту, потім — ділянка кореня, вкрита пушком. Цей пушок є кореневими волосками, які утворюють всмоктувальну зону. За нею розташована провідна зона.
3. Налаштуйте мікроскоп на роботу.
4. Замалюйте схему будови верхівки (кінчика) кореня і позначте його зони.
5. Використовуючи дані, отримані в результаті виконання завдання, та текст підручника, заповніть таблицю.
Характеристика зон кореня
Зона кореня |
Особливості зовнішньої та внутрішньої будови |
Функції |
Кореневий чохлик
|
|
|
Зона росту
|
|
|
Всмоктувальна зона
|
|
|
Провідна зона |
|
|
Завдання 2. Ознайомлення з внутрішньою будовою кореня.
1. Налаштуйте мікроскоп на роботу.
2. Розгляньте за допомогою мікроскопа постійний мікропрепарат
внутрішньої будови кореня (поперечний розріз) на рівні зони всмоктування.
3. Знайдіть покривну тканину кореня з кореневими волосками. Зверніть увагу, чи кореневі волоски є виростами клітин покривної тканини.
4. Роздивіться провідні тканини (вони розташовуються у центрі мікропрепарату). Судини мають вигляд округлих отворів із потовщеними оболонками. Ситоподібні трубки розташовуються невеликими групами між ділянками з судинами.
5. Намалюйте схематично поперечний розріз кореня на рівні зони всмоктування. Позначте різні види тканин.
6. Зробіть висновок, у якому вкажіть, яким чином особливості будови певних структур кореня дозволяють їм ефективно виконувати відповідні функції…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..